Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana silnika
Autor Wiadomość
hubson 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Transit 1994
Dołączył: 20 Lut 2012
Wysłany: 2014-06-05, 12:06   Zmiana silnika

Witam,

Posiadam Forda Transita 2,5D z 1994 roku.
Silnik sprawdzilem w trasie - jest ok i wedlug mechanika stosunkowo niski przebieg zgadza sie z tym podanym przez poprzedniego wlasiciela.

Ale jak to bywa z tym autem:

- za duzo pali;
- jest za glosne;
- jest powolne.

Myslalem zeby sie go pozbyc i kupic cos innego, ale nadwozie jest w bardzo dobrym stanie i stwierdzilem ze nie chce sie z nim jeszcze rozstawac.

Czy oplaca sie wymienic silnik na nowszy?
W internecie mozna znalezc silniki do Forda Transita od 1500 zl - 2.0 tddi 100 KM
Czy taki silnik bylby ok i zmiescil by sie do Forda Transita - Campera?
Ile kosztuje wymiana silnika?

Za wszelkie rady z gory dziekuje.


Lukasz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-06-05, 12:14   

w nowszym jest elektronika , komputer inna skrzynia biegów(napęd na przód) wogóle to pewnie by się dało zrobić ale koszty z 8 tysiaków albo i więcej.
Ten silnik 2.5D jedzie spokojnie 100km/h i pali 10l on, to po co zmieniać.
Jak chcesz zwiększyć moc to można podregulować na pompie.
Ale szczegóły poczytaj sobie na forum forda.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
hubson 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Transit 1994
Dołączył: 20 Lut 2012
Wysłany: 2014-06-05, 12:22   

Z ostatniej podrozy:

Srednia predkosc: 90 km/h (podjazdy w Alpach 30 - 40 km/h)
Srednie spalanie: 11,4 l/100km (nie oszczedzalem silnika)

Moze ktos na forum juz to przerabial?
Ile zyskam na regulacji na pompie?

Pozdrawiam

Luksz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-06-05, 12:38   

http://forum.fordclubpols...ad.php?t=109325
miałem transita alkowę i spalanie miał 10l .
Masz dobre auto z silnikiem nie do zajechania.
Jak chcesz mocniejsze mieć auto to zmień na inne bo zabawa w przekładki to dość ryzykowna sprawa.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2014-06-05, 12:45   

Nic dziwnego że przy średniej 90 pali Ci ponad 11l. Mój przy dynamicznej jeździe w granicach 100 i ponad pali ponad 12. Jaki wynik chciałeś uzyskać, załóż sobie ogranicznik na nogę, jeździj do 90, przyspieszaj delikatnie to zobaczsz jak spalanie spada. Mój sam. 2,4, 125KM przy spokojnej jeździe pali 9-10.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2014-06-05, 22:20   Re: Zmiana silnika

hubson napisał/a:

W internecie mozna znalezc silniki do Forda Transita od 1500 zl - 2.0 tddi 100 KM
Czy taki silnik bylby ok i zmiescil by sie do Forda Transita - Campera?
Ile kosztuje wymiana silnika?


Roboty przy tym byłoby mnóstwo - w nowych transitach 2.0 był montowany tylko w przednionapędowych wersjach (więc silnik w poprzek), stary 2.5 jest oczywiście rwd i ułożony wzdłużnie. Bez sensu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2014-06-25, 17:20   

Co do silników w Transitach i możliwości przełożenia:
W Transitach w latach 1986-2000 był montowany silnik 2,5 z trzema różnymi układami wtryskowymi:
1986-1991 (Mk3) z pompą CAV Lucas, 68 KM oraz Bosch 70 KM wolnossące i Bosch 82 KM turbo
1991-2000 (Mk4, Mk5) Bosch 70, 76 i 80 KM wolnossące i Lucas Epic 85, 100 i 115 KM.

W przypadku Boscha jest możliwe lekkie przeregulowanie pompy i podniesienie mocy o kilka KM http://forum.fordclubpols...ad.php?t=109325

Lucas Epic uważany jest za zawodny, ale problem leży raczej w braku kumatych mechaników i testerów dedykowanych do tego system. Tzw "ogólnowojskowe "testery nie czytają prawidłowo EPIC-a.

Bosch to prosty i niezawodny system mechaniczny, bez żadnej elektroniki sterującej. Wszystkie silniki po 2000 roku (i tddi na pompie rotacyjnej Bosch i tdci Common-Rail Delphi) mają skomplikowaną elektronikę z PCM - praktycznie nierealne jest przełożenie takiego silnika do starszego modelu, sam samochód też jest zupełnie inny.

Były też oczywiście montowane silniki benzynowe (Pinto) w różnych wykonaniach, ale ekonomika jazdy camperem z takim silnikiem ma się nijak do diesla. Tym nie mniej zamontowanie silnika benzynowego zamiast diesla 2,5 (jest mnóstwo nadających się silników na rynku) jest najprostszym sposobem na poprawę osiągów i zmniejszenie hałasu. I jest to realne.
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-06-26, 16:20   

w transicie do 2000 r sprawa jest prosta, kupujesz jednostke 2,9 V6 ze scorpio masz 150 km, fantastycznie odporny i bezosbługowy silnik znoszący gaz chyba nawet lepiej niz benzyne. I co najwazniejsze -cichy. Dawce na chodzie mozna miec ponizej tysiaca. Pakowanie tam diesla po 2000r roku to jakis smutny zart.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
elspasoo 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 Jtd Autostar Auros 448
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2010
Piwa: 4/5
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2014-12-18, 20:11   

Nowoczesne diesle forda to moim zdaniem nie jest dobra baza na swap. Świetny silnik do takiego auta to 2,9 Td Mercedesa ok 130KM, (od biedy można tez wstawić 2,2Cdi lub 2,7 Cdi). Wstawić odpowiednią miskę, zrobić nowy wał przełożyć elektrykę i mamy niezniszczalny bardzo dynamiczny i dość cichy silnik. Opcja 2 to rzędowy silnik 2,5 TDi z VW, tle że tu są paski które trzeba wymieniać i trudniej znaleźć niezajechany.
_________________
Ford Transit Westfalia Nugget '89 Swap na 2,3 16V + automat
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
DarekK 
zaawansowany


Twój sprzęt: IVECO SAFARIWAYS Amerigo Wespucci
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Cze 2008
Piwa: 4/9
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2014-12-18, 22:45   

mobili napisał/a:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=109325
.....
Masz dobre auto z silnikiem nie do zajechania.
Jak chcesz mocniejsze mieć auto to zmień na inne bo zabawa w przekładki to dość ryzykowna sprawa.

Doświadczyłem tego chcąc wstawić 120 konnego do IVECO w miejsce 80. Efekt - zmarnowany wyjazd, 1500 km na holu póżniej zmiana dodatkowo skrzyni biegów i tylnego mostu. Odradzam.
_________________
Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bluebit
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Sty 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2015-01-30, 12:36   

Heh nasza westfalia (chowany dach) pali w trasie ok 7-8 litrów :) (91/93r 2.5D)

Jadąc z Gdyni na Rudniki (k. Częstochowy) spaliła nam 7.4l - predkość ok 90-100km/h
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hubek 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ford Transit Westfalia '86
Dołączył: 02 Mar 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-02-02, 18:25   

No bo zwykły niski stary transit tak pali. Kolega ma zapewne zabudowę alkowa (czytaj: wiele większą powierzchnię czołową) i praw fizyki nie przeskoczy. Swoje wypić musi. Nawet nowiuteńkie kampiórki, z cudami i wodotryskami pod maską też koło 10 literków potrzebują.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-02-02, 19:39   

bluebit ,ale żeś się przywitał. Poczytaj regulamin i zacznij od nowa.Zobaczysz ,że warto. :spoko :spoko :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
AGAiPIOTR 
stary wyga


Twój sprzęt: ford transit 2,5D 1994r zabudowa elnagh
Nazwa załogi: aga i piotr
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2009
Piwa: 32/109
Skąd: Granica
Wysłany: 2015-02-04, 08:58   

ja zacząłem od... wycięcia dywanika spod pedału gazu - nie dał się wcisnąć
następnie wyciszyliśmy auto specjalną matą grubości 10mm...
regulacja linki gazu
a w zeszłym roku podkręciłem na pompie i otworzyłem na stałe dopływ powietrza

po przejechaniu z Niemiec do Chorwacji przez Austrię - Alpy i Włochy
mogę powiedzieć poprawiło się na tyle, że na długich podjazdach prędkość wzrosła
nie miałem większych problemów z wyprzedzaniem ciężarówek ...
widać również poprawę na krótkich ostrych podjazdach takich jak wyjazdy z parkingów :ok

jeszcze spalanie przed 11-14l
po
max 11l :mrgreen:

ps.poszukaj na forum ktoś dokładał turbo
_________________
pozdrowienia
Agnieszka i Piotrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
marius 
zaawansowany


Twój sprzęt: HYMER Camp Swing 544
Dołączył: 07 Maj 2008
Piwa: 106/24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-06, 22:44   

wojtekjanus napisał/a:

W przypadku Boscha jest możliwe lekkie przeregulowanie pompy i podniesienie mocy o kilka KM http://forum.fordclubpols...ad.php?t=109325


Wojtku, śledzę od dłuższego czasu Twoje wypowiedzi na temat Fordów na forach poświęconych tej marce. Ponieważ w Twoich wypowiedziach przemawia merytoryczność, postanowiłem zaryzykować i dokonać regulacji według Twojego opisu. Dużo w końcu nie ryzykowałem, zawsze można wrócić do poprzednich ustawień. I stał się cud. Moja stodoła dostała drugie życie. Ponieważ 90 % tras zaliczam na niemieckich autostradach (i to dosyć często), na niektórych odcinkach w kierunku np. Stralsundu niemal na pamięć znałem odcinki, gdzie z 5. redukować na 4, z 4. na 3. Tak było. W tej chwili wszystkie te podjazdy (nie tak strome, co cholernie długie) zaliczam na 5. biegu. W jednym tylko przypadku musiałem zredukować na 4. bieg. Ba, mało tego, udaje mi się utrzymać stałą prędkość na poziomie 90-95 km bez żadnych problemów. nie sprawdzałem co prawda, prędkości maksymalnej, ale nie o nią tu chodzi. Jeżeli chodzi o spalanie to wzrosło o ok. 1 litra, ale przecież nie ma nic za darmo. Wcześniej również mogłem jechać 90-95 km, ale ze względu na zwalnianie na podjazdach średnia wychodziła mi ok. 70-75 km. Teraz wychodzi 90. Serdecznie Ci dziękuję i stawiam piwo.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***