Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja drugiego akumulatora AGM oraz ładowanie go....
Autor Wiadomość
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2015-04-06, 07:56   

Moje kobiety (paskudne określenie)...... sam uczyłem

:aniolek
Z najbardziej pojętną jestem


To ja skromniś :oops:

ps. Mój Mężczyzna.... brzmi lepiej w ustach kobiety. Nobilituje.

Moja kobieta? jakoś kulturowo może dotykać. co wrażliwsze Panie.... a i Panów.

Ja nie muszę podkreślać. WSZYSTKIE SĄ MOJE tak myślę , .... pozytywnie :mrgreen: :-P

Toscaner strasznie zaśmieca wątki, wg mnie tego co nigdy tak nie pistępuje.

Zauważyłem, że tu sie Pary tworzą.
Jest ich kilka, :mrgreen:
Za warkoczyki piciągnę, a to popchnę go....
Toscaner masz branie!!! .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
alieno 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Vivaro
Dołączył: 29 Mar 2015
Wysłany: 2015-04-06, 11:36   

Hejka wszystkim offtopującym. :wyszczerzony:
Mi to nie przeszkadza ewentualnie ktoś kto będzie kiedyś szukał odpowiedzi, pokona dłuższą drogę. Jak już podłączę wszystko i będzie wszystko działać. Założę następny temat z dokładnym opisem poparty zdjęciami jak i co to ktoś będzie miał łatwiej.
Banan :
"To tylko u mnie w branży:
- co odpowie dobry księgowy, jak go zapytasz ile jest 2+2 ?
.
.
- a ile ma być?"
Uśmiałem się ze swoją, jest księgową wiec.....

Koder: Tak o ten punkt mi chodzi, nazwany przeze mnie bardzo zresztą profesjonalnie "skrzyżowaniem kabli" :lol: . Czyli w tym punkcie zwieramy wszystkie +, tak? Czyli przy podłączeniu do słupka Volt będzie mi ładował aku i jednocześnie zasilał światła?

Czy mogę kupić ten przekaźnik, jest to gotowiec z kablami do sterowania który aku ma być ładowany z alternatora. Bardzo popularny tutaj wśród tubylców. Zdaję sobie sprawę że kupienie osobno wszystkiego było by taniej ale tak za parę więcej funciaków jest szybciej. Jest napisane że nie wymaga podłączenia do alternatora tylko bezpośrednio z aku do aku. Pytam bo nie chcę wywalić niepotrzebnie kasy.

http://www.ebay.co.uk/itm...=item3cdba3a28f
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-04-06, 12:03   

Bronek, to co ja poradzę, że niektóre osobniczki (ki?) do mnie ciągną? :niewiem:
Może też by tak chciały, a nie mogą. :haha:

Alieno, zestaw ma ładny przekaźnik, ale reszta ciut licha. Przekaźnik 100A ok, ale kabelki tylko 6 mm2, no i te oczka delikatne. Testowałem takie ale z miedzi i przy 20A już ciepłe. Osobiście bym szukał przekaźnika osobno i kable z metra w hurtowni.
We Włoszech też trudno coś kupić, ale po tygodniu jeżdżenia i szukania znalazłem sklep z elektryką, zamówiłem i przekaźnik mi sprowadził po kolejnym tygodniu. Kable akurat z Polski miałem. 6 mm2 to jak napisali ok. 40A. dla stałego i to by było ok na mały aku, ale planujesz 240Ah, więc za cienkie. Testowałem 12 mm2 i podobne oczka, po 20 min parzyły. Finalnie dałem 25 mm2 i oczka 100A. Gdzieś wstawiałem tu ostatnio fotki.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 360/502
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2015-04-06, 12:03   

alieno napisał/a:
Uśmiałem się ze swoją, jest księgową wiec.....

No proszę koleżanka z branży :mrgreen:
Cieszę się, że mogłem poprawić Wam humory :lol:

Sorry, ale 38 funciochów za przekaźniczek, kilka kabelków za parę złociszy, trochę drogo... :roll:
http://allegro.pl/przekaz...5041256904.html
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-04-06, 12:40   

Banan napisał/a:
alieno napisał/a:
Uśmiałem się ze swoją, jest księgową wiec.....

No proszę koleżanka z branży :mrgreen:
Cieszę się, że mogłem poprawić Wam humory :lol:

Sorry, ale 38 funciochów za przekaźniczek, kilka kabelków za parę złociszy, trochę drogo... :roll:
http://allegro.pl/przekaz...5041256904.html


Banan, niestety na tych "zachodach" tak już jest. 38£ drogo, ale czasem nie ma alternatywy. :(
No i przy brytyjskiej stawce... no niedrogo.
Nie każdy sprzedawca z allegro chce wysłać za granicę. Ja wysyłam wtedy na polski adres i zbiorczą pakę raz na jakiś czas, ktoś jadąc do nas przy okazji zabiera. Wolniej, ale taniej i "patriotycznie". :mrgreen:

Alieno przekaźnika z aukcji nie polecam, jest na tylko 40A. No chyba, że w szereg z opornicą. Nie dla 240Ah i altka np. 120A.
Dla takiej instalacji jak Twoja min. 70A-100A. Sprawdzone. 70A kupisz w motoryzacyjnym, bo są stosowane w niektórych samochodach. Koszt ok. 8£ max. kilkanaście. Olej to z ebay.
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
alieno 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Vivaro
Dołączył: 29 Mar 2015
Wysłany: 2015-04-06, 16:03   

Co myślicie o czymś takim?
http://ibs-tech.ch/en/pro...with-uproc.html
Tylko gadżet dla tych co nie mają co robić z kasą czy mogło by być przydatne.
Nie znalazłem nigdzie po polsku, jedna z ciekawszych funkcji to start samochodu z aku pokładowego w razie rozładowania lub uszkodzenia głównego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-04-06, 16:19   

No jak nie masz co z kasą robić? :mrgreen:
Ty masz zrobić tak, żeby rozładować pokładowy, a nie rozruchowy. :-P
A jak dasz 25 mm2 kable, to Ci nie potrzebne takie cuda, bo startujesz na takich kablach z palcem, tylko trzeba zrobić hebel (20-30zł?) - bypass na bezpiecznik, bo ci go wywali przy przekręceniu. Koszt całości dodatkowy? No te 20-30zł. :spoko
A sorki, 2 bypassy, bo wypadałoby mieć 2 główne bezpieczniki - przy aku zabudowy i rozruchowym osobno, więc 2 heble. :bigok
Ale po co?
Jakbyś bardzo chciał to 40 - 50 zł (allegro) + opcjonalnie guinness, jak będę w okolicy. :pifko : :pifko2
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-04-07, 18:42   

Simbus napisał/a:
koder napisał/a:
Masz możliwość może zmierzyć prąd jałowy? Czyli - ile ta przetwornica pobiera z akumulatora, gdy niczego nie zasila.

Nie mam czym, zielonego pojęcia nie mam jak :wyszczerzony:

Dzięki bliskości geograficznej i uprzejmości kolegi Simbusa mam praktyczny pomiar. Niestety, Volt sinus 1500 (moc ciągła 1000W, chwilowa 1500W) pobiera jałowo aż 2.29A. Skąd taka przepaść do Volt sinus 3000? Przypuszczam, że zmiana technologii - albo też poszczególne egzemplarze bardzo się w tej kwestii różnią. Na obecne dane, model 1500 nie nadaje się na użytkowanie ciągłe (przetwornica włączona 24/7), choć na kilka godzin to bez problemu. Model sinus 3000, przypomnę, mimo dwukrotnie większej mocy pobiera jałowo 0.74A, więc ledwo 32% zmierzonego tutaj prądu jałowego. Wszystkie dane z pomiarów praktycznych.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-04-07, 23:36   

Przetwornicę do roweru wydzielono do własnego tematu
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2015-04-08, 11:34   

koder napisał/a:
Volt sinus 1500[/b] (moc ciągła 1000W, chwilowa 1500W) pobiera jałowo aż 2.29A


Czyli gdybym chciał mojego Votronica zastąpić Voltem, to muszę wygospodarować 54Ah na 24 godziny? Na dwa dni trzeba drugi akumulator zabudowy, a na cztery trzeci?
:haha:
Może jednak te Volty nie są takie dobre? Zmieniasz o nich zdanie? :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2015-04-08, 12:09   

Nie bronię marki ale 700 zł za 1500W /3000W to dobra cena.
W moim przypadku prąd jałowy mnie nie interesuje, bo przetwornica działa tylko z urządzeniem.

W takim przypadku interesuje mnie tylko "czy wyrabia" pod zadanym obciążeniem.

Waga, cena, gabaryty.

Inna bajka gdyby to był istotny element mojej koncepcji zapewnienia zasilania kampera.

Użyłem jej dwa razy testowo.
Zobaczę czy ta fanaberia w ogóle miała sens.
I tak zabawki kosztowały prawię połowę nowej klimy :roll: :!:

54Ah ekstra, nie całkiem, gdy masz solar., trochę wyrówna ten ubytek.

I sprawa praktyki, nie teorii. Po prostu każdy ma inny bilans energetyczny.

Dlatego spór mnie nie dotyczy,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-04-08, 13:26   

Johny_Walker napisał/a:
Czyli gdybym chciał mojego Votronica zastąpić Voltem, to muszę wygospodarować 54Ah na 24 godziny?

Tym konkretnym, tak. Ekstrapolowanie z jednego modelu na drugi, szczególnie gdy dla tego drugiego są dostępne pomiary, jest dziecinne. Wiesz, "byłem w jednym Hymerze i śmierdział ergo wszystkie Hymery śmierdzą, bez sensu kupować śmierdzące badziewie za ciężką kasę" :chory
Johny_Walker napisał/a:
Może jednak te Volty nie są takie dobre? Zmieniasz o nich zdanie?

Ten model 1500 owszem, IPS-3000-S za to jak najbardziej jest dobry. Różnica wynika z innej technologii - zrobiłem małe rozeznanie w temacie.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
snix
początkujący forumowicz

Dołączył: 23 Mar 2015
Wysłany: 2015-09-01, 02:07   szybkie pytanie

Gdzie moge dostac ten 'separator' (ry1) o ktorym mowa w dyskusji? (ten ktory 'przylacza' aku hotelowy podczas gdy pracuje alternator i 'rozlacza' podczas postoju rozruchowy, zeby nie rozladowac)

Na chwile obecna na alledrogo znalazlem tylko to:
http://allegro.pl/izolato...5632515555.html
Aktualnie jestem w Polsce (szczecin) nie ma jakiejs tanszej alternatywy?
Dodam, ze rozwazam hotelowy 62ah (do kupienia po taniosci) a rozruchowy jest wiekszy (przynjmniej wizualnie 2x wiekszy) ;)

zalezy mi na jak najprostrzym podlaczeniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***