 |
|
Ducato 2012r 2.0 115km Multijet |
Autor |
Wiadomość |
Budzik
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato 2.0 2012 115KM Multijet
Dołączył: 20 Lut 2015
|
Wysłany: 2015-02-20, 18:45 Ducato 2012r 2.0 115km Multijet
|
|
|
Dzień dobry
Poszukiwałem po sieci informacji o tym samochodzie i najwięcej i najdokładniejszych informacji znalazłem na Waszym forum.
Pozwoliłem więc sobie zapytać, uczciwie przyznaję się, że pytam w kontekście busa a nie kampera.
Otóż, po przeczytaniu informacji również na tym forum zakupiłem busa Ducato wersja najmniejsza L1H1 - 2012r, silnik 2.0 multijet 115KM
Na forum znalazłem informację, że podróżowanie tym autem z prędkością 100-120km/h da spalanie 7,5-9l. W kamperze. Czyli z mniejszą kastą liczyłem na spalanie rzędu powiedzmy 6-7l przy 90km/h. A przy 90 to spalanie raczej 9,5l mi wychodzi...
Tymczasem mój przy licznikowych 120km/h pokazuje spalanie 12-13 litrów.... Masakra.
Dodatkowo dość mocno przekłamuje prędkościomierz - 100 licznikowe to realnie jakieś 92km/h co mogłoby sugerować, że spalanie pokazywane przez komputer jest jeszcze zaniżone...
Koszmar.
Ale w kontekście kultury pracy, odgłosów silnik wygląda naprawdę ok.
Czy macie jakieś pomysły co może być nie tak, albo gdzie zacząć szukać żeby dojść z tym do ładu.
Jeszcze raz przepraszam, że sprawę busową wrzucam na grupę kamperową ale sytuacja mnie mocno załamała - jeżdżę czasem nawet 500km dziennie i takie spalanie sprawia że rachunek zysków i strat mi się rozjeżdża. Auto kupione na kredyt i nie wiem co robić...
Z góry dziękuję za wszelki pomysły i podpowiedzi.
Pozdrawiam
Marcin "Budzik" |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-02-20, 19:02
|
|
|
Przejechałem 7 tyś km. Polska... Grecja.
Głównie autostrady, jadąc na nich ok. 120...130km/h.
Plus miasta, góry itd.
Ok 10,5l/100km, średnia Dmc 3500 kamper mały 6m z tym silnikiem i też 2012r.
Prędkościomierz zawyża o ok. 7/8km w stosunku do GPS
Jazda głównie na tempomacie i raczej dynamiczna. Czyli gaz do dechy i tak aż do prędkości podróżnej.
Zawsze niemal dociągam biegi do ok 3 tys itp
6/7 litrów? , tu mamy takich.... Nie mnie Bóg nie karze za nimi jeździć
Moim zdaniem jadąc go 90km/h można osiągnąć ok 8...9 l/100km, ale nie szybciej i po równym. |
|
|
|
 |
Budzik
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato 2.0 2012 115KM Multijet
Dołączył: 20 Lut 2015
|
Wysłany: 2015-02-20, 19:16
|
|
|
No tak ale jak ja bym tym jechał 120-130 czyli licznikowe 130-140 to by chyba 15 litrów zużył a nie 10,5...
Przy takiej jeździe jak piszesz 10,5 to byłoby bardzo akceptowalne.
Co do 6-7 litrów - nie masz się co martwić - ja nie z tych co blokują. Rozpędzając się robię podobnie jak Ty, z tym że ciągnę do 2500. No i może nie gaz do dechy ale gdzieś tak na 70% możliwości. To wbrew pozorom bardzo ekonomiczna jazda - lepiej tak niż wolne rozpędzanie.
Poza tym stawiam na płynną jazdę.
Pozostaje więc pytanie - co u mnie jest nie tak? Skąd takie wysokie spalanie? I gdzie szukać powodów? |
Ostatnio zmieniony przez Budzik 2015-02-20, 19:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-02-20, 19:16 Re: Ducato 2012r 2.0 115km Multijet
|
|
|
Budzik napisał/a: |
Czy macie jakieś pomysły co może być nie tak, albo gdzie zacząć szukać żeby dojść z tym do ładu.
|
Moje średnie spalanie na tym silnku to ok. 7,5/100.
Jak jeżdżę napisałem tutaj http://www.camperteam.pl/...ight=ekodriving |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-02-20, 19:23
|
|
|
Paliwo?
Leję na bogato Gdy sie daje np. SHELL NITRO ITP.
Z ecodrivingu stosuję hamowanie silnikiem, staram się nie jeździć na tyłku, by nie hamować.
Tempomat nawet w mieście, bo lubię.
I tyle
Niektórzy chipuja, ja może ale z ciekawości.
Generalnie jestem zadowolony z silniczka. Jedynie mocna krótka jedynka mnie wkurza. I napęd na przód
Na co dzień jak jeżdżę po polsce, wiadomo co i jak, to spalam 9,5 l/100
Tyle |
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2015-02-20, 19:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Budzik
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato 2.0 2012 115KM Multijet
Dołączył: 20 Lut 2015
|
Wysłany: 2015-02-20, 19:25 Re: Ducato 2012r 2.0 115km Multijet
|
|
|
Johny_Walker napisał/a: | Budzik napisał/a: |
Czy macie jakieś pomysły co może być nie tak, albo gdzie zacząć szukać żeby dojść z tym do ładu.
|
Moje średnie spalanie na tym silnku to ok. 7,5/100.
Jak jeżdżę napisałem tutaj http://www.camperteam.pl/...ight=ekodriving |
Dziekuję za odpowiedź - fajny opis
Pytanie o wyższe prędkości - patrzyłeś ile ci bierze powiedzmy przy 120 (realnych, nie gpsowych)
Tak czy siak - ja właśnie 7,5 osiągnąłem jadąc mega ekonomicznie (duża część właśnie za tirem na autostradzie). Pamiętajmy że mówimy o samochodzie o dużo mniejszych gabarytach niż kamper - niski i krótki bus więc spalanie powinno być trochę niższe. |
|
|
|
 |
Budzik
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato 2.0 2012 115KM Multijet
Dołączył: 20 Lut 2015
|
Wysłany: 2015-02-20, 19:28
|
|
|
Bronek napisał/a: | Paliwo?
Leję na bogato Gdy sie daje np. SHELL NITRO ITP.
Z ecodrivingu stosuję hamowanie silnikiem, staram się nie jeździć na tyłku, by nie hamować.
Tempomat nawet w mieście, bo lubię.
I tyle
Niektórzy chipuja, ja może ale z ciekawości.
Generalnie jestem zadowolony z silniczka. Jedynie mocna krótka jedynka mnie wkurza. I napęd na przód
Na co dzień jak jeżdżę po polsce, wiadomo co i jak, to spalam 9,5 l/100
Tyle |
Ja akurat tankuję najtańsze paliwo - może spróbuje raz zalać coś lepszego i sprawdzę.
Ale to chyba nie będą różnice 5l przy 120?
Po Polsce to już się coraz bardziej europejsko jeździ - coraz więcej dróg ekspresowych, autostrad - jest się gdzie rozpędzać
Co do chipowania to też się zastanawiałem, ale żeby za to się zabrać to trzeba mieć dobrą, działającą prawidłowo bazę a u mnie jak nic coś jest nie tak... |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-02-20, 19:32
|
|
|
Na koniec spytam : patrzysz na komputer czy sam obliczyłeś? |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2015-02-20, 19:38
|
|
|
mialem kilka kamperów z tym silnikiem
Budzik napisał/a: | u mnie jak nic coś jest nie tak... |
uważam że wszystko jest ok z twoim samochodem
jeżdząc 90-100 kamperem połintegrą łapię się średnio na 9,5
niestety wraz prędkością coraz gorzej z ekonomią
jazda 120 wg licznika (faktycznie ok 112) to już 11-12 l
chyba nie wierzysz w te brednie o 6-7/100
tempomat niestety też zwiększa zuzycie paliwa 0,5-1l/100km |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-02-20, 19:45
|
|
|
Jarek, a kto bogatemu? Jak
Ruki swabodnyje i nóżka toże a to warte tych kilku złotych. |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2015-02-20, 19:59
|
|
|
papamila napisał/a: | mialem kilka kamperów z tym silnikiem
Budzik napisał/a: | u mnie jak nic coś jest nie tak... |
uważam że wszystko jest ok z twoim samochodem
jeżdząc 90-100 kamperem połintegrą łapię się średnio na 9,5
niestety wraz prędkością coraz gorzej z ekonomią
jazda 120 wg licznika (faktycznie ok 112) to już 11-12 l
chyba nie wierzysz w te brednie o 6-7/100
tempomat niestety też zwiększa zuzycie paliwa 0,5-1l/100km |
Czyli poza mniejszą akcyzą to ten silnik nie ma żadnych zalet. 3.0 180km pali praktycznie tak samo. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-02-20, 20:05
|
|
|
Nie no z lekka mniej, ale jego druga wada to mizerna moc jak do automatu.
Chyba to prawda, że jak zwykle nasi zadbali o nas. Jak zwykle "przyjazne państwo" czytaj pazerne |
|
|
|
 |
Budzik
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato 2.0 2012 115KM Multijet
Dołączył: 20 Lut 2015
|
Wysłany: 2015-02-20, 20:12
|
|
|
Patrze na komputer ale też obliczam sam.
Pytanie jak obliczać, jak nie jestem pewny czy komputer dobrze pokazuje dystans>
No bo skoro prędkościomierz przekłamuje, to pewnie komputer też (???).
Leciałem wczoraj trasę według google 465km a komputer pokazał mi ponad 500.
Czyli wychodziłoby że dokładnie o te 8% przekłamuje, tak samo jak na liczniku.
Przypominam, że mówię o busie, niskim, z niewielkim ładunkiem lub pustym.
Powinien palić trochę mniej niż wyższy kamper z paroma kilogramami z zabudowy.
Tymczasem u mnie 120 licznikowe to spalanie 12-13 a Ty piszesz że w kamperze masz 11-12....
Tempomatu u mnie nie ma.
Musze chyba dorwać bliźniaczy egzemplarz i zobaczyć co on pokazuje. |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2015-02-20, 21:18
|
|
|
Dane świeże i z pierwszej ręki. Dzisiaj miałem kilka spraw na śląsku , tak od Sosnowca po Racibórz i zabrałem kampera aby mu zrobić przerwę w zimowaniu i rozruszać trochę.
Zrobiłem ponad 400km, z czego połowa to odcinek A1 od Pyrzowic do Gorzyczek i z powrotem z zapiętym tempomatem na 130km/h. Pozostały dystans to S1, trochę A4, trochę miejskiej jazdy i zwykłych dróg. Średnie wyszło 10.1l. Kamper półintegra , 7,6m dł, jedna osoba, bez wody, z prawie pełnym zbiornikiem i większością wyposażenia na pokładzie . Silnik to oczywiście 2.0 115KM. Jeżdżę płynnie ale raczej dynamicznie .
Z tego co podajesz to tak na mój gust Twój pali jakieś 2-3l za dużo, tym bardziej, że faktycznie krótki, niski i lekki bus powinien palić mniej niż ponad 3-tonowy kamper.
Spalanie 7l tym pojazdem jest możliwe ale przy stylu jazdy jaki go zabija . Średnie za dłuższy dystans jaki aktualnie pokazuje mi komputer (coś koło 6000km od ostatniego zerowania) to 9.3l. |
|
|
|
 |
Budzik
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato 2.0 2012 115KM Multijet
Dołączył: 20 Lut 2015
|
Wysłany: 2015-02-20, 21:23
|
|
|
joko napisał/a: | Dane świeże i z pierwszej ręki. Dzisiaj miałem kilka spraw na śląsku , tak od Sosnowca po Racibórz i zabrałem kampera aby mu zrobić przerwę w zimowaniu i rozruszać trochę.
Zrobiłem ponad 400km, z czego połowa to odcinek A1 od Pyrzowic do Gorzyczek i z powrotem z zapiętym tempomatem na 130km/h. Pozostały dystans to S1, trochę A4, trochę miejskiej jazdy i zwykłych dróg. Średnie wyszło 10.1l. Kamper półintegra , 7,6m dł, jedna osoba, bez wody, z prawie pełnym zbiornikiem i większością wyposażenia na pokładzie . Silnik to oczywiście 2.0 115KM. Jeżdżę płynnie ale raczej dynamicznie .
Z tego co podajesz to tak na mój gust Twój pali jakieś 2-3l za dużo, tym bardziej, że faktycznie krótki, niski i lekki bus powinien palić mniej niż ponad 3-tonowy kamper.
Spalanie 7l tym pojazdem jest możliwe ale przy stylu jazdy jaki go zabija . Średnie za dłuższy dystans jaki aktualnie pokazuje mi komputer (coś koło 6000km od ostatniego zerowania) to 9.3l. |
No i właśnie - tak mi wychodzi.
7-7,5 litrów jakie +- udaje mi się teraz osiągnąć mam nadzieję nie zabija silnika bo moja jazda to:
- energiczne przyspieszenie do 2500 obrotów.
- oszczędność paliwa na S-kach i autostradach poprzez podczepienie się pod tira.
Ale przecież nie o taką jazdę chodzi.
Gdybym leciał licznikowe 130 i spaliłby mi 9-10 to bym złego słowa nie powiedział.
Ale on przy 130 to mi 14-15 spali.... Komputerowe czyli realnie ponad 15-16... |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|