 |
|
Jaki uklad wnetrza na 2+2? |
Autor |
Wiadomość |
adamer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: T3 Westfalia Joker, Renault Possl Roadmaster
Dołączył: 14 Lis 2007 Postawił 3 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-03-17, 11:32 Jaki uklad wnetrza na 2+2?
|
|
|
Większość użytkowników tego forum miała lub dokladnie oglądała wiecej niż jednego kamperka. Szukam kamperka, który dla mnie będzie drugim, wiec doswiadzczen malo.
Czy istnieje taki pojazd który mialby ok.6m i we wnętrzu spanie na dwie pary ( ja z malzonka + corka z zieciem). Czesc wyjazdow będzie we dwoje, czesc we czworo, a czasami pewnie we trojke. Wiem ze najlepszym rozwiązaniem byłaby alkowa, ale nie mogę się przekonac do tego typu zabudowy. Chce samochod który jezdzlby powyżej 90km/h bez wiru w zbiorniku.
Zdaje sobie sprawe, ze w 4 osoby będzie ciasnawo, ale może przy ciekawych rozwiązaniach nie będzie to bardzo uciążliwe.
Proszę wiec o sugestie kamperow /zabudow, którymi ew. powinienem się zainteresowac. |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2013-03-17, 12:35
|
|
|
a ile pieniedzy chcesz przeznaczyc/ . bo idealny bylby integral z opuszczanym spaniem z przodu i lozkiem z tylu.. w srodku stolik w kuchni zawsze dostepny.
o ile pamietam to od rozmiaru 570-580 to integrale mialy taki uklad |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
adamer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: T3 Westfalia Joker, Renault Possl Roadmaster
Dołączył: 14 Lis 2007 Postawił 3 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-03-17, 12:47
|
|
|
Wiadomo jak najtaniej
Ale o ile wczesniej myslalem o kwocie ok. 50tys. to teraz dopuszczamy wydanie wiekszej kwoty.
Z checia bym zobaczyl cos takiego na zywo, tez myslalem o integralu, lub polintegralu |
|
|
|
 |
adamer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: T3 Westfalia Joker, Renault Possl Roadmaster
Dołączył: 14 Lis 2007 Postawił 3 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-03-17, 12:59
|
|
|
Takie cos wyglada obiecujaco, choc pewnie to lozko nad kabina moze byc waskie dla2.
Aerodynamica takiego autka chyba kiepska, a co za tym idzie spalanie wieksze.
http://otomoto.pl/fiat-du...a-T3391694.html
Na dodatek kanapa dla pasazerow wydaje sie niewygodna pd katem prawie 90' |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2013-03-17, 13:19
|
|
|
A ile razy Twoja córka z zięciem z Wami pojadą?
Jeżeli planujesz zakup na dłużej, a ma to być wyjazd raz w roku w pełnym składzie, to ja bym celował w auto pod siebie, a nie okazjonalny przewóz 2 osób extra.
Wtedy ta dwójka niech sie pomęczy, a Wy miejcie jak najwięcej przestrzeni dla siebie.
Mam podobne dylematy.
Myślę, że targi w Poznaniu trochę mi rozjaśnią sytuację. Na szczęście w tym roku nie muszę kupować. |
|
|
|
 |
RadekNet
weteran

Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/74 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2013-03-17, 13:54
|
|
|
Albo komfortowym kamper dla dwojga a dzieci w namiocie dachowym |
|
|
|
 |
fousek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Frankia Luxory 840QD 13r.
Nazwa załogi: Marcela i Kamil
Dołączył: 02 Wrz 2012 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 2013-03-17, 14:23
|
|
|
według mnie najlepszy jaki szukasz to ten
sky_wave_650mg_noc.png
|
 |
Plik ściągnięto 3845 raz(y) 22,84 KB |
|
_________________ Darz Bór |
|
|
|
 |
michał263
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Adria!
Dołączył: 05 Lut 2013 Piwa: 1/2 Skąd: poznań
|
Wysłany: 2013-03-17, 14:51
|
|
|
Ja poszukuję dopiero swojego pierwszego kamperka dla ukladu ja z żoną + malutkie dzieci.
Jednak alkowa bo biore pod uwagę, że czasami może teściowie albo jacyś znajomi pojadą...może, jak nie to będzie dodatkowa szafa:). Koncepcja wnętrza zmienila mi sie o 180 stopni jak przeglądnąłem 8 autek. Ta którą zdecydownie skreślilem na początku stała się najbardziej porządana - kuchnia na tyłach i stolik + kanapa z boku.
Weź pod uwagę, że córka to może coraz rzadziej z rodzicami ... Ja bym szukał pod siebie .
Integrali się boję ze względów dostępności części. |
|
|
|
 |
adamer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: T3 Westfalia Joker, Renault Possl Roadmaster
Dołączył: 14 Lis 2007 Postawił 3 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-03-17, 17:09
|
|
|
Fousek, na tym szkicu to lozko z przodu jest u gory a tylne na dole?
Tak wlasnie kombinuje Fux |
|
|
|
 |
fousek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Frankia Luxory 840QD 13r.
Nazwa załogi: Marcela i Kamil
Dołączył: 02 Wrz 2012 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 2013-03-17, 18:24
|
|
|
adamer
wiem i tak dla zobrazowani zamieścięm szkic... |
_________________ Darz Bór |
|
|
|
 |
adamer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: T3 Westfalia Joker, Renault Possl Roadmaster
Dołączył: 14 Lis 2007 Postawił 3 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-03-17, 18:35
|
|
|
Twoj szkic ma nazwe sky wave 650, poszperalem w internecie i to chyba Knaus, tyle ze nie widze takiego rozkladu. Najchetniej chcialbym wariant z jednym lozkiem na stale ( opcja gdy jedziemy we 2-ke) a drugim rozkladanym.
Prosze o nazwy konkretnych modeli, bym wiedzial czego szukac. |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-03-18, 20:35
|
|
|
adamer - w zasadzie nie wiem czy ktoś jest w stanie Ci doradzić.Myślę,że po prostu musisz zobaczyć różne rozwiązania. Skoro nie kupujesz nowego , to musisz wybierać to co jest na rynku wtórnym. Myślę ,że dobrze się dzieje ,że uciekasz od rozwiązania na małym busie. To jednak moje zdanie. Pewnym wyjściem jest coś na bardzo dużym busie, ale taka opcja ma wspomniane w poprzednim wątku minusy, głównie mniejszy komfort przestrzenny.
Skoro masz potrzebę , by sporadycznie pojechały z Tobą inne osoby to te inne muszą zaakceptować trochę gorsze warunki . Czy to będzie opuszczane łózko znad siedzeń kierowcy , czy przeróbka ze stolika i siedzeń przy stole to już zalezy co Ci się trafi.
Z porad - Osobiście polecam jedno szerokie łóżko rozłożone na stałe , najlepiej w tylnej części pojazdu, ostatecznie alkowa - jednak jak dla mnie alkowa to też pewien kompromis. Łożko z tyłu wygodne - to jest to.
Jak trafi Ci się cokolwiek na wolnym rynku , to łóżko dodatkowe każ sobie rozłożyć, sprawdź na czym się ono utrzymuje , czy jest w stanie znieść nacisk dwóch dorosłych osób, czy nie ma podpór na delikatnych plastikowych czasem elementach. Ja mam takie rozwiązanie i niestety mogę na nim położyć co najwyżej dzieciaki, i to te najmłodsze. Sam nie odważyłbym się spać. Co prawda poczyniłem pewne korekty wzmacniające orginalne rozwiązanie , ale lepiej jak z góry , fabrycznie są one solidne i przemyślane.
Kolejnym i myślę może nawet kluczowym elementem wyboru jest to , jakiej marki ma być samochód. O tym poczytasz w innych działach. Ducato oferuje chyba najszersze platformy.
Rodzaj silnika - o tym również w innym dziale - tu znajdziesz odpowiedź co do oczekiwanych osiągów, prędkości, spalania, mocy, momentu obrotowego itp.
Polecam klimę w kabinie kierowcy - niechciana przez Ciebie alkowa - daje cień - co w niektórych wypadkach daje większy komfort niż sama klima, czego w półintegralach i integralach nie zaznasz. O tym również poczytasz w innych działach.
Inne sprawy na które należy zwrócić uwagę to DMC pojazdu (najlepiej jak ma wpisane 3499 - każdy zapas kilogramów się przyda), polecam auta z jak największym garażem. Często w rozwiązaniu z dużym łóżkiem z tyłu masz do dyspozycji większy garaż pod łóżkiem. Dobrze jak auto ma długą ramę , aż do końca zabudowy - okazuje się ,że nie każdy pojazd ma tak, że rama leci aż do końca pojazdu. Ważne to jest , gdybyś zapragnął dorzucić hak, platformę czy coś w tym stylu.
Truizmem jest oczekiwanie w stylu : "ma być wąski, krótki - poniżej 6 m - 6 osobowy, nie wyższy niż 2,5 m , pakowny,przestronny, ma mało palić,jechać 160 km/h palić 5 ltr/100 km"...
Ja mam kamperka 6,5 m - na sześć osób. ma wszystkie cechy wymienione powyżej i jestem bardzo zadowolony. Jednak to jest alkowa - coś za coś. Ty zapewne będziesz celował w półintegrę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ccsrally
zaawansowany

Twój sprzęt: Był FENDT 640 , vw T4multivan teraz szukamy
Nazwa załogi: Kotek i Słoneczko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2008 Piwa: 3/5 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2013-03-18, 21:00
|
|
|
hej
co do tych 90km/h to przepisy sie kłaniają bo kamperkiem mozna z tego co pamiętam tylko 80km/h
kamperki z łóżkiem z tyłu i opuszczanym z przodu to są nowe konstrukcje i musisz szukać coś powyżej 2000roku bo wcześniej to przeważnie były produkowane alkowy i dość długie ok 6m i więcej. te nowsze kamperki są fajne kompaktowe i mają garaż pod łóżkiem no i oczywiście cenę
http://szukaj.pl.mobile.e...000&tabNumber=2 |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-03-18, 21:07
|
|
|
ccsrally - a możesz zacytować owy przepis dotyczący rzekomo niższej prędkości obowiązującej dla kamperów ??... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2013-03-18, 21:10
|
|
|
Myślę, że do 3,5t to tak, jak osobówki; powyżej 3,5, jak ciężarowe. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|