Przesunięty przez: janusz 2009-01-19, 11:52 |
Wyciszenie samochodu |
Autor |
Wiadomość |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-04-28, 16:23 Wyciszenie samochodu
|
|
|
hubert napisał/a: | martes napisał/a: | Sas zabiję Cię.... popłakałem się ze śmiechu tyle że ja już wyciszony i nie tymi wygniotkami od jajek co to twój gebels na wklejał ,tylko profesjonalną mato-pianką (mam namiary polecam)
|
Jaką mato-pianką Napisz coś więcej pliz.
W moim ducato przy prędkości 80 km/h nie da sie swobodnie rozmawiać i kombinuję jakieś wyciszenie, ale mato-pianki nie brałem pod uwagę |
Duży hałas w kamperkach starszej generacji to jest chyba norma. Jeśli macie jakieś doświadczenia w wyciszaniu auta to napiszcie. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2007-05-07, 16:52
|
|
|
no i co w tym temacie?
jestem zainteresowany |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
martes
weteran "Miła Karawana"
Twój sprzęt: baz campera
Dołączył: 28 Mar 2007 Piwa: 7/4 Skąd: z Warki/Warszawki
|
Wysłany: 2007-05-07, 17:33
|
|
|
Ja swojego camperka wyciszyłem matą taką pianką 13mm grubości ,kupioną w sklepie z urządzeniami klimatyzacyjnymi. Jest super bo od razu z klejem i wytrzymała do 110 stopni celsjusza. Już mam wyklejoną całą podłogę w kabinie i obudowę (pokrywę silnika ) w kabinie . Efekt super zrobiłem z M.K. ok 1900 km przez weekend i nie wyobrażam sobię tej podróży bez tego wyciszenia. I wykleję co się da ..... :-D
Wada mata jest droga ok 50 zł za m2 i trzeba jej kupić minimum 10m (takie opakowanie) :-( |
_________________ MARTESIK...
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-05-07, 18:57
|
|
|
A gdzie to kupić może ktoś do spółki by reflektował. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
eeik
Kombatant "Mała Karawana"

Twój sprzęt: Dethleffs
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 22 Lut 2007 Piwa: 13/7 Skąd: Śląsk-Wodzisław Śl.
|
Wysłany: 2007-05-07, 20:31
|
|
|
A jak to sie ma do ocieplenia podłogi ???? |
_________________ Ewa
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
Jerzy
weteran
Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2007 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2007-05-07, 23:53
|
|
|
janusz napisał/a: | Jeśli macie jakieś doświadczenia w wyciszaniu auta to napiszcie. |
Sprawdziłem skuteczność kilku rodzajów mat wygłuszających. Najlepszy efekt tłumienia dają maty z włókien naturalnych z przewagą bawełny. Oczywiście, im grubsza mata, tym lepiej...
Maty piankowe w zasadzie przeznaczone są do izolacji termicznych, jako że zamknięte w piance powietrze tworzy warstwę termoizolacyjną bez tłumienia akustyki.
Głównym źródłem hałasu jest silnik. Przednie koła można wyciszyć pokrywając matą głuszącą nadkola od strony wnętrza pojazdu, dostęp jest dosyć łatwy. Tylne koła i nadkola zazwyczaj „giną” pod jakimiś szafkami, bakistami, wykładzinami i właściwie - nie hałasują.
Aby skutecznie obniżyć poziom hałasu w kabinie - niestety, niezbędny jest demontaż kokpitu i odsłonięcie przegrody czołowej (przedniej, pionowej ściany oddzielającej kabinę od komory silnika). Wygłuszenie przegrody czołowej - jedynie od strony silnika, zawsze jest niewystarczające...
W kabinie mojego poprzedniego pojazdu turystycznego (...wydawałoby się, że marka obliguje do jakości wykonania, a tak nie jest) warstwa maty wyciszającej zamontowana fabrycznie, była zupełnie sztywna i niedopasowana do kształtu przegrody czołowej. Co prawda, mata była z włókniny bawełnianej ale jej grubość wynosiła tylko 7 mm. Brzegi maty wywijały się i odstawały od ściany przegrody a wycięte w macie otwory dla przejścia kabli, węży, linek itp. były nieproporcjonalnie duże w stosunku do potrzeb.
Przy okazji dostawiania klimatyzacji, jako że zdemontowany został kokpit, dokonałem wygłuszenia przegrody czołowej dodatkową warstwą maty z włókniny bawełnianej o grubości 16 mm. Właściwie, była to mata dwuwarstwowa: 15 mm włókniny bawełnianej i 1 mm elastycznej folii nośnej PCV.
Orginalną warstwę maty przykleiłem do ściany przegrody butaprenem, do niej i na pozostałe odkryte miejsca przegrody, dokleiłem dodatkową matę z precyzyjnie wyciętymi otworami przelotowymi. Nie pozostawiłem nawet skrawka przegrody bez doklejonej, nowej maty. Dodatkowo pokryłem przednie nadkola i część podłogi (pod wykładziną podłogową) tą samą matą.
Efekt przerósł moje oczekiwania; odgłos silnika i hałas jazdy praktycznie nie różniły się od tych z aut osobowych wyższej klasy... Przy prędkościach powyżej 120 km/h pojawiał się tylko intensywny szum wiatru z nadwozia... no, może jeszcze trochę z opon - w końcu to przecież „C”- etki.
Matę kupiłem w sklepie ogólnomotoryzacyjnym w przyzwoitej cenie. Sprzedawana była w arkuszach, bodajże 100 x 50 cm.
Zdjęcia przedstawiają przekrój fragmentu maty i ...pojazd skutecznie nią wygłuszony.
Pozdrawiam, Jerzy
ps. Rodzaj włókna, można na szybko sprawdzić przypalając skrawek włókniny zapalniczką... Bawełna daje charakterystyczny swąd palonej tektury, popiół rozciera się w palcach nie pozostawiając stopionych kropelek plastiku
Dodano:
Grubość maty przeze mnie użytej - w stanie lekko sprasowanym wynosi ok. 16 mm, w stanie "wolnym" jest to ok. 22 mm.
Pozdrawiam...
Mata głusząca 127 KB.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 25470 raz(y) 127,06 KB |
Vito 156 KB.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 25470 raz(y) 156,24 KB |
|
|
|
|
 |
f68
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
Nazwa załogi: f68
Dołączył: 08 Paź 2007 Piwa: 5/6 Skąd: 3city
|
Wysłany: 2008-06-19, 07:35
|
|
|
załączam do tego wątku
wyciszenie od strony silnika
wyciszyłem , w końcu bo aż rok się do tego zbierałem, kabinę od strony silnika podziwiam moich pracowników za cierpliwość i chwała im za to
do wyciszenia użyto
maty samoprzylepne bitumiczne z folią aluminiową wszystkie łączenia oklejone taśmą aluminiową (dostępna w markecie taśma izolacyjna do 350 stopni jest na dziale z kominkami droższa od zwykłej taśmy ale sprawdzona , mam taka przy izolacji kominka i kilka lat działa super )
nadmienię ze w zeszłym roku wyciszyłem całą podłogę i kabinę włącznie z podszybiem od środka mata akustyczną , którą przykleiłem do blachy i to znacznie wyciszyło
teraz najważniejsze czy jest ciszej ?
tak jest ciszej efekt przerósł moje oczekiwania
DSCN2949.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 24311 raz(y) 134,74 KB |
DSCN2950.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 24312 raz(y) 126,72 KB |
|
|
|
|
 |
Bartek-Ayer
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Gru 2007 Piwa: 1/1 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 2008-06-19, 08:48
|
|
|
Witam
A gdzie kupowałeś maty samoprzylepne i ile kosztowały??
Pozdrawiam
Bartek-Ayer |
|
|
|
 |
f68
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
Nazwa załogi: f68
Dołączył: 08 Paź 2007 Piwa: 5/6 Skąd: 3city
|
Wysłany: 2008-06-19, 08:57
|
|
|
taka mata jak na zdjęciu
kupowałem w bigmocie w pruszczu na firme najtaniej różnica miedzy sklepem a hurtem kolosalna ale nie pamiętam ile płaciłem
na wyciszenie od komory silnika poszło 12 kawałków czyli 6 mat i 1 została
maja tam też taka matę o której pisał moj przedmówca ale nie pamiętam ceny wystepuje ona w różnych kawałkach jak również i w rolce
DSCN2951.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 24297 raz(y) 128,4 KB |
|
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2008-08-29, 20:45
|
|
|
maty kupowałem w sklepie z farbami, lakierami dla lakierników, a matę miękką na alledrogo
a to foty z prac od środka, po demontażu deski wyjęto fabryczne wyciszenie
i mamy taki widok
rozpoczęto wyklejanie
jeszcze tylko fabryczne wyciszenie i można składać środek, a następnie komora silnika |
|
|
|
 |
BiG Team
Kombatant

Nazwa załogi: Beata I Grzegorz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2007 Piwa: 53/40 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: 2008-08-29, 21:31
|
|
|
Ja zakupiłem stopery do uszu i teraz slyszę tylko wlasne myśli |
_________________ Najlepsze, co może nas spotkać to ludzie, których kochamy, miejsca, które oglądamy oraz wspomnienia, które nam pozostaną
Beatka i Grześ |
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 134/101 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2008-08-29, 22:47
|
|
|
Dominik jestem pod wrażeniem tego bajzlu jaki dokonałeś
Ile zajęło Ci to składanie tego spowrotem?
Napisz czy efekt jest zadawalający do włożonego wkładu pracy? |
|
|
|
 |
zbychu91
zaawansowany w imię złotego,euro i dolara

Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2008 Piwa: 5/29 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2008-08-30, 09:33
|
|
|
Czy fabryczne wyciszenie wrocilo na miejsce? |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2008-08-30, 19:57
|
|
|
Wszystko na swoje miejsce wróciło tego samego dnia (rozbierać można samemu, ale składać już nie jest to możliwe)
fabryczne wyciszenie też jest na swoim miejscu, a na efekty jeszcze trzeba poczekać (będą klejone maty bitumiczne w komorze silnika) będą foty, jak przestanie padać. |
|
|
|
 |
Tolo-Digli
weteran

Twój sprzęt: Fiat Dukato
Dołączył: 14 Sty 2008 Piwa: 29/5 Skąd: Andrzejów-Łódź
|
Wysłany: 2008-09-01, 13:47
|
|
|
Ja robie głośniej radio niż pracuje silnik a druga zaleta że nie słysze swojej połówki |
_________________ NIE TY MI JESTEŚ WROGIEM .LECZ TWOJE HOBBY PRZYJACIELEM
 |
|
|
|
 |
|