|
Ducato z ramą AL-KO czy Fiata Pianale - co wybrać? |
| Autor |
Wiadomość |
Robold
zaawansowany

Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 18/19 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2014-09-01, 12:36 Ducato z ramą AL-KO czy Fiata Pianale - co wybrać?
|
|
|
Witam!
Rozpoczynam budowę kampera półintegrala i mam jeszcze możliwość pozostawienia podłogi tak jak w Ducato Pianale
lub zastosowania ramy AL-KO.
Proszę, użytkowników kamperków na tych podwoziach, o opinie ( za / przeciw ) .
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam
Robert |
_________________ Na wschód i nie tylko...
 |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-09-01, 13:17
|
|
|
| moim zdaniem AL-KO |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 546/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2014-09-01, 13:22
|
|
|
Rozumiem, że kupujesz nowe podwozie i będziesz na nim budował ?
Platforma ma niżej podłogę co daje możliwość zrobienia podwójnej podłogi ze schowkami i miejscem na zbiorniki, ale AL-KO jest lepsze jako zawieszenie i ma szerszy rozstaw kół .Też wybrał bym AL-KO.
A zabudowę jak będziesz robił, zlecasz to firmie która ma na to homologację czy jakaś inna droga ? Bez tego nie zarejestrujesz pojazdu.
To pewnie znasz - http://lamar.com.pl/oferta/nadwozia-lambox/
Też miałem plany budowy kampera na nowym podwoziu (brałem pod uwage DUCATO i MASTERA) i rozmawiałem z nimi w sprawie zabudowy i oglądałem jak to jest zrobione.
Taka skorupa wychodzi coś ponad trzydzieści tys. , więc jak dobrze kupisz podwozie to za ok.120tys można mieć zarejestrowaną bazę tylko mebelki wstawiać
Miałem taki plan aby zabudowę wnetrza zrobić na zasadzie dwóch wsuwanych na prowadnicach box'ów (osobno jadalnia z kuchnią i sypialnia z kibelkiem )tak aby na jednym podwoziu mieć zaleznie od aktualnych potrzeb albo kampera albo dostawczaka.
Ostatecznie skończyło się na dwóch samochodach ale plan był całkiem niezły |
|
|
|
 |
Robold
zaawansowany

Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 18/19 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2014-09-01, 14:24
|
|
|
Koledzy, czy jeździcie kamperami na podwoziu AL-KO?
Chodzi o to, że jechałem przez jakiś czas za kamperkiem z zabudową na ramie AL-KO, a później rozmawiałem z jego właścicielem. Skarżył się on ma zbyt niskie zawieszenie, a przy pełny obciążeniu były momenty, że ocierał zbiornikiem szarej wody o asfalt.
Stąd moje pytanie czy lepiej pozostać przy Pianale, czy zmienić na AL-KO.
Samochód już mam, zabudowę będę robił sam.
Ponieważ auto było uszkodzone, do naprawy jako dawcę, kupiłem nieużywaną kabinę Ducato przeznaczoną do budowy kampera z dokręcaną ramą AL-KO. Rama AL-KO jest obniżona w stosunku do normalnej rany o około 12- 15 cm. |
_________________ Na wschód i nie tylko...
 |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-09-01, 14:47
|
|
|
| Wszystkie markowe campery mają ramę AL_KO |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 546/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2014-09-01, 14:50
|
|
|
AL-KO jest bardziej komfortowe i lepsze w prowadzeniu i pewnie bardziej awaryjne (bo bardziej skomplikowane).
Jak jest za niskie to wkładasz poduchy pneumatyczne i przy obciążeniu sobie regulujesz .
Ja mam problem odwrotny, bo nawet przy poduchach minimalnie napompowanych (aby nie uszkodzić (w czasie jazdy) tył mam za wysoko (kamper jest bardzo lekki z tyłu) |
|
|
|
 |
Robold
zaawansowany

Twój sprzęt: Samodzielnie zbudowany Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Piwa: 18/19 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 2014-09-01, 15:25
|
|
|
Zgadzam się, że rama / zawieszenie AL-KO jest dobrym rozwiązaniem.
Tylko czy w moim przypadku też, zobaczcie jak nisko jest mocowana ta rama
- stąd moje pytanie, czy ktoś jeździ i ma doświadczenie z tego typu ramą i kabiną.
4508900656_2.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 255 raz(y) 87,69 KB |
|
_________________ Na wschód i nie tylko...
 |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2014-09-01, 16:44
|
|
|
| Koko napisał prawdę. Jest nisko i komfortowo. Auto jeździ jak gokart w porównaniu do seryjnego zawieszenia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-09-01, 19:53
|
|
|
| To mój trzeci każdy miał inną ramę alko jest najlepsze |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2014-09-01, 20:59
|
|
|
| Robold napisał/a: | Zgadzam się, że rama / zawieszenie AL-KO jest dobrym rozwiązaniem.
Tylko czy w moim przypadku też, zobaczcie jak nisko jest mocowana ta rama
- stąd moje pytanie, czy ktoś jeździ i ma doświadczenie z tego typu ramą i kabiną. | Ja mam orginalną, niską ramę Fiata, rozstaw kół poszerzony do 1800 mm, rama al-ko ma wysokie podłużnice przez co ma niski prześwit, rozmawiałem z właścicielem kampera na tej ramie, mówił że przy wjazdach na promy haczył ramą i dlatego dorobił na końcu ramy rolki. Moim skromnym zdaniem rama al-ko jest bardzo dobra ale nie jest kompatybilna z kabiną Ducato. |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2014-09-01, 21:34
|
|
|
| Rawic, dlaczego w takim razie uznane firmy budują campera na AL KO? Sądzę, że nie masz racji. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2014-09-01, 21:43
|
|
|
| zibikruk napisał/a: | | Rawic, dlaczego w takim razie uznane firmy budują campera na AL KO | owszem ale tutaj mówimy o kabinie Fiata Ducato do kampera niezintegrowanego. |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2014-09-01, 22:17
|
|
|
| Właśnie tak mam, a chyba Laika nie jest zabudową z "dolnej półki"? |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2014-09-02, 06:45
|
|
|
| zibikruk napisał/a: | | chyba Laika nie jest zabudową z "dolnej półki"? | ależ skąd | zibikruk napisał/a: | | Właśnie tak mam | chyba jednak nie, bo dyskutujemy o kabinie od roku 2007, która ma niższe mocowanie ramy. |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2014-09-02, 07:52
|
|
|
| Robold napisał/a: | Stąd moje pytanie czy lepiej pozostać przy Pianale, czy zmienić na AL-KO.
Samochód już mam, zabudowę będę robił sam.
Ponieważ auto było uszkodzone, do naprawy jako dawcę, kupiłem nieużywaną kabinę Ducato przeznaczoną do budowy kampera z dokręcaną ramą AL-KO. |
A jak chcesz taką "zamianę" a raczej przeszczep zalegalizować? |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
|
|