Kłopot z odpaleniem silnika |
Autor |
Wiadomość |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-01-11, 13:05 Kłopot z odpaleniem silnika
|
|
|
Koledzy,mam kłopot z odpaleniem silnika ,chodzi o to że rozrusznik prawie się nie obraca !. Akumulator naładowany ale nie wiem czy jeszcze sprawny,chodzi o pojemność,świece grzeją i nić nie przygasa ,ale jak włączę rozrusznik to słyszę tylko jeden obrót i to powolny ,gasną też kontrolki .Próbowałem czy aku dobry ,zapaliłem światła mijania i po 20 minutach akumulator trzymał jeszcze 11,5 V.Proszę o pomoc gdzie szukać problemu?,zaznaczam że rozrusznik jest po regeneracji,do tej pory był OK! |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2014-01-11, 13:09
|
|
|
wszystko wskazuje na słaby akumulator |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-01-11, 13:35
|
|
|
martini44, tez tak obstawiam ale chcę wykluczyć inne przyczyny bo aku nie jest taki stary !!?,ma dwa lata ,niestety skończyła się gwarancja
A tak przy okazji może podpowiecie koledzy jaki kupić akumulator? |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2014-01-11, 13:40
|
|
|
masa?
sprawdż przewód masowy podłużnica-skrzynia,na dole, pod kołem zapasowym
to najczęstsza przyczyna... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
salut
weteran

Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2010 Piwa: 108/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-11, 13:46
|
|
|
Blisko masz do Piastowa. Ja mam dwuletniego sznajdera i jestem zadowolony.
|
_________________ I don't need Google, my wife knows everything !!!
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2014-01-11, 14:08
|
|
|
Najlepszą opcją jest poproszenie znajomego mechanika by spojrzał na sprawę ... to często jest tańszą opcją niż nabrojenie samemu przy różnych podpowiedziach z kosmosu lub i z ziemi .... jeśli potrzebna jest Tobie podpowiedź w stylu "sprawdź masę , wydajnosc akumulatora itp " to znaczy , że nie jesteś z tych mechanicznych ... daj sobie spokój z samodzielną naprawą ... mówię Ci to jako mechanik , który już widział co ludzie wyprawiają bo "będzie taniej " ... zawsze jest drożej . |
|
|
|
 |
rembacz
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Gru 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: ŚLĄSK
|
Wysłany: 2014-01-11, 15:37
|
|
|
Jak po 20min zostało 11,5v to alu na złom (rozumiem że naładowany). Diesel potrzebuje dużego prądu rozruchu. I taki musisz kupić. |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2014-01-11, 17:55
|
|
|
gino, sprawdziłem masę ,jest dobrze ,No name, jak nie odpalę to trudno będzie mechanikowi spojrzeć,a i z mechanikiem do mojego dziadka coraz trudniej salut, za Piastów to podziękuję ,poznałem już jakość "Sznajder".Zakupię lepszy prostownik ,mój jest marketowy,postawię na CTEK .Mam sporo pojazdów ,to dobry prostownik się przyda .Swoją drogą to aku było podtrzymywane przez energoblok i zastanawiam się czy to mu nie zaszkodziło ,ładowanie z energobloku 13,8.Jeżeli to aku i przyjdzie mi kupić nowy to myślałem o WEŚCIE FORS,może ktoś z kolegów ma taki aku?.Teraz miałem 4maxa (intercars)miałem najbliżej i na stanie od ręki,teraz mogę poczekac Dodatkowe pytanie to ,czy VARTA dalej jest "dobra",warta swojej ceny? |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/89 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2014-01-11, 18:48
|
|
|
prezes1960 napisał/a: | gino, sprawdziłem masę ,jest dobrze ,No name, jak nie odpalę to trudno będzie mechanikowi spojrzeć,a i z mechanikiem do mojego dziadka coraz trudniej salut, za Piastów to podziękuję ,poznałem już jakość "Sznajder".Zakupię lepszy prostownik ,mój jest marketowy,postawię na CTEK .Mam sporo pojazdów ,to dobry prostownik się przyda .Swoją drogą to aku było podtrzymywane przez energoblok i zastanawiam się czy to mu nie zaszkodziło ,ładowanie z energobloku 13,8.Jeżeli to aku i przyjdzie mi kupić nowy to myślałem o WEŚCIE FORS,może ktoś z kolegów ma taki aku?.Teraz miałem 4maxa (intercars)miałem najbliżej i na stanie od ręki,teraz mogę poczekac Dodatkowe pytanie to ,czy VARTA dalej jest "dobra",warta swojej ceny? |
WESTA to dobry kierunek alternatywny dla Varty. Mam jeszcze Varte, ale następna bedzie Westa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 275/77 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-01-11, 20:03
|
|
|
prezes1960 napisał/a: | ,chodzi o to że rozrusznik prawie się nie obraca ! |
Miałem podobny przypadek w ciężarówce.
Aku naładowany , a rozrusznik bardzo powoli kręcił.
Okazało się , że łożyska do wymiany.
Prosty sposób na sprawdzenie.
Naładuj aku
Kable wysokiego napięcia do aku plus drugi pojazd. Podciągnij na wyższe obroty i odpalaj kampera
Jak nie zakręci to na bank rozrusznik.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-01-11, 20:06
|
|
|
Koledzy tytuł jak by się miał zatrzeć motor w kamperze,a tu kawałek porządnego kabla,drugi samochód zapalony i po diagnostyce .I chyba po problemie. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2014-01-11, 20:46
|
|
|
MAWI napisał/a: | ,a tu kawałek porządnego kabla,drugi samochód zapalony i po diagnostyce .I chyba po problemie. |
To by było za proste. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2014-01-11, 21:02
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: | Naładuj aku |
a co jak aku będzie miał zwarcie na celi i prostownik nie naładuje wogóle ??
MAWI dobrze mówi.... kabelki min 200A i drugi "mocny" pojazd.... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
Ela i Andrzej
zaawansowany

Twój sprzęt: HYMER ERIBA 544
Nazwa załogi: Mąkosie
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Piwa: 5/2 Skąd: Police
|
Wysłany: 2014-01-11, 22:03
|
|
|
Prezes 1960- proszę zdjąć pasek napędu alternatora i zakręcić rozrusznikiem .możliwa przyczyna alternator się nie obraca . Pozdrawiam kolarz i żona kolarza . |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 275/77 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-01-11, 23:16
|
|
|
Tak własnie napisałem jak póżniej napisał Wiesiu.
Jesli padły cele to można spróbować z kablami.
Marcinku , przerabiałem już różne przypadki w swojej karierze i twierdzę , że trzeba próbować sprawdzić w prosty sposób , a następnie elektryk samochodowy.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
|