Hamulce |
Autor |
Wiadomość |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-11-11, 20:48 Hamulce
|
|
|
Jak ,kiedy i czy wymieniacie płyn hamulcowy? |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
grzegorzalex
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Gru 2013 Piwa: 38/19 Skąd: Opalenica
|
Wysłany: 2014-11-11, 20:54
|
|
|
Ja wymieniam co 3 lata. |
_________________ Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
 |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2014-11-11, 21:18
|
|
|
ja co 2 lata.... koszty małe a głowa spokojna.... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
Rowerek
weteran

Twój sprzęt: FIAT DUCATO KNAUS SUN-TRAVELLER 658 LG
Nazwa załogi: Marek i MałgoŻata
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Cze 2012 Piwa: 28/4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-11-11, 21:20
|
|
|
ja wymieniam w zależności od robionych kilometrów 50 tys km ale nie dłużej jak 4 lata |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2014-11-11, 21:24
|
|
|
W motocyklu co 2 lata .
W mini w pierwszym roku , potem co 2 lata - komputer czas / przebieg...
W Amerykańcu co 3 lata - wlasnej woli
W Gelendzie co 5 lat- serwis -
W Ducato też tak zamierzam chyba ,że serwis powie inaczej .
Ale to dopiero od momentu posiadania cywilizownego samochodu MINI , bo komputer nam przypomina .
Przyznam ,że nigdy do roku 2009 nie wymieniałem , nawet mi do głowy nie przyszło . |
|
|
|
 |
andreas p
Kombatant

Twój sprzęt: Bürstner Nexxo t690G
Nazwa załogi: ARKA:
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2008 Piwa: 15/43 Skąd: Bad Driburg
|
Wysłany: 2014-11-11, 21:27
|
|
|
W Niemczech zaleca sie wymiane tak jak badanie techniczne czyli co 2 lata. wiec tak robie |
_________________ Nadszedl czas .
zabawy i wypoczynku
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2014-11-11, 21:47
|
|
|
Dokładnie.
Okresowe wymiany bez sprawdzania stanu płynu to naciąganie serwisów na niepotrzebną usługę. |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-11-11, 21:47
|
|
|
Prawo jazdy mam prawie pół wieku zawsze miałem jakiś pojazd i wstydzę się okropnie bo w tym temacie jestem cnotliwy |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2014-11-11, 21:54
|
|
|
Jazda sportowa , przegrzewanie , nieszczelność powyżej części ciśnieniowej zbiorniczek - jest higroskopijny chłonie wodę to powód do wymian . Do tego zmiana przewodów na metalowy oplot , by nie puchły . To dobre dla tuningu i sportu . ...
Nie ma strachu układ jest podwójny i nigdy raczej całkiem nie tracimy hamowania .
Poniekąd racja, jak BMW Mini chce co roku ??? To jawny kant .
Ale sam wymieniałem w motocyklu ...... i trochę racji jest .. byl zasyfiały i brzydki.
Myślę ,że co 5 lat wypada , ale nie znam przypadku by komuś coś się stało bo nie wymienił . |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2014-11-11, 21:59
|
|
|
Bronek napisał/a: | ale nie znam przypadku by komuś coś się stało bo nie wymienił . |
Zapytaj Kimtopa / Marka/ |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2014-11-11, 22:09
|
|
|
Objawem starego płynu jest puchnięcie hamulców . ja nie dbam o to. I wstyd ale trzeba . |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2014-11-11, 22:11
|
|
|
majsterek napisał/a: | Objawem starego płynu jest puchnięcie hamulców |
Wytłumacz jak to się objawia? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2014-11-11, 22:14
|
|
|
Płyn absorbuje wodę z otoczenia. Wymienia się go wg wskazań przyrządu i oceny wizualnej, choć producenci widzą to inaczej i doją kasę. Jeśli zawartość wody jest znikoma, to zostawiamy. Woda w płynie obniża temperaturę wrzenia. Jeśli będzie jej dużo, płyn w zaciskach zacznie się gotować. Tym sposobem powstaną pęcherzyki powietrza, które skutecznie obniżą ciśnienie wywierające na tłok w zacisku. Pisząc wprost. Pedał wpadnie w podłogę, a auto będzie jechać dalej. W układach hamulcowych gdzie zastosowano elementy aluminiowe, płyn również się zasyfia poprzez zużywanie tychże elementów i robi się wizualnie zanieczyszczony. Ma wtedy ciemno szary kolor. Ma to również szkodliwy wpływ na uszczelnienia gumowe układu hamulcowego.
Podsumowując, wymieniamy płyn po sprawdzeniu wizualnym i przyrządem. |
|
|
|
 |
|