 |
|
1992 J5, 2,5TD - Czas grzania świec żarowych |
Autor |
Wiadomość |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2013-05-25, 12:44 1992 J5, 2,5TD - Czas grzania świec żarowych
|
|
|
Właśnie przy kawie mi się przypomniało, że nie dawno gdy miałem zamiar wymienić świece żarowe http://www.camperteam.pl/...p=349480#349480
to okazało się że są sprawne, ale...
.
Podpiąłem miernik by w praktyce zobaczyć jakie napięcie otrzymują.
I co się okazało:
Świece dostawały prąd tylko podczas świecenia się kontrolki.
Z reguły po jej zgaśnięciu można silnik odpalać, prawda?
Tylko że po jej zgaśnięciu prąd na świece też jest rozłączany.
Czy jest to prawidłowość, czy defekt?
Uważam że świece powinny jeszcze jakiś czas grzać.
.
Myślę że eksperymentalnie zapodam im prąd bezpośrednio z aku i zobaczę czy są jakieś różnice w odpalaniu, ale to dopiero po Waszych opiniach. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
scuter0
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 3.0 180km
Nazwa załogi: scuter-squad
Dołączył: 25 Maj 2011 Piwa: 4/9 Skąd: Jelcz-Laskowice
|
Wysłany: 2013-05-25, 14:27
|
|
|
Swiece grzeja sie jakis czas potem sterownik odlacza prad i wtedy gasnie kontrolka ,po uruchomieniu silnika prad jest podawany na swiece ponownie az silnik sie zagrzeje.W zaleznosci jaka jest temperatura od 1min nawet do 4min w zimie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2013-05-25, 16:22
|
|
|
Wszystko jasne.
Świece są rozpinane na czas rozruchu by te kilka Amperów nie zabierać rozrusznikowi.
Czyli mam to prawidłowo. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2013-05-25, 16:33
|
|
|
scuter0 napisał/a: | potem sterownik odlacza prad i wtedy gasnie kontrolka |
hmm..w j5 kontrolka gaśnie, a świece grzeją jeszcze jakiś czas...
łatwo to sprawdzić....
przekręć stacyjkę w pozycje grzania, po zgaśnięciu kontrolki, nic nie rób tylko w ciszy słuchaj....po kolejnych kilku sekundach usłyszysz ''pyknięcie'' przekażnika/po prawej stronie/, który dopiero w tym momencie przestaje dawać napięcie na świece... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2013-05-25, 16:46
|
|
|
Wiem o jakie pykniecie Ci chodzi, słyszałem je.
Ale w jakim momencie, to muszę miernikiem sprawdzić by głupot nie pisać.
Jeśli dobrze pamiętam, to w chwili wyłączania się kontrolki, tym samym miernik wskazywał w tym momencie zero.
Tego jednak nie jestem pewien ale wiem że mi tu coś na logikę nie grało...
.
Edit: Kontrolka gaśnie a po chwili przekaźnik rozłącza zasilania świeczek.
Wsio ok. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
pingwin52
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 2,5D 1991r.
Dołączył: 28 Lut 2016 Skąd: Belgia
|
Wysłany: 2017-05-07, 23:11
|
|
|
Ile mniej więcej czasu świece powinny grzać? U mnie przy temperaturze zewnętrznej ~15st świeci około 20s czy to nie jest trochę za długo? |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-05-08, 10:01
|
|
|
Jak pochwalisz mi się swoim Autostarem to Ci napiszę
.
Troszkę za długo, ale kontrolka może świecić się krócej niż faktycznie świece żarzyć. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
pingwin52
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 2,5D 1991r.
Dołączył: 28 Lut 2016 Skąd: Belgia
|
Wysłany: 2017-05-09, 16:50
|
|
|
Już się chwaliłem tutaj http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=25026
W takim razie od czego zależy czas świecenia tej kontrolki, nie mierzyłem tego stoperem, ale czy jest ciepło i zimno to chyba świeci się tyle samo. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-05-09, 21:21
|
|
|
Przeoczyłem ale gratuluję, też miałem
.
Czas jest ustalany na poziomie konstrukcyjnym elektroniki w module załączającym kontrolkę i przekaźnik na świece żarowe.
Czas kontrolki i grzania faktycznego nie jest jednakowy. Zgaśnięcie kontrolki zezwala na rozruch silnika, natomiast świece jeszcze jakiś czas grzeją dalej by silnik nie zgasł, szczególnie mocno zimny.
Nie wiem czy w naszych J5 były różne rodzaje świec, np szybko i wolniej rozgrzewające się i do tego odpowiedni moduł.
Pamiętam jak wymieniałem swoje, to porównywałem starą z nowymi "na stole" i okazało się że miały różny czas nagrzewania do czerwoności. Nowe szybciej.
W samej elektronice w module można ten czas skorygować zmianą rezystorów i kondensatorów.
Nie powstrzymałbym się jednak od sprawdzenia ile faktycznie świece grzeją wobec świecenia się kontrolki. To łatwo ustalić.
Włączasz zapłon bez odpalania silnika i czekasz nasłuchując kiedy w module "pyknie" tzn rozłączy prąd dla świec.
Około 1 minuty to max czas. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|