Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Solar 1.3kW
Autor Wiadomość
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-09-26, 10:28   

Bronek napisał/a:
I by nie byc "gołosłownym " 5 stanowisk ode mnie stoi Austriak kamperkiem i gdy było 37 stopni biedak pyrkał silnikiem , niestety waniało spalinami.

Thers your problem.

Jak były stanowiska to domniemuję, że to był camping. A campingu jest dostępne 230V. Więc co kombinował? Ja również jestem zdania, że silnik+alternator to całkiem sprawny agregat, ale trochę trudniej zrobić mu automatyczne startowanie.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-09-26, 10:48   

Mam inwerterowego Kipora (podróbka Hondy) 2600VA. Jest cichy i daje 230 V. Można nim zasilić najbardziej wymagające urządzenia. Na podstawie testów zaświadczam, że pociągnie czajnik 2kW, silnik > 1kW, klimatyzator split 1,4/4 kW.
Jeżeli już go mam i jest, i może służyć tylko do generowania prądu, to będzie lepszym rozwiązaniem, niż zużywanie alternatora i silnika potrzebnego także do przemieszczania się?
Wydaje mi się że napędzanie wielkim silnikiem malutkiego alternatora spowoduje większe straty energii, niż parą idealnie dobranych alternatora i silnika jakie znajdują się w agregacie?
Ile paliwa zużyje silnik samochodu na minimalnym obciążeniu? Kipor, który należy do największych walizkowych zużywa dokładnie 0,43 litra benzyny na godzinę przy małym obciążeniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
donald 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Paź 2007
Piwa: 32/46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-26, 10:53   

Silnik plus alternator..to może sobie gdzieś zamotowac mały silniczek i dodatkowy alternator..taki agregat hand made. .taniej niz markowa honda....
_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2014-09-26, 11:41   

koder napisał/a:
Ja również jestem zdania, że silnik+alternator to całkiem sprawny agregat, ale trochę trudniej zrobić mu automatyczne startowanie.
ja mam automat startowy, gdy spada napięcie na akumulatorach żelowych poniżej 12 V, przetwornica napięcia zaczyna pikać, to budzi moją żonę a żona startuje silnik, ot wot maszynu, oczywiście gdy parkujemy w plenerze, na kempingu nie potrzebujemy agregatu. :spoko
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Simbus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Eura Mobil Activia 690 VB
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 9/16
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-09-26, 12:02   

Rawic napisał/a:
gdy spada napięcie na akumulatorach żelowych poniżej 12 V, przetwornica napięcia zaczyna pikać


Oczywiście jeśli mam włączoną przetwornice to również pika gdy spadnie napięcie..a dodatkowo dostaję na moją komórkę sms. Piszę to całkiem poważnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-09-26, 17:34   

Problem unego Austriaka to problem braku klimatyzacji...chłodził się samochodową. W dziczy, solary i agregat uważam za dobre rozwiązanie o ile taka forma kamperowania jest preferowana. Lepiej nosić jak....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2014-09-26, 20:10   

Bronek napisał/a:
W dziczy,


a to w europie jest gdzies dzicz :?: nawet w tych niby dzikich krajach wszedzie o 10 minut jazdy rowerem jest jakies miasto :bigok

wiem , wiem , dla mieszczucha blokersa to błonia nad wartą 500 metrow od miasta to dzicz :bajer :haha:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 132/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2015-05-31, 20:18   

joko napisał/a:


Nie chodzi o rozkładanie Hondy tylko o zdjęcie tej tylnej osłonki w czarnym kolorze tzn. tej kratki która przykrywa tłumik. W jej miejsce przychodzi komora rozprężna a za nią wylot do komina. Cała Honda zostaje w jednym kawałku, a automatyczny rozruch zrobiony jest inaczej.
Film o którym pisze Argo przedstawia amerykański patent na zamontowanie rozrusznika, a że Amerykanie potrafią skomplikować nawet najprostsze rzeczy to cała operacja wymaga dorobienia (lub kupienia) wielu elementów i rozłożenia Hondy na czynniki pierwsze .
Ja właśnie chciałem tego uniknąć dlatego wymyśliłem sobie inne rozwiązanie , też dość skomplikowane ale dzięki niemu Honda pozostaje w jednym kawałku i w razie potrzeby można ją z urządzenia wyjąć i użyć tradycyjnie. Nie traci się również gwarancji co nie jest bez znaczenia.
Wybór padł na Hondę EU20i nie przez przypadek bo jest to aktualnie najcichszy agregat o mocy około 2kW na rynku i parametrami oraz konstrukcją idealnie pasujący do dalszego dociszenia . Jego jedyną wadą jest to że odpalany jest ręcznie co na początku dyskwalifikowało go do moich celów, ale po rozwiązaniu tego problemu sprawuje się idealnie.
Założenie było takie , aby agregat pracował tylko wtedy kiedy jest potrzebny i nie nabijał motogodzin bez potrzeby, a tego bez automatycznego rozruchu nie da się zrobić .
Póki co moje urządzenie może pracować w jednym z trzech trybów
1. Praca ciągła jak przy normalnym agregacie (czyli zapalamy i gasimy z przycisku kiedy chcemy)
2. Podtrzymanie akumulatorów (w tym trybie agregat załączy się w momencie kiedy napięcie na aku spadnie poniżej ustalonego poziomu i będzie pracował do czasu doładowania
3. Współpraca z klimatyzacją ( w tym trybie agregat odpala zawsze kiedy klimatyzacja zgłasza zapotrzebowanie i działa dopóki działa klima)
To na razie tyle w temacie, reszta na wiosnę jak już wszystko będzie mam nadzieję gotowe :spoko


Odgrzewam temat - wiosna się kończy. Patent jest, będzie czy temat umarł?
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-05-31, 22:25   

Nie miałem osobiście agregatu Honda, ale tydzień temu na parkingu jeden Niemiec wystawił i sobie pyrkała koło kampera. Psa zapiąłem i zyskał dodatkowy spacer. Ja odpaliłem silnik, bo słońca nie było za dużo więc też musiałem "agregatem" i poszedłem.
Słuchałem Hondy i silnika 2.8HDI z różnych odległości. U mnie nie ma osłony pod silnikiem, bo zaginęła i tłumik do wymiany.

Wnioski:
gdy stałem w identycznej odległości mając i ten i ten hałas w liniach prostych Honda cichsza, ale nie żeby dupę urywało. Różnica spora, ale był wieczór i to i to hałasowało.

Nie wiem jak u Joko z wygłuszeniem, ale pisał kiedyś, że w sąsiednich kamperach słyszeli klimę, a agregatu nie. To tym bardziej jestem pod wrażeniem.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***