Ręczny gaz |
Autor |
Wiadomość |
leszek1234
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1991r. 2.5TD
Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 2/24 Skąd: k/Rybnika
|
Wysłany: 2014-11-16, 16:58
|
|
|
salut - - dzięki za odzew. Ale jeszcze słowo o hamowaniu awaryjnym - czyli bez manetki w dół . Czy hamulec skutecznie hamuje auto z silnikiem na obrotach? |
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2014-11-16, 17:08
|
|
|
mam lepszy patent , kupujemy na szrocie membrane tempomatu od omegi B lub starej a8 , do tego 2 elektrozaworki powietrzne z tych pojazdow plus pstryczek elektrycznych szyb , calosc z 50-80 pln. nie bawimy sie w elektronike tylko nacisniecie klawisza w gore otwiera zaworek ktory puszcza podcisnienie do membrany pociagajacej przepustnice i przyspieszamy ile chcemy , zeby zwilnic naciskamy w dół i kolejny zaworek sie otwiera i upuszcza podcisnienie zwalniajac pojazd .
roznica taka ze zaworek upustowy czyli zwalniajacy mozna podlaczyc do czujnika stopu lub pedalu sprzegla i tempomat sam sie rozlaczy , automatyka jak orginal |
|
|
|
|
|
leszek1234
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1991r. 2.5TD
Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 2/24 Skąd: k/Rybnika
|
Wysłany: 2014-11-16, 17:33
|
|
|
majsterek - dobry sposób ale jak widzę masz benzyniaka.. Może głupie pytanie bo nie znam mojego starego diesla - skąd wezmę podciśnienie w prosty sposób? |
|
|
|
|
salut
weteran
Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2010 Piwa: 108/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-16, 18:33
|
|
|
leszek1234 napisał/a: | salut - - dzięki za odzew. Ale jeszcze słowo o hamowaniu awaryjnym - czyli bez manetki w dół . Czy hamulec skutecznie hamuje auto z silnikiem na obrotach? |
Silnik wtedy wyje na wysokich obrotach a hamulce działaja niezaleznie. Ja przyzwyczaiłem się i teraz juz nie mam takich sytuacji.
|
_________________ I don't need Google, my wife knows everything !!!
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-11-16, 20:15
|
|
|
leszek1234 napisał/a: |
...
Czy hamulec skutecznie hamuje auto z silnikiem na obrotach? |
No pomyśl...
Hamulce muszą wyhamować masę kampera i pokonać związaną z nią bezwładność wspomaganą mocą silnika taką, jaka do napędzenia tej masy była wykorzystywana...
W sytuacji awaryjnego hamowania trzeba będzie wysprzęglić, wówczas zyskujesz na skuteczności hamulców zasadniczych, ale tracisz na hamowaniu silnikiem.
Koniecznie użycie hamulca musi zwalniać gaz inaczej jest to nierozsądne, o upierdliwości nie wspomnę.
A dlaczego nie tempomat? Profesjonalne rozwiązanie.
Zobacz jaka frajda:
https://www.youtube.com/watch?v=ZnLb8O57YJ8
leszek1234 napisał/a: |
...
skąd wezmę podciśnienie w prosty sposób? |
Stąd, skąd hamulce biorą sobie wspomaganie hamowania, czyli z vacum pompy. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
leszek1234
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1991r. 2.5TD
Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 2/24 Skąd: k/Rybnika
|
Wysłany: 2014-11-16, 21:33
|
|
|
socale - o czym jest ten film??? O jeździe na tempomacie, no proszę Cię... Mam dwa samochody z tempomatem i dlatego nie wyobrażam sobie dłuzszej jazdy z nogą na gazie. A pytam o konkretne rozwiązanie, bo lubię dokonywać wyborów świadomych I chodzi mi o informacje od użytkowników takowego rozwiązania , nie jego przeciwników
salut - chodziło mi raczej o sytuację , gdy nie ma czasu na sprzęgło, czy hamulec pokona siłę inercji auta i napędzajacego go silnika? |
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2014-11-16, 22:28
|
|
|
Tak w dizelku z węża do serwa chamulców , tempomacik jak tralala i bezpieczny |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): leszek1234 |
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-11-16, 22:38
|
|
|
leszek1234 napisał/a: | socale - o czym jest ten film??? O jeździe na tempomacie
...
pytam o konkretne rozwiązanie
... |
Film jest o frajdzie w kamperze a nie w innych Twoich autach gdzie są też zgodnie z logiką działające i o bezpieczeństwie tego wynalazku, który właśnie ci przedstawiłem i nie kombinuj dobrze radzę.
Masz też stabilną prędkość - nie zauważyłeś na filmie?
Masz bezpieczeństwo bo hamulcami nie pokonujesz mocy generowanej przez silnik.
Masz też chyba nadzieję że ktoś podsunie ci niebezpieczne pomysły i nie daj Bóg będzie cię/was miał na sumieniu?
Jeśli to nie jest konkretne rozwiązanie to cześć, coś co może cię zabić - ja Ci nie podsunę. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
leszek1234
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1991r. 2.5TD
Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 2/24 Skąd: k/Rybnika
|
Wysłany: 2014-11-17, 07:05
|
|
|
Socale - odbieram Twój emocjonalny post jako troskę o bezpieczeństwo na drodze, dlatego nie będę ripostował, choć aż mnie korci . Nie irytuj się tym, że ktoś po prostu "chce wiedzieć"
majsterek - - bardzo pomysłowe rozwiązanie i zgrabnie omija problem skąd wziąć impulsy prędkości w starym aucie. W zasadzie to też ręczny gaz. Może zapodasz jakieś foto? Gdzie umieściłeś przycisk sterujący? |
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-11-17, 11:02
|
|
|
leszek1234 napisał/a: | Socale - odbieram Twój emocjonalny post jako troskę o bezpieczeństwo
... |
A bo... widzisz... tyle się na drogach dzieje z samej tylko ludzkiej głupoty.
Sami o siebie musimy zadbać, dlatego nie jestem miłośnikiem prowizorycznych rozwiązań, ale... pomysł z odłączaniem gazu poprzez dotknięcie pedału sprzęgła czy hamulca jak najbardziej wdrożyć można. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
salut
weteran
Twój sprzęt: Weinsberg Cara Loft 700 MEH
Nazwa załogi: SALUCIKI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2010 Piwa: 108/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-17, 16:34
|
|
|
leszek1234 napisał/a: | salut - chodziło mi raczej o sytuację , gdy nie ma czasu na sprzęgło, czy hamulec pokona siłę inercji auta i napędzajacego go silnika? |
Dlaczego nie ma czasu na sprzęgło?. Przy każdym gwałtownym, a zwłaszcza awaryjnym hamowaniu mam dziwny odruch użycia dwóch nóg jednocześnie. Hamujesz wtedy bezpiecznie i nie doprowadzasz do zgaszenia silnika. W razie czego można uciec przed nadjeżdzającym z tyłu.
W/g mnie albo prawdziwy tempomat albo najprostszy sposób ręcznego gazu. Ale każdy lubi co innego
|
_________________ I don't need Google, my wife knows everything !!!
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-11-17, 19:35
|
|
|
Oczywiście to kwestia nawyku.
Uzasadnione jest wykorzystywanie hamowania silnikiem i rozpinanie sprzęgła w ostatniej fazie hamowania i w kamperach gdzie jazda jest dostojna a nie sportowa, to taki nawyk by się najlepiej sprawdził.
Ja akurat samymi automatami jeżdżę więc niejako nie dotyczy, ale kamperem też często zdarza mi się zapomnieć o sprzęgle... |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2014-11-17, 19:41
|
|
|
To może ktoś opisze jak ten tempomat w starszych autkach wykonać .Lewych rąk w większości nie mamy,a zima długa ,coś trzeba robić... |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
leszek1234
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1991r. 2.5TD
Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 2/24 Skąd: k/Rybnika
|
Wysłany: 2014-11-17, 19:57
|
|
|
salut - jesteś tu jedyny , co to ma. Podpowiedz (a jakbyś mógł dać fotki to byłoby super) gdzie założyć manetkę (mam drążek biegów pod kierownicą ) i jak i gdzie masz mocowanie linki (do pedału czy gdzie?) i pancerza? W sumie foty wszystko by wyjaśniły
wlodo - O tempomacie napisano sporo np. tutaj
http://www.camperteam.pl/...hlight=tempomat
to jest temat ręczny gaz... nie róbmy bałaganu. |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-11-17, 20:09
|
|
|
No ja nie napiszę bo nie mam samoróbki. Mam "samozamontówkę"
Waeco Magic Speed MS50 - dosyć stabilny, ale na zjazdach z góry, gdzie już musi odcinać a prędkość wzrośnie powyżej żądanej, to potem na prostej trochę długo zastanawia się jak powrócić do żądanej prędkości. Zazwyczaj pomagam mu dodając gazu
Trzeba to wybaczyć bo to przecież kit-zestaw do samodzielnego montażu. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|