Moment dokręcania kół w Ducato |
Autor |
Wiadomość |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-10-31, 19:30 Moment dokręcania kół w Ducato
|
|
|
Jaki jest moment dokręcania kół w Ducato?
Koło 215/70/15 na pięć śrub.
Nigdzie nie mogę znaleźć. |
|
|
|
 |
Rowerek
weteran

Twój sprzęt: FIAT DUCATO KNAUS SUN-TRAVELLER 658 LG
Nazwa załogi: Marek i MałgoŻata
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Cze 2012 Piwa: 28/4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-10-31, 19:56
|
|
|
dokręcaj aż ci w łokciu strzeli |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-10-31, 20:10
|
|
|
Czyli co, rurka na klucz i skaczemy aż trzeszczy? |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-10-31, 20:14
|
|
|
bez rurki !!!
Zakładasz dokrecasz po "przekątnych" , opuszczasz , i znów dokręcasz na maksa do trzeszczrnia nie w łokciu a w śrubie. Oblatujesz z dwa razy dla dobrego samopoczucia i po sprawie.
Pewnie są,momenty ,ale kto by to pamiętał . To nie wóz sportowy ale dostawczak.
Od Syrenki , prze maluchy i itd. W drodze czy w domu wymieniałem na czuja i OK .
Raz mi w warszatacie po przeglądzie niedokręcili , odtąd zawsze poprawiam po wymianie sezonowej. |
|
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2015-10-31, 20:23
|
|
|
Napewno też nie zaszkodzi po 300-400 km jeszcze raz sprawdzić dokręcanie. To tylko tak dla spokojności sumienia szczególnie ja k ktoś ma felgi aluminiowe!! Na stalówkach o wiele rzadziej sie luzują a w większości jak są dobrze dokręcone to wcale. Bronek ma rację - ja dokręcam do pierwszego kliknięcia śruby koła.!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-10-31, 20:24
|
|
|
Rezygnuję z warsztatów do zmiany kół. Gnoje zawsze dokręcają tak, że nie da się odkręcić. Nie mam nerwów ich pilnować. Nawet jak udają że dokręcają kluczem dynamometrycznym, to i tak przedtem przesadzają z udarem pneumatycznym nastawionym na maksa do odkręcania.
Kupiłem lewarek na czterech kółkach. Jeszcze sprężarka i klucz pneumatyczny. Myślę że 2500-3000 wystarczy. Będzie wypas. Bo lubię zabawki.
Tylko nie wiem ile Nm dokręcać koła.
Już wiem. Dla 15" 160Nm. Jak wszystko zawiedzie, to czytam instrukcję. W fiatowskiej nie było, ale Hymerowa ma tabelkę. |
|
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2015-10-31, 20:29
|
|
|
JW - chyba lepiej jak sa mocno dokręcone niz gdybyś miał zgubić koło- czego Ci nie życzę , Po prostu miej na stanie w bagażniku kawałek rurki jako przedłużkę do klucza którymi odkręcasz koła. Ja taką mam i nie mam problemu z odkręceniem zadnej sruby w kole!! Nawet w osobowym też wożę tak na wszelki wypadek!! A i na złodzieja dobry taki kawałek szczególnie jak schowasz sobie pod siedzenie!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-10-31, 20:31
|
|
|
StasioiJola napisał/a: | JW - chyba lepiej jak sa mocno dokręcone niz gdybyś miał zgubić koło- czego Ci nie życzę |
Wcale nie jest lepiej, bo też ryzykuje się urwaniem śruby, zerwaniem, odkształceniem lub osłabieniem gwintu i zgubieniem koła. Na dodatek ciężko później odkręcić i ryzykujemy ukręceniem śruby przy odkręcaniu jak się zapiecze.
Mam klucz dynamometryczny i zamierzam go użyć! |
|
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2015-10-31, 20:37
|
|
|
StasioiJola napisał/a: | gdybyś miał zgubić koło- czego Ci nie życzę |
To uważaj żeby to nie było wieczorem w polu na którym rośnie zboże w lipcu. Żeby odnaleźć, przerąbane. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
yuras
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Piwa: 46/51 Skąd: 16 km od Pekinu
|
Wysłany: 2015-10-31, 20:50
|
|
|
86 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-10-31, 21:08
|
|
|
Johny_Walker napisał/a: | Rezygnuję z warsztatów do zmiany kół. Gnoje zawsze dokręcają tak, że nie da się odkręcić. Nie mam nerwów ich pilnować. Nawet jak udają że dokręcają kluczem dynamometrycznym, to i tak przedtem przesadzają z udarem pneumatycznym nastawionym na maksa do odkręcania.
Kupiłem lewarek na czterech kółkach. Jeszcze sprężarka i klucz pneumatyczny. Myślę że 2500-3000 wystarczy. Będzie wypas. Bo lubię zabawki.
Tylko nie wiem ile Nm dokręcać koła.
Już wiem. Dla 15" 160Nm. Jak wszystko zawiedzie, to czytam instrukcję. W fiatowskiej nie było, ale Hymerowa ma tabelkę. |
Po pierwsze, co to za wartości?
Po drugie, nie obrażaj ludzi! Sam jesteś "obciążnikiem"(staropolskim ) do zasłon, a krzyczysz co nie miara.
Śruby na klucz 24 180Nm, a na 21 160Nm |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-10-31, 21:12
|
|
|
Jak pas słudzki to forum "gesto nakrapiane k.....mi "
To a propos cyt
.. Cytat: | jesteś "obciążnikiem"(staropolskim |
I o co kaman to: "Pan Tadeusz"str 22 |
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2015-11-01, 06:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-10-31, 21:26
|
|
|
Też widziałem tą tabelę dla OSOBÓWEK. |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 353/133 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2015-10-31, 22:59
|
|
|
Fabryczny klucz do kół a właściwie jego długość jest tak dobrana by nawet licha osoba wystarczająco mocno ręką dokręciła śruby koła. I chyba nikt nie wozi klucza dynamometrycznego, choć różne ludziska mają pomysły.
W latach 90-tych widziałem w Polmozbycie facia który Polonezem przyjechał na roczny przegląd gwarancyjny z przebiegiem ok. 500km i winszował sobie wyważenie kół. Nikt nie był w stanie odkręcić kół. Facio zamiast jeździć chyba codziennie dokręcał koła Szukali palnika by ciąć śruby, ale nie wiem jak to się zakończyło. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/602 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2015-11-01, 12:12
|
|
|
StasioiJola napisał/a: | Po prostu miej na stanie w bagażniku kawałek rurki j |
StasioiJola napisał/a: | ! A i na złodzieja dobry taki kawałek szczególnie jak schowasz sobie pod siedzenie!! |
Stasiu tylko nie zapomnij tą rurkę zawinąć w gazetę. W razie użycia to złodziejowi gazetą przyłożyłeś |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
|