Zasilacz Elektromatic LA 110 |
Autor |
Wiadomość |
ziomek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Przyszłość pokaże.
Dołączył: 27 Maj 2011 Piwa: 1/4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-06-16, 21:51 Zasilacz Elektromatic LA 110
|
|
|
Podłączyłem kampera do sieci 230AC i zauważyłem, że akumulator pokładowy nie jest ładowany.
W czasie jazdy jest OK. Po przejchaniu jakiegoś odcinka np. światło wewnętrzne działa. Jednak napięcie podtrzymywane jest bardzo krótko i na drugi dzień rybka.
Wieku akumulatora nie znam, pewnie jest ..... słaby
Po ściągnięciu fotela pasażera zobaczyłem coś co przypomina instalcję pirotechniczną. Jest tam też wspomniany w tytule Elektromatic LA 110 (obudowa niebieska). Wygląda, że jest to zasilacz ładujący akumulator pokładowy (na pokładzie jest akumulator ołowiany o pojemności 55Ah i do niego równolegle podłaczony drugi analogiczny w sposób, że wstyd zdjęcie zamieścić). Zmierzyłem napięcie wyjściowe z zasilacza i wynosi ... 0V. Napięcie na klemach aku pokładowego ok 7,6V. Rozebrałem obudowę zasilacza i trafo było ciepłe czyli pracuje.
Zacząlem studiować internet i razem z google translatorem wpadłem na forum niemieckie. Wyszło na to, że jeżeli akumulator pokładowy bym podładował.... jakimś innym zasilaczem to potem Elektromatic by ruszył ????
Czy jest tak, że Elektromatic LA110 bez obciążenie nie będzie podawał napięcia na wyjściu ?
Czyli jak będzie aku do niczego to właśnie będzie taki objaw?
Czy Ktoś ma takie ujstrojstwo? i Mógłby zmierzyć napięcie jak to jest w praktyce.
A przy okazji. Jeżeli ten zasilacz padł, albo aku jest do wymiany, to czy nie lepiej kupić akumulator żelowy. Jeżeli tak to jaka pojemność jest optymalna? (wiem zapytacie co chcę podłączyć) - ale taki standardzik. No i rozumiem, że wówczas musi być zasilacz dedykowany pod akumulator żelowy?
Pozdrawiam i czekam na info |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2013-06-16, 22:51
|
|
|
ziomek napisał/a: | Jeżeli ten zasilacz padł, albo aku jest do wymiany, to czy nie lepiej kupić akumulator żelowy. |
To urządzenie nie nadaje sie do pracy z akumulatorem żelowym, |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
ziomek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Przyszłość pokaże.
Dołączył: 27 Maj 2011 Piwa: 1/4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-06-20, 22:04
|
|
|
Kaimar, tak wiem. Masz rację
Moja wiedza jest nadal uboga a problemów przyrasta
Powiedzcie czy w standardwym wyposażeniu Hymerka z 1992 roku jest oświetlenie, które będzie zasilane bezpośrednio z 230V AC.
Na dzień dzisiejszy wygląda tak, że oświetlenie wewnętrzne jest tylko (?) na 12V DC.
I nawet jak mam podłączone zasilanie zewnętrzne 230V AC to i tak lampy nie świecą bo jest problem z akumulatorem bądź jego ładowaniem Czy rzeczywiście jest tak, że nie ma oświetlenia na 230V AC? Czy czy lampy 12VDC są zasilane tylko z akumulatora pokładowego? Myśląłem, że jest zasilacz 12 DC, który z pominięciem akumulatora będzie zasilał lampy?
Mam na wyposażeniu Elektromatic LA110 - tak jak pisałem w temacie.
Ale na razie nie potrafię go rozszyfrować Czekam na wszelkiego rodzaju pomysły i sugestie. Z góry dziekuję |
|
|
|
 |
ziomek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Przyszłość pokaże.
Dołączył: 27 Maj 2011 Piwa: 1/4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-06-21, 14:13
|
|
|
Czy jakaś bratnia dusza wesprze mnie w moich problemach ? |
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2013-06-21, 14:56
|
|
|
Umów się i podjedz do kaimara , z BB masz 50 minut jazdy.Fachowość gwarantowana.
Ps.Mam prostownik,a nawet dwa (Bester) i nie rozpoczną ładowania gdy aku jest wycacany do zera. |
|
|
|
 |
ziomek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Przyszłość pokaże.
Dołączył: 27 Maj 2011 Piwa: 1/4 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-06-21, 18:00
|
|
|
Henryczek dzięki, spróbuję |
|
|
|
 |
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii

Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2013-10-14, 23:18
|
|
|
Posty się urwały i nie wiadomo co dalej?
Tak to już jest że jak ktoś cos potrzebuje to krzyczy -
LUDZIE POMÓŻCIE!!
A jak już sobie poradzi to ma to często już gdzieś.
No ale może kolega jeszcze coś na ten temat napisze.
Ja ze swojego doświadczenia wiem że jeżeli zasilacz nie pracuje
to uszkodzone są 2 tyrystory. W polsce teoretycznie zamienniki do nich
są, ale niestety nie podejmują pracy.
Problem jest w tym że na orginałach nie ma oznaczenia i nie wiadomo co to jest.
Najtańsze rozwiązanie to takie, żeby sobie kupić na Allegro prostownik impulsowy za 55 zeta
i podłączyć w miejsce starego zasilacza.
Sam prostownik przykręcić z tyłu do blachy obudowy.
Tak żeby był dostęp do przycisków.
Największa zaleta to taka że prostownik sam się odłącza po nałdowaniu
ładując jedynie aku prądem konserwującym ok. 02A.
100% pewności że będzie działał.
Orginalne zasilacze też podobnież gdzieś naprawiają , ale nie wiem za ile, natomiast
cena używanego wymosi UWAGA!!!! 2000 ZŁ.
Pozdrawiam
Prostownik.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 432 raz(y) 43,17 KB |
|
_________________ Mirek
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2013-10-15, 13:26
|
|
|
2mirek Cytat: | natomiast cena używanego wymosi UWAGA!!!! 2000 ZŁ. |
Swego czasu w miejsce spalonego energobloku wykonałem zasilanie układu elektrycznego kampera z samoczynnym załączaniem jak i wyłączaniem ładowania na prostowniku za 300 zł . Do tego doszło podłączenie solara. Musiałbym zobaczyć instalację w Twoim kamperze aby doradzić lub prędzej - po prostu wstawić co trzeba i podłączyć. Za daleko mieszkasz.
Prostownik jaki prezentujesz na zdjęciu jest za słaby do pracy w kamperze. Ponadto po samoczynnym wyłączeniu samoczynnie nie załączy się. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii

Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2013-10-15, 16:54
|
|
|
Tak to prawda drogi kolego że po wyłączeniu
samoczynnie się nie załączy.
I to jest największa jego wada ale wcale nie taka duża,
bo jak napisałem już prostownik do końca się nie wyłącza.
Natomiast trzeba go włączać jeżeli się chce podładowywać aku
za każdym razem przyciskając przycisk.
To prawda że wspominany tu prostownik daje max prąd rzędu 3.5-4A
Ale pamiętajmy że czym mniejszym pradem ładujemy aku, tym
dłużej będzie on nam służył.
Fabryczny zasilacz miał 7A
Ja mam wstawiony 100A aku, a mówiąc że prostownik 3.5 ampera jest za słaby,
Polemizował bym z tobą na ten temat.
Moim zdaniem po prostu dłużej się będzie ładował.
A zalecenie producentów aby ładować akumulatory ołowiowe prądem
nie większym niż 10% wart. max to nie znaczy że możemy go ładować np 5%,
ale wtedy nie będzie to trwało 24 godz. a 48 godz.
Jestem kolekcjonerem prostowników, które to notabene sam wykonałem,
najwięcej mogę dać z jednego nawet do 30A ale to tylko w wyjątkowych sytuacjach i to też tylko max na góra 15 minut góra.
A wracając do tematu mój układ elektroniczny próbowało naprawiać
dwóch elektroników w dwóch warzsztatach i obydwaj polegli.
Odpuściłem więc sobie ten temat, a ze skrzynki i trafo zrobiłem sobie kolejny prostownik.
Ale może kiedyś stanie się cud i ktoś może mi naprawi popsuty układ wtedy przełoże go znowu do org. obudowy.
W załączonej focie są już zamontowane jakieś zamienniki.
W orginałach nie było żadnych napisów.
Dziękuję Ci za zainteresowanie się tematem i chęcią pomocy.
Pozdrawiam
prostownik c.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 29791 raz(y) 229,56 KB |
Prostownik a.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 29790 raz(y) 236,83 KB |
prostownik b.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 29790 raz(y) 241,52 KB |
|
_________________ Mirek
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2013-10-16, 11:23
|
|
|
2mirek Cytat: | To prawda że wspominany tu prostownik daje max prąd rzędu 3.5-4A
|
Takie prostowniki (bez żadnej automatyki) nagminnie wstawiają Niemcy w zastępstwie spalonych energobloków. Jest to produkt stosunkowo tani a robi wrażenie produktu wysokiej jakości. Dodatkowo robi a raczej wytwarza stosunkowo duże ilości soli. Może to jakiś nowy typ solara?
Rok temu wymontowałem taki prostownik z kampera przybyłego z Niemiec.
Zniszczył akumulator powodując zasolenie siebie, komory w której był zamontowany oraz przebiegających w pobliżu przewodów.
 |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii

Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2013-10-16, 11:55
|
|
|
Witam
Cytat: | Takie prostowniki (bez żadnej automatyki) nagminnie wstawiają Niemcy w zastępstwie spalonych energobloków. Jest to produkt stosunkowo tani a robi wrażenie produktu wysokiej jakości. Dodatkowo robi a raczej wytwarza stosunkowo duże ilości soli |
Nie gniewaj się ale naprawdę nic nie zrozumiałem z Twojego powyższego postu.
Gdybyś był tak miły i troszkę rozwinął jednak ten temat.
Pozdrawiam Cię Mirek |
_________________ Mirek
 |
|
|
|
 |
Bigos
stary wyga

Twój sprzęt: Ducato Fendt
Nazwa załogi: GRZEŚKI
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sty 2013 Piwa: 37/20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-19, 15:53
|
|
|
mam taki zasilacz ( jak na zdjęciach). czy zatem mam energoblok czy zasilacz
kupowałem z energoblokiem a okazuje się , że mam zupełnie co innego.
z tym że działa i ładuje , warunkiem ładowania nie jest tylko odpowiedni stan akumulatora , ale również załączenie przycisku ON na panelu obsługi. Wczoraj tego nie zrobiłem, i dziś miałem mały ZONK , że energoblok / zasilacz mi padł. Na szczęscie nie. |
_________________ Zapalony kajakarz
www.splywy.jimdo.com
Szef załogi Grześki |
|
|
|
 |
jarekzpolski
stary wyga

Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010 Piwa: 83/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-11-19, 19:53
|
|
|
Bigos napisał/a: | mam taki zasilacz ( jak na zdjęciach). czy zatem mam energoblok czy zasilacz... |
masz zasilacz. Czym jest energoblok podpowie Ci kilka pierwszych postów tego ---> wątku
przeciętny energoblok Schaudt-a (nowy) bez wodotrysków, ale z panelem i kompletem kabli kosztuje ponad 1500 PLN. Używki oczywiście taniej...
Schaudt |
_________________ 2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
 |
|
|
|
 |
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii

Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2013-11-26, 20:55
|
|
|
Bigos napisał/a: | mam taki zasilacz ( jak na zdjęciach). czy zatem mam energoblok czy zasilacz |
Na którym zdjęciu się znaczy,- hę? |
_________________ Mirek
 |
|
|
|
 |
jarekzpolski
stary wyga

Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010 Piwa: 83/6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-11-26, 21:07
|
|
|
ja się odnosiłem do Twoich (Mirkowych znaczy się)
jeśli nie o nie szło to sorry... |
_________________ 2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
 |
|
|
|
 |
|