Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup nowego kampera
Autor Wiadomość
Gruber 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Carthago Chic C line 5.0 II
Dołączył: 15 Sie 2015
Skąd: bba
Wysłany: 2015-09-05, 18:53   Zakup nowego kampera

Witam,
Poszukuję kampera o długości powyżej 7 m na kat. B ze względu że teraz mam nie małą przyczepę:). Myślę o nowym kamperze do kwoty 180 000 zł netto może jak będzie fajny i wart pieniędzy to do 200 000 zł netto. Czy ma ktoś doświadczenie w użytkowaniu włoskich kamperów? Chodzi mi np. o taki http://allegro.pl/caravan...5645441299.html interesuje mnie wersja zimowa i tu mam pytanie czy kampery każdej firmy mają takie same rozwiązania w wersjach zimowych? Jak jest np. z korzystaniem z toalety zimą? Wiem że zbiornik wody można ocieplić i podgrzewać wodę tak samo szarą. Podłoga podwójna wiadomo, ścianki chyba też są grubsze? Ogrzewanie musi być wydajniejsze. Zastanawiam się też ewentualnie nad kupnem używanego kampera rocznego może dwu letniego z większym silnikiem i może niemieckiej produkcji. Boję się 2.0 diesel może sobie nie poradzić z taką masą. Jakie są wasze doświadczenie,opinie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Barbara i Zbigniew Muzyk 
Kombatant


Twój sprzęt: fiat ducato2001-Bassa748
Pomogła: 7 razy
Dołączyła: 23 Lip 2010
Piwa: 358/396
Skąd: krakow
Wysłany: 2015-09-05, 19:25   

Dzieki,za doszkolenie ,po przeczytaniu Twojego postu.Barbara
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
alekug 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renaułt Traffic
Dołączył: 20 Gru 2014
Piwa: 14/7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-09-05, 19:37   Zakup kampera - porada !

Witaj kolego !
Ja kupiłem nowego kampera na bazie Fiata Ducato 2.0 115 KM z zabudową włoskiej firmy Elnagh typ Baron 73g . Jestem pod wrażeniem że w/w firma wyprodukowała tak piękne nowoczesne wnętrze , zabudowę z najnowocześniejszych materiałów lekkich a trwałych odpornych na gradobicie i tak w przystępnej cenie , w stosunku do innych marek . Polecam Ci dealera u którego ja kupiłem - S-Camp w Bieruniu . Profesjonalna obsługa ,fachowe doradztwo pod względem doposażenia kampera - 25 lat praktyki kampingowej .
S-Camp jest dealerem wielu marek co możesz zobaczyć na ich stronie internetowej .doradzą , dadzą upusty na zakup wybranego kampera i bardzo dobrą cenę na dodatkowe wyposażenie . Polecam tą firmę , ponieważ mi też ją polecili znajomi ! Pozdrawiam Aleksander z Rzeszowa :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 546/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-09-05, 19:57   

Mam włoskiego i uważam że jest tak samo spierniczony jak każdy inny :-P
A tak na poważnie , to wszystkie kampery są zrobione tak samo , zarówno te "markowe" jak i kundle, a wybór jest kwestią konkretnej estetyki i rozwiązania wnętrza.
Niemieckie są zazwyczaj cięższe , co nie koniecznie oznacza że lepsze i trwalsze.
Jak chcesz powyżej 7m za tę kasę i jeszcze ma mieć zapas ładowności , która da cień szansy zmieszczenia się w DMC, to tylko włoski i tylko z silnikiem 2.0 . Taki silnik jest lżejszy , duuużo oszczędniejszy i kilkadziesiąt tysi z akcyzy zostaje na doposażenie .
Co do tego czy da radę z takim autem i czy wytrzyma nie masz się co obawiać , większosć kamperów na tym forum nie ma nawet połowy tej pary co ten silnik , a jakoś ludzie się kulają po świecie i sobie chwalą...... ale o tym było wiele razy, poczytaj.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jawi13 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Kamper z wielkiej promocji:GoMarket FR67112
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Piwa: 3/9
Skąd: okolice Radomska
Wysłany: 2015-09-05, 20:52   

Zbigniew Muzyk napisał/a:
Dzieki,za doszkolenie ,po przeczytaniu Twojego postu.Barbara
Jak się czyta takie posty to aż strach o coś zapytać
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mandus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 295
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2015
Piwa: 14/4
Wysłany: 2015-09-05, 21:25   

Stary, ja byłem o włos od zakupu Elangha w S-campie - ale modelu Baron -26g lub Baron 45 - ale co człowiek, to inny gust, dlatego robią tyle różnych wersji :) Potwierdzam, że S-camp, to dobra firma - nic tam wartościowego nie kupiłem, ale obsługa OK i firma widać, że jest doinwestowana.
Ja ostatecznie wybrałem też włoską markę ale inną - Roller Team - znacznie nowocześniejszy design wewnątrz od Elangh ale głównie przeważyła łazienka (a dokładnie moja żona :) ) - ale to drobiazgi które czasem mają duży wpływ na to co wybieramy. Jak ci się podoba Elangh, to bierz i się nie zastanawiaj. Wiem, że ten model stoi u nich w S-campie na salonie (mam do nich blisko) ale dla mnie opuszczane łóżko to pół-kamper w dodatku, że ciężko wyjść z niego po opuszczeniu łóżka... W CI czy w RT jest to lepiej rozwiązane, ale to moje zdanie, a cena Elangha jest po prostu atrakcyjna, a jakość moim zdaniem OK. Dla każdego coś miłego...
Ogólnie S-camp na plus... a dlatego tak piszę, bo szukałem kamperów i tylko S-camp ma wystawione kilka modeli, a reszta bawi się w wypożyczalnie i nic na stanie do obejrzenia golasy nie mają - taka prawda niestety...
_________________
W tym sporcie... zawsze jest sezon w pełni...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
alekug 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renaułt Traffic
Dołączył: 20 Gru 2014
Piwa: 14/7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-09-06, 07:56   

Witaj kolego !
Jakbyś się decydował na silnik 2.0 115 KM to absolutnie nie kupuj kampera z alkową !!!! Opory powietrza ma duże i wtedy ten silnik jest za słaby . Ten silnik dobrze sobie radzi z zabudową kampera półzintegrowaną . Uważam że wnętrze Elnagha jest bardziej nowoczesne jak w Roller Teamie - ale jest moje zdanie i nie musisz tego brać pod uwagę . Pozdrawiam Aleksander Rzeszów :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
slawwoj 
Kombatant

Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sie 2012
Piwa: 142/309
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2015-09-06, 09:15   

alekug napisał/a:
Witaj kolego !
Jakbyś się decydował na silnik 2.0 115 KM to absolutnie nie kupuj kampera z alkową !!!! Opory powietrza ma duże i wtedy ten silnik jest za słaby .


Ten pogląd to z praktyki czy z literatury ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 546/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-09-06, 09:44   

No własnie, kupiłeś z tego co widzę półintegrę , więc skąd to twierdzenie o alkowie ?
Ja też mam półintegrę z tym silnikiem , więc o innej zabudowie się kategorycznie nie wypowiadam, ale z kolei mam też dostawczaka z silnikiem 2.3 , który jest dużo lżejszy i z porównania tych obu pojazdów i silników wychodzi mi że w normalnej eksploatacji różnica jest nie zauważalna. Skoro więc 2.3 radzi sobie z alkową to 2.0 też nie będzie miał z tym problemów.
Było o tym wielokrotnie i to jest znowu powtarzanie się , ale napiszę jeszcze raz :

Różnica w mocy i momencie pomiędzy 2.0 i 2.3 jest i nikt tego nie kwestionuje, ale w codziennym użytkowaniu i dodatkowo zważywszy na inaczej zestopniowane skrzynie biegów w obu wersjach , ta róznica jest na tyle kosmetyczna , że nawet w minimalnym stopniu nie jest warta dodatkowych pieniędzy (a w praktyce chodzi o kilkadziesiąt tysięcy)
W polskich warunkach to dla mnie wybór ma sens pomiędzy 2.0 i 3.0 , natomiast 2.3 jest tutaj rozwiązaniem najgorszym.
Jeżeli kiedykolwiek stwierdzisz że brakuje Ci tych 15KM i kilka niutków , to dodasz je z nawiązką za parę stówek w dobrej i profesjonalnej firmie tuningowej a te kilkadziesiąt tysięcy z akcyzy przeznaczysz na doposażenie i wycieczki (a dużo niższe spalanie i mniejszą wagę którą możesz dodać do ładowności, potraktuj jako ekstra bonus :spoko )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
alekug 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renaułt Traffic
Dołączył: 20 Gru 2014
Piwa: 14/7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-09-06, 11:12   

Witaj Joko !
Masz zdecydowaną rację odnośnie tych silników , myślę że kolega weżnie to pod uwagę .
Następny temat jaki chciałem poruszyć to ceny jakie podają dealerzy . Często zdarza się że dealer jeszcze w dodatku autoryzowany podaję cenę sprzedaży netto nowego kampera , następnie dzwonię i pytam czy ta cena jest to cena zakupu tego samochodu , który jest dostępny na placu ? Nagle dowiaduję się że ta cena w ogłoszeniu nie zawiera opłaty za akcyzę , transport z fabryki i nie obejmuje dodatkowego wyposażenia jakie ten kamper posiada , i to nie jest napisane drobnym druczkiem w ogłoszeniu . Pytam w końcu jaka jest ostateczna cena tego kampera co jest na placu i okazuje się że ostateczna cena do zakupu jest droższa od 18000 zł do 20000 zł netto od tej wystawionej w ogłoszeniu .Natomiast u dealera - firma S-Camp jest wystawiona realna przystępna cena brutto ( nie każdy może odliczyć VAT ) adekwatna do wyposażenia ogłaszanego pojazdu . Kupując nowego kampera zawsze można liczyć na upust , ponadto bardzo dobre upusty dają na doposażenie zakupionego kampera .Służa fachowym doradztwem i udzielają 2 letniej gwarancji na zamontowany sprzęt .Pozdrawiam Aleksander z Rzeszowa :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2015-09-06, 11:20   Re: Zakup nowego kampera

Gruber napisał/a:
Witam,
Poszukuję kampera o długości powyżej 7 m na kat. B ze względu że teraz mam nie małą przyczepę:). Myślę o nowym kamperze do kwoty 180 000 zł netto może jak będzie fajny i wart pieniędzy to do 200 000 zł netto. Czy ma ktoś doś

ad kupnem używanego kampera rocznego może dwu letniego z większym silnikiem i może niemieckiej produkcji. Boję się 2.0 diesel może sobie nie poradzić z taką masą. Jakie są wasze doświadczenie,opinie.

Mam takiego. 7,2 metra, 2.0, wersja zimowa z ocieplonymi zbiornikami. Właśnie zrobiłem Transfagarską, więc silnik chyba nie był za słaby?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2015-09-06, 17:56   

alekug napisał/a:
Witaj kolego !
Jakbyś się decydował na silnik 2.0 115 KM to absolutnie nie kupuj kampera z alkową !!!! Opory powietrza ma duże i wtedy ten silnik jest za słaby.


Demon prędkości to to nie jest, ale radzi sobie bez problemu i jest powszechnie stosowanym silnikiem w kamperach. Po co straszyć użytkowników?
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrut 
zaawansowany
kamperzysta


Twój sprzęt: aktualnie BEZDOMNY :/ Byl Weinsberg
Nazwa załogi: PHOENIX TRAVELLERS
Dołączył: 24 Sie 2015
Piwa: 19/8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-06, 18:14   

To moze ja sie wypowiem. Poniewaz ciagle nie mam swojego kamperka to tymczasowo wypożyczam. W te wakacje zrobiłem prawie 3000km nowym Ducato (Enlgh Tloft) właśnie z silnikiem 2.0 115km. Poprzednio jeździłem jednostkami 2,3. Jak wcześniej zauważyli koledzy nie było żadnej różnicy. Moim zdaniem nawet bardziej elastycznie i spalanie niższe... Absolutnie ok. Predkosc przelotową miałem ok 110km/h. Pod górkę w Alpach też ok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bigos 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato Fendt
Nazwa załogi: GRZEŚKI
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sty 2013
Piwa: 37/20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-06, 19:54   

slawwoj napisał/a:
alekug napisał/a:
Witaj kolego !
Jakbyś się decydował na silnik 2.0 115 KM to absolutnie nie kupuj kampera z alkową !!!! Opory powietrza ma duże i wtedy ten silnik jest za słaby .


Ten pogląd to z praktyki czy z literatury ?



zapewne z literatury :)
_________________
Zapalony kajakarz
www.splywy.jimdo.com
Szef załogi Grześki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gruber 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Carthago Chic C line 5.0 II
Dołączył: 15 Sie 2015
Skąd: bba
Wysłany: 2015-09-07, 08:18   

Dziękuje za wasze opinie i podpowiedzi.

Zbigniew Muzyk o co Ci chodzi? Rozumiem że urodziłeś się ekspertem ws. kamperów. Spoko

Wiem jedno że na pewno będzie z silnikiem 2.0 + chip za parę stówek:) Tak jak piszecie szkoda za 15 KM płacić 15% więcej można za to fajnie pod siebie doposażyć kampera:) Alkowa osobiście mi się nie podoba i zdaję sobie sprawę z oporów jakie może robić a nie ukrywam że chciałbym się w miarę szybko przemieszczać ( 130km/h,140 km/h)dlatego też chcę zamienić przyczepę na kampera.

Alekug Pokazałeś mi fajnego kampera Elnagh Baron 73 G układ jest taki jak szukamy:) Jestem z Bielska-Białej więc do Bierunia mam kawałek. Na pewno podjadę do S-campu. Słyszałem już kilka pozytywnych opini na ich temat. Twoja jest kolejna pozytywna.Będe mieć klika pytań do Ciebie ale to już na PW. Jeszcze jedno czy prędkość 130km/h -140km/h jest realna i jak się zachowuje kamper?Jakie spalanie?

Johny_Walker Powiedz mi co dokładnie ma Twoja wersja zimowa. Bo z tego co oglądam i szukam to każda firma ma trochę inne wersje zimowe.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***