Do czego ten króciec? |
Autor |
Wiadomość |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-05-28, 13:59
|
|
|
Cytat: |
Oj coś czuję, że dla mechaników temat jest iście rozweselający |
to jak się już rozweselą to może zdradzą nam maluczkim jakim cudem luz zaworowy ma być większy na ciepłym niż na zimnym silniku - a ma tak być zgodnie z danymi podawanymi przez producenta
Pomyśl ile kurczy się glowica zrobiona z amelenium |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2014-05-28, 17:02
|
|
|
Andrzej_M napisał/a: | W PF125/PN króćcem o trochę większej średnicy podawane było podciśnienie do serwa hamulców (na końcu przewodu od strony serwa był zawór zwrotny, to tak dopisuję dla ścisłości). |
rurka do serwa hamulców jest i u mnie, ale obok i grubsza
SlawekEwa napisał/a: | Pomyśl ile kurczy się glowica zrobiona z amelenium |
z amelenium to nie wiem, ale zrobiona z aluminium (jak u mnie) się rozszerzy (lub skurczy) liniowo 23 x 10 do potęgi - 6 na 1 stopień Kelwina, a objętościowo 69 x 10 do potęgi - 6 na jeden stopień Kelwina,
czyli ok 2 razy więcej niż zawór zrobiony ze stali. |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
Andrzej_M
trochę już popisał

Twój sprzęt: Roller Team, Transit
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-28, 17:40
|
|
|
"rurka do serwa hamulców jest i u mnie, ale obok i grubsza"
No właśnie, szczerze mówiąc tak wyglądało, że za mała średnica do podawania podciśnienia do wspomagania hamulców.
A może to jest do sterownia przepustnicą drugiego przelotu w gaźniku, albo (podobnie zrealizowanym tzn. ze sterowaniem poprzez membranę) jakimś układem wzbogacania mieszanki, jeżeli gaźnik jest jednoprzelotowy/ ew. jakiś pneumatycznie sterowany układ odcinania paliwa przy hamowaniu silnikiem? |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2014-05-28, 19:08
|
|
|
tylko wtedy z gaźnika musiałby wystawać jakiś inny wolny króciec - a nic takiego nie ma |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-05-28, 20:07
|
|
|
krimar napisał/a: | tylko wtedy z gaźnika musiałby wystawać jakiś inny wolny króciec - a nic takiego nie ma |
bo może wypadł razem z wężykiem,pozostał otworek,którego możesz nie widzieć.Czy na aparacie zapłonowym nie masz przyspieszacza? |
_________________
 |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2014-05-28, 22:03
|
|
|
aparat mam z ufo (bo chyba o to chodzi) ale wężyk już tam jest, zacznę szukać otworka w gaźniku |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
Jakub Wilk
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Mtsubishi L300 84'
Dołączył: 27 Paź 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: kraków
|
Wysłany: 2014-06-01, 11:49
|
|
|
dziwne, tez mam silnik 1.6, ale bez tego krocca, moze cos bylo kombinowane? |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2014-06-01, 21:38
|
|
|
tego nie wie nikt, ale króciec jest na pewno fabryczny - inna sprawa, że silnik 4G32 (znany również pod nazwą "Saturn") to jeden z najpopularniejszych benzyniaków Mitsubishi produkowany w latach 1969-1999 wsadzany wtedy do:
Mitsubishi Celeste
Mitsubishi Galant
Mitsubishi L200
Mitsubishi L300
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Galant Lambda/Sapporo
Mitsubishi Sigma
Mitsubishi Cordia
Mitsubishi Tredia
Mitsubishi Mirage
Dodge Colt
Eagle Vista Turbo
Hyundai Pony
Hyundai Stellar
Mazda Familia
Plymouth Arrow
i nie wiadomo jeszcze jakich innych, montowany także w wózkach widłowych marki Mitsubishi. Z czasem dostał turbo sprężarkę, wtrysk paliwa a nawet nową głowicę 16 zaworową.
Może montowali w fabryce kolektor jaki mieli pod ręką, a jeśli w danym modelu jakiś króciec był nadmiarowy to zakładali na niego kapturek, który u mnie gdzieś wyleciał? |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2014-06-02, 16:34
|
|
|
znalazłem na yt filmik z silnikiem 4G32 http://www.youtube.com/watch?v=e9pVDZ2Aiw0 i w czasie od 1:26 do 1:43 widać ten króciec - to ten obok uchwytu do wyciągania silnika, ale najwyraźniej zaślepiony gumowym kapturkiem.
Ten króciec obok - gruby jest do wspomagania hamulców |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
ADom78
trochę już popisał

Twój sprzęt: Mitsubishi L300 z 1983r. - Mercator?
Nazwa załogi: Maga i Andrzej + Franek
Dołączył: 20 Sty 2013 Piwa: 1/1 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 2014-06-12, 21:58
|
|
|
Też go mam.
DSCF0522.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 16321 raz(y) 8,07 KB |
|
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2014-06-12, 22:27
|
|
|
i jak widzę też bez żadnego wężyka ani zaślepki |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2014-09-23, 22:33
|
|
|
W Radawie obejrzałem taki sam silnik w innym Mitsubishi L300 (Mirka48) - króciec był w tym samym miejscu zaślepiony pięknym fabrycznym kapturkiem, także ADom78 zaślep też, bo do silnika zasysasz nie filtrowane powietrze. |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
|