|
Knaus sport 600 na podwoziu Renault - pierwszy kamper |
| Autor |
Wiadomość |
Heniek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer BC575
Dołączył: 07 Lip 2013
|
Wysłany: 2014-05-17, 05:37 Knaus sport 600 na podwoziu Renault - pierwszy kamper
|
|
|
Zastanawiamy się z żoną nad zmianą przyczepy kempingowej na kampera. Mieszkamy w Norwegii, jest nas czworo (2+2 - małe teraz 3 i 5 lat), tu zamierzamy go kupić i tutaj zamierzamy nim jeździć weekendowo a na urlop gdzieś dalej.
Wpadł nam w oko taki kamper http://www.finn.no/finn/c...nkode=48425242. Przyczepę mamy Knausa (z 2008 roku) i jesteśmy z niej bardzo zadowoleni, stąd myślimy trzymać się tej marki ale jestem dość sceptyczny co do Renaut. Czytałem już na forum negatywną opinię o tym samochodzie.
Jesteśmy umówieni na jutro na oglądanie. Listę rzeczy, które musimy sprawdzić już sobie wydrukowałem ale czy moglibyście spojrzeć na zdjęcia i napisać, czy jest coś co zwróciło Waszą uwagę, czy jest coś na co na miejscu muszę szczególnie sprawdzić w tym modelu? Czy Renaut to rzeczywiście taki zły samochód i należy go unikać? Dostaję na ten samochód 12 miesięcy gwarancji, więc wygląda, ze sprzedający jest go pewien ale z drugiej strony na zdjęciach jest śnieg więc już jakiś czas jest wystawiony. Za wszelką pomoc z góry dziękujemy. |
|
|
|
 |
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio

Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2014-05-17, 07:55
|
|
|
Co prawda to nie moja działka, ale samochód ma dobrą opinie, silnik i zawieszenie trwałe, ceny na części mogły by być niższe. Mała popularność w zabudowach (blaszakach) wynika z wąskiego nadwozia. W twoim przypadku nieistotne.Jeżeli zabudowa i cena Ci odpowiada, dostajesz pewną gwarancje na rok to
masz campera, 5 członka rodziny |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Heniek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer BC575
Dołączył: 07 Lip 2013
|
Wysłany: 2014-05-17, 08:26
|
|
|
Dziękuję za poprawienie linku. |
|
|
|
 |
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2014-05-17, 08:27
|
|
|
Witam.
Silnik w tym aucie to 2.5 DCI ? jeżeli tak to dobry motor jednak padają wtryski i pompa ciśnieniowa.
Zawieszenie takie sobie : trzeba uważać na sworznie bo lubią wypaść.No i skrętu to auto nie ma.
Skrzynia biegów też lubi się posypać.
Ale przy tym przebiegu nie powinno się nic dziać z tych rzeczy które powyżej wypisałem. |
_________________ Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony |
|
|
|
 |
Heniek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer BC575
Dołączył: 07 Lip 2013
|
Wysłany: 2014-05-17, 08:34
|
|
|
| eMKa napisał/a: | | Co prawda to nie moja działka, ale samochód ma dobrą opinie, silnik i zawieszenie trwałe, ceny na części mogły by być niższe. |
No właśnie trochę zmartwiła mnie opinia z forum http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=17317
Dlatego szukam jakichkolwiek innych opinii. Umiem dużo zrobić samemu (przy samochodach również) ale brak dostępu do podnośników może uniemożliwić wiele samodzielnych napraw, a serwis tutaj w Norwegii jest strasznie drogi.
Jednym z moich argumentów za kamperem w rozmowie z żoną było to, że kampery są budowane na podwoziach samochodów dostawczych, które są projektowane na duże przebiegi i intensywną eksploatację, więc powinien być to pewniejszy samochód na długie wyjazdy urlopowe w porównaniu do zwykłych samochodów do tego obciążonych przyczepą kempingową. W zeszłym roku zrobiliśmy zestawem kilka tyś km (Niemcy, Francja, Włochy, Polska), w tym roku planujemy południowe Włochy więc wolelibyśmy uniknąć problemów ze sprzętem podczas urlopu. |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2014-05-17, 08:35
|
|
|
| mobili napisał/a: | | Zawieszenie takie sobie : trzeba uważać na sworznie bo lubią wypaść.No i skrętu to auto nie ma |
Jeśli komuś wypadają sworznie to pi.da nie kierowca.
Kampera mam na Renówce.Na co dzień w firmie używam też Ducato,VW LT i Iveco.Nie zauważyłem żeby skręt był mniejszy.Za to jeździ się bardziej komfortowo.Auto jak każde inne. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
Bogusław i Ewa
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato HYMER PREMIUM 678 TRAMP
Nazwa załogi: EB
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Kwi 2010 Piwa: 75/27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-05-17, 08:35
|
|
|
Sworznie to wypadają chyba tylko na naszych drogach i naszym niedbającym o auta transportowym biznesmenom? |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2014-05-17, 08:52
|
|
|
| mobili napisał/a: | | dobry motor jednak padają wtryski i pompa ciśnieniowa. |
Układ paliwowy Boscha jak w Ducacie i PSA
| mobili napisał/a: | | Zawieszenie takie sobie : trzeba uważać na sworznie bo lubią wypaść |
Nie słyszałem, w zaprzyjaźnionym serwisie sam.F też nie mieli takiego przypadku
| mobili napisał/a: | | Skrzynia biegów też lubi się posypać. |
A w Ducacie i PSA to niby trwałe ? |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2014-05-17, 08:53
|
|
|
znaczy te sworznie nie wypadają całkiem tylko luzują się w gniezdzie.
Dwóch znajomych ma mastera i w dwóch było to samo. Ale to przy dużych przebiegach.
Kimptop zobacz skręt po łuku w dukato a w masterze. Nie mówiąc o autach typu sprinter czy eltek. Tam gdzie wykręcałem sprinterem na raz master musiał trzy razy. |
_________________ Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony |
|
|
|
 |
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2014-05-17, 09:03
|
|
|
| eMKa napisał/a: | | mobili napisał/a: | | dobry motor jednak padają wtryski i pompa ciśnieniowa. |
Układ paliwowy Boscha jak w Ducacie i PSA
| mobili napisał/a: | | Zawieszenie takie sobie : trzeba uważać na sworznie bo lubią wypaść |
Nie słyszałem, w zaprzyjaźnionym serwisie sam.F też nie mieli takiego przypadku
| mobili napisał/a: | | Skrzynia biegów też lubi się posypać. |
A w Ducacie i PSA to niby trwałe ? |
Wtryskiwacze od mastera pasują jedynie do movano i tak samo pompa paliwowa.
To nie jest to samo co JTD
Skrzynie biegów master ma wadliwe bo za słabe-bodajże z laguny. W ducato przejechałem 600tys i skrzyni nie wymieniałem. Sąsiad ma movano z przebiegiem 400tys. i skrzynie robił 2 razy
to są FAKTY |
_________________ Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 297/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2014-05-17, 09:13
|
|
|
| mobili napisał/a: | | To nie jest to samo co JTD |
Ja piszę o systemie, a nie twierdzę że to samo co JTD
Bosch aktualnie jest najlepszy na rynku
| mobili napisał/a: | | W ducato przejechałem 600tys i skrzyni nie wymieniałem |
To świetny wynik, ja znam również przypadki że padają po 50 000 km. |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2014-05-17, 09:16
|
|
|
Układ paliwowy Boscha jak w Ducacie i PSA
powinno być: układ paliwowy BOSCHA ale inny niż w Ducato
ja nie znam przypadków nagminnie padających skrzyń biegów w ducacie a obracam się w busach trochę lat...
Chyba,że mówimy o ducato od 2006 roku w górę. |
_________________ Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony |
|
|
|
 |
Heniek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer BC575
Dołączył: 07 Lip 2013
|
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 208/165 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2014-05-17, 10:30
|
|
|
| Heniek napisał/a: | No niestety nie jestem obeznany z samochodami dostawczymi i ich osprzętem więc niestety nie bardzo umiem dojść do jakiś wniosków z Waszej dyskusji. |
Ale już wyciągnołeś dobry wniosek ............mowa jest o dostawczych masterach . Ty ani takich ładunków nie będziesz woził ; ani takich przebiegów robił . Specyfika użytkowania kampera jest zgoła inna od mułów dostawczych
I tak jak pisze eMKa..........bierz go jak Ci pasuje cena;wnętrze i otrzymywana gwarancja
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
|
|