Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja pompy wtryskowej bosch
Autor Wiadomość
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 13:43   regulacja pompy wtryskowej bosch

może ktoś mnie uświadomić do czego ta śruba i jak się ja reguluje,pytam bo troszkę mi sie przy wymianie oringu przestawiła.

IMG_20150804_132857.jpg
Plik ściągnięto 42 raz(y) 123,72 KB

IMG_20150804_132904.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 174,06 KB

_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jaśko 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Moncayo
Nazwa załogi: Jaśko
Dołączył: 16 Kwi 2010
Piwa: 7/2
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-08-04, 15:56   

To jest najprawdopodobniej regulacja dawki paliwa i powinna być ustawiana na specjalnym stole do regulacji pomp wtryskowych.
_________________
Nie podchodź do byka z przodu, do konia z tyłu a do idioty wogóle!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 16:22   

słyszałem ze można tym tuningować pompę,zwiększając luz zmniejszając dawkę,czy da sie to ustawić na słuch?,mi śruba sie chyba wkręciła o pól lub cały obrót za mało i teraz nie wiem czy przez to ograniczyłem dawkę czy zwiększyłem?
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jaśko 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Moncayo
Nazwa załogi: Jaśko
Dołączył: 16 Kwi 2010
Piwa: 7/2
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-08-04, 18:39   

Jeśli wykręcasz to dawkę zwiększasz. Na słuch nie powinno się tego robić. Na stole probierczym ustawia się dawkę precyzyjnie.
_________________
Nie podchodź do byka z przodu, do konia z tyłu a do idioty wogóle!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-08-04, 19:13   

Jeśli nie dotykałeś śruby regulacji wolnych obrotów, robisz to tak:
Wykręcasz dawkę na tyle, aby "łapał" oring. Próbujesz odpalić bez gazu. Jak nie zapala, wkręcasz o pół obrotu. Wkręcanie powtarzasz do momentu odpalenia. Jak już odpalisz, to nagrzewasz silnik do temp. roboczej. Następnie wkręcasz dawkę paliwa do momentu gdy obroty silnika zrównają się do około 850. Jedziesz na test drogowy. Jeśli jest słaby i nie przydymia na czarno, wkręcasz o pół obrotu i dalej testujesz. Jak już znajdziesz moment że będzie miał moc i nie dymił nadmiernie, regulujesz wolne obroty i po temacie.
Jak za bardzo wkręcisz dawkę, to rozbiegasz silnik i go tym zabijesz. Pamiętaj o tym! Robisz to na własne ryzyko :ok

Edit: Na zdjęciach, masz śrubę regulacji dawki z blaszką zabezpieczającą. Nie powinieneś za bardzo przestawić dawki, chyba że kręciłeś na siłę.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 20:15   

wykręcałem całość,czyli śrubę z nakrętka( nie dotykając śruby), wykręciła sie bez naruszenia w całości,czynność wkręcania była podobna jak wykręcania,lecz w pewnym momencie zauważyłem ze kreci mi sie przez chwile sama kontra( nakretka na klucz 13) ,cofnąłem troszkę ta nakrętkę i od tego momentu wkręcałem pilnując aby śruba wkręcała sie jednocześnie,wychodzi na to ze troszkę mogłem ograniczyć dawkę,pewnie dużej różnicy w położeniu śruby co do stanu pierwotnego nie ma,ale teraz trudno to stwierdzić na 100%.
Jada próbna-przykopca na czarno wchodząc na obroty ,wysokie juz z malo iloscia lub bez czarnego dymu
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-08-04, 20:29   

Czyli nie ruszyłeś, a jak nawet, to bardzo delikatnie.

ZOSTAW, NIE RUSZAJ, NIE DOTYKAJ, tak niech pozostanie :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-08-04, 21:04   

a co z tym dymieniem?
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-08-04, 21:28   

Jak Ci nie przeszkadza to dymienie i nie okopca boku auta, to zostaw. Jeśli chcesz je skasować, to wykręcaj delikatnie śrubę dawki i testuj. Ma delikatnie przydymiać tylko przy maksymalnym przyspieszaniu. Brak dymienia= spadek mocy. Sam zdecyduj.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-08-05, 06:49   

Ok,dzieki za odp.,spróbuje troszkę wkrecic aby była jak było,bo przy tym ustawieniu dobrze mi spalał.
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-08-06, 07:47   

czy ja dobrze zrozumiałem?
wkręcając śruba zmniejszam dawkę ,dymienie ustaje,ale traci moc
1) z obserwacji u mnie tak wynika,auto dymiło,moc była taka sobie,delikatnie wkeciłem,moc sie poprawiła,dymienie sie zmniejszyło.
2) gdy jeszcze delikatnie wkręciłem,wydaje mi sie stracił na przyspieszeniu,ale dym ustał
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-08-19, 11:11   

kolejna zabawa ,śrubę regulowałem w zakresie pół obrotu śruby
1)odkręcając-auto tak jakby słabo w całym zakresie obrotów
2) dokręcając auto nabierało delikatnie mocy przy pracy turbo w zakresie od 0.5 bara w gore
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***