prysznic grzany przeplywowo 12v |
Autor |
Wiadomość |
GregSad
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Buerstner a625 na Ducato 2,8 jtd
Nazwa załogi: Pasjonaci
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2012 Piwa: 3/1 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 2013-08-09, 10:08
|
|
|
Witaj gregu,
Tak swoją drogą czy koniecznie chcesz rozwalić (a może nie ) elektrykę w swoim Kamperku
Przypominam o istnieniu bardzo prostego urządzenia. Czarny worek 20 l. z końcówką prysznicową wieszany na zewnątrz, po kilku godzinach w słonku wodę masz nawet gorącą (temat wielokrotnie pokazywany i opisywany na forum. Koszt około 20 zł)
Tylko problem z prysznicem w zimie
Ale to już chyba ogarnie Twoja Truma |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-09, 11:01
|
|
|
gregu napisał/a: | ktos musi byc pierwszy |
I za to zdanie oraz za odwagę w dłubaniu i realizacji swoich pomysłów piwo
Pisz jak postępy
Przy okazji:
Do pomiarów polecam serdecznie:
woltomierz LCD który potrafi mierzyć napięcie z którego jest zasilany,
amperomierz mierzący pobierany prąd poprzez odpowiednio dobrany bocznik np. 80A
Mam u siebie podobny zestaw i sprawdza się super. |
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2013-08-09, 11:04
|
|
|
Szadok, piwko zawsze chetnie
Ja Tobie stawiam za to, ze jako jedyny albo jeden z niewielu przeczytales o co chodzi autorowi watku... o i Majsterek rowniez czytal i podsunal pomysl z zarowymi swieczkami.
Reszta kolegow komentuje jeden dwa-posty przeczytane powyzej, nie odnoszac sie zupelnie do tego co napisano juz wczesniej. Odradza nie argumentujac inaczej niz tylko 'tak sie nie robi i juz'.
Podgrzewacz z peugeota juz kupilem, 4x200W. Panel fotowoltaiczny na dach elastyczny 144Wh rowniez. Ponoc paczki juz doszly do rodzicow w PL. Przy okazji odbiore.
Zastanawiam sie tylko, czy podlaczac grzalki do akumulatorow zabudowy czy bezposrednio pod alternator i czy nie kapac sie przy wlaczonym silniku. Alternator w mojej Cali ma 120A wiec na wolnych obrotach spokojnie sobie poradzi z wspomnianymi 60A...
Zasilanie grzalki chce zrobic przez przekazniki ktore beda sterowane wlacznikiem w kranie oraz dodatkowym przelacznikiem aktywujacym grzalke. Dodatkowo chce przy wlaczonej grzalce zrobic buzzer ktory zabezpieczy przed nieswiadomym uzyciem grzalki przez domownikow - grzala grzeje buzzer w aucie piszczy.
Nie mam tylko pomyslu na zabezpieczenie przy korzystaniu z grzalki przy pustym zbiorniku wody - mogl bym wybudowac prosty przeplywomierz turbinowy z zaworu pralki przed grzalke (mam takie) ale nie chce tego zbytnio komplikowac. Po prostu nie bedziemy brali prysznica przy prawie pustym zbiorniku.
Dzieki za linki do wskaznikow napiecia i pradu - california ma fajna centralke pokazujaca napiecia na dod. bateriach oraz ich stan naladowania:
ale szukam czegos podobnego do akumulatroa silnika.
Niestety ten podrzucony przez Ciebie jest za duzy by wbudowac go w deske.. |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
GregSad
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Buerstner a625 na Ducato 2,8 jtd
Nazwa załogi: Pasjonaci
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2012 Piwa: 3/1 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 2013-08-09, 11:36
|
|
|
Oj gregu, nie obrażaj się
Przeczytałem wszystkie Twoje wypowiedzi. Napisałem tylko, że łatwiej i mniej niebezpiecznie dla Kamperka zastosować worek prysznicowy. I to tyle w temacie. Żadnego oceniania ani tym bardziej krytyki.
Trzymam kciuki, żeby Ci się udało. Na pewno będę śledził dalej wątek - ciekaw jestem jak osiągniesz sukces. Bo czy osiągniesz w to nie wątpię
Ja nie mam wolnego prądu pomimo 2 solarów - mam dziecko, które lubi wieczorem obejrzeć film, a i ja sam czasem patrzę w TV |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2013-08-09, 12:27
|
|
|
GregSad, nikt sie nie obraza
Wolimy mowic niz sluchac, to normalne. Sam taki niestety jestem.
Natomiast mam wrazenie, ze efekt sie nasila wraz z postepujaca era nadmiaru informacji=dezinformacji.
Przeciez nie pytalem CZY to robic tylko JAK to zrobic, a polowa odpowiedzi mowi nie rob, bo tak.
Nic to, zobaczymy co wyrzezbie
TV w domu nie mam, tym bardziej na urlopie. |
_________________ pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez gregu 2013-08-09, 12:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-09, 12:32
|
|
|
gregu napisał/a: |
Zastanawiam sie tylko, czy podlaczac grzalki do akumulatorow zabudowy czy bezposrednio pod alternator i czy nie kapac sie przy wlaczonym silniku. Alternator w mojej Cali ma 120A wiec na wolnych obrotach spokojnie sobie poradzi z wspomnianymi 60A...
|
Jeden przekaźnik 80A i wyłącznik i będziesz mógł sterować do woli
gregu napisał/a: | Dodatkowo chce przy wlaczonej grzalce zrobic buzzer ktory zabezpieczy przed nieswiadomym uzyciem grzalki przez domownikow - grzala grzeje buzzer w aucie piszczy.
Nie mam tylko pomyslu na zabezpieczenie przy korzystaniu z grzalki przy pustym zbiorniku wody - mogl bym wybudowac prosty przeplywomierz turbinowy z zaworu pralki przed grzalke (mam takie) ale nie chce tego zbytnio komplikowac. Po prostu nie bedziemy brali prysznica przy prawie pustym zbiorniku.
|
Jakimś zabezpieczeniem mógłby być termik http://allegro.pl/wylaczn...3406045251.html temperatury są różne, do wyboru. Myślę, że jakieś 60'C byłoby optymalne.
Termik odetnie Ci zasilanie w razie wzrostu temperatury przy braku przepływu. A jako, że może być jakaś bezwładność cieplna to te 60'C wydaje się maksymalną temperaturą.
Ah. Na schemacie podgrzewacz jest jako żarówka W moim programiku nie ma symbolu grzałki
schem.jpg Jeden rysunek zamiast stu słów |
 |
Plik ściągnięto 115 raz(y) 47,74 KB |
|
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2013-08-09, 12:48
|
|
|
Chcesz przemocowac tego klixona na zewnatrz obudowy?
Nie wiem na ile sie beda grzaly te swieczki zarowe na zewnatrz...
Ale nieglupi pomysl!
Aha, knuje by to zrobic na dwoch przekaznikach - wlacznik z opcjami 0,1,2 oraz dwa tryby pracy: 3 lub 4 swiece w uzyciu. |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-09, 14:26
|
|
|
gregu napisał/a: | Chcesz przemocowac tego klixona na zewnatrz obudowy? |
Ja? Myślałem, że Ty majstrujesz
Chyba innego sensownego wyjścia nie ma. Można oczywiście wiercić i zastosować inny kształt (są takie podłużne, płaskie), ale to już większa rzeźba...
Cytat: |
Nie wiem na ile sie beda grzaly te swieczki zarowe na zewnatrz... |
Też nie wiem. Musiałbyś sprawdzić. Zresztą - jeśli masz zawór zwrotny, to w ogrzewaczu i tak będzie cały czas woda. Więc świeczki wodę, woda obudowę. Termik zadziała. Jeśli zaworka nie masz, to będzie powietrze (lepszy izolator).
W zasadzie świece żarowe grzeją w dieslu powietrze, więc 'suchobieg' im nie powinien zaszkodzić... Natomiast na pewno zaszkodzić może zbyt wysoka temperatura obudowy gdyby podgrzewacz grzał w sposób niekontrolowany (sklejone styki przekaźnika głównego...). Więc tak czy siak warto taki termik przykleić.
Cytat: |
Aha, knuje by to zrobic na dwoch przekaznikach - wlacznik z opcjami 0,1,2 oraz dwa tryby pracy: 3 lub 4 swiece w uzyciu. |
I słusznie Z tym, że ile świec w użyciu wyjdzie Ci pewnie w praniu... znaczy w myciu |
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2013-08-09, 14:44
|
|
|
szadok napisał/a: | Ja? Myślałem, że Ty majstrujesz |
jasne
Ale termik raczej nie zabezpieczy przed sklejeniem przekaznika - ma tylko 10A ...
Mozna bedzie jedynie zastosowac go na sterowaniu przekanika, right? |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-09, 22:28
|
|
|
gregu napisał/a: | szadok napisał/a: | Ja? Myślałem, że Ty majstrujesz |
jasne
Ale termik raczej nie zabezpieczy przed sklejeniem przekaznika - ma tylko 10A ...
Mozna bedzie jedynie zastosowac go na sterowaniu przekanika, right? |
Tak, masz rację.
Rozwiązania są dwa:
albo wstawisz termik na sterowanie przekaźnika włączającego (w szereg z wyłącznikiem), albo dasz drugi przekaźnik w szereg przed grzałką, z termikiem który go steruje. Wtedy masz zabezpieczenie drugim przekaźnikiem na wypadek sklejenia styków.
Z jednej strony prąd ok 60A to już prawie spawać idzie, z drugiej strony nie wiem jak często sklejają się styki przekaźnika i czy jest sens się przed tym zabezpieczać . Praktyk elektryk przydałby się przy tablicy |
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2013-08-10, 00:00
|
|
|
Nie wpadajmy w panike, te grzalki grzeja w seryjnych autach - musza miec hardware'owe zabezpieczenie przed brakiem plynu chlodniczego. Swiece zarowe w dieslu podobnie. Dam bezpiecznik topikowy i jak mowisz klixona na sterowaniu przekaznika i bedzie bezpiecznie. Do tego przewymiarowane kable w dodatkowych peszelach. Tyle teorii, jak tylko dorwe w lapki czesci biore sie za rzezbe |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-08-10, 08:48
|
|
|
Jeżeli zakładasz że będziesz kąpał się przy włączonym silniku to dlaczego nie zastosować wymiennika ciepła,inną sprawą jest,co powiedzą sąsiedzi na polu namiotowym. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2013-08-10, 09:01
|
|
|
Dzieki za uwagi, odpowiadam w kolejnosci
1. Bo nagrzanie wody w ukladzie chlodniczym to min 15 minut czekania
2. Na campingach sa prysznice wspolne, nie ma potrzeby uprawiania partyzantki. |
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
gregu
zaawansowany

Twój sprzęt: CaliforniaExclusive'03
Nazwa załogi: Hotel California
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2010 Piwa: 8/16 Skąd: B-Mitte
|
Wysłany: 2013-08-21, 11:35
|
|
|
pierwsze przymiarki...
photo_2.JPG grzala |
 |
Plik ściągnięto 4387 raz(y) 33,59 KB |
photo_1.JPG obudowa grzaly |
 |
Plik ściągnięto 4387 raz(y) 39,81 KB |
|
_________________ pozdrawiam |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-08-21, 14:07
|
|
|
Przy czterech świecach spróbowałbym kombinacji połączeń szeregowo-równoległych,będziesz miał kilka stopni mocy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|