Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika
Autor Wiadomość
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-04-29, 11:41   Wymiana silnika

Tak ,wiem że temat był wałkowany już kilkakrotnie ,ale nie doczytałem się tych wiadomości których potrzebuję .Mianowicie ,mam silnik 2.5 bez sprężarki,chcę go wymienić na 2.8 idTD.Co potrzebne jest do wymiany ,chodzi o to że mam sam silnik 2.8 bez skrzyni.Czy przy wymianie silnika 2.5 na 2.8 td jest konieczna wymiana skrzyni (mam skrzynię 5 biegów )następnie czy trzeba zmienić półosie napędowe oraz koła ,czy może zostawić stare elementy ale czy wtedy wytrzyma stara skrzynia i czy pasuje do silnika 2.8.Co z przełożeniami ,mam koła 14"?.Tak tych pytań jest jeszcze wiele, ale te są najważniejsze.Mam w swoim wspomaganie i podwozie 14. :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2013-04-29, 12:07   

Witaj
potrzebujesz dawce ze wszystkimi podzespołami.
Sam silnik to za mało .
Wywalasz stary silnik i w miejsce starego dajesz nowy ale w nowym 2.8 idtd
jest inna elektryka czujnik,i skrzynia biegow, węże , belka z zawieszeniem jest inna i wspomaganie , mocowanie alteratora jest inne inny alternator..koła 15 cali lub 16 cali dużo za dużo róznic konstrukcyjnych.

DAWCA TYLKO DAWCA CIE RATUJE.


ps.silnik nic nie daje jak masz zajechany silnik to w mniejsce starego dajesz taki sam.
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-04-29, 13:30   

JaroW, dzięki ,zrozumiałem że wymienia się cały zespół napędowy ,zastanawia mnie tylko skrzynia biegów a w zasadzie sama dźwignia zmiany biegów (mechanizm ).Nie wiem jak jest w nowszych modelach ,ale słyszałem że mechanizm jest na linki ?!Wygląda na to że łatwiej jest wstawić silnik2.5 z turbiną.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-04-29, 13:47   

prezes1960 napisał/a:
Wygląda na to że łatwiej jest wstawić silnik2.5 z turbiną.


duzo łatwiej. ale czy wyjscie ze skrzyni 2,.5 sie dogada z blokiem 2,8? reszte sie dorobi a 2,8 idtd to prosty silnik jeszcze jesli chodzi o sterowanie.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-04-29, 13:58   

eMWu, myślałem o silniku 2.5 ze turbo z tego samego rocznika .Co prawda moc niewiele większa ale jak mam remontować to lepiej ten z turbo.Jnną sprawą jest silnik po 94 roku,przy tym silniku nie wiem czy wystarczy wymiana samego silnika???właśnie tu są pytania!!!.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-04-29, 14:24   

to mialem na mysli tylko jak zwykle pojechałem skrotem.

A co gdyby wrzucic głowice i inne szpeje z 2,5 TD do 2.5D? roznica mocy nie jest przepastna "dół" powinien wytrzymac. Wczoraj robilem pierwszą trase mnoim "nowym" nabytkiem i ... i fajnie sie jedzie jak pusta droga. ale przy duzym ruchu trzeba miec nerwy na wodzy. Mocy przybywaj... :lol:
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2013-04-29, 23:30   

Rozmawiałem o tym z mechanikami (mam ten sam problem)Podobno 2.5 TD ma inny kształt denka tłoka,myśle,że jest rozprężony w stosunku do D.Trzeba by było zmienić również tłoki. Dół silnika musi mieć inną pompę olejową( TD ma chodzenie tłoków od spodu olejem) Stary pozostaje tylko blok silnika. :gwm Dużo przeróbek. lepiej wsadzić 2,5 TD od nowszej wersji,podobno to da sie wykonać. :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-04-30, 08:25   

tylko co ze skrzynią biegów... jak od nowszej wersji to sterowanie jest zupelnie inne. Czy blok nowszego 2.5td pasuje do starej skrzyni?
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2013-04-30, 09:20   

StasioJola jest absolutnym specem w tej materii,warto zasięgnąć jego opinii. :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2013-04-30, 13:41   

Specem od przekładki , ale już w nowszym modelu po 1994r jest JaroW i Sławek Dehler bo oni sami przekładali silniki w swoich kamperkach. Jest tak jak Jarek pisze -szukac całego dawcy z kompletem oprzyrządowania. W Waszym modelu- myślę tu o modelu do 94 roku- szukać silnika 2,5TD- będziecie mieli 95KM i to jest wszystko co można zrobić. Inne przeróbki no nowszego typu silniki typu 2.5 TDi czy 2,8 iTdT nie zdadza egzaminu!! :ok :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-04-30, 18:07   

StasioiJola napisał/a:
i Sławek Dehler


Stasiu jakie był kod cyfrowy silnika 1.9TD w starszym modelu /Dukato I/?
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2013-04-30, 23:36   

Po 01.1989r montowany był w Ducato 1.9 Turbo Diesel o pojemności 1930cm3 60Kw/82PS o symbolach 280A 1.000.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-05-01, 08:09   

Stasiu masz rację. Założyć coś dużo mocniejszego= marne szanse :(
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato#Silniki
Tu można poczytać :spoko
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
samotny wilk 
weteran
W podróży jesteśmy zawsze.


Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Piwa: 73/62
Skąd: Stolica
Wysłany: 2014-01-03, 15:03   Wymiana silnika w Ducato I

Dotyczy: wymiany silnika w Ducato I

Jestem zaintersowany wymianą silnika w Ducato I - 1,9 D z 1992 r. na 2,5 TD.
Mój silnik 1,9 D ma przejechane zaledwie 105 tyś. km.
Proszę o pomoć w zakresie:
- gdzie można nabyć używany, ale w dobrym stanie silnik 2,5 TD ?
- kto wie, gdzie (w którym warsztacie) mogę dokonać takowej zamiany ? Najlepiej by było gdyby warsztat znajdoał się w Warszawie lub okolicach. Jeżeli będzie w dalszej odległości, to też jestem zdecydowany. Proszę o adresy takich warsztatów,
- jaki może być koszt zakupu silnika 2,5 TD oraz koszt wymiany silnika ?

Chce już na wioisnę (kwiecień 2014 r.) wyruszyć w siną dal z nowym silnikiem.

Pozdro

Andrzej :spoko
_________________
Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/127
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-01-03, 15:32   

Najtaniej to Ci wyjdzie kupić całe ducato z silnikiem który chcesz zamontować..
W takim przypadku nie będzie dużych kłopotów z przekładką i większość warsztatów się tego podejmie;) -> inaczej to będzie niekończąca się ilość zakupów drobnych i grubszych; niepasujących lub brakujących elementów..;)
Na koniec zrobisz wyprzedaż pozostałych gratów, ja bym tak to zrobił :spoko .
Powodzenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***