 |
|
Solar 1.3kW |
Autor |
Wiadomość |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2014-09-26, 10:28
|
|
|
Bronek napisał/a: | I by nie byc "gołosłownym " 5 stanowisk ode mnie stoi Austriak kamperkiem i gdy było 37 stopni biedak pyrkał silnikiem , niestety waniało spalinami. |
Thers your problem.
Jak były stanowiska to domniemuję, że to był camping. A campingu jest dostępne 230V. Więc co kombinował? Ja również jestem zdania, że silnik+alternator to całkiem sprawny agregat, ale trochę trudniej zrobić mu automatyczne startowanie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2014-09-26, 10:48
|
|
|
Mam inwerterowego Kipora (podróbka Hondy) 2600VA. Jest cichy i daje 230 V. Można nim zasilić najbardziej wymagające urządzenia. Na podstawie testów zaświadczam, że pociągnie czajnik 2kW, silnik > 1kW, klimatyzator split 1,4/4 kW.
Jeżeli już go mam i jest, i może służyć tylko do generowania prądu, to będzie lepszym rozwiązaniem, niż zużywanie alternatora i silnika potrzebnego także do przemieszczania się?
Wydaje mi się że napędzanie wielkim silnikiem malutkiego alternatora spowoduje większe straty energii, niż parą idealnie dobranych alternatora i silnika jakie znajdują się w agregacie?
Ile paliwa zużyje silnik samochodu na minimalnym obciążeniu? Kipor, który należy do największych walizkowych zużywa dokładnie 0,43 litra benzyny na godzinę przy małym obciążeniu. |
|
|
|
 |
donald
weteran

Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Paź 2007 Piwa: 32/46 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-26, 10:53
|
|
|
Silnik plus alternator..to może sobie gdzieś zamotowac mały silniczek i dodatkowy alternator..taki agregat hand made. .taniej niz markowa honda.... |
_________________ “Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach” |
|
|
|
 |
Rawic
Kombatant

Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Wrz 2010 Piwa: 53/3 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 2014-09-26, 11:41
|
|
|
koder napisał/a: | Ja również jestem zdania, że silnik+alternator to całkiem sprawny agregat, ale trochę trudniej zrobić mu automatyczne startowanie. | ja mam automat startowy, gdy spada napięcie na akumulatorach żelowych poniżej 12 V, przetwornica napięcia zaczyna pikać, to budzi moją żonę a żona startuje silnik, ot wot maszynu, oczywiście gdy parkujemy w plenerze, na kempingu nie potrzebujemy agregatu. |
_________________ Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym. |
|
|
|
 |
Simbus
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil Activia 690 VB
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 9/16 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2014-09-26, 12:02
|
|
|
Rawic napisał/a: | gdy spada napięcie na akumulatorach żelowych poniżej 12 V, przetwornica napięcia zaczyna pikać |
Oczywiście jeśli mam włączoną przetwornice to również pika gdy spadnie napięcie..a dodatkowo dostaję na moją komórkę sms. Piszę to całkiem poważnie. |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2014-09-26, 17:34
|
|
|
Problem unego Austriaka to problem braku klimatyzacji...chłodził się samochodową. W dziczy, solary i agregat uważam za dobre rozwiązanie o ile taka forma kamperowania jest preferowana. Lepiej nosić jak.... |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2014-09-26, 20:10
|
|
|
Bronek napisał/a: | W dziczy, |
a to w europie jest gdzies dzicz nawet w tych niby dzikich krajach wszedzie o 10 minut jazdy rowerem jest jakies miasto
wiem , wiem , dla mieszczucha blokersa to błonia nad wartą 500 metrow od miasta to dzicz |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 132/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2015-05-31, 20:18
|
|
|
joko napisał/a: |
Nie chodzi o rozkładanie Hondy tylko o zdjęcie tej tylnej osłonki w czarnym kolorze tzn. tej kratki która przykrywa tłumik. W jej miejsce przychodzi komora rozprężna a za nią wylot do komina. Cała Honda zostaje w jednym kawałku, a automatyczny rozruch zrobiony jest inaczej.
Film o którym pisze Argo przedstawia amerykański patent na zamontowanie rozrusznika, a że Amerykanie potrafią skomplikować nawet najprostsze rzeczy to cała operacja wymaga dorobienia (lub kupienia) wielu elementów i rozłożenia Hondy na czynniki pierwsze .
Ja właśnie chciałem tego uniknąć dlatego wymyśliłem sobie inne rozwiązanie , też dość skomplikowane ale dzięki niemu Honda pozostaje w jednym kawałku i w razie potrzeby można ją z urządzenia wyjąć i użyć tradycyjnie. Nie traci się również gwarancji co nie jest bez znaczenia.
Wybór padł na Hondę EU20i nie przez przypadek bo jest to aktualnie najcichszy agregat o mocy około 2kW na rynku i parametrami oraz konstrukcją idealnie pasujący do dalszego dociszenia . Jego jedyną wadą jest to że odpalany jest ręcznie co na początku dyskwalifikowało go do moich celów, ale po rozwiązaniu tego problemu sprawuje się idealnie.
Założenie było takie , aby agregat pracował tylko wtedy kiedy jest potrzebny i nie nabijał motogodzin bez potrzeby, a tego bez automatycznego rozruchu nie da się zrobić .
Póki co moje urządzenie może pracować w jednym z trzech trybów
1. Praca ciągła jak przy normalnym agregacie (czyli zapalamy i gasimy z przycisku kiedy chcemy)
2. Podtrzymanie akumulatorów (w tym trybie agregat załączy się w momencie kiedy napięcie na aku spadnie poniżej ustalonego poziomu i będzie pracował do czasu doładowania
3. Współpraca z klimatyzacją ( w tym trybie agregat odpala zawsze kiedy klimatyzacja zgłasza zapotrzebowanie i działa dopóki działa klima)
To na razie tyle w temacie, reszta na wiosnę jak już wszystko będzie mam nadzieję gotowe |
Odgrzewam temat - wiosna się kończy. Patent jest, będzie czy temat umarł? |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2015-05-31, 22:25
|
|
|
Nie miałem osobiście agregatu Honda, ale tydzień temu na parkingu jeden Niemiec wystawił i sobie pyrkała koło kampera. Psa zapiąłem i zyskał dodatkowy spacer. Ja odpaliłem silnik, bo słońca nie było za dużo więc też musiałem "agregatem" i poszedłem.
Słuchałem Hondy i silnika 2.8HDI z różnych odległości. U mnie nie ma osłony pod silnikiem, bo zaginęła i tłumik do wymiany.
Wnioski:
gdy stałem w identycznej odległości mając i ten i ten hałas w liniach prostych Honda cichsza, ale nie żeby dupę urywało. Różnica spora, ale był wieczór i to i to hałasowało.
Nie wiem jak u Joko z wygłuszeniem, ale pisał kiedyś, że w sąsiednich kamperach słyszeli klimę, a agregatu nie. To tym bardziej jestem pod wrażeniem. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|