Ford czy Fiat? Właśnie jestem w trakcie poszukiwań kampera. |
Autor |
Wiadomość |
Fordek
stary wyga
Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Cze 2014 Piwa: 14/5 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2015-12-06, 00:29
|
|
|
Witam . Właśnie wróciłem z wyprawy do Portugalii . Zrobiłem 7500 km . Samochód załadowany na 2 miesiąc + skuter 125 ccm - ważył 3500 kg- nie mogłem uwierzyć ,że tak idealnie wstrzeliłem się w dopuszczalną wagę to dostałem od faceta wydruk z ważenia.
Prędkość podróżna od 90 do 100 km . Przedzierałem się przez szczyty Pirenejów i góry Sierra Newada - 140 koni dawało sobie świetnie radę. . Spalanie z całej trasy wyniosło około 9,2 l/100 km. Samochód mnie nie zawiódł , jest dynamiczny , cichy, oszczędny . Wady to zbyt wąska kabina Transita. Jest niestety mniejsza od Fiata - jednak sporo lżejsza. Coś za coś niestety . |
|
|
|
 |
compromis
początkujący forumowicz
Dołączył: 22 Mar 2011
|
Wysłany: 2015-12-07, 18:56
|
|
|
Przejechałem swoim camperem prawie 100 000 km ford 2,2 130KM 2008 rok
odpukać bez specjalnych problemów (eksploatacja całoroczna) raz wymieniałem zawór recylkulacji spalin i pompę wysokiego ciśnienia przy wtryskach.
W ubiegłym roku przed sylwestrem na zakopiance po noclegu w drodze do Zakopanego, nie mogłem zakręcić silnikiem przy mrozie ok -28C.( kolega z VW zakręcił )
Autko pali średnio 9 litrów/100km .Mam zasadę, nie tankować taniego paliwa i co roku przegląd w serwisie |
|
|
|
 |
Fordek
stary wyga
Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Cze 2014 Piwa: 14/5 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2015-12-07, 19:22
|
|
|
W moim jak dotąd ( 118 tyś km.) wymienione zostało tylko łożysko przedniego koła , szyba przednia ( kamień), akumulator Forda 5 latach do wymiany , akumulator Warta ( zabudowy) po 5 latach do wymiany. . Również leję tylko firmowe paliwo - unikam tanich stacji paliw z paliwem nieznanego pochodzenia . W Portugali wlałem paliwo dziwnej marki za 95 centów litr i samochód przy ruszniu gasł. Olej castrol magnatec dedykowany do Fordów transitów . Bałem się Forda - teraz boję się coraz mniej. Zaleta są tanie roczne przeglądy 500 zł z assistance 24 na całą Europę. |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2015-12-07, 20:02
|
|
|
Załoga G napisał/a: | a na śląsku to tak godają:
Ford gówno wort a Fiat to jego brat |
Mawia się też:
"Nie każda morda pasuje do Forda" |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
maga
weteran

Twój sprzęt: Roller Team Granduca Garage P
Nazwa załogi: Ewa i Maciek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 79/186 Skąd: Zaniemyśl (Wlkp)
|
Wysłany: 2015-12-07, 21:56
|
|
|
Rav napisał/a: | Załoga G napisał/a: | a na śląsku to tak godają:
Ford gówno wort a Fiat to jego brat |
Mawia się też:
"Nie każda morda pasuje do Forda" |
Albo :
"Tylko Lorda stać na Forda" |
_________________ Pozdrowienia z Pyrlandii !
Czołem wiaruchna kochana !!
 |
|
|
|
 |
bart.ek
zaawansowany
Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2013 Piwa: 6/6 Skąd: SY
|
Wysłany: 2015-12-08, 09:08
|
|
|
Fordek napisał/a: | Olej castrol magnatec dedykowany do Fordów transitów |
|
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-12-08, 09:35
|
|
|
bart.ek napisał/a: | Fordek napisał/a: | Olej castrol magnatec dedykowany do Fordów transitów |
|
A ja wlałem Castrol do Fiata... i co teraz? |
|
|
|
 |
inhalt
zaawansowany

Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2015-12-08, 10:15
|
|
|
Do Fiata mówisz ... i co teraz?
A teraz nic. Castrol stosuje zasadniczo wyraźnie niższą liczbę zasadową (TBN) niż większość konkurujących producentów olejów więc produkty Castrol wykazują słabsze właściwości myjące oraz mają mniejsze możliwości w zakresie neutralizacji kwaśnych produktów spalania. Liczba zasadowa spada podczas eksploatacji, gdyż dodatki zasadowe zobojętniają kwaśne resztki spalania. Czym bardziej zasiarczone paliwo tym szybciej olej traci składniki zasadowe. Gdy je straci to należy olej wymienić na nowy i tyle.
Jednak współcześnie paliwo jest w miarę niskosiarkowe. Więc nawet olej o relatywnie niskiej liczbie zasadowej może być używany - tylko krócej niż inny o wyższej liczbie zasadowej.
Poza tym nic nie grozi Fiatowi eksploatowanemu na oleju dedykowanym do Forda, o ile ów olej spełnia wymogi jakościowe i lepkościowe producenta silnika Fiata. A to już trzeba sprawdzić w instrukcji jakie są te wymogi i porównać do etykietki oleju. Współcześnie jeśli się wleje przyzwoity olej syntetyczny o odpowiedniej lepkości to trudno jest uszkodzić silnik złym doborem oleju. Wyjątkiem jest niedostosowanie się do niskiej zawartości popiołów gdy samochód posiada filtr cząstek stałych. Ten filtr jednak musi mieć drogi olej niskopopiołowy. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2015-12-08, 10:51
|
|
|
inhalt napisał/a: | Do Fiata mówisz ... i co teraz?
.
.
A teraz nic. Castrol stosuje... |
Inhalcie, pytanie Zbyszka jest raczej ironicznie niż zakłopotanie.
Nie ma specjalnych dedykacji że ten i tylko ten bo jak nie to... To kwestia "ugadań" producentów którzy wzajemnie się polecają.
.
A za wykład <piwo> |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
onionskin
stary wyga
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Gru 2013 Piwa: 46/141 Skąd: FMI
|
Wysłany: 2015-12-08, 11:27
|
|
|
Jednak chyba turbina (i nie tylko oczywiście) wolała by coś lepszego
 |
|
|
|
 |
inhalt
zaawansowany

Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2015-12-08, 12:03
|
|
|
Socale napisał/a: | pytanie Zbyszka jest raczej ironicznie |
Dokładnie tak je odczytałem. Szkoda, że pisząc na forum nie da się oddać intonacji głosu, z której wynika, że i odpowiedź jest niby serio, ale nie do końca.
A co do artykułu, z którego wycinki pokazuje onionskin to bardzo ciekawy, a badany tam Mobil1 też nie wypada za dobrze z tego co pamiętam, ale niestety nie były badane popularne w Polsce oleje. Szkoda, bo wyniki zaskakujące. |
|
|
|
 |
ZEUS
Kombatant

Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 65/69 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2015-12-08, 12:22
|
|
|
inhalt napisał/a: | Szkoda, że pisząc na forum nie da się oddać intonacji głosu, z której wynika, że i odpowiedź jest niby serio, ale nie do końca. |
temu służą emotki ale nie wszyscy ich (je?) używają... ale niezależnie od tego Twoje info o olejach jest bardzo ciekawe... |
_________________ Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
--
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
- Roller Team Zefiro 285 TL - 2025 r. |
|
|
|
 |
Fordek
stary wyga
Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Cze 2014 Piwa: 14/5 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2015-12-08, 13:17
|
|
|
Chodziło mi o taki olej :
Olej silnikowy FORD Castrol Magnatec Professional A 5W-30 5L
opis :
Oleje Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 są jedynymi olejami rekomendowanymi przez Forda. Ford stosował je przy konstruowaniu swoich silników. Samochody Ford i oleje Ford Castrol Magnatec Professional to produkty stworzone dla siebie.
Jednym z produktów najnowszej wspólnie z Fordem stworzonej gamy jest olej silnikowy Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W-30. To olej, który został opracowany, aby spełnić najnowszą specyfikację Forda 913-D dla silników Transit produkowanych od 2012 roku.
Chronią od momentu przekręcenia kluczyka
Są to w pełni syntetyczne, paliwooszczędne oleje silnikowe opracowane do stosowania w nowoczesnych konstrukcjach silników benzynowych i wysokoprężnych. Technologia Inteligentnych Molekuł zapewnia stałą ochronę najważniejszych elementów silnika już od momentu przekręcenia kluczyka. Dzięki temu znakomicie ogranicza zużycie podczas rozruchu i rozgrzewania silnika.
Przekracza wymagania specyfikacji
Olej Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 testowany był w silnikach Forda i około 10-krotnie przekroczył wymagania normy Ford WSS-M2C913-C. Spełnia wymagania najnowszej specyfikacji Ford WSS -M2C913-D. Nawet w trzykrotnie wydłużonym teście* (do 60.000 km) olej Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 nadal znacząco przekraczał wymagania normy Forda.
*Trzy przebiegi między wymianami oleju
|
|
|
|
 |
inhalt
zaawansowany

Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2015-12-08, 14:50
|
|
|
Ten olej ma TBN=11,1 czyli zupełnie przyzwoity dolny zakres dla silnika diesla. Przykładowo AMSOIL ASL 5W-30 (syntetyczny) ma TBN=12,35.
file:///C:/Users/KES/Desktop/CASTROL_Katalog%20produktow.pdf
Olej do długich przebiegów (ciężarówki) ma TBN=16. Nawet Castrol (np. linia
Enduron).
Wcale nie twierdzę, że to zły olej. Opis to oczywiście marketing. |
|
|
|
|
 |
Wojciechu
Kombatant

Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2013 Piwa: 159/151 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2015-12-08, 16:54
|
|
|
Fachowe wiadomości nader przydatne . Wsparcie jakie mogli by poczynić znający się na rzeczy nie do przecenienia. Nareszcie byłoby wiadomo co powinno się wlać przy wymianie oleju lub czego nie powinni nam wlewać „fachowcy” Może ktoś by się pokusił, zebrał te wiadomości w całość i podał w formie tabelarycznej. Dla marki, wieku, paliwa i pojemności? |
_________________ prof-os
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
 |
|
|
|
 |
|