 |
|
|
remont narożnika i podłogi |
| Autor |
Wiadomość |
Kuras
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: FFB Toskana Ford Transit 2.5D
Dołączył: 26 Mar 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-04, 11:13 remont narożnika i podłogi
|
|
|
Witam,
Przystąpiłem do remontu mojego campera, to Adria na Ducato 91.
Niestety podłoga i prawy przedni narożnik zabudowy ucierpiały w wyniku oddziaływania wilgoci.
Żeby było jasne - kupiłem go rok temu z pełną świadomością stanu jw.
Nie jest to remont kompleksowy, ale bardziej naprawa. Niestety nie dysponuję dużą ilością czasu, a i zlecanie profesjonalistom nie wchodzi w rachubę. No, ale sezon nadchodzi, wiec każda wolną chwilę spędzam przy camperze. Przy okazji dziękuję wszystkim za relacje z remontów na CT - to prawdziwa kopalnia wiedzy.
Mój remont to: wymiana belki zewnętrznej ramiaka podłogi - 5x3 na odcinku narożnik-próg-pierwszy suchy fragment ramiaka (na wysokości lodówki) - długie wkręty by chwycić zdrowe elementy podłogi+sklejka i Bitex od dołu, do teog żywica na wypełnienie; 70% konstrukcji ściany na odcinku narożnik-framuga, 25% ściany pomiędzy kokpitem a zabudową, poprawa naprawy prowizorycznej podłogi w progu drzwi (naprawa wykonana żywicą plus blacha pod śrubami stopnia).
Mam jednak kilka pytań do Was:
1) poszycie alu (pomiędzy kokpitem a drzwiami do zabudowy) jest w słabej kondycji - miejscami utlenione, do tego stopnia że po zdjęciu szkieletu widać dziury i dziurki. Auto miało prowizorycznie założoną kratkę na jednej z większych dziur - mogła być to przyczyna nieszczelności. Nie chcę poszycia wymieniać, a możliwie dobrze uszczelnić. Ponieważ montuję nową sklejkę od wewnątrz, zatem pytanie - czym kleić sklejkę do poszycia? Czy sika 221, by rozlał się po nieszczelnościach? Czy może klej typu Patex, a od zewnątrz szpachlówka do alu?
2) lektura postów remontowych z CT każe twierdzić, że konieczne jest przynajmniej raz-dwa krycie impregnatem drewnianych elementów konstrukcyjnych. Jak ma się to do przyczepności kleju Patex?
Wszystkie inne uwagi mile widziane:). No i zgodnie z tradycją - zdjęcia, może z mojego "case" ktoś będzie miał użytek.
Pozdrawiam! Piotr.
remont1m.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2597 raz(y) 21,06 KB |
remont9m.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2597 raz(y) 17,2 KB |
remont10m.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2597 raz(y) 16,41 KB |
remont3m.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2597 raz(y) 21,19 KB |
|
|
|
|
 |
Kuras
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: FFB Toskana Ford Transit 2.5D
Dołączył: 26 Mar 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-13, 10:20
|
|
|
Remont c.d.
A więc widać już koniec.
Jak z każdym remontem cząstkowym okazuje się, że wraz z postępem prac zwiększa się planowany ich zakres. To najprawdopodobniej moment kiedy naprawa we własnym zakresie zawsze okazuje się lepsza niż zlecona - z prostej przyczyny, bowiem fachowiec "robi od-do" i nie ma mu się co dziwić, a ja nie mam sumienia nie poprawiać "przy okazji".
W moim przypadku, jak pewnie w wielu innych opisywanych na tym forum, założenie było takie, że granica ingerencji to zdrowe elementy. Zatem:
1) wymieniona belka ramiaka - ok 200 cm
2) nowa sklejka (4mm wodoodporna)
3) nowy szkielet (od narożnika do framugi drzwi), styropian, na to biały HDF 3mm
4) naprawa progu framugi (był oberwany), nowe uszczelnienie całej framugi, regulacja drzwi, regeneracja uszczelek
5) wycięcie dwóch sekcji podłogi, i zalanie żywicą (poprawki po prowizorcyznej naprawie zleconej)+skucie częsci starej żywicy i zalanie łączenia z nową belką+wzomcnienie matą szkl.
6) sklejka 4 mm od spodu na długości nowej belki podłogowej, impregnacja + Bitex
7) ubytki w panelach zewnętrznych - żywica i mata
8) łatanie poszycia wewn/zewnątrz (to jeszcze przede mną)
9) wymiana wszystkich skorodowanych śrub w narożniku
Wszystkie materiały z Casto, z wyjątkiem Sikaflexu 221.
Budżet na tym etapie ok 500 zł. Najwięcej kosztów generuje żywica, której użyłem ok 5 l.
Kilka fotek z postępu prac:
zdjęcie 1.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 2376 raz(y) 16,96 KB |
zdjęcie 2.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 2376 raz(y) 17,63 KB |
zdjęcie 3.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 2376 raz(y) 15,85 KB |
|
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-03-19, 18:04
|
|
|
| czym zamierzasz zabezpieczyć podłogę od spodu - od strony podwozia ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kuras
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: FFB Toskana Ford Transit 2.5D
Dołączył: 26 Mar 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-03-27, 14:00
|
|
|
Odpowiadam w czasie przeszłym dokonanym, bowiem już po remoncie. Spód na długości nowej belki zewnętrznej podłogi, tj. ok 200 cm od narożnika, przez drzwi, aż za lodówkę został zabezpieczony pasami sklejki wodoodpornej 4mm, dodatkowo zaimpregnowanej (klej plus śruby ocynk). Całość została pomalowana Bitexem.
Kilka fotek w załączeniu.
image.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2087 raz(y) 14,64 KB |
remont_efekt_1.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2087 raz(y) 14,73 KB |
zdjecie1.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 2087 raz(y) 15,87 KB |
|
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2014-03-28, 16:41
|
|
|
| Kuras napisał/a: | | Najwięcej kosztów generuje żywica, której użyłem ok 5 l. |
a co to była za żywica, jakaś z Castoramy? i czy się sprawdziła? |
_________________ Krawat dodaje szyku.
| Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
| Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|