ogranicznik napieca z 14v na 12V ? |
Autor |
Wiadomość |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-05-07, 15:04 ogranicznik napieca z 14v na 12V ?
|
|
|
co zastosować aby zmniejszyć napięcie w instalacji auta z ladowanego 14v na nie wieksze i nie mniejsze 12v,potrzebuje np: podlaczyc silnik o stalym napieciu 12v i aby nie dostawał większego napięcia z alternatora |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2013-05-07, 17:53
|
|
|
mozesz kupic w elektronicznym stabilizator napiecia 12v i jesli bedzie wiecej to zbije na 12 nie wiem jednak jaki amper potrzebujesz i czy to ma takie znaczenie te 2v wiecej.
w kazdym razie stabilizatorki to takie malenstwa ktore musisz przykrecic do radiatora i teraz nie pamietam ale beda potrzebne diody , mialem gdzies schemacik ,
a najprosciej , bardziej na prube to wstaw w szereg zarowke 12v np.10w lub 15w . bedzie lekko zazyc a na wyjsciu bedziesz mial nizsze napiecie |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-05-07, 19:12
|
|
|
potrzebuje do sterowania elektryki podnoszenia szyb w volvo,jak jest wylaczony silnik to chodzi normalnie,zamyka i otwiera bez problemu,napiecie wtedy jest na poziomie 12v ,ale jak odpali sie silnik i wzrasta ladowanie automatyka zacina sie i nie mozna czasem nic zrobic,jak ma chec to otworzy lub zamknie szybe,dzieje sie to tylko z szyba z lewej strony ,wymieniony juz byl modul i inne rzeczy, juz mi sie nie chce szukac wiec chce mu przyblizyc warunki pracy tak jak bez ladowania,bo wtedy jest Ok |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-05-07, 19:42
|
|
|
Za ciężko szyba chodzi w prowadnicach. Opory przy wyższym napięciu aktywują bezpiecznik przeciążeniowy i powodują wyłączenie napędu. Przy12V moc urządzenia jest mniejsza i bezpiecznik przeciążeniowy nie zadziała. Żeby w 100% być pewny pomóż przy podnoszeniu ręką. W sterowaniu analogowym bezpiecznik jest bimetalowy i tym mniej wrażliwy na przeciążenia w czasie startu, w sterowaniu elektronicznym przy nap. 14V jak wystartuje to już chodzi. |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-05-07, 19:52
|
|
|
ale ona na wlaczonym silniku nawet nie chce deczko ruszyc,dopiero jak pare razy sie prztyknie włącznikiem to ruszy ,otworzy i potem zamknie lub znow trzeba pokombinować. Mysle ze to nie powadnice,bo na wylaczonym calkiem normalnie szyba chodzi,a tak by ledwo szła,cały pic ze przy 14 nie chce,a przy 12 idzie normalnie |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2013-05-07, 21:53
|
|
|
Jest jeszcze zabezpieczenie potencjalne. Sprawdź lub nawet na krótko zdubluj masę sterownika z karoserią. Czysta masa jest ważniejsza niż zasilanie i płata trudne do wykrycia figle. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2013-05-07, 22:06
|
|
|
no to problem bo zeby ustabilizowac tyle amper to troche mocny uklad musi byc ,. bedzie potrzeba z 5-8 A , to sporo i zaroweczki tam nie wetkniesz
pobawilbym sie na twoim miejscu stabilizatorami ze sklepu . dac je na zasilaniu w dzwi i tyle |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
marmur
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato MAXI w budowie
Nazwa załogi: marmur
Dołączył: 04 Mar 2011 Piwa: 3/7 Skąd: Katowice / Zawiercie
|
Wysłany: 2013-05-07, 22:51
|
|
|
Albo wstaw ze 3-4 diody szeregowo połączone to Ci zbije napięcie o ok 2 V |
_________________ Pozdrawiam
Marek |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2013-05-07, 23:25
|
|
|
erikson napisał/a: | potrzebuje do sterowania elektryki podnoszenia szyb w volvo,jak jest wylaczony silnik to chodzi normalnie,zamyka i otwiera bez problemu,napiecie wtedy jest na poziomie 12v ,ale jak odpali sie silnik i wzrasta ladowanie automatyka zacina sie i nie mozna czasem nic zrobic,jak ma chec to otworzy lub zamknie szybe,dzieje sie to tylko z szyba z lewej strony ,wymieniony juz byl modul i inne rzeczy, juz mi sie nie chce szukac wiec chce mu przyblizyc warunki pracy tak jak bez ladowania,bo wtedy jest Ok |
Poszedł bym jednak w kierunku znalezienia usterki bo jak mawia nasz Dareczek ArcaDarka "przeróbki są do ".
Czy w każdych drzwiach jest moduł/sterownik czy jeden obsługuje wszystkie szyby?
Trzeba byłoby sprawdzić czy ten nowy moduł jest na pewno sprawny. Jeśli twój oryginalny popsuł się to i ten drugi może być też uszkodzony jeśli nie był nowy. Raczej nie ma możliwości by sprawnemu modułowi przeszkadzało napięcie o 2 wolty większe.
Czy to auto ma może pamięć ustawień foteli, lusterek albo automatyczne domykanie szyb? |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
marmur
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato MAXI w budowie
Nazwa załogi: marmur
Dołączył: 04 Mar 2011 Piwa: 3/7 Skąd: Katowice / Zawiercie
|
Wysłany: 2013-05-07, 23:33
|
|
|
To oczywiste.
Janusz ma 1000% racji.
Trzeba usunąć przyczynę tego stanu rzeczy a nie skutek. Sam temat sugeruje, że chcesz zrobić właśnie odwrotnie. |
_________________ Pozdrawiam
Marek |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-05-07, 23:48
|
|
|
Z którego roku jest auto i czy ma szynę CAN. Bo jak ma to żadne przeróbki nie pomogą, ale diagnostyka usterki jest prosta. |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-05-08, 07:37
|
|
|
to nie jest moje auto wiec nie moge odrazu wszystkie wasze rady spr.,rok 2004 ,na jednym sterowniku sa wszystkie szyby. Jaki stabilizator zastosowac ze sklepu? |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2013-05-08, 09:29
|
|
|
erikson napisał/a: | na jednym sterowniku sa wszystkie szyby |
Proponuję drogą eliminacji. Zamienić przewody od sterownika do silniczka w jednych drzwiach z silniczkiem w drugich. Nie trzeba koniecznie zmieniać końcówek we wtyczce modułu, można na pająka kawałkami przewodów przedłużyć przewody do silników i zamienić lewy z prawym. Sprawdzisz czy przypadkiem nie jest popsuty silnik.
Sprawdź dokładnie masę (-).
Często lewa strona i w niektórych autach tylko lewa ma automatyczne otwieranie/zamykanie do końca. Uszkodzenie masz w lewych drzwiach, może to ma jakiś związek. Czy wymieniany/sprawdzany był też wyłącznik-klawisz od zamykania i otwierania szyb?
Czy było mierzone napięcie zasilające moduł. Czy rzeczywiście przy uruchomionym silniku jest tam większe napięcie, czy domyślasz się tego tylko, że jest większe bo silnik pracuje i ładuje akumulator?
Uruchom silnik i włącz wszystkie odbiorniki prądu jakie są w samochodzie, światła, wycieraczki, zapalniczkę, radio. Może dodatkowo jakieś żarówki na przykład reflektorowe podłącz do akumulatora. Alternator na wolnych obrotach nie da tyle prądu by podnieść napięcie. Zmierz napięcie tak obciążonej instalacji i sprawdź działanie szyb. Może to nie zbyt wysokie napięcie tylko jakieś zakłócenia od strony alternatora. Na przykład uszkodzona któraś dioda i w instalacji pojawiają się impulsy prądu zmiennego.
Może są zakłócenia od układu zapłonowego jeżeli to "benzyna". Spróbuj podłączyć zasilanie z innego samochodu, przewodami rozruchowymi połącz klemy w Volvo z akumulatorem innego auta, sprawdź czy 14 V z innego samochodu też zablokuje szybę? |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2013-05-08, 10:28
|
|
|
Janusz...
Zabiłeś eriksona...
Ale nie głupotą, zapewniam. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2013-05-08, 11:48
|
|
|
napięcie mierzone,to diezel,będzie znowu okazja to posprawdzam. |
|
|
|
 |
|