Bojler Truma brak iskry po wyciągnięciu ''kociołka'' |
Autor |
Wiadomość |
Doktor
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil
Nazwa załogi: KaMaRaNa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2013-10-25, 21:43 Bojler Truma brak iskry po wyciągnięciu ''kociołka''
|
|
|
Witam
Niestety nic nie znalazłem na forum w tym temacie(a bardzo dokładnie szukałem) tak więc musiałem założyć nowy.Do rzeczy
Chcąc mieć ciepłą wodę w kamperku rozpocząłem procedurę odpalania bojlera(bojler truma b10) i tu mały zonk.Słyszałem jak iskrownik zaczyna cykać i po chwili cykanie ustaje i zapala się czerwona dioda. Czyli na szybko doszedłem że zawór elektromagnetyczny nie puścił gazu(bo jego puknięcia się usłyszałem) i stąd ta czerwona dioda. Z uwagi że lubie majsterkować i wychodzę z założenia że coś co się popsuło i zostało zbudowane przez ludzi jest do naprawienia, zacząłem się do niego dobierać. Po odpięciu króćcy wejście-wyjście wody, odkręceniu plastikowego dekla,wyciągnięciu czujnika temp wody, sciągnięciu obejmy i wyciągnięciu kociołka, ukazał mi się widok palnika na spodzie bojlera. Chcąc organoleptycznie stwierdzić czy jest iskra(wcześniej słyszałem cykanie)włączyłem sterownik i tu d...pa. Dioda na sterowniku świeci się zielona a cykania nie słyszę i iskry nie widzę. Stąd moje pytanie czy jest jakieś zabezpieczenie czy coś przy demotażu popsułem choć byłem bardzo ostrożny?
Bezpiecznik na płytce sprawdzony, jest OK.
Dziękuję za wszelkie sugestie |
|
|
|
 |
mwservice
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Piwa: 7/10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-10-25, 23:25
|
|
|
Proponuję sprawdzić przekaźniki, one często się psują w różnych urządzeniach elektronicznych. |
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2013-10-25, 23:26
|
|
|
Sprawdź czy przy wyjmowaniu nie zrobiłeś przerwy w obwodzie czujnika temperatury.
Zielona dioda to znak, że bojler "myśli", że temp wody jest wyższa od temp. zadanej potencjometrem. Zatem nie uruchomi iskrownika.
Jako czujnik jest termistor zmieniający oporność (chyba zwiększa) ze wzrostem temperatury. Przemierz multimetrem obwód czujnika. W razie wątpliwości delikatnie podgrzej czujnik i sprawdź czy się zmienia. |
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
 |
Doktor
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil
Nazwa załogi: KaMaRaNa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2013-10-26, 07:46
|
|
|
Ok tak zrobię tylko dopiero po niedzieli bo kamperek stacjonuje 15km od domku. |
|
|
|
 |
roblat
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: N132T + BMW X3
Dołączył: 03 Paź 2013 Piwa: 2/1 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 2013-10-26, 10:42
|
|
|
szadok napisał/a: | Sprawdź czy przy wyjmowaniu nie zrobiłeś przerwy w obwodzie czujnika temperatury.
|
W takim przypadku bojler w ogóle nie zamruga żadnymi diodami. Przerwanie obwodu zabezpieczenia (czerwone kabelki) odcina w ogóle sterowanie/zasilanie. Objaw taki jak przy uwalonym bezpieczniku. |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2013-10-26, 12:42
|
|
|
Doktor napisał/a: | czy coś przy demotażu popsułem choć byłem bardzo ostrożny? |
W pewnych wersjach elektroniki płytka elektroniki wchodzi w złącza iskrownika znajdującego się pod płytką. Mogła wyskoczyć przy demontażu. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
Doktor
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil
Nazwa załogi: KaMaRaNa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2013-10-26, 13:54
|
|
|
płytkę lekko wysunąłem.Jeżeli jest jak mówisz to pewnie odłączyłem iskrownik.Sprawdzę |
|
|
|
 |
Doktor
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil
Nazwa załogi: KaMaRaNa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2013-10-29, 11:19
|
|
|
A więc tak:iskrownik już działa, wymontowałem cały 'garnek', wymontowałem elektrozawór i teraz mam pytanie. Gdzie mam podać napięcie żeby sprawdzić czy elektrozawór działa? Do elektrozaworu (do cewki) dochodzą trzy przewody czerwony,zielony czarny,natomiast do masy elektrozaworu dochodzi kabel koloru niebieskiego. |
|
|
|
 |
Doktor
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil
Nazwa załogi: KaMaRaNa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2013-10-29, 22:45
|
|
|
No mili kampermaniancy. Iskrownik działa(iskra jak piorun),zacięty elektrozawór został uwolniony, teraz zostało tylko złożyć to w całość i zobaczymy efekt końcowy
pozdrowionka |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|