rozmiar pasków klinowych |
Autor |
Wiadomość |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-03-09, 21:56
|
|
|
Do tego silnika posiadam wszelką fabryczną dokumentacje techniczną również w pdf-ie (co prawda do citroena ale to to samo) oraz jakieś 19 lat doświadczenia w eksploatacji i naprawach tych konkretnie silników wide mój podpis:-) W tych citroenkach co na zdjęciu w podpisie, silniki te były montowane od wielu, wielu lat. Moje osobiste doświadczenia to: jeden silnik 540 tyś. km - rozbiłem autko - silnik dalej jeździ zamontowany w zaprzyjaźnionym UAZ-ie , drugi to 720 tys. km autko sprzedałem i nawet ostanio brało udzial w jakimś polsatowski serialu. |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
|
|
|
 |
aroo59
zaawansowany 602517332

Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009 Piwa: 2/4 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 2011-03-10, 07:47
|
|
|
Jak już opisywałem rozmiar pasków do tego modelu silnika jest trudny do dobrania po rozmiarze; szerokość + długość. Miałem ten sam problem i stwierdzam, że paski mają jeszcze wymiar podawany przez producenta ( nie znany dla laika ) liczony od strony wewnętrznej lub zewnętrznej. Proszę poczytać w necie " dobór pasków klinowych". Pasek klinowy napięty od wewnątrz nie może posiadać zębów to po pierwsze a po drugie z takim rozwiązaniem nie polecam oddalać się od domu na większą odległość. Ja zakupiłem paski w serwisie Peugeota dobrane po nr. Vin za śmieszną cenę ( taniej niż dostępne Gates ) inne nie pasują. Produkuje je jak pamiętam firma Dunlop. I napięte są po stronie zewnętrznej tak jak producent zaleca. W swojej karierze zawodowej widziałem różne rozwiązania ... ... nie zdziwi mnie żadne roziązanie domorosłych mechaników takich co to wszystko wiedzą ale nic nie umieją zrobić.
Pozdrawiam. |
_________________ Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa. |
|
|
|
 |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-03-10, 08:26
|
|
|
Fotka z fabrycznej (citroena) dokumentacji technicznej co prawda silnik benzynowy (później poszukam diesla) ale to to samo rozwiązanie i ta sama pompa
I to tyle w temacie napinania tych pasków
Firma Gates paruje te paski i sprzedaje w jednym opakowaniu dwie sztuki oczywiście bez ząbków po wewnętrznej stronie. |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
|
|
|
 |
aroo59
zaawansowany 602517332

Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009 Piwa: 2/4 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 2011-03-10, 10:16
|
|
|
Silnik benzynowy i Citroena to inna bajka... |
_________________ Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa. |
|
|
|
 |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-03-10, 16:45
|
|
|
nie tak do końca co innego
ale masz tu z tej samej dokumentacji silnik diesla |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
|
|
|
 |
aroo59
zaawansowany 602517332

Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009 Piwa: 2/4 Skąd: Sokołów Podlaski
|
|
|
|
 |
njoy
trochę już popisał
Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Piwa: 1/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-06-12, 09:05
|
|
|
Panowie
Pytanie może z serii głupich. W zeszłym roku przed wyjazdem na urlop zauważyłem, że jednemu z dwóch pasków napędzających pompę wody w naszych Peugeotach uległ uszkodzeniu. Nie zastanawiając się pomogłem mu skończyć żywota nożem, wziąłem pod pachę i sru... do sklepu. Kupiłem identyczny i z radością zabrałem się za wymianę - i tu zonk . Za cholerę nie udało mi się go założyć. Nie mogłem go przełożyć pomiędzy blokiem silnika a kołem napędzającym. Jest na to jakiś tajemny sposób ?, a może w oryginale powinny być paski o niższym profilu? Przejeździłem urlop na jednym ale w tym roku chciałbym ze spokojem wyjechać i nie martwić się, że mogę mieć problem.
Pozdrawiam
Kamil |
|
|
|
 |
JaroW
stary wyga JaroW

Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Piwa: 22/17 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2013-06-12, 13:11
|
|
|
njoy napisał/a: | Panowie
Pytanie może z serii głupich. W zeszłym roku przed wyjazdem na urlop zauważyłem, że jednemu z dwóch pasków napędzających pompę wody w naszych Peugeotach uległ uszkodzeniu. Nie zastanawiając się pomogłem mu skończyć żywota nożem, wziąłem pod pachę i sru... do sklepu. Kupiłem identyczny i z radością zabrałem się za wymianę - i tu zonk . Za cholerę nie udało mi się go założyć. Nie mogłem go przełożyć pomiędzy blokiem silnika a kołem napędzającym. Jest na to jakiś tajemny sposób ?, a może w oryginale powinny być paski o niższym profilu? Przejeździłem urlop na jednym ale w tym roku chciałbym ze spokojem wyjechać i nie martwić się, że mogę mieć problem.
Pozdrawiam
Kamil |
Zawsze tam gdzie są paski klinowe jest napinacz.
zluzuj lub zdemontuj napinacz a założysz pasek. |
_________________ Nowy CamperoManiak -> to ja.
Nie piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
njoy
trochę już popisał
Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Piwa: 1/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-06-12, 14:37
|
|
|
JaroW
Aż takim dyletantem technicznym nie jestem, żeby zmieniać paski bez luzowania napinacza . Problem jest z założeniem/przełożeniem paska na miejsce na kole napędzającym z bloku silnika. |
|
|
|
 |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-06-13, 07:36
|
|
|
Musisz zdemontować to duże koło ale nie odkręcaj centralnej śruby tylko te małe "chyba 6 szt " śrubek M6. Wtedy zdejmiesz tylko samą "obręcz" koła a jego piasta zostanie na wałku rozrządu. |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-06-13, 07:46
|
|
|
JaroW napisał/a: | [
Zawsze tam gdzie są paski klinowe jest napinacz.
zluzuj lub zdemontuj napinacz a założysz pasek. |
nie zawsze ... np. w transicie 2,2 pasek jest a napinacza nie ma |
|
|
|
 |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-06-13, 13:34
|
|
|
W "maluchu " również nie ma napinacza i jest jeszcze bardzo dużo takich konstrukcji |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-06-13, 13:38
|
|
|
allleeee... w maluchu są blaszki regulacyjne czyli jakaś forma napinacza jest .... |
|
|
|
 |
njoy
trochę już popisał
Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Piwa: 1/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-06-14, 14:39
|
|
|
Donat. O to chodziło . Piwko powędrowało. Tak na marginesie to nie zauważyłem tych śrubek i kombinowałem jak odkręcić całość z wałka rozrządu. Pisałeś wcześniej, że posiadasz dokumentację do naszych silniczków. Jeżeli masz w pdf-ie do 2.5 D, to będę wdzięczny za maila: njoy@poczta.onet.pl
Pozdrawiam jeszcze raz.
Kamil |
|
|
|
 |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-06-15, 15:55
|
|
|
Mam taka dokumentacje tylko że ma ona jakieś 200Mb i ciężko to wysłać mailem, może masz jakiś serwer to Ci na niego wrzucę. |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
|
|
|
 |
|