 |
|
Kufer na tył kampera. |
Autor |
Wiadomość |
ziomek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Przyszłość pokaże.
Dołączył: 27 Maj 2011 Piwa: 1/4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-05-04, 20:46 Kufer na tył kampera.
|
|
|
Mam pytanko.
Proszę o podpowiedź gdzie mogę znaleźć więcej informacji dotyczących montażu i zakupu kufra, który mógłby być zabudowany z tyłu kampera.
Proszę o wszelkie sugestie: za i przeciw, oraz źródła gdzie można kupić.
Przypuszczam, że niekórzy camperteamowcy zabudowali takie udogodnienie.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
dyha
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lis 2007 Piwa: 16/14
|
|
|
|
 |
ziomek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Przyszłość pokaże.
Dołączył: 27 Maj 2011 Piwa: 1/4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-05-04, 23:31 Kufer na tył kampera.
|
|
|
Dyha dzięki za podpowiedź.
Niemniej myślę o czymś nardziej stabilnym - tworzywo, blacha.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2013-05-05, 09:26
|
|
|
http://www.peli.com.pl
To jest to, czego oczekujesz...
Mam Peli jako walizkę podręczną do samolotu. Rodzi zawsze dziwne spojrzenia straży granicznej...
W Polsce najczęściej. |
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2013-05-05, 11:57
|
|
|
Ziomek !, w sprawie kufra z tyłu kampera
Sugestie za :wspaniała rzecz szczególnie dla tych co lubią świeże masło i maslankę.
Wstawiasz do takiego kufra 50 litrową bańkę na mleko, wlewasz do niej 30 litrów śmietany i po dotarciu do celu podróży masz 5 kg masła i z reszty maślankę.
Poza tym żadnych praktycznych zastosowań.
Sugestie przeciw:trzepanie,obijanie ładunku,źle ułożony środek ciężkości,utrudnione cofanie,problemy z parkowaniem,zbyt długi kamper często nie mieści się na stanowisku kempingowym.
Jak rozwiazać problem,gdy potrzebujesz dodatkowy bagażnik (pamiętajmy o DMC-dopuszczalna masa całkowita pojazdu).
Jest bardzo dużo miejsca, pod kamperem, między osiami.
Można dobudowywać bagażniki, o kształcie i wielkości zgodnej z przeznaczeniem, np. na rurki stelażu przedsionka, maszty itp, bagażnik z rury kanalizacyjnej o śr.200 mm, dł. około 2,2 m, zamontowanej po ramą w poprzek kampera.
Moje pomysły pokażę w następnej wiadomości, dorobiłem już dwa różne bagażniki pod kamperem, jestem z nich bardzo zadowolony i jak będę miał czas to jeszcze dwa bagażniki dołożę. |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
 |
donald
weteran

Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-05, 12:38
|
|
|
rawicki@op.pl napisał/a: | Jest bardzo dużo miejsca, pod kamperem, między osiami |
Oglądałes jakieś inne kampery??mam na myśli te z tylnym napędem . Ja w swoim niestety nic pod już nie wcisnę,a boki mam zabudowane zbiornikami na wodę,oraz schowkiem na 2 butle gazowe... jedyna możliwość to kufer na rampie za kamperem.
Te Peli i Fiamma są super, ale cena odstraszająca... |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
 |
RODOS
zaawansowany
Twój sprzęt: Knaus Sport Traveller Renault 2,5 dCi 2007
Nazwa załogi: JASKÓŁKI
Dołączył: 16 Lut 2010 Piwa: 77/42 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: 2013-05-05, 12:41 Kufer.
|
|
|
Witaj,
Nie wiem co chcesz przewozić w takim kuferku. W naszym przypadku musieliśmy wykonać sami, ponieważ trzeba było go dostosować do możliwości wożenia na bagażniku rowerowym. Główne przeznaczenie to przewożenie leżaków, stolika i innych drobiazgów. Oryginalnie mamy bagażnik na cztery rowery. Kufer zajmuje nam miejsce na dwa rowery i pozostaje miejsce na dwa rowery. Konstrukcja kufra wykonana jest z cienkich rurek aluminiowych połączonych prętem aluminiowym i zapunktowanych. Całość pokrywa wodoodporna tkanina. Zalety – prosta tania lekka konstrukcja, rozmiar można dostosować do własnych potrzeb. Przy projektowaniu braliśmy pod uwagę dopuszczalne obciążenie bagażnika. Jak to wygląda możesz zobaczyć w naszych relacjach z podróży np. RODOS w Danii. Pzdr. |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2013-05-05, 12:41
|
|
|
Peli wart każdej wydanej złotówki.
Popatrz na aledrogo; czasami jakiś desperat puszcza dużo taniej. |
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2013-05-05, 13:35
|
|
|
Donald ! nie wierzę że się nic nie wciśnie, ja wyznaję zasadę, jak się pieści to się zmieści |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
 |
Tröy Deströy
trochę już popisał
Twój sprzęt: GMC Vandura '85
Nazwa załogi: OldCamper
Dołączył: 19 Wrz 2011 Piwa: 1/9 Skąd: Daleka Północ :)
|
Wysłany: 2013-05-05, 13:40
|
|
|
rawicki@op.pl napisał/a: | ...
Poza tym żadnych praktycznych zastosowań.
Sugestie przeciw:trzepanie,obijanie ładunku,źle ułożony środek ciężkości,utrudnione cofanie,problemy z parkowaniem,zbyt długi kamper często nie mieści się na stanowisku kempingowym.
... |
Moze i masz kolego ciut racji ale dla wprawnego kierowcy szer. i dl. kampera nie robi roznicy Poza tym walajace sie graty podczas jazdy i odglosy nie dodaja komfortu :/
Znajomemu zrobilem spory kufer na tyl podparty na kuli haka i usztywniony po bokach , Gabarytowo spory ,do przewozenia silnika i pontonu Nic nie lata i nie gibie sie ,zamontowal z osobowki czujniki cofania i wiem ze wozi mu sie dobrze .Wykonalem go z katownikow ,sklejki i blachy aluminiowej ,calosc usztywnona-wykonczona aluminiowymi katownikami ,skrzynia biala z 2 klapami zamykanymi narazie na klodeczki :D
pozdr... |
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2013-05-05, 17:54
|
|
|
Kolego Troy ze Szwecji, znam te kampery co przewożą motorówki, mają DMC 3500, a ważą 4500, lepiej doczepić jakąś czepkę, skoro już jest hak, a wytrawny kierowca poradzi sobie także.
Walających gratów w dolnych bagażnikach, pod ramą, szczególnie tych dopasowanych, wykonanych z przeznaczeniem dla rodzaju bagażu i z rozmysłem, tym bardziej nie będzie słychać.
Poniżej kilka zdjęć, żeby nie być gołosłownym.
.._s0.zmniejszacz.pl_SAM_0471_zmniejszacz-pl_49846.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 117 raz(y) 86,78 KB |
.._s0.zmniejszacz.pl_SAM_0473_zmniejszacz-pl_906590.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 113 raz(y) 139,31 KB |
.._s0.zmniejszacz.pl_SAM_0474_zmniejszacz-pl_44740.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 102 raz(y) 145,04 KB |
.._s0.zmniejszacz.pl_SAM_0475_zmniejszacz-pl_12945.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 133 raz(y) 108,15 KB |
.._s0.zmniejszacz.pl_SAM_0476_zmniejszacz-pl_97053.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 141 raz(y) 139,13 KB |
|
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2013-05-05, 19:45
|
|
|
Tak z ciekawości. Jaki jest prześwit?
Wygląda na jakieś 10-15cm |
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2013-05-06, 08:44
|
|
|
Kolego Fux, z Twojej perspektywy może tak wygląda, ale de facto najmnieiszy prześwit, ma pojemnik na butle oraz próg, tj.20 cm ale znajdują się zaraz przy tylnym kole, natomiast opony 215/70 R 15, mają srednicę 68 cm, czyli prześwit pod osią jest około 30 cm.Moj dolny bagażnik jak widać na załączonym obrazku jest wyżej od pojemnika na butle o 10 cm,czyli prześwit 30 cm,taki sam jak pod osią.Musiałbym jednocześnie przodem i tylną osią wpaść do 30 cm dołków żeby zahaczyć bagaznikiem.Wszystkie kampery nowszych generacji mają mniejsze prześwity, a to ze względu na mniejsze opory powietrza (mniej palą) oraz lepiej trzymają się drogi na zakretach, nie potrzeba też schodów do wchodzenia.W starszych modelach opony były przeważnie tej samej wysokości, czyli przeswit pod osią oraz miską olejową około 30 cm a podłoga była wysoko prawie jak opona, po cóż to.Obecnie wszędzie na świecie drogi są lepsze, więc i auta budują o mniejszym prześwicie, a w GPS-ie wybieram opcję "unikaj dróg nieutwardzonych" |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2013-05-06, 09:02
|
|
|
Dzięki za wyjaśnienie.
Pytałem dlatego, że ostatnio zjeżdżając w Chorwacji z góry Srd na Jadrankę, podnosiłem auto do góry, aby wystającym bagażnikiem z rowerami nie uszkodzić tej najbardziej wysuniętej części.
Droga asfaltowa...
O dokładnie tutaj, a sprawia wrażenie, że jest płasko. Zjeżdżałem z górki i skręcałem w prawo na Dubrovnik.
http://goo.gl/maps/U68Oj
Ale podobne przypadki są w wielu Krajach.
O. I jeszcze jedno miejsce...
http://goo.gl/maps/rqGxy |
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2013-05-06, 10:14
|
|
|
Kolego Fux, powyższym postem potwierdziłeś tylko moje sugestie, żeby nie montować tylnych bagażników, bo co innego prześwit miedzy osiami, a co innego prześwit pod zwisem, nie wiem czy zauważyłeś że przy moim jak i innych niskich kamperach prześwit pod zwisem tylnym jest większy niż międzyosiowy.Dodam również, że skoro ostatnio Marokańska Trójca, poradziła sobie niskimi kamperami, a był tam też Ducato z takim samym przeswitem jak mój kamper, pozostaję spokojny, a i stromych gór zdobywać kamperem nie zamierzam:spoko |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|