Wymiana silnika |
Autor |
Wiadomość |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2013-04-29, 11:41 Wymiana silnika
|
|
|
Tak ,wiem że temat był wałkowany już kilkakrotnie ,ale nie doczytałem się tych wiadomości których potrzebuję .Mianowicie ,mam silnik 2.5 bez sprężarki,chcę go wymienić na 2.8 idTD.Co potrzebne jest do wymiany ,chodzi o to że mam sam silnik 2.8 bez skrzyni.Czy przy wymianie silnika 2.5 na 2.8 td jest konieczna wymiana skrzyni (mam skrzynię 5 biegów )następnie czy trzeba zmienić półosie napędowe oraz koła ,czy może zostawić stare elementy ale czy wtedy wytrzyma stara skrzynia i czy pasuje do silnika 2.8.Co z przełożeniami ,mam koła 14"?.Tak tych pytań jest jeszcze wiele, ale te są najważniejsze.Mam w swoim wspomaganie i podwozie 14. |
|
|
|
 |
JaroW
stary wyga JaroW

Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2013-04-29, 12:07
|
|
|
Witaj
potrzebujesz dawce ze wszystkimi podzespołami.
Sam silnik to za mało .
Wywalasz stary silnik i w miejsce starego dajesz nowy ale w nowym 2.8 idtd
jest inna elektryka czujnik,i skrzynia biegow, węże , belka z zawieszeniem jest inna i wspomaganie , mocowanie alteratora jest inne inny alternator..koła 15 cali lub 16 cali dużo za dużo róznic konstrukcyjnych.
DAWCA TYLKO DAWCA CIE RATUJE.
ps.silnik nic nie daje jak masz zajechany silnik to w mniejsce starego dajesz taki sam. |
_________________ Nowy CamperoManiak -> to ja.
Nie piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2013-04-29, 13:30
|
|
|
JaroW, dzięki ,zrozumiałem że wymienia się cały zespół napędowy ,zastanawia mnie tylko skrzynia biegów a w zasadzie sama dźwignia zmiany biegów (mechanizm ).Nie wiem jak jest w nowszych modelach ,ale słyszałem że mechanizm jest na linki ?!Wygląda na to że łatwiej jest wstawić silnik2.5 z turbiną. |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-04-29, 13:47
|
|
|
prezes1960 napisał/a: | Wygląda na to że łatwiej jest wstawić silnik2.5 z turbiną. |
duzo łatwiej. ale czy wyjscie ze skrzyni 2,.5 sie dogada z blokiem 2,8? reszte sie dorobi a 2,8 idtd to prosty silnik jeszcze jesli chodzi o sterowanie. |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2013-04-29, 13:58
|
|
|
eMWu, myślałem o silniku 2.5 ze turbo z tego samego rocznika .Co prawda moc niewiele większa ale jak mam remontować to lepiej ten z turbo.Jnną sprawą jest silnik po 94 roku,przy tym silniku nie wiem czy wystarczy wymiana samego silnika???właśnie tu są pytania!!!. |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-04-29, 14:24
|
|
|
to mialem na mysli tylko jak zwykle pojechałem skrotem.
A co gdyby wrzucic głowice i inne szpeje z 2,5 TD do 2.5D? roznica mocy nie jest przepastna "dół" powinien wytrzymac. Wczoraj robilem pierwszą trase mnoim "nowym" nabytkiem i ... i fajnie sie jedzie jak pusta droga. ale przy duzym ruchu trzeba miec nerwy na wodzy. Mocy przybywaj... |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2013-04-29, 23:30
|
|
|
Rozmawiałem o tym z mechanikami (mam ten sam problem)Podobno 2.5 TD ma inny kształt denka tłoka,myśle,że jest rozprężony w stosunku do D.Trzeba by było zmienić również tłoki. Dół silnika musi mieć inną pompę olejową( TD ma chodzenie tłoków od spodu olejem) Stary pozostaje tylko blok silnika. Dużo przeróbek. lepiej wsadzić 2,5 TD od nowszej wersji,podobno to da sie wykonać. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-04-30, 08:25
|
|
|
tylko co ze skrzynią biegów... jak od nowszej wersji to sterowanie jest zupelnie inne. Czy blok nowszego 2.5td pasuje do starej skrzyni? |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2013-04-30, 09:20
|
|
|
StasioJola jest absolutnym specem w tej materii,warto zasięgnąć jego opinii. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2013-04-30, 13:41
|
|
|
Specem od przekładki , ale już w nowszym modelu po 1994r jest JaroW i Sławek Dehler bo oni sami przekładali silniki w swoich kamperkach. Jest tak jak Jarek pisze -szukac całego dawcy z kompletem oprzyrządowania. W Waszym modelu- myślę tu o modelu do 94 roku- szukać silnika 2,5TD- będziecie mieli 95KM i to jest wszystko co można zrobić. Inne przeróbki no nowszego typu silniki typu 2.5 TDi czy 2,8 iTdT nie zdadza egzaminu!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2013-04-30, 18:07
|
|
|
StasioiJola napisał/a: | i Sławek Dehler |
Stasiu jakie był kod cyfrowy silnika 1.9TD w starszym modelu /Dukato I/? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2013-04-30, 23:36
|
|
|
Po 01.1989r montowany był w Ducato 1.9 Turbo Diesel o pojemności 1930cm3 60Kw/82PS o symbolach 280A 1.000. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
|
|
|
 |
samotny wilk
weteran W podróży jesteśmy zawsze.

Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2013 Piwa: 73/62 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2014-01-03, 15:03 Wymiana silnika w Ducato I
|
|
|
Dotyczy: wymiany silnika w Ducato I
Jestem zaintersowany wymianą silnika w Ducato I - 1,9 D z 1992 r. na 2,5 TD.
Mój silnik 1,9 D ma przejechane zaledwie 105 tyś. km.
Proszę o pomoć w zakresie:
- gdzie można nabyć używany, ale w dobrym stanie silnik 2,5 TD ?
- kto wie, gdzie (w którym warsztacie) mogę dokonać takowej zamiany ? Najlepiej by było gdyby warsztat znajdoał się w Warszawie lub okolicach. Jeżeli będzie w dalszej odległości, to też jestem zdecydowany. Proszę o adresy takich warsztatów,
- jaki może być koszt zakupu silnika 2,5 TD oraz koszt wymiany silnika ?
Chce już na wioisnę (kwiecień 2014 r.) wyruszyć w siną dal z nowym silnikiem.
Pozdro
Andrzej |
_________________ Andrzej
 |
|
|
|
 |
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/127 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2014-01-03, 15:32
|
|
|
Najtaniej to Ci wyjdzie kupić całe ducato z silnikiem który chcesz zamontować..
W takim przypadku nie będzie dużych kłopotów z przekładką i większość warsztatów się tego podejmie;) -> inaczej to będzie niekończąca się ilość zakupów drobnych i grubszych; niepasujących lub brakujących elementów..;)
Na koniec zrobisz wyprzedaż pozostałych gratów, ja bym tak to zrobił .
Powodzenia. |
|
|
|
 |
|