Przesunięty przez: janusz 2009-01-19, 11:40 |
czy ktos jezdzi lt 28 2.0l benzyna? |
Autor |
Wiadomość |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2008-08-11, 12:20 czy ktos jezdzi lt 28 2.0l benzyna?
|
|
|
ciekaw jestem jak sobie dajecie rade z brakiem mocy przy tym silniku?,jechalem ostatnio prawie caly czas przez rejony gorzyste i bylem tak zmeczony ta jazda ze chetnie bym go zalodowal na lawete i przewiozl przez te odcinki,dodatkowo mam lpg co pogarsza sprawe osiagow,75KM na tak ciezkie auto to niestety za malo.Mysle aby wsadzic inny silnik. |
|
|
|
 |
louis_cypher
stary wyga

Twój sprzęt: a co dadzą
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Mar 2007 Otrzymał 10 piw(a) Skąd: skąd chce
|
Wysłany: 2008-08-11, 13:08
|
|
|
Witaj Erikson
U nas w starym kamperku było też LPG i zmieniliśmy na dieselka, co prawda kosztowna opercja i nie każdy meches chce się podjąć ale różnica jest wyczuwalna szczególnie w górkach, przejechaliśmy potem naszym "Bajkonurem" górzystą Rumnię i był OK
Pozdrówka z Kraka |
_________________ Siema , Heyka , Narka , ITD ITP |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2008-08-11, 15:01
|
|
|
myslalem aby dac jakis silnik podobny do tego co mam od audi lub vw tez starej konstrukcji aby nie przekladac wszystkiego,poj 2.0 tak przynajmniej 100KM. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-08-11, 15:13
|
|
|
erikson napisał/a: | myslalem aby dac jakis silnik podobny do tego co mam od audi lub vw tez starej konstrukcji aby nie przekladac wszystkiego,poj 2.0 tak przynajmniej 100KM. |
To poco tak. Jak już przekładać, włożyć w to wysiłek finansowy i umysłowy aby wszystko dograć. Wstawić już jakiś nowoczesny typowy silnik, może nawet ze skrzynią biegów i mieć spokój na kilka lat. Kiedyś namiętnie wymieniano silniki w Wołgach z benzynowych na diesle od merca. Były kłopoty bo silnik cięższy, z wibracjami. Rwało się to to. nie wytrzymywało zawieszenie. Teraz nowe silniki wysokoprężne pracują z podobną kulturą jak stare benzyny i wagę mają podobną. Ja bym poszedł na całość jeżeli zapadnie decyzja o wymianie i zamontował jakiś fajny nowoczesny silnik. Ceny używanych są stosunkowo przystępne i części do nich też dostępne. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-08-11, 16:38
|
|
|
O ile się nie mylę to w LT28 pracowały też jednostki napędowe diesla o pojemności 2,8.
Nie pamietam jaka była moc tego silnika ale z pewnością radziłby sobie o wiele lepiej niz troszkę już wypracowana benzynka którą posiadasz w swoim autku,nieprawdaż? |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2008-08-11, 16:43
|
|
|
byl benzynowy2.0-75KM ,2.4-90KM i ropniaki 2.4 i 2.4 td , w nowszej wersji lt przypuszczam ze sa 2.8.
Mysle dobrac podobny silnik aby koszt byl minimalny i wszystko spasowalo do siebie bez przerobek. |
|
|
|
 |
Pająk
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW LT Reimo
Dołączył: 21 Sie 2007 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-08-11, 17:12
|
|
|
w zeszłym sezonie gnałem też po górach swoim camperkiem LT28 2.4d , męcząca jazda.
Mam tez autolawetę LT28 2.4 benzyna, pali tyle samo co diesel jest dużo szybszy, a komfort jazdy jest zdecydowanie lepszy.
Obecnie w camperze mam uszkodzony silnik i już raczej diesla nie będe pakował, szukam 2.4 benzyny. |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2008-08-11, 18:11
|
|
|
silnik CH 2.0-75 ma srednice tloka 82,5,skok 92.8 . Znalazlem podobne silniki grupy vw,audi ,seta z tymi samymi parametrami 82,5,skok 92.8 np: 2E -115KM,3A -113KM,6A-137KM,9A-136KM,moze wystarczy cos mienic w silniku? |
|
|
|
 |
MariuszB
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2008 Piwa: 5/5 Skąd: Warszawa/Bayern :)
|
Wysłany: 2008-08-11, 19:36
|
|
|
Miałem okazję zrobić trochę kilometrów LT 28 z dość ciężką zabudową (alkowa) wyposażonym w silnik 2.4 D. Niby 75 KM ale jazda była bardzo traumatyczna .
Realna prędkość podróżna 70 do 80 km/h w porywach. Każda górka to spadek prędkości o 10- 20 km/h a większa górka powodowała konieczność redukcji na 2-kę
Nie wspomnę, że spalanie wyniosło ok 13 litrów ON na setkę
Baza- podwozie super, zabudowa rewela ale ten silnik przy masie ~ 3500 t. to ogromna pomyłka! Ducato z 2.5 D to przy LT wyścigówka
Co do tematu> jeśli diesel do LT to tylko 2.4 TD 75kW> 102 KM, który umożliwia prędkość podróżną 100- 110 km a górki łyka bez większej zadyszki. |
_________________ Pozdrawiam
MariuszB |
|
|
|
 |
stefan
weteran

Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-08-11, 21:11
|
|
|
Witam! Cytat: | silnik CH 2.0-75 ma srednice tloka 82,5,skok 92.8 . Znalazlem podobne silniki grupy vw,audi ,seta z tymi samymi parametrami 82,5,skok 92.8 np: 2E -115KM,3A -113KM,6A-137KM,9A-136KM | -pewnie wystarczy zmienic glowice wraz z armatura i dolozyc uklad wtryskowy.... Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
 |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2008-08-11, 21:26
|
|
|
tez mi sie tak wydaje ze to moze pomoc,ale czekam na potwierdzenie jakiegos speca to moze zaczane cos dzialac |
Ostatnio zmieniony przez erikson 2008-08-12, 06:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2008-08-11, 22:02
|
|
|
erikson napisał/a: | Znalazlem podobne silniki grupy vw,audi ,seta z tymi samymi parametrami 82,5,skok 92.8 np: 2E -115KM,3A -113KM,6A-137KM,9A-136KM,moze wystarczy cos mienic w silniku? |
Są to silniki do aut osobowych. Nie bardzo je widzę w aucie dostawczym./ inna charakterystyka silnika jest potrzebna/. Mialem w GolfieIII silnik 2E 2.0l 115 KM i teraz w T-4 silnik AAF 2.5l i tylko 110KM ale jaki moment obrotowy. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
stefan
weteran

Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-08-11, 22:24
|
|
|
Witam! W jednej z ksiazek Etzolda sa dokladnie opisane silniki VW.Dostawcze to jak pisze kolega inna troszke bajka.Swego czasu bawilem sie troszke bezynowymi pieciocylindrowkami.Zawsze czegos brakowalo albo bylo nie tak.Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
 |
|
|
|
 |
zbychu91
zaawansowany w imię złotego,euro i dolara

Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2008 Piwa: 5/29 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2008-08-11, 23:20
|
|
|
A ja jestem pozytywnie zaskoczony moim benzynowym Ducato (2,0-75 km),troszke obawialem sie wyjazdu w gory 75 koników z zabudowa hobby troszke malo ale znakomicie dawal sobie rade!Zakopane Ustrzyki praktycznie ponizej 4 nie schodzilem(przepraszam zakopianka 1 do 2 , piec godzin i to w poniedzialek!).Zuzycie gazu dochodzilo do 18l/100
normalnie miesci sie w 15/16l.
Mam tez westfalie na LT-28 2,4d ,nigdy nie nazekalem na brak mocy,ruszm z dwójki,na trasie nie wymaga redukcji nawet w górach,tylko predkosc 70/80 max wyżej nie slychac radia mimo dodatkowego wygluszenia! ale prawdopodobnie wina przelozenia w tylnym moscie lub skrzyni biegow (Erikson moze miec przelozenia disla a w moim benzyniaka),mialem juz tak w T-3. |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2008-08-12, 06:32
|
|
|
w aucie od nowosci nic nie bylo zmieniane wiec przypuszczam ze jest tak jak powinno byc,ma przejechane 190tys km .Na prostej te auto to nawet leci 115,ale jak zobaczy minimalne wzniesienie to spada do 80-60 i potem trzeba redukowac na 3 bieg,nauczylem sie pokonywac goreczki z rozpedu( z gorki max potem z gazem do dechy pod gorke i w ten sposob nie tamuje ruchu). |
|
|
|
 |
|