| Przesunięty przez: Jerzy 2007-12-18, 09:26
 | Brak prądu 12V w lodówce | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ankul   trochę już popisał
 
 Twój sprzęt: Fiat Ducato 1998
 Dołączył: 17 Paź 2007
 Otrzymał 3 piw(a)
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2007-10-18, 06:48   Brak prądu 12V w lodówce |   
 |  
               | 
 |  
               | Lodówka na 12V przestała pracować,a właściwie pracuje kilka godzin a następnie zamilka na kilka dni.Jak się okazało nie dochodzi do niej prąd.W okolicy Lublina jest tylko serwis przyczep,który nie może sobie z tym poradzić bo jak twierdzi nie ma schematu do kempera i nie wie z którego miejsca jest pobierany prąd "po kluczyku" do lodówki. W związku z tym chciałbym wiedziec z którego miejsca w kamperze pobierany jest prąd do lodówki i czy po drodze są np.styczniki.Kamper to Dukato-Fendt 1998r.Za pomoc dziękuje |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | janusz   Kombatant
 Szeryf
 
  
 Twój sprzęt: Motochata Rimor
 Nazwa załogi: TiTi
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 14 Sty 2007
 Piwa: 420/147
 Skąd: Pajęczno, łódzkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2007-10-18, 07:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lodówka jest przeważnie zasilana z bloku zasilającego kampera, często bywa tak że zasilanie lodówki na 12V możliwe jest dopiero po uruchomieniu silnika. Trzeba by było odczytać producenta bloku i jego typ. następnie znaleźć schemat tego ustrojstwa. |  
				| _________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | sasquatch   weteran
 CamperPark.pl
 
  
 Twój sprzęt: Riva Mobil City540 Ducato 1,9td
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 27 Lut 2007
 Piwa: 5/1
 Skąd: Przedzeń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2007-10-18, 08:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie natomiast sterowanie jest z bloku elektrycznego ale sama lodówka jest podłączona do akumulatora startowego poprzez stycznik - jak jest już ładowanie z alternatora to wtedy załącza się kontrolka na lodówce, że działa na 12V. 
 Przy akumulatorze startowym jest bezpiecznik 30A dla lodówki.
 
 I w poprzednim kamperze tez miałem lodówkę na startowym - ja nie przerabiałem tak było. Tylko tam nie było stycznika (lub został wymontowany) i jak dziecko włączyło mi przycisk 12V to rano nie odpaliłem :-(
 
 Oba kampery na fordzie transicie - 93 i 98.
 |  
				| _________________ "Jeśli chcesz - szukasz sposobów. Jeśli nie chcesz - szukasz powodów"
 www.CamperPark.pl
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | ankul   trochę już popisał
 
 Twój sprzęt: Fiat Ducato 1998
 Dołączył: 17 Paź 2007
 Otrzymał 3 piw(a)
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2007-10-18, 11:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dizękuję za odpowiedzi sasquatch, w którym miejscu jest ten stycznik?
 Czy pod maską samochodu czy w srodku kampera?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | sasquatch   weteran
 CamperPark.pl
 
  
 Twój sprzęt: Riva Mobil City540 Ducato 1,9td
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 27 Lut 2007
 Piwa: 5/1
 Skąd: Przedzeń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2007-10-18, 15:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie jest tuż nad akumulatorem rozruchowym - ale nie dam głowy że to jest oryginalne rozwiązanie |  
				| _________________ "Jeśli chcesz - szukasz sposobów. Jeśli nie chcesz - szukasz powodów"
 www.CamperPark.pl
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | jaco   początkujący forumowicz
 
 Dołączył: 06 Mar 2008
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-06-20, 20:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie również nie działa na 12V. Potrzebuję schemat sieci. Czy może ktoś takowy posiada lub wie, gdzie można znaleźć? 
 Pozdrawiam,
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | f68   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
 Nazwa załogi: f68
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Piwa: 5/6
 Skąd: 3city
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-06-20, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | no właśnie jak jest z ta lodówka u mnie działa na 12v jak jest odpalony silnik mam 2 solary duże więc z prądem nie mam problemu czy lepiej przerobić żeby było na 12v zastanawiałem się i tu pytanie ile prądu konsumuje taka lodówka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | eler1   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: kamper
 Nazwa załogi: elerki
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 15 Sty 2007
 Piwa: 52/129
 Skąd: mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-06-20, 21:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | dużo więcej niż dają solary w czyli 200Ah może rozłożyć w 8 godzić 	  | fasol68 napisał/a: |  	  | ile prądu konsumuje taka lodówka | 
   |  
				| _________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
   
 Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | medard   weteran
 Saint Medard
 
  
 Dołączył: 08 Kwi 2008
 Otrzymał 7 piw(a)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-06-20, 21:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | ladowka w kamperze zawsze dziala tylko jak jest wlaczony silnik a ma to zwiazek z tym by nie wyczerpac akumulatora jesli nie dziala to przyczyn moze byc wiele  czesto tylko bezpiecznik sie przepalill ale i sa powazniejsze usterki jesli uszkodzi sie sterowanie przetwornicy co do naprawy to okazuje sie ze unas poki co to trudno znalezc fachowca by to naprawil chyba ze tylko do kasowania to jest taki w sopocie /i to slono karze sobie zaplacic a skute zaden  / |  
				| _________________ http://picasaweb.google.com/1medard1
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | f68   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
 Nazwa załogi: f68
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Piwa: 5/6
 Skąd: 3city
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-06-20, 22:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | jest niezły elektryk-elektronik od nietypowych rzeczy w gdańsku i pewnie sobie poradzi lubi takie wyzwania mieści się na ul świetokrzyskiej po prawej stronie jak się jedzie w stronę obwodnicy chyba za skrzyzowaniem z unruga
 zdecydowanie polecam bo w innych sprawach elektrycznych juz 2 razy mi manprawiał i to skutecznie co prawda nie kampera a osobowe ale widać że się zna
 drugi niezły elektryk jest w warsztacie na stacji  rafinerii lotosu w pruszczu gdańskim
 ale nie wiem czy jeszcze tam pracuje wiem że naprawiał dosłownie wszystko
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | TomekW   weteran
 
  
 Twój sprzęt: bezdomny :(
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 20 Mar 2007
 Piwa: 29/5
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-06-20, 22:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | medard napisał/a: |  	  | ladowka w kamperze zawsze dziala tylko jak jest wlaczony silnik a ma to zwiazek z tym by nie wyczerpac akumulatora | 
 Niestety, nie zawsze. W naszym staruszku działa NIEZALEŻNIE od silnika. Jeden akumulator już załatwiła...
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | jaco   początkujący forumowicz
 
 Dołączył: 06 Mar 2008
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-06-21, 09:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z tego co wiem, to taka lodówka pobiera ok 100 W. Jeżeli mamy akumulator 150 Ah, to teoretycznie powinna pociągnąć ok 18 godzin....ale tylko teoretycznie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | medard   weteran
 Saint Medard
 
  
 Dołączył: 08 Kwi 2008
 Otrzymał 7 piw(a)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Tadeusz   Administrator
 CamperPapa
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
 Nazwa załogi: Kucyki
 Pomógł: 16 razy
 Dołączył: 06 Lis 2007
 Piwa: 1610/2337
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-06-21, 13:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nawet teoretycznie nie ma prawa tak długo pracować. Moc 100 W oznacza pobór prądu  o wartości ok. 8,5 A, co oznacza po 18 godzinach obciążenia - 153 Ah. Akumulatory kwasowe nie znoszą nawet połowicznego rozładowania, a cóż dopiero mówić o tak krańcowym. Po takim rozładowaniu akumulator można wyrzucić. Nie należy dopuszczać do rozładowania większego niż dającego spadek napięcia bez obciążenia 1.8 V na celę, czyli ok. 10,8 - 11,0 V akumulatora. Wtedy zaczyna się proces zasiarczania płyt.
 
 Problem zasilania lodówki w kamperze napięciem 12 V jest w gruncie rzeczy mało istotny, gdyż grzałki o tak małej mocy są z natury nieskuteczne, toteż zasilanie 12 woltowe ma za zadanie tylko podtrzymywanie w czasie podróży uzyskanej wcześniej w lodówce temperatury z zasilania 230 V lub palnika gazowego. Prawdę mówiąc to nawet tę funkcję spełni niedostatecznie.
 |  
				| _________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
 Ks. Jan Twardowski.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Mirekmat doświadczony pisarz
 
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 07 Maj 2007
 Piwa: 11/2
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-06-21, 19:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Co do 12v przy lodówkach.Niezależnie czy jest to nowy czy też stary model pojazdu powinny pracować tylko przy odpalonym silniku.W nowszych modelach jest sterowane to przez 'monoblok" umiejscowiony pod siedzeniami/najczęściej/ natomiast przy starszych modelach te monobloki,czy też raczej coś podobnego,umiejscowione są pod schowkami na rękawiczki i z nich przechodzi prąd na tablicę rozdzielczą auta .Na płytce gdzie się włącza napięcie 12v do części mieszkalnej są cztery bezpieczniki termiczne w tym jeden oznaczony piktogramem śnieżynki i jest to bezpiecznik od lodówki.Równie dobrze może być spalona grzałka 12V.Jak wielka jest moc grzałki to można odczytać na tabliczce znamionowej przyklejonej wewnątrz lodówki,jeżeli nie została zdrapana,na niej jest określona moc grzałek np 230V---------135W    12V------120W   zużycie gazu 14,5g/h.Pzekażniki przy akumulatorach startowych nie zawsze służą do obsługi lodówek bardzo często po odpaleniu silnika uruchamiają ładowanie innych akumulatorów,czasami przekażniki są zastępowane bezpiecznikami jednokierunkowymi i nieznajomość tematu powoduje że są zastępowane bezpiecznikiem zwykłym a to pomaga rozładować akumulator startowy.Wybaczcie mądrzenie Mirek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |