Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Energoblok LEXA
Autor Wiadomość
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2014-11-23, 17:35   Energoblok LEXA

W moim fordzie Transicie z 1986r,którego zabudowa wygląda na fabryczą (choć nazwy wytwórcy jeszcze nie odkryłem),jest taki energoblok.Nie wiem do czego służy ten przełącznik po lewej na dole i te bezpieczniki po prawej.
Poprzedni właściciel coś tu pokonbinował bo:
-akumulator pokładowy(pod maska) ma kable podłączone tak jak rozruchowy-do masy i do rozrusznika
-po podłączeniu do 230v mam światło wewnątrz,lodówkę
-po zapaleniu samochodu działają pompy wody(są dwie,po co?)
Energoblok jest puszką z blach znitowany nitami zrywalnymi tak ,że nie bardzo można do niego zajrzeć,kable z tyłu podłączone do wszystkich gniazd,wygląda że nie ruszane od nowości.I jak to rozgrźć ?

lexa ściana tylna.jpg
ściana tylna
Plik ściągnięto 77 raz(y) 67,63 KB

lexa panel przedni.jpg
ściana frontowa
Plik ściągnięto 90 raz(y) 59,3 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2015-04-16, 20:56   

Dzisiaj go rozwierciłem,może coś upalone ? :-P
W środku jak z fabryki,głośnik wstawić i radio by było :haha:
Przed aku jest jeszcze takie COŚ :shock:
Szukać braku ładowania w bloku,czy gdzieś indziej? :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2015-04-16, 21:03   

Dzisiaj go rozwierciłem,może coś upalone ? :-P
W środku jak z fabryki,głośnik wstawić i radio by było :haha:
Przed aku jest jeszcze takie COŚ :shock:
Szukać braku ładowania w bloku,czy gdzieś indziej? :(
Na żadnym ze zbiorników( woda,szara,kot)też brak prądu,o voltomierzu nie wspomnę :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2015-04-16, 21:11   

wlodo napisał/a:
zabudowa wygląda na fabryczą (choć nazwy wytwórcy jeszcze nie odkryłem)

jak to ?....przecież wkleiłeś tę nazwę na fotkach...
:mrgreen:

to co uważasz za nazwę energobloku, jest nazwą marki która wyprodukowała Twojego kamperka :)

Twoje autko to Ford Transit z zabudowaą firmy LEXA :ok

firma ta, robiła również przecudaczne intergale na bazie cutroen'a , peugeot'a, renault'a no i forda oczywiście
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2015-04-16, 21:31   lexa

Coś się... zdjęcia nie weszły a post dwa razy :gwm
Dzięki gino, oczy mi otwierasz :-P
Jeszcze raz zdjęcia spróbuje.

IMG_0296.JPG
Plik ściągnięto 70 raz(y) 71,77 KB

IMG_0297.JPG
Plik ściągnięto 84 raz(y) 102,49 KB

IMG_0298.JPG
Plik ściągnięto 74 raz(y) 101,87 KB

IMG_0311.JPG
Plik ściągnięto 69 raz(y) 121,17 KB

IMG_0309.JPG
Plik ściągnięto 74 raz(y) 147,07 KB

IMG_0310.JPG
Plik ściągnięto 73 raz(y) 111,24 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2015-04-19, 20:23   

Wydłubałem ze środka dwie płytki.Normalnie szok,po 28 latach druk i luty jakby niedawno robione.teraz ktoś mi to musi sprawdzic :(

Schowek01.jpg
Plik ściągnięto 5536 raz(y) 49,22 KB

IMG_0315.JPG
Plik ściągnięto 64 raz(y) 119,72 KB

IMG_0316.JPG
Plik ściągnięto 73 raz(y) 93,31 KB

IMG_0317.JPG
Plik ściągnięto 86 raz(y) 100,64 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-20, 01:20   

A coś ci nie działa przepraszam ?
pięknie ładnie wszystko opisane z tyłu językiem Moliera i... telekomunikacji :-P Skoro wszystko jak nowe wygląda to po co grzebiesz ?
jak już otworzyłeś to odkurzyć by się przydało, śrubki poruszyć na tym separatorze tylko delikatnie bo rdza jednak też dotknęła...
A co do opisów ... trzeba dobrze zadać pytanie w Google.

lexa_frontpanel.jpg
frontpanel - nie skażony :)
Plik ściągnięto 5513 raz(y) 73,74 KB

Lexa_opis.jpg
...i jego opis w języku oryginału
Plik ściągnięto 5513 raz(y) 124,6 KB

_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-20, 01:37   

wyłącznik nr 7 z instrukcji - ogólny wyłącznik 12V
bezpieczniki opisane dosć ciekawie bo od dołu do góry .. jedziemy więc z numeracją
10 - akumulatory - 10A
11 - Radio/ TV (hmm dobry jestem tłumaczenie literka do literki) - 6A
12 - Wentylacja - 10A
13 - Oświetlenie - 10A
14 - pompa wody - Start/Stop - 7A
15 - lodówka zasilana z 12V - Start/stop - 16A
16 - prawy przycisk - odczyt napięcia aku pokładowego
18 - lewy przycisk - odczyt napięcia aku silnikowego.

Z pozostałymi przyciskami wiesz co i jak ? jak nie to powiedz, jutro dotłumaczę bo czas najwyższy żone przytulić ... :lol:
<edit> doczytałem ze nie ma ładowania...

5 - Przełącznik ładowania akumulatora - 3 pozycyjny - w lewo Aku zabudowy - w prawo aku rozruchowy. pozycja środkowa ... no ciekawe... rozłączenie czy ładowanie obydwu ?
Raczej rozłączenie :)
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
onionskin 
stary wyga

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Piwa: 46/144
Skąd: FMI
Wysłany: 2015-04-20, 09:35   

A tu schematy podłączenia rozdzielacza/izolatora akumulatorów:
http://www.allbatterysale...e-Isolators.pdf
http://www.grampianowners...olator_Inst.pdf
Za rozdzielacze aku pracują diody mocy Schottky umieszczone w jego obudowie.

Więc ze schematów wynika, że nie powinny być oba aku połączone równolegle do tego samego obciążenia (w twoim przypadku rozrusznika).
Co prawda logika elektryczna pozwala na to ("nic się nie stanie") ale logika użycia mówi: po co tak łączyć?
Chyba że aku główny styrany już- i gość podłączył dodatkowy dla wspomożenia go?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2015-04-20, 22:13   

WIELKIE WAM DZIĘKI :bukiet:
Ja człowiek starej daty jestem,wszystkiego nie ogarniam.to nie wstyd,takich czasów doczekałem :oops:
Ale się z tego cieszę,miło patrzeć jak się wszystko zmienia :wyszczerzony:
Ponieważ dla mnie prądy to wysoka ściana przed którą staję,więc takiego energobloku nie ogarniam.
maszakow,onionskin, Dzięki,pomoże to mnię i mojemu elektrykowi,któremu dzisiaj zawiozłem płytki do sprawdzenia.
Sprawdził,wszystko sprawne,dla pewności wymienione dwa scalaki(nie miał jak sprawdzić)
Zmontowałem całość i podłączyłem.
Założyłem drugi akumulator.
Okazało się,że znalazłem przewód idący od tego separatora w okolice drugiego aku.Czyli drugi aku był podłączony(tak myslę)-na masę auta,+ do separatora i przez jakiś przełącznik do rozrusznika,jako wspomagacz rozruchu.Kabel + jest ale zaizolowany.
I teraz tak:
Po włączeniu 7
-jest zasilanie oświetlenia wnętrza
-można sprawdzić voltomierzem aku(po 12,5 v)
-nie włącza się pompka wody
-nie zaświecają się diody zbiorników
Po podłączeniu 230 v
-3 podaje 230 v na lodówkę
-jest oświetlenie wnętrza
-5 przełącza ładowanie 1i 2 aku.(poświeci pare minut i się wyłączy,po chwili znów się włączy,i po drugim wyłączeniu cisza)to samo na drugim aku.Napięcie w tym czasie 16 v na wskaźniku bloku,na żarówkach wnętrza 14,4 v
-nie ma zasilania pompy wody
-nie zaświecają się diody zbiorników

Najdziwniejsze,że w ub.roku jak go odpaliłem to pompa zaczęła pracować.
Był jednak przeciek i wyjąłem kabel zasilajacy z pompy,no i teraz się obraziła i milczy.
Ciężkie jest życie reanimatora :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-20, 23:58   

wlodo napisał/a:

I teraz tak:
Po włączeniu 7
-nie włącza się pompka wody
.
pompkę włącza przycisk 14.
a) Sprawdź czy dobrze podłączyłeś przewody do pompki...+ do + i tym podobne.
podłącz pompkę krótko - bezpośrednio do aku - Sprawdź czy w ogóle działa.
b) Sprawdź czy jest napięcie na gnieździe A styk 8. Zarówno w pozycji 12V jak i 230V.
Jeśli napięcie wychodzi z energobloku - masz 50% szczęścia. jak nie .. 80% pecha.

Woda jest ? może on tak zrobiony że nie ma uruchamiać pompki jak wody nie ma...

c) Sprawdź czy przechodzi napięcie przez ten wyłacznik pompki. wyłącznik powinien byś jednobiegunowy więc COM miernika gdziekolwiek do masy i po włączeniu zasilania ... przed wyłacznikiem powinno być napięcie - i za wyłącznikiem powinno być napięcie.
d) jak na wyłaczniku masz napięcie -pozostają przewody - albo + złamany albo masa walnięta - przewody pompki do sprawdzenia, przewody od wyłącznika do sprawdzenia.

Cytat:
-nie zaświecają się diody zbiorników

POwinny się zapalać po naciśnięciu przycisku 9....

Cytat:
Po podłączeniu 230 v
-5 przełącza ładowanie 1i 2 aku.(poświeci pare minut i się wyłączy,po chwili znów się włączy,i po drugim wyłączeniu cisza)

jak są naładowane - to raczej zdrowy objaw.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2015-04-21, 09:23   

maszakow, U mnie na prawej stronie to są same bezpieczniki.
Tak,że tu 14 nic się nie włącza.
ad a:Przewody podłączone tak samo,jednak w kostce łączącej nic nie przychodzi.
ad b,c,d:To dzisiaj sprawdzę
A z tą ilością wody możesz mieć rację.Mam zbiorniki 140l a nalałem tylko 20 l do sprawdzenia pompy i instalacji,doleję.
Akumulatory założyłem naładowane,bo zimowały w garażu.
Wyglądało by,że blok jednak ładuje,tylko nie za dużo ? 16 v ?
A na świetlenie wnętrza przychodzi 14,4 v,też nie za dużo ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
onionskin 
stary wyga

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Piwa: 46/144
Skąd: FMI
Wysłany: 2015-04-21, 09:44   

wlodo napisał/a:
...............
ad a:Przewody podłączone tak samo,jednak w kostce łączącej nic nie przychodzi.
.................................
Wyglądało by,że blok jednak ładuje,tylko nie za dużo ? 16 v ?
A na świetlenie wnętrza przychodzi 14,4 v,też nie za dużo ?


ad a: Może logika bloku zapobiega pojawianiu się tam napięcia jeśli wody brak/niski poziom?

Co do napięć: na wyjściu z bloku na ładowanie aku (z "prostownika")- 16V jest prawidłowo, na linii oświetlenia- bez obciążenia- 14.4V również wzorcowo :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-04-21, 20:19   

wlodo, nie wiem nie widziałem - ale trzymam się oryginalnego opisu w którym bezpiecznik jest opisany jako Marche/Arret - czyli po mojemu służy nie tylko za bezpiecznik ale również za wyłącznik. to samo dotyczy tego od lodówki...jak zwał tak zwał ale napięcie przezeń powinno przechodzić. No chyba że ... załączamy masę :P w co wątpię. ale wtedy omomierzem przejście przez wyłącznik/bezpiecznik sprawdzamy i wszystko wiemy.

a co do lampek ... logika wskazywałaby że jak naciskasz przycisk przy pełnym zbiorniku to palą się wszystkie - a jak pusty, nie pali się nic.
tfu ...pali ... Znaczy się ... świeci...
offtopowy suchar leci ...
Boże narodzenie:
- Mamo mamo, choinka się pali !!!
- Synku nie mówi się "pali", tylko "świeci" ....
- mamo mamo, firanki się świecą ...

Nie musisz od razu wlewać tam wanny wody - zewrzyj sondy poziomu. jak masz do nich dostęp.
4 styki - jeden "bazowy i 3 od poziomu - po jednym na każdą diodę. zwarcie "bazy" z sondą powinno zapalić konkretną diodę - przy wciśniętym przycisku na panelu. POtrzebujesz ogona albo pomocnika :haha:
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2015-04-21, 21:54   

onionskin, ok,to już mnie te wielkości voltów nie przerażają.
maszakow, Zgadza się ,dwa górne to bezpieczniki które można wyłączyć,mają dodatkowy hebelek.
No i dzisiaj tak:
"Wlazłem" do zbiornika czystej wody,tzn.lusterkiem.
Tam na dole są trzy sondy,jedna 2 cm nad dnem,a 2cm wyżej dwie na tym samym poziomie.
Dolanie wody tak żeby wszystkie były zalane,dopiero uruchamia pompy(u mnie dwie)i zapala się wskaźnik minimalnego napełnienia.
Jak pootwierałem krany i ponapuszczałem wody w pozostałe zbiorniki to ich sondy też zaświeciły :lol:
Tak,że musi być woda żeby pompy się włączyły.
:gwm Tylko tu znowu mały problem.
Są dwie nitki wody:
-Pompa ze zbiornikiem ciśnieniowym,zasila krany z zimną i spłuczkę WC
-Pompa bez zbiornika,zasila małą termę gazową i dalej krany z ciepłą
I ta druga pompa chodzi cały czas :gwm :gwm
Wymontowałem,uszczelka wewnątrz jak nowa,a ten wewnętrzny wyłącznik ciśnieniowy pstryka.Jednak należy go nacisnąć z większą siłą.
Podejrzewam dwa powody niewyłączania:
-Za słabe ciśnieni i woda nie wciśnie wyłącznika
-Jest,mimo przepuszczenia przez inst.100 L wody,gdzieś bąbel powietrza,i pompa nie osiąga ciśnienia.
No i na dodatek,jeszcze są jakieś cholerne zależności i ta lampka od włączonego 12 v(nad 8)czasami się wyłącza,a pompa chodzi dalej.
Masakra z tymi prądami,ale już bliżej jak dalej.
Normalnie ze śrubokrętem przez dżunglę.
Może komuś też pompa na okrągło chodziła?
capoman miał strzeloną uszczelkę,u mnie cała.
Jakiś sposób na pozbycie się powietrza z układu?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***