97r ducato tdi-cisnienie doladowania? |
Autor |
Wiadomość |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-04-14, 19:15 97r ducato tdi-cisnienie doladowania?
|
|
|
Podłączyłem wskaźnik cisnienia doładowania turbiny, na obrotach pokazuje 0,5Bar ,wydaje mi sie ze to mało,co radzicie sprawdzić? |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/602 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2013-04-14, 19:48
|
|
|
Szczelność przewodów powietrznych. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-04-14, 20:14
|
|
|
Ok,wejde pod auto i po sprawdzam weze od powietrza. Miam jeszcze inny problem,na nie włączonym sprzęgle słychać juz jak szumi łożysko,czasem wiecej,czasem mniej,a jak sie wciśnie to przestaje,zastanawiam sie czy da sie jeszcze tym polatać pare km,bo narazie nie uśmiecha mi sie zdejmować skrzynie. |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-04-16, 09:21
|
|
|
niestety daje max 0,7bar |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-04-16, 11:09
|
|
|
erikson napisał/a: | niestety daje max 0,7bar |
sprawdź sterowanie czyli ...rurkę podciśnieniową , które jest doczepiona do turbiny ... jeśli będzie nieszczelna lub w niej nie będzie podciśnienia to cała moc turbiny idzie w przysłowiowy gwizdek ....
możesz pominąć dla sprawdzenia sterowanie i bezpośrednio podłączyć turbo z podciśnieniem generowanym przez pompę vacum lub kolektor ssący , w tej sytuacji będziesz miał pełna moc turbiny włączona na stałe ... TYLKO DO SPRAWDZENIA !!! nie do jazdy na wakacje |
|
|
|
 |
Mikesz
zaawansowany

Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Piwa: 16/68 Skąd: Warszawa Praga.poł
|
Wysłany: 2013-04-16, 11:59
|
|
|
Mógłbyś nam napisać jaki wskażnik podłączyłeś? |
|
|
|
 |
Mikesz
zaawansowany

Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Piwa: 16/68 Skąd: Warszawa Praga.poł
|
Wysłany: 2013-04-16, 12:02
|
|
|
erikson napisał/a: | Ok,wejde pod auto i po sprawdzam weze od powietrza. Miam jeszcze inny problem,na nie włączonym sprzęgle słychać juz jak szumi łożysko,czasem wiecej,czasem mniej,a jak sie wciśnie to przestaje,zastanawiam sie czy da sie jeszcze tym polatać pare km,bo narazie nie uśmiecha mi sie zdejmować skrzynie. |
Na pewno sprawdziłeś wcześniej poziom oleju w skrzyni. |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-04-16, 14:50
|
|
|
kupilem wskaznik-BOOST ,wpiołem sie w rurke idącą z pompy wtryskowej do kolektora ssącego,co do tej rurki przy turbinie to niestety nie sprawdziłem,wiec spr. jeszcze raz,ale bedac pod autem ,przy pracującym silniku nie czułem nigdzie aby coś dmuchało. Wyraznie slychac jak hurgocze łozysko przy docisku,olej byl sprawdzany. |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-04-16, 17:25
|
|
|
No name napisał/a: | erikson napisał/a: | niestety daje max 0,7bar |
sprawdź sterowanie czyli ...rurkę podciśnieniową , które jest doczepiona do turbiny ... jeśli będzie nieszczelna lub w niej nie będzie podciśnienia to cała moc turbiny idzie w przysłowiowy gwizdek ....
możesz pominąć dla sprawdzenia sterowanie i bezpośrednio podłączyć turbo z podciśnieniem generowanym przez pompę vacum lub kolektor ssący , w tej sytuacji będziesz miał pełna moc turbiny włączona na stałe ... TYLKO DO SPRAWDZENIA !!! nie do jazdy na wakacje |
a mozesz wyjasnic prosciej,bo sie pogubilem co z czym palaczyc |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-04-16, 18:21
|
|
|
to odpowiadaj na pytania :
1. czy w cieniutkiej rurce dochodzącej do turbo jest wyczuwalne podciśnienie (oczywiście na silniku pracującym ) ?
Wyczujesz palcem albo jezykiem jak dosięgniesz
2. czy masz dobre wspomaganie hamulców czy słabsze niz kiedyś ?
3. Na wyłączonym silniku naciśnij kilka razy hamulec by stał sie twardy , naciśnij hamulec i zapal silnik , czy pedał hamulca opadnie około 2 cm ?
4. czy po połączeniu cieniutkiej rurki wychodzącej z TURBO i zasilania układu podciśnień wydajnosc Turba sie poprawiła ? ( musisz mieć do tego inną rurkę )
5. czy po podłączeniu rurki z pkt 3 podciśnienie w niej jest identyczne jak to z pkt 1 ?
Jak odpowiesz na te pytania to bedę wiedział co masz walniete . |
|
|
|
 |
Mikesz
zaawansowany

Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Piwa: 16/68 Skąd: Warszawa Praga.poł
|
Wysłany: 2013-04-16, 18:29
|
|
|
erikson napisał/a: | kupilem wskaznik-BOOST ,wpiołem sie w rurke idącą z pompy wtryskowej do kolektora ssącego,co do tej rurki przy turbinie to niestety nie sprawdziłem,wiec spr. jeszcze raz,ale bedac pod autem ,przy pracującym silniku nie czułem nigdzie aby coś dmuchało. Wyraznie slychac jak hurgocze łozysko przy docisku,olej byl sprawdzany. |
Ten typ tak ma,ja na twoim miejscu nie szukałbym przysłowiowej dziury w całym.
Skąd wiesz że to łożysko przy docisku,może na wałku głównym. |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-04-16, 19:00
|
|
|
wspomaganie jest sprawne,nic sie nie dzieje,co do cienkiej rurki przy turbo-sprawdze, musze znalesc czas wejść pod auto. Zamówiłem już turbinę,idzie i tak do wymiany,bo stara cieknie i mam olej w dolocie. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/602 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2013-04-16, 19:30
|
|
|
erikson napisał/a: | niestety daje max 0,7bar |
Ile powinno być? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-04-16, 19:48
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | erikson napisał/a: | niestety daje max 0,7bar |
Ile powinno być? |
od 0,6 do 0,9 zależy od wersji silnika. |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 316/17 Skąd: Wrocław

|
Wysłany: 2013-04-16, 20:01
|
|
|
ciśnienie po doładowaniu może wzbudzić podejrzenia, ale trzeba wiedzieć, że w kolektorze ssącym jest bardzo mocne podciśnienie. jeżeli ktoś czyścił układ paliwowy w Maluchu poprzez zatkanie ręką przewodu ssącego przy zwiększeniu obrotów, wie jak to wygląda.
więc 0,6 jest dobrym wynikiem w porównaniu z wolnossącymi silnikami. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|