|
|
Przesunięty przez: janusz 2009-01-24, 21:01 |
PRZEROBKA ANGIELSKICH CAMPEROW - co i jak? |
Autor |
Wiadomość |
annabe
początkujący forumowicz
Dołączył: 23 Wrz 2008
|
Wysłany: 2008-09-23, 12:47 PRZEROBKA ANGIELSKICH CAMPEROW - co i jak?
|
|
|
Witam wszystkich,
Z tego co wiem, poodbnego watku jeszcze na forum nie ma - czyzby nikt nie przerabial angielskich camperow na polskie warunki?
Ja wlasnie mam okazje kupic od znajomych camper Renaulta Trafica za 5 i pol tysiaca euro (1994, 2.1 diesel).
Biorac pod uwage, ze za pol roku wracam do Polski na stale, chcialabym zabrac ten samochod ze soba. Wiec zastanawiam sie czy gra jest warta swieczki i jak na tym wyjde.
Stad tez pare pytan, mam nadzieje ze ktos bedzie w stanie mi pomoc.
1. Czy 5 i pol tysiaka euro za Renaulta Traffica z 1994 roku to naprawde okazja? (Samochod jest bezwypadkowy, ma wszystko co potrzebne w camperze, wyglada swietnie i dobrze sie prowadzi- mialam okazje sprawdzic)
2. Jakie bylyby koszty przerobki samochodu aby mozna bylo nim sie legalnie poruszac po Polsce?
3. Jakie dokumenty musialabym zalatwic aby zarejestrowac samochod w Polsce i jakie nioslo by to ze soba koszty?
4. A moze samochodu NIE rejestrowac (rozumiem ze wtedy nie musze przerabiac ukladu sterowniczego)- powiedzmy ze uzywalabym go tylko w weekedny na wycieczki. Jakie sa minusy jezdzenia nie zarejestrowanym camperem w Polsce i dlaczego - podobno, moze to brednie - wielu osobom uchodzi to na sucho.
5. Na koniec pytanie b. ogolne - gdzie najkorzystniej kupic campera. Polska? Niemcy? (zaznaczam, ze nie szukam wypasionego campera dla calej rodziny tylko skromnej dwójeczki z podstawowymi funkcjami - miejsce do spania, kuchenka)
Z gory bardzo dziekuje za pomoc
&
pozdrawiam wszystkich polskie campero-maniaków |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-09-23, 17:42
|
|
|
annabe napisał/a: | 1. Czy 5 i pol tysiaka euro za Renaulta Traffica z 1994 roku to naprawde okazja? (Samochod jest bezwypadkowy, ma wszystko co potrzebne w camperze, wyglada swietnie i dobrze sie prowadzi- mialam okazje sprawdzic) |
Nie bardzo wiemy o czym mówimy. W Polsce za jakie takie auto z tego rocznika trzeba zapłacić od 20 tyś zł do 40-50 tysięcy. W zależności od stanu technicznego, rodzaju zabudowy, marki zabudowy i wielu innych.
annabe napisał/a: | 2. Jakie bylyby koszty przerobki samochodu aby mozna bylo nim sie legalnie poruszac po Polsce? |
Znowu trudne pytanie, zalezy za ile kupisz części którymi różnią się lewe i prawe auta, oraz za ile zrobią Ci przekładkę. W popularnych osobówkach to kwota 2-5 tyś złotych. Do tego koszty przeglądu i rejestracji 1000 zł + ewentualna akcyza.
annabe napisał/a: | 3. Jakie dokumenty musialabym zalatwic aby zarejestrowac samochod w Polsce i jakie nioslo by to ze soba koszty? |
Oświadczenie firmy przerabiającej (nie we wszystkich starostwach), opinia rzeczoznawcy 100-500 zł. Opis zmian w SKP dodatkowo do przeglądu około 100zł |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2008-09-23, 20:38
|
|
|
pamietaj rowniez ze drzwi zabudowy/boczne otwieraja sie na srodek drogi..a nie od strony chodnika.. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
stefan
weteran
Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-09-23, 21:44
|
|
|
Witam! janusz napisał/a: | Znowu trudne pytanie, zalezy za ile kupisz części którymi różnią się lewe i prawe auta, oraz za ile zrobią Ci przekładkę. | -nie wszystkie auta do takiej przekladki sie nadaja...Warto zatem przed kupnem sie upewnic. Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
|
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-09-23, 21:47
|
|
|
Wszystkie, jeżeli tylko mają odpowiednik prawostronny. Kwestią może być tylko cena przeróbki i zakres prac jakie należy wykonać.
Zgodził bym się z twierdzeniem, że nie każde auto warto przerabiać. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
stefan
weteran
Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2008-09-23, 22:01
|
|
|
Witam! janusz napisał/a: | Kwestią może być tylko cena przeróbki | -a to moze byc bardzo kosztowna kwestia w niektorych przypadkach. Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
|
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
|
|
|
|
annabe
początkujący forumowicz
Dołączył: 23 Wrz 2008
|
Wysłany: 2008-09-25, 12:01
|
|
|
Majsterus- no, powiedzmy ze podobna, z mniejsza ilosciá wygód niz ta z Twojego linka.
Dzieki stokrotne za odpowiedzi na moje pytania.
Pozstaje tylko jedno,w sumie calkiem istotne: czy w Polsce da sié jezdzic camperem zarejstrowanym w Irlandii i z jakimi konsekwencjam/ryzykiemi sié to wiáze?
Pomijam aspekt etyczny. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|