Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ładowania zabudowy :-(
Autor Wiadomość
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
  Wysłany: 2015-04-13, 14:53   Brak ładowania zabudowy :-(

Szukałem na forum, jest kilka tematów, ale wszystko z innych modeli i nie bardzo da się to wszystko przenieść na moje realia :-)
Problem jest taki, że w Częstochowie zorientowaliśmy się, że nie ładuje nam się aku zabudowy. Próbowałem sobie z tym poradzić, ale nie udało mi się. Ruszałem wszystkim po kolei, ładowanie na chwilę się pojawiło, niestety nie wiem co zrobiłem, później znowu znknęło :-( Ładowanie na silnikowym jest. Ładowanie z 230V jest, brakuje ładowania z alternatora.
Czy ktoś mi może podpowiedzieć, od czego zacząć sprawdzanie ? Gdzie znajduje się przekaźnik, który łączy akumulatory po uruchomieniu silnika ?
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2015-04-13, 15:11   

Zabudowa ładowana jest w drugiej kolejności.
Jeśli rozruchowy padnięty, uszkodzony to może być ładowany do us.. śmierci i nigdy zabudowa się nie doczeka.

Takie przemyślenia

Albo przekaźnik? Słaby alternator.?

To raczej moja sugestia jak odpowiedź.

Nawet głupi przewód,,.wyglądający na zdrowy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-04-13, 15:24   

Masz jakiś schemat ? Model ?
Ja mam przełącznik do wyboru co ma ładować a za nim dioda. Może własnie dioda jest uwalona.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 360/502
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2015-04-13, 15:50   

Edyta i Krzysiek napisał/a:
Czy ktoś mi może podpowiedzieć, od czego zacząć sprawdzanie ?

Miałem podobny problem - okazało się, że pod maską mam bezpiecznik przelotowy na przewodzie, który idzie do akumulatora pokładowego z alternatora :diabelski_usmiech
Był spalony, po wymianie wszystko hulało aż miło :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-04-13, 16:14   

Już wyjaśniam.
Bezpiecznika szukałem, ale nic takiego nie mam. Przy energobloku mam dwa plusowe przewody, patrz zdjęcie:

I teraz, na jednym przewodzie mam prąd aku zabudowy, na drugim aku silnika. Po odpaleniu silnika, prąd ładowania pojawia się na przewodzie, który idzie od aku silnikowego, ale nie pojawia się już na przewodzie od aku zabudowy :-(
Dodam, że na lodówce również nie mam zasilania 12V po uruchomieniu silnika :-(

Jeśli chodzi o aku silnika, to jest naładowany, 13,2 V

jacik napisał/a:
Masz jakiś schemat ? Model ?


Schemat mam rozrysowany na energobloku, tylko ja z niego niewiele rozumiem. Zdjęcie poniżej:

[edit]
I jeszcze jedno. Prąd w zabudowie po właczeniu 230V jest, czyli inwerter 12V działa, bo na aku mam 12,4 a w instalcji 13V. Zawsze, jak włączałem energoblok po podpięciu napięcia z sieci, miałem wrażenie, że pyka przekaźnik gdzieś pod deską. Teraz, tego pyknięcia nie ma i mam wrażenie, że nie idzie ładowanie na aku silnika. Ale może to wynika z tego, że aku silnika jest na full naładowany. To tylko moje spostrzeżenia, tak dla rozjaśnienia całej sytuacji.
[edit]
Jeszcze jedna edycja. Aku silnika się jednak ładuje, więc przy podłączeniu pod 230V jest wszystko ok. Brakuje tylko ładowania z alternatora i zasilania na lodówce po uruchomieniu silnika.
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/128
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2015-04-13, 17:24   

Przewód wzbudzenia alternatora załącza na pewno jakiś przekaźnik który zwiera oba "+" akumulatorów -> tak to jest zazwyczaj rozwiązane.
Przewód wzbudzenia to taki cienki kabelek w alternatorku na którym pojawia się 14V dopiero jak silnik kręci alternatorem i to nap jest podawane na cewkę dużego przekaźnika gdzieś w kamperku...
pozdro.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-04-13, 18:31   

No tak, tylko, że to zapewne gdzieś w energobloku jest ten przekaźnik, bo to do niego wchodzą przewody od jednego i drugiego aku. Zaraz pójdę i poszukam tego cienkiego, może się oberwał, albo odkręcił.
[edit]
Sprawdziłem. Bardzo trudny dostęp jest do alternatora u mnie w samochodzie. Widać jeden, cienki przewód, jeden bardzo gruby i dwa grube. Ten cienki dostałem ręką, odłączyłem i podłączyłem, jest na swoim miejscu. Niestety, nie jestem w stanie sprawdzić, czy jest na nim jakieś napięcie.
Czy ktoś wie gdzie w moim modelu jest owy przekaźnik spinający akumulatory ? Czy on jest w energobloku czy gdzieś w innym miejscu w samochodzie ?
I gdzie jest przekaźnik odpowiadający za napięcie 12V lodówki po uruchomieniu silnika. Ja znalazłem przekaźniki w schowku, ale one dotyczą jedynie samochodu, nie zabudowy. Żadnych innym bezpieczników czy przekaźników nie jestem w stanie zlokalizować :-(
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marekoliva 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Piwa: 40/19
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2015-04-13, 21:50   

U znajomego był identyczny przypadek, tzn brak zasilania lodówki na 12V i brak ładowania akumulatora pokładowego przyczyną był luźny przewód w przekaźniku. Po dogięciu wtyku wróciło. Przekaźnik zamontowany był pod maską na grodzi po lewej stronie. U mnie spalił się bezpiecznik ładowania aku pokładowego ( z alternatora) jak odpaliłem silnik a zabudowa była podpięta pod 230V, nie pamiętam czy było zasilanie lodówki. Bezpiecznik był w kabinie pod deską rozdzielczą po stronie pasażera, wpięty w jeden z przewodów.
_________________
Marek

"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-04-14, 10:50   

O, i to jest jakiś ślad :) Dziękuję. Mam tam po lewej stronie pod maską jakąś białą puszkę, ale na niej po włosku coś napisane i Video ;-) dlatego nie brałem pod uwagę, ale zaraz się ogarnę po robocie i pomierzę to miernikiem :) Dzięki wielkie za podpowiedź, dam znać później co i jak :-)
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-14, 12:15   

Na cienkim przewodzie przy energobloku (oznaczony D+) jak silnik pracuje powinno być napięcie +12V do masy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-04-14, 12:46   

marekoliva, Dziękuję :-) :pifko Problem rozwiązany :-) Faktycznie, winny był dziwnie wyglądający przekaźnik tuż nad akumulatorem. Zdjęcia poniżej. Co ciekawe, zwarcie samego przekaźnika nic nie dawało. Słychać było obciążenie, silnik zwalniał nieco obroty, ale napięcie ładowania się nie pojawiało ani lodówka nie działała. Rozkręciłem wszystko, poskrobałem nożykiem osad, z wtyczką włącznie, sprawdziłem miernikiem masę, skręciłem i :ok DZIAŁA :-) :wyszczerzony: Ładowanie na aku zabudowy się pojawiło i napięcie na lodówce również :wyszczerzony: marekoliva, jeszcze raz dziękuję, nie wpadłbym na to, że to jest ten przekaźnik.
Wnioskuję, że ta cała elektronika w tym przekaźniku to jakiś regulator napięcia ?? No bo samo zwarcie przekaźnika nic nie daje ?
Przekaźnik patrząc od przodu komory silnika, zmylił mnie napis VIDEO na pokrywie przekaźnika:

Kostka od elektroniki przekaźnika:

Przekaźnik od dołu:

Elektronika przekaźnika:

marekoliva, :pifko leci do Ciebie :)
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marekoliva 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Piwa: 40/19
Skąd: Gdańsk - Oliwa
Wysłany: 2015-04-14, 14:41   

Edyta i Krzysiek napisał/a:
marekoliva, jeszcze raz dziękuję


super, że działa :spoko
_________________
Marek

"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-14, 19:45   

Jeszcze trochę i Krzysiek nie będzie musiał kamperka malować - cały Camperteam podpisze mu sie na aucie :diabelski_usmiech
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-04-14, 20:04   

No to ja Cię zasmucę. To co wyczyściłeś(biała puszka), to sterownik świec żarowych :haha:
Coś innego ruszyłeś przypadkowo i zaczęło działać. Obawiam się, że usterka powróci :( Szukaj dalej, bo będziesz miał problem znowu na wyjeździe :chytry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-04-14, 20:19   

Gewehr napisał/a:
to sterownik świec żarowych

No to strasznie dziwna sytuacja, bo tam nic innego nie ma :-( Wyjąłem aku, szukałem, nie ma tam żadnych więcej złączek, przekaźników, nic :( Jak załączają się świece, słyszę wyraźne pykanie przekaźnika pod deską, w schowku......
Strasznie dziwna sytuacja, i strasznie dziwny zbieg okoliczności w takim razie, na razie działa wszystko tak jak powinno
Tam jeszcze była taka gruba biała złączka łącząca przewody, grube czerwone i czarne.... też ją rozłączałem i czyściłem, może to to ? :-) Sam nie wiem, nic tam innego nie było.....
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Ostatnio zmieniony przez Czarna i Krzysiek 2015-04-14, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***