Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato z ramą AL-KO czy Fiata Pianale - co wybrać?
Autor Wiadomość
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 18/19
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2014-09-01, 12:36   Ducato z ramą AL-KO czy Fiata Pianale - co wybrać?

Witam!

Rozpoczynam budowę kampera półintegrala i mam jeszcze możliwość pozostawienia podłogi tak jak w Ducato Pianale




lub zastosowania ramy AL-KO.




Proszę, użytkowników kamperków na tych podwoziach, o opinie ( za / przeciw ) .

Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam
Robert
_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-09-01, 13:17   

moim zdaniem AL-KO
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 546/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-09-01, 13:22   

Rozumiem, że kupujesz nowe podwozie i będziesz na nim budował ?
Platforma ma niżej podłogę co daje możliwość zrobienia podwójnej podłogi ze schowkami i miejscem na zbiorniki, ale AL-KO jest lepsze jako zawieszenie i ma szerszy rozstaw kół .Też wybrał bym AL-KO.
A zabudowę jak będziesz robił, zlecasz to firmie która ma na to homologację czy jakaś inna droga ? Bez tego nie zarejestrujesz pojazdu.
To pewnie znasz - http://lamar.com.pl/oferta/nadwozia-lambox/
Też miałem plany budowy kampera na nowym podwoziu (brałem pod uwage DUCATO i MASTERA) i rozmawiałem z nimi w sprawie zabudowy i oglądałem jak to jest zrobione.
Taka skorupa wychodzi coś ponad trzydzieści tys. , więc jak dobrze kupisz podwozie to za ok.120tys można mieć zarejestrowaną bazę tylko mebelki wstawiać :ok
Miałem taki plan aby zabudowę wnetrza zrobić na zasadzie dwóch wsuwanych na prowadnicach box'ów (osobno jadalnia z kuchnią i sypialnia z kibelkiem )tak aby na jednym podwoziu mieć zaleznie od aktualnych potrzeb albo kampera albo dostawczaka.
Ostatecznie skończyło się na dwóch samochodach ale plan był całkiem niezły :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 18/19
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2014-09-01, 14:24   

Koledzy, czy jeździcie kamperami na podwoziu AL-KO?
Chodzi o to, że jechałem przez jakiś czas za kamperkiem z zabudową na ramie AL-KO, a później rozmawiałem z jego właścicielem. Skarżył się on ma zbyt niskie zawieszenie, a przy pełny obciążeniu były momenty, że ocierał zbiornikiem szarej wody o asfalt.
Stąd moje pytanie czy lepiej pozostać przy Pianale, czy zmienić na AL-KO.
Samochód już mam, zabudowę będę robił sam.
Ponieważ auto było uszkodzone, do naprawy jako dawcę, kupiłem nieużywaną kabinę Ducato przeznaczoną do budowy kampera z dokręcaną ramą AL-KO. Rama AL-KO jest obniżona w stosunku do normalnej rany o około 12- 15 cm.
_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-09-01, 14:47   

Wszystkie markowe campery mają ramę AL_KO
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 546/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-09-01, 14:50   

AL-KO jest bardziej komfortowe i lepsze w prowadzeniu i pewnie bardziej awaryjne (bo bardziej skomplikowane).
Jak jest za niskie to wkładasz poduchy pneumatyczne i przy obciążeniu sobie regulujesz .
Ja mam problem odwrotny, bo nawet przy poduchach minimalnie napompowanych (aby nie uszkodzić (w czasie jazdy) tył mam za wysoko (kamper jest bardzo lekki z tyłu)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robold 
zaawansowany


Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Piwa: 18/19
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2014-09-01, 15:25   

Zgadzam się, że rama / zawieszenie AL-KO jest dobrym rozwiązaniem.
Tylko czy w moim przypadku też, zobaczcie jak nisko jest mocowana ta rama
- stąd moje pytanie, czy ktoś jeździ i ma doświadczenie z tego typu ramą i kabiną.

4508900656_2.jpg
Plik ściągnięto 255 raz(y) 87,69 KB

_________________
Na wschód i nie tylko... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/90
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2014-09-01, 16:44   

Koko napisał prawdę. Jest nisko i komfortowo. Auto jeździ jak gokart w porównaniu do seryjnego zawieszenia.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-09-01, 19:53   

To mój trzeci każdy miał inną ramę alko jest najlepsze
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2014-09-01, 20:59   

Robold napisał/a:
Zgadzam się, że rama / zawieszenie AL-KO jest dobrym rozwiązaniem.

Tylko czy w moim przypadku też, zobaczcie jak nisko jest mocowana ta rama

- stąd moje pytanie, czy ktoś jeździ i ma doświadczenie z tego typu ramą i kabiną.
Ja mam orginalną, niską ramę Fiata, rozstaw kół poszerzony do 1800 mm, rama al-ko ma wysokie podłużnice przez co ma niski prześwit, rozmawiałem z właścicielem kampera na tej ramie, mówił że przy wjazdach na promy haczył ramą i dlatego dorobił na końcu ramy rolki. Moim skromnym zdaniem rama al-ko jest bardzo dobra ale nie jest kompatybilna z kabiną Ducato. :ok
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 93/116
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2014-09-01, 21:34   

Rawic, dlaczego w takim razie uznane firmy budują campera na AL KO? Sądzę, że nie masz racji.
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2014-09-01, 21:43   

zibikruk napisał/a:
Rawic, dlaczego w takim razie uznane firmy budują campera na AL KO
owszem ale tutaj mówimy o kabinie Fiata Ducato do kampera niezintegrowanego. :ok
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 93/116
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2014-09-01, 22:17   

Właśnie tak mam, a chyba Laika nie jest zabudową z "dolnej półki"?
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2014-09-02, 06:45   

zibikruk napisał/a:
chyba Laika nie jest zabudową z "dolnej półki"?
ależ skąd
zibikruk napisał/a:
Właśnie tak mam
chyba jednak nie, bo dyskutujemy o kabinie od roku 2007, która ma niższe mocowanie ramy. :ok
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2014-09-02, 07:52   

Robold napisał/a:
Stąd moje pytanie czy lepiej pozostać przy Pianale, czy zmienić na AL-KO.
Samochód już mam, zabudowę będę robił sam.
Ponieważ auto było uszkodzone, do naprawy jako dawcę, kupiłem nieużywaną kabinę Ducato przeznaczoną do budowy kampera z dokręcaną ramą AL-KO.


A jak chcesz taką "zamianę" a raczej przeszczep zalegalizować?
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***