| 
            
               |  | 
 |  
 
	
			| Wymiana silnika 2,5 D na 2,8 idTD Fiat Ducato II |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Camp77   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
 Dołączył: 31 Paź 2010
 Piwa: 6/1
 Skąd: Warszawa i Białystok
 
 | 
            
               |    Wysłany: 2015-09-12, 16:29   Wymiana silnika 2,5 D na 2,8 idTD Fiat Ducato II |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam!   
 Przeszukałem forum w sprawie zamiany silnika 2,5 D 84 KM (62kW) wolno ssący na silnik 2,8 idTD 122 KM (90 kW) w camperku na Fiacie Ducato II.
 Na forum są zamiany 1,9 TD na 2,8 JTD. Nie znalazłem natomiast nic jak w temacie.
 Moje pytania:
 1. Czy ktoś z kolegów dokonywał takiej zamiany?
 2. Czy taka zamiana jest warta zachodu?
 3. Jak z niezawodnością silnika 2,8 idTD - czy jest porównywalna z 2,5 D?
 
 Powód zamiany:
 1. Zwiększenie mocy silnika z 84 KM do 122 KM.
 2. Zmniejszenie zużycia paliwa z 12 - 13 l/100km.
 
 Pomysł mój pojawił się po przejechaniu się jako kierowca samochodem Fiat Ducato 2,8 idTD (sklep) i odkrycie, że w stosunku do mojego camperka (2,5D) silnik w obwoźnym sklepie pracuje znacznie ciszej. Przyśpieszenie znacznie lepsze. Mogę ruszyć z II biegu tak jak camperem z I biegu. Mniejsze obroty silnika przy jeździe szosowej (80 - 90 km/h). Masa pojazdów i gabaryty podobne.
   
 Będę wdzięczny za podpowiedź, opinie, rady itp.
   |  
				| _________________ Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci.  (Paulo Coelho)
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mrsulki   weteran
 w średnim wieku
 
  
 Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
 Nazwa załogi: SULAKI
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 06 Gru 2007
 Piwa: 44/22
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-12, 17:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moje cudo z fabryki wyjechało z 2,5 co prawda z turbiną, teraz ma 2,8 td. Bawił świę w to poprzedni właściciel bo ciągał ciężką przyczepę z motocyklami i sprzętem. To są takie same silniki. Przekładasz komplet i w drogę. Parę kucy więcej. Niewiem tylko jak kwestia ze skrzynią czy różni się przełożeniami. |  
				| _________________ Radek
 Ignavis semper feriae sunt...
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | qazyt4   trochę już popisał
 
  
 Twój sprzęt: Sprinter 312
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Wrz 2015
 Otrzymał 4 piw(a)
 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-12, 19:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na pewno musisz przełożyć ze skrzynią żeby zyskać na prędkości. Najlepiej kupić rozbite 2.8 i przełożyć wszystko razem z wiązką. To nowocześniejszy silnik na pewno będzie lepszy pod każdym  względem. |  
				| _________________ Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Forest   doświadczony pisarz
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato swap 2,8idtd, 1996r. Dethleffs
 Nazwa załogi: Forest Camp
 Dołączył: 06 Lut 2012
 Otrzymał 4 piw(a)
 Skąd: podkarpackie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-12, 23:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Robiłem przeszczep z 1,9 td, na 2,8 idtd. Trudno porównywać te silniki, przede wszystkim inny moment obrotowy.  Praktycznie każda górka jest do pokonania na 4 biegu. Co do hałasu,  liczyłem na wiecej. Zużycie paliwa przy jezdzie do 100 km/h ok 10-11. Silnik w opinii  użytkowników niezwykle trwały.  Polecam |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | nercedes   zaawansowany
 Nigdy nie nalezy sie wycofywac.Rany w plecy to hań
 
 Dołączyła: 01 Lut 2009
 Piwa: 5/2
 Skąd: Krapkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-13, 01:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | zrobił to Lord  z 2,5 na 2,6 TD miał dawce |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | erikson   stary wyga
 Przyjaciel Billa W
 
 Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 11 Maj 2008
 Piwa: 11/1
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-13, 06:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mrsulki napisał/a: |  	  | Moje cudo z fabryki wyjechało z 2,5 co prawda z turbiną, teraz ma 2,8 td. Bawił świę w to poprzedni właściciel bo ciągał ciężką przyczepę z motocyklami i sprzętem. To są takie same silniki. Przekładasz komplet i w drogę. Parę kucy więcej. Niewiem tylko jak kwestia ze skrzynią czy różni się przełożeniami. | 
 
 a czy wiesz co on pozamieniał?
 |  
				| _________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Camp77   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
 Dołączył: 31 Paź 2010
 Piwa: 6/1
 Skąd: Warszawa i Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-13, 09:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja zastanawiam się nad silnikiem 2.8 idTD 122 KM (90 kW) a nie nad 2,8 D 87 KM (64 kW) w miejsce 2,5 D 84 KM. Co do skrzyni biegów to nie badałem czy jest taka sama jeśli chodzi o przełożenia ale na pewno w obu typach silników jest pięciobiegowa.
   |  
				| _________________ Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci.  (Paulo Coelho)
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Camp77   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
 Dołączył: 31 Paź 2010
 Piwa: 6/1
 Skąd: Warszawa i Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-13, 09:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mrsulki napisał/a: |  	  | Moje cudo z fabryki wyjechało z 2,5 co prawda z turbiną, teraz ma 2,8 td. Bawił świę w to poprzedni właściciel bo ciągał ciężką przyczepę z motocyklami i sprzętem. To są takie same silniki. Przekładasz komplet i w drogę. Parę kucy więcej. Niewiem tylko jak kwestia ze skrzynią czy różni się przełożeniami. | 
 
 Czy mówisz o silniku 2,8 idTD? W specyfikacji Fiata Ducato nie występuje 2,8 TD.
  Jest jeszcze wolnosący 2,8 D. |  
				| _________________ Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci.  (Paulo Coelho)
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Camp77   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
 Dołączył: 31 Paź 2010
 Piwa: 6/1
 Skąd: Warszawa i Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-13, 09:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | qazyt4 napisał/a: |  	  | Na pewno musisz przełożyć ze skrzynią żeby zyskać na prędkości. Najlepiej kupić rozbite 2.8 i przełożyć wszystko razem z wiązką. To nowocześniejszy silnik na pewno będzie lepszy pod każdym  względem. | 
 
 Właśnie muszę sprawdzić, czy są to te same skrzynie biegów przy silniku 2,5D i przy 2,8 idTD.
   |  
				| _________________ Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci.  (Paulo Coelho)
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | gino   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
 Nazwa załogi: Gino
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 29 Mar 2008
 Piwa: 639/978
 Skąd: ta Radość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-13, 09:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | qazyt4 napisał/a: |  	  | Na pewno musisz przełożyć ze skrzynią żeby zyskać na prędkości | 
 generalnie w kamperkach to raczej brak mocy ogranicza prędkość...nie sama skrzynia..
 
 przecież takie ducato 2,5D jako zwykły blaszak spokojnie osiąga 130 a nawet 140km/h...czyli...skrzynia na to bez problemu pozwala
   
 a zabudowane ...ledwo jedzie
   |  
				| _________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
 a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
 #CamperMajstry
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mrsulki   weteran
 w średnim wieku
 
  
 Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
 Nazwa załogi: SULAKI
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 06 Gru 2007
 Piwa: 44/22
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-13, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Camp77 napisał/a: |  	  | zy mówisz o silniku 2,8 idTD? W specyfikacji Fiata Ducato nie występuje 2,8 TD | 
 Oczywiście 2,8 idTD nie chodziło mi o symbol silnika tylko że 2,8 z turbiną.
 |  
				| _________________ Radek
 Ignavis semper feriae sunt...
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Camp77   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
 Dołączył: 31 Paź 2010
 Piwa: 6/1
 Skąd: Warszawa i Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-13, 20:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | gino napisał/a: |  	  |  	  | qazyt4 napisał/a: |  	  | Na pewno musisz przełożyć ze skrzynią żeby zyskać na prędkości | 
 generalnie w kamperkach to raczej brak mocy ogranicza prędkość...nie sama skrzynia..
 
 przecież takie ducato 2,5D jako zwykły blaszak spokojnie osiąga 130 a nawet 140km/h...czyli...skrzynia na to bez problemu pozwala
   
 a zabudowane ...ledwo jedzie
   | 
 
 Prawdopodobnie masz rację, że skrzynia biegów nie ma tu raczej tak dużego znaczenia.
 W obu typach występuje pięciobiegowa. Przełożenia mają znaczenie istotne nie w skrzyni a w moście napędowym. Tam mogą być istotne zmiany przełożenia.
 Mi się wydaje, że jednak w przypadku 2,5 D i 2,8 idTD skrzynia i most jest o tym samym przełożeniu albowiem prędkość obrotowa silników jest raczej ta sam.
   |  
				| _________________ Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci.  (Paulo Coelho)
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | qazyt4   trochę już popisał
 
  
 Twój sprzęt: Sprinter 312
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Wrz 2015
 Otrzymał 4 piw(a)
 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-14, 08:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | "Prawdopodobnie masz rację, że skrzynia biegów nie ma tu raczej tak dużego znaczenia. W obu typach występuje pięciobiegowa. Przełożenia mają znaczenie istotne nie w skrzyni a w moście napędowym. Tam mogą być istotne zmiany przełożenia.
 Mi się wydaje, że jednak w przypadku 2,5 D i 2,8 idTD skrzynia i most jest o tym samym przełożeniu albowiem prędkość obrotowa silników jest raczej ta sam.
  [/quote]" 
 No to teraz niezle pojechałeś. Widać że masz pojęcie..... tylko szkoda że nie wiesz, że Ducato ma przedni napęd. Nie ma mostu napędowego.
 |  
				| _________________ Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | gino   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
 Nazwa załogi: Gino
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 29 Mar 2008
 Piwa: 639/978
 Skąd: ta Radość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-14, 09:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | qazyt4 napisał/a: |  	  | tylko szkoda że nie wiesz, że Ducato ma przedni napęd. Nie ma mostu napędowego. | 
 ale dyferencjał ma ..i pewnie o tym pisał
 
 ps. ducato czasem też ma i most
   |  
				| _________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
 a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
 #CamperMajstry
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mrsulki   weteran
 w średnim wieku
 
  
 Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
 Nazwa załogi: SULAKI
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 06 Gru 2007
 Piwa: 44/22
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2015-09-14, 09:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | qazyt4 napisał/a: |  	  | Nie ma mostu napędowego. | 
 Tak fizycznie jako osobnej części to nie ma, ale to co zwyczajowo w nim siedzi w przednionapędówkach stanowi integralną część skrzyni biegów (mechanizm różnicowy). Co do przełożeń skrzyń w zależności od silnika to nie wiem jak jest we fiacie ale w oplach w jednym silniku bywało kilka. Tak na chłopski rozum powinno być to samo ale czy jest???  No i sprawa sprzęgła większa moc to może być inne??? Pewnie Gewehr będzie wiedział.
 |  
				| _________________ Radek
 Ignavis semper feriae sunt...
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do ulubionych
 Wersja do druku
 
 
 |  |