Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie podwozie pod zabudowę
Autor Wiadomość
Danyxm 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 1991 Knaus Traveller
Dołączył: 24 Sie 2015
Piwa: 5/8
Skąd: Szkocja
Wysłany: 2015-09-01, 21:16   

bartek - cos takiego istnieje na busy.
Na pewno widzialem jakies iveco 3,5 tony z takim samostojacym kontenerem. To jakas niemiecka firma robi, auta pod taka zabudowe maja szersza tylna os. ale jakos nie moge znalezc na necie.

ale za to tu masz holenderska pomyslowosc :)

mi tam sie podoba, czesto spotykam w holandii i w niemcach.. sam mysle w firmie o zastosowaniu takich. cena nie jest kosmiczna.. firma ktora robi te zabudowy, sprzedaje uzywki :

http://40ton.net/nowe-ive...ch-konstrukcji/

http://be-combi.nl/nieuw/iveco
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 546/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-09-01, 22:09   

Ciekawe ilu osobom po obejrzeniu linków powyżej zaświeciła się lampka :chytry
Dzięki Danyxm za te linki , bo wnoszą w mój projekt nową jakość. Nie widziałem tego wcześniej , powiem szczerze , a pomysł jest ciekawy.
W kwestii tej zapalonej lampki, to trzy sprawy od razu przychodzą mi do głowy .

1. Robiąc w takiej naczepie zabudowę kempingową łączymy ze sobą dwa światy, kamperowców i cepkowców . Zapięte do samochodu daje nam kampera (brakuje tylko przejscia z kabiny do kontenera , ale to mam już rozpracowane bo podobnie chciałem zrobić z zakładanym kontenerem), a odpięte działa jak cepka, pozostawiając ciągnik do dyspocyzji.

2. Dodatkowe 1500kg ładowności przy nadal kategorii B+E, załatwia problem przeładowania i co najwazniejsze mamy to opcjonalnie tylko wtedy jeżeli jest taka potrzeba, czyli mamy normalnie kampera do 3,5t, ale jeżeli zajdzie taka potrzeba to może on legalnie ważyć nawet 5t .

3. Ciągnik może być z krótszym rozstawem osi niż taki pod zakładany kontener, bo potrzebną długość dodaje nam naczepa. Jest to dobre w przypadku korzystania z samego ciągnika bo jest zwyczajnie poręczniejszy

W całej sprawie pozostaje tylko kwestia taka, że ciągnik musi być zarejestrowany jako ciężarowy do 3,5t , co chyba trochę psuje w zastosowaniu kamperowym, albo i nie.
Tak czy inaczej , ja do swojego głównego zastosowania i tak musiał bym pozostawić ciężarowy bo inaczej się chyba tego nie da ugryźć (przewóz urządzeń zabudowanych w kontenerze, oraz zamiennie kontener towarowy, a w przyszłości również kontener kempingowy), więc w moim przypadku nic to nie zmienia , a takie rozwiązanie nadaje się nawet lepiej do wszystkich trzech zastosowań , od zakładanego kontenera.

Jest nad czym pomyśleć :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2015-09-02, 07:48   

Joko, los Ci sprzyja. Dziś na 40ton test nowego daily 35S17 z automatem:
http://40ton.net/iveco-da...lucha-sie-nogi/

;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Istvan 
zaawansowany
Istvan

Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-09-03, 10:33   

Witam
Ja też takie coś przerabiałem. Do pracy potrzebuję skrzyniowca , a po - kamperka.
"Transformacja" zajmuje mi 1godz.
Myślałem o pełnej automatyce w nogach , ale to kosztuje 18.000,- pln netto więc odpuściłem.
Zamienię te niepewne nóżki na podnośniki długiego wysuwu (110,-pln) i będzie super.
:spoko

03082015016.jpg
Plik ściągnięto 6744 raz(y) 38 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 546/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-09-03, 12:34   

Tak Istvan, dokładnie podobna sytuacja. Obserwowałem Twój wątek na temat budowy, ładnie Ci to wyszło :spoko
Ja mam kampera, który jak to kamper codziennie nie jeździ, mam też dostawczaka, który rzadziej jak raz w miesiącu ma trasę około 2000km do przejechania i trochę pokula się po okolicy, a poza tym stoi.
Teraz potrzebuję podwozie do transportu moich produktów czasami na jakieś targi, na wystawy, czasem do klienta, itp. Też tego w roku nie będzie za wiele , a następny pojazd na plac i do corocznych opłat OC,AC i przeglądów .
Rozwiązanie wymiennych kontenerów załatwi sprawę. Sprzedam dostawczaka , kupię podwozie do zabudowy i w pierwszym etapie zrobię dwa kontenery jeden z urządzeniem drugi pusty pod dostawczaka. Jak to się uda i się sprawdzi to zrobię trzeci z zabudową kempingową i wtedy pozbędę się kampera.
Idę w kierunku tego rozwiązania ze sztywną naczepą bo jak na ten moment ma najwięcej zalet.
Decyzja co do podwozia też już podjęta, będzie to nowe Iveco z silnikiem 170KM i 8-mio biegowym automatem Hi-Matic. Jeździłem, testowałem , w stosunku do Ducato duży postęp , automat działa wyśmienicie .
Zastanawiam się nad blokadą mostu, bo dostępna tylko w wersji na bliźniakach, a to 150kg więcej . Napęd tylny , więc nawet bez blokady w terenie lepiej jak Ducato, a nie planuję jakichś poważniejszych wypraw terenowych nawet jako kamper.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-09-03, 13:04   

Będę kibicował
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Istvan 
zaawansowany
Istvan

Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-09-03, 14:14   

[quote="joko"]

Teraz potrzebuję podwozie do transportu moich produktów czasami na jakieś targi, na wystawy, czasem do klienta, itp.

Jaką kabinę chcesz zamówić (ile osób) ?
Jaką długą będziesz miał ramę (za kabiną) ?

:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 546/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-09-05, 08:47   

Istvan napisał/a:
joko napisał/a:


Teraz potrzebuję podwozie do transportu moich produktów czasami na jakieś targi, na wystawy, czasem do klienta, itp.

Jaką kabinę chcesz zamówić (ile osób) ?
Jaką długą będziesz miał ramę (za kabiną) ?

:spoko


Początkowo myślałem o brygadówce, bo fabrycznie więcej miejsc do jazdy i można tę przestrzeń wykorzystać w zabudowie jako jadalnię . Aby jednak to zrobić potrzeba podnieść dach tak aby można było w tej przestrzeni swobodnie stanąć, a to wiąże się z cięciem, spawaniem i temu podobnymi działaniami, których w nowym samochodzie chciałbym uniknąć.
Budowa ma być na zasadzie dokładania elementów i wymiany tego co trzeba , ale bez poważniejszej ingerencji w konstrukcję samochodu.
Jedna modyfikacja będzie niezbędna, mianowicie otwarcie tylnej ściany kabiny, tak aby umożliwić przechodzenie z kabiny do kontenerów i dać więcej miejsca na obracanie i rozkładanie foteli przednich , ale najprawdopodobniej uda się to załatwić od razu przy zamawianiu samochodu.
Ponieważ do wszystkich trzech zastosowań zasadniczo wystarczy mi pojazd 2-osobowy, dlatego ostatecznie będzie chyba normalna kabina z trzema miejscami (podwójna ławka).
Ławkę wymienię od razu na obrotowy fotel podobnie jak fotel kierowcy, a to trzecie miejsce w dowodzie rej. zostawię sobie do realizacji w tylnej części i będzie jako rezerwowe.
Do kabiny zamówię od razu nakładkę sypialną z firmy Spojkar , która w elegancki sposób załatwi mi zabudowę nad kabiną , spojler oraz płynne przejście poszycia z kabiny do zabudowy, a miejsce sypialne będzie jak znalazł dla dwóch pierwszych zastosowań, a przy zamontowanej zabudowie kamperowej będzie to rezerwowe miejsce do spania dla tego trzeciego miejsca w dowodzie rej.

Jeżeli chodzi o długość ramy, to decyzja też jeszcze nie podjęta, bo zależy to głównie od sposobu zabudowy. Jeżeli pozostanę przy zakładanym kontenerze, to będzie musiała być możliwie najdłuższa , natomiast jeżeli uda się to zrobić na zasadzie tej sztywnej naczepy , to tam dochodzi dodatkowa oś, więc sam samochód może mieć krótszą ramę i to było by nawet dobre w przypadku używania ciągnika samodzielnie, bo będzie zwyczajnie poręczniejszy.

Na chwilę obecną potrzebuję znaleźć gdzieś rysunek 3D tej wersji pod zabudowę , który mógłbym wczytać do SolidWorks'a i zacząć projektowanie . Jeżeli uchwycę wymiary bazowe wtedy będę mógł podjąć ostateczną decyzję co do rodzaju kabiny i długości ramy.

Tutaj jest do kupienia model 3D jaki mi pasuje : http://humster3d.com/2015...-dropside-2014/
Nie ma w formacie SolidWorks'a ale za dodatkową opłatą konwertują do IGES'a, albo można spróbować z OBJ, zobaczymy .

Jeszcze dwie fotki zabudowy Spojkar, naprawdę ładnie to jest zrobione.
Ten niebieski kolor jest moim faworytem , Iveco woła za ten kolor grubo , ale samochód wygląda zacnie.

Iveco1.jpg
Plik ściągnięto 6617 raz(y) 195,45 KB

Iveco2.jpg
Plik ściągnięto 6617 raz(y) 215,34 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2015-09-05, 09:59   

joko napisał/a:
Początkowo myślałem o brygadówce, bo fabrycznie więcej miejsc do jazdy i można tę przestrzeń wykorzystać w zabudowie jako jadalnię . Aby jednak to zrobić potrzeba podnieść dach tak aby można było w tej przestrzeni swobodnie stanąć, a to wiąże się z cięciem, spawaniem i temu podobnymi działaniami, których w nowym samochodzie chciałbym uniknąć.
a może ta firma Spojkar zrobiła by alkowę dla takiej wersji w brygadówce ? i wtedy łóżko mogło być wzdłuż składane jak w nadbudówkach z laminatu na T3,4 . :lol: fajny pomysł z tą wymienną zabudową. Ciekawe jak to wyjdzie kosztowo
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Istvan 
zaawansowany
Istvan

Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-09-05, 11:48   

...

Jeżeli chodzi o długość ramy, to decyzja też jeszcze nie podjęta, bo zależy to głównie od sposobu zabudowy. Jeżeli pozostanę przy zakładanym kontenerze, to będzie musiała być możliwie najdłuższa , natomiast jeżeli uda się to zrobić na zasadzie tej sztywnej naczepy , to tam dochodzi dodatkowa oś, więc sam samochód może mieć krótszą ramę i to było by nawet dobre w przypadku używania ciągnika samodzielnie, bo będzie zwyczajnie poręczniejszy.

...

To co napiszę jest oczywiście moim zdaniem , ale ja zdecydowałbym się na ramę, przy której tylna oś byłaby ok w 1/2 długości kontenera (nie wiem ile ma Twój kontener). Nie upierałbym się aby rama była do końca kontenera. Przedłużone ramy np. trojaczków to dokręcane ramy zwiększające zwis.
Krótsza rama za osią ma tę zaletę , że:
1. możesz dokupić tą sztywną naczepę
2. możesz wykonać kontener wystawowy, kamperowy z ramą i belką lamp
3. możesz zrobić zabudowę kamperową z garażem, który powinien mieć podłogę jak najbliżej gleby

Generalnie fajny pomysł, lubię takie wynalazki i kibicuję :spoko

Fajna ta stronka 3D. Też projektuję w 3D. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Danyxm 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 1991 Knaus Traveller
Dołączył: 24 Sie 2015
Piwa: 5/8
Skąd: Szkocja
Wysłany: 2015-09-05, 11:57   

Ten niebieski bardzo zacny! :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2015-09-05, 13:07   

jednak robią :spoko

p1010496-large-2jpg1391673011.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 246,29 KB

p1010498-largejpg1391673033 (Large).jpg
Plik ściągnięto 33 raz(y) 71,67 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 546/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-09-05, 20:48   

Istvan, zgadzam się z Twoimi sugestiami odnośnie długości ramy. Kontener pod symulator wystarczy jak będzie miał 3m długości , więc tutaj zupełnie nie ma potrzeby długiej ramy.
Kontener dostawczaka im dłuższy tym bardziej ładowny, ale w rozsądnych granicach.
Najdłuższy będę chciał do kampera bo tam miejsca nigdy za wiele . Ta uwaga odnośnie garażu zwisającego za tylną osią bardzo celna, bo faktycznie szkoda miejsca nad ramą.
Teraz w kamperze (7,65m) mam tak rozwiązany bardzo duży garaż , który w całości zwisa za tylną osią i to dość znacznie, ale jest za to przepadlisty i zapewnia miejsce dla większości gratów jakie ze sobą wożę , do tego stopnia że szafki w zabudowie mam prawie puste.
Rozwiązanie wnętrza zabudowy kamperowej będę chciał rozwiązać w sposób jaki kiedyś opisywałem, chodzi o zrobienie możliwie największego garażu, a zrezygnowanie z tych głupich wiszących szafek , tak aby uzyskać jak największe wrażenie przestrzeni w części dziennej.
Planuję również wykonać schowki wzdłuż ramy poniżej podłogi kontenera. Wizualnie będą one przedłużeniem tych czarnych listw biegnących po bokach kabiny i będą integralną częścią pojazdu (nie będą zdejmowane razem z kontenerem)
Tam jest tyle wolnej przestrzeni , że zmieści się tam większość standardowego wyposażenia (wszystkie węże, przedłużacze, skrzynki narzędziowe, saperki, wiaderka, podłogi pod markizę , a jak się dobrze pomyśli to nawet stolik i leżaki w jakiejś płaskiej szufladzie wsuwanej pod ramę) co zwolni miejsce w garażu i dodatkowo obniży się środek ciężkości.
Dzięki temu sam samochód będzie lepiej wyglądał po zdjęciu kontenera i mniejszy obciach będzie tym się poruszać turystycznie , niż taką gołą ramą :szeroki_usmiech
Jakby zrobić do tego jeszcze podłogę i jakieś lekkie rozkładane burtki, to robił by się z tego taki pick-up, na który by można wrzucić choćby ponton z silnkiem , albo coś .........

Eler, zabudowy sypialne do brygadówki są faktycznie dostępne, ale wtedy kabina pozostaje zbyt niska aby się tam swobodnie poruszać. W pojedynczej kabinie łóżko w takiej zabudowie jest tylko nad przednimi fotelami co nie ogranicza przestrzeni, a zaraz za tym można już zrobić zabudowę na pełną wysokość. Mnie podwójne łózko w tym miejscu nie jest potrzebne więc szkoda by było tej przestrzeni.
Z drugiej strony patrząc to w takiej brygadówce można by wywalić połowę dachu, pozostawiając tylko tyle co nad fotelami przednimi, ale po pierwsze to już jest cięcie nowego nadwozia , które chciałbym ograniczyć do minimum, a po drugie większa część całej zabudowy jest przy brygadówce blaszanym nadwoziem z dużą ilością okien i drzwi co nie dobrze wpływa na ocieplenie całości.
Jakiś czas temu uważałem że tylko brygadówka, ale przemyślałem kilka spraw i na chwilę obecną skłaniam się w kierunku normalnej kabiny ....... co nie oznacza że zanim podejmę ostateczne decyzje i zacznę działać , to nie zmienię zdania jeszcze kilka razy :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-09-06, 17:16   

ustawienie osi w stosunku do nadwozia to ścinanie lub zachodzenie tyłu i z tym należy się liczyć
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2015-09-10, 18:15   

Znalazłem ciekawe ogłoszenie http://allegro.pl/ShowIte...&ars_source=ars
To może odwrotnie jaka zabudowa do ramy :-P

006-02.JPG
Plik ściągnięto 62 raz(y) 159,48 KB

004-04 (Large).JPG
Plik ściągnięto 48 raz(y) 166,96 KB

_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***