Pasek Rozrządu - czy pęknie już w te wakacje ??? :) |
Autor |
Wiadomość |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2015-07-06, 20:44 Pasek Rozrządu - czy pęknie już w te wakacje ??? :)
|
|
|
Temat trochę przekorny ale może komuś jeszcze się czerwona lampka włączy zanim będzie płakał gdzieś daleko od domu ...
Dziś zmieniłem w IVECO mimo tego, że nie wydawał żadnych oznak zużycia , oznak słuchowych oczywiście ...
okazało się , że po 6 latach i przebiegu tylko 32 tyś km pasek był pęknięty a rolki stękały zatem komplet nowy został zamontowany .
Pięć dni temu zmieniłem też pasek w ducato 2,5 TD z 92 roku . Pasek był wymieniany 5 lat temu/ 27 tyś km / i też był już nadwyrężony . Do tego pompa wodna nie ciekła i nie słyszałem hałasów a jednak po zdjęciu paska klinowego okazało się , że jej dni były policzone raczej w setkach kilometrów niż w tysiącach .
Teraz mam spokój na następne lata
iveco.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6446 raz(y) 48,01 KB |
ducato.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6446 raz(y) 48,72 KB |
|
|
|
|
 |
MOPAR
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 4/7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-07-06, 21:04
|
|
|
Spokój na 4 lata... |
_________________ OFF ROAD |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-07-06, 22:15
|
|
|
Sofim'y nie lubią starego paska i trzeba pamiętać o wymianie. Zdjęcie które pokazałeś, to "zszycie" paska. Najczęściej pęka w tym miejscu, po ponownym naciągnięciu Do Twojej przestrogi, dodał bym, aby nie naciągać używanego paska przy jakiś naprawach. Nawet gdy przejechał "tylko" 1 tyś kilometrów Zawsze zakładamy nowy. |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-07-06, 22:24
|
|
|
Adam... przekalkuluj proszę rozrząd do mojego... |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2015-07-06, 22:26
|
|
|
maszakow napisał/a: | Adam... przekalkuluj proszę rozrząd do mojego... |
Maćku przestań proszę .....
za chwilę zamiast przestrogi dla innych ktoś mi tu wywali chęć zysku i Janusz się wk*****i |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-07-06, 23:05
|
|
|
Ja zmieniłem po 14 latach eksploatacji i 100000 przejechanych km. niepotrzebnie |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2015-07-06, 23:17
|
|
|
oskp napisał/a: | Ja zmieniłem po 14 latach eksploatacji i 100000 przejechanych km. niepotrzebnie |
w czym ? |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-07-06, 23:28
|
|
|
W kosiarce Honda Civic |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2015-07-06, 23:40
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Zdjęcie które pokazałeś, to "zszycie" paska. |
i w nowym pasku wygląda bardzo podobnie
Temat tego zszycia uważnego przez wielu za pęknięcie budził już wątpliwości wielu zmotoryzowanych i doczekał się nawet wyjaśnień ze strony producentów.
W przypadku firmy Gates brzmiało ono tak:
dot.: „szycia” na paskach rozrządu.
Szanowni Państwo,
w związku z licznymi pytaniami, pragniemy ponownie wyjaśnić sprawę
„szycia” na wewnętrznej stronie paska rozrządu.
Pasek rozrządu budowany jest warstwowo na cylindrycznej formie. Pierwszą
warstwą jest tkanina, która musi zostać zszyta, aby mogła być prawidłowo
założona (naciągnięta) na formę. Po procesie wulkanizacji powstały rękaw
stanowi jednolitą całość. Rękaw jest następnie cięty na poszczególne paski.
Szycie tkaniny jest jednym z etapów procesu technologicznego i nie wpływa
na dalszą eksploatację oraz osiągi paska.
Pozdrawiam,
Marcin Perzyna
a co do wymiany paska po 30 tys km - silnikowi na pewno nie zaszkodzi (chyba, że ktoś przestawi przy okazji koła), mechanikowi, który weźmie za to kasę na pewno pomoże. |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2015-07-06, 23:43
|
|
|
oskp napisał/a: | W kosiarce Honda Civic |
o więcej nie pytam |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2015-07-06, 23:47
|
|
|
krimar...na mechanice też się znasz??? może jakieś paragrafy i ustawy względem szwu na pasku ???
widziałeś fotki ? rozróżniasz szew i pęknięcie ? widziałeś kiedyś nowy pasek ? było pęknięcie ?
a zresztą , do kogo ta mowa .
krimar ma rację a ja niepotrzebnie wymieniłem te gumki , głupota |
|
|
|
 |
krimar
Kombatant

Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2015-07-06, 23:55
|
|
|
BIORCA napisał/a: | krimar ma rację a ja niepotrzebnie wymieniłem te gumki , głupota |
a czy ja napisałem, że niepotrzebnie - silnikowi wymiana na pewno nie zaszkodziła, a wymieniającemu najwyraźniej poprawiła humor i dała nowy temat na forum (czyli jakieś potrzeby zostały zaspokojone) |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
 |
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2015-07-07, 04:58
|
|
|
Warto zatem Panie i Panowie,inwestować w łańcuszki.
Złote i te na rozrządzie. |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-07-07, 05:38
|
|
|
Co do naciągania paska to w fiatach 2,3 po 90tkm naciągnąć po 180tkm wymienić tak zaleca producent. Przy 100tkm i 5 latach wymieniłem komplet. |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2015-07-07, 07:16
|
|
|
HENRYCZEK napisał/a: | Warto zatem Panie i Panowie,inwestować w łańcuszki. |
Tak, ale w MB 124 np. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
|