Awaryjne tankowanie butli z gazem 11kg (10kg) |
Autor |
Wiadomość |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 218/487 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-12-13, 19:49
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Tu nie jest winien gaz, tylko niechlujność właścicieli lodówek |
No tak zatankowało się z dystrybutora za dużo do butli 11kg i na wybojach poszła frakcja płynna
Czy 12V jest też winne czy niechlujność monterów? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-12-13, 19:54
|
|
|
Na wybojach, to się używa lodówkę na 12V Jak się nie chciało przełączyć, to tak jest. Czyli nadal niechlujstwo właściciela lodówki |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 218/487 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-12-13, 19:56
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Na wybojach, to się używa lodówkę na 12V |
Niektórym lepiej mrozi na gazie niż na 12V |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-12-13, 19:59
|
|
|
Wymiana grzałki i będzie lepiej na 12V. Ale z tematu zboczyliśmy |
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2015-12-13, 20:42
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Czy 12V jest też winne czy niechlujność monterów? |
W 90% wypadków - tak. W pozostałych 9% to wina księgowych którzy zdecydowali o zastosowaniu przewodów o zbyt małym przekroju. 1% to złośliwe usterki sprzętu. |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2015-12-13, 20:57
|
|
|
Zawsze stukam ,,,przeróbki są do dupki |
_________________ Darek |
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2015-12-13, 21:05
|
|
|
A "zgniłki dobre na mogiłki" |
_________________
|
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
|
|
|
|
łoś
Kombatant szary stary łoś
Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Piwa: 79/24
|
Wysłany: 2015-12-15, 02:05
|
|
|
Pięć stron bredzenia na temat.
0 konkretu.
Moderatorzy, odczytajcie to z internetu.
Czasem wstyd za pewne posty. |
|
|
|
|
Pawcio
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2015-12-15, 09:46
|
|
|
łoś napisał/a: | Pięć stron bredzenia na temat.
0 konkretu.
Moderatorzy, odczytajcie to z internetu.
Czasem wstyd za pewne posty. |
Łosiek, uśmiechnij się troszku . Twój post zdaje się również wiele nie wnosi w temacie .
Jeśli chodzi o uśmiech i wątki gazowe, to mi się taki temat przypomniał -> http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=9614 . |
|
|
|
|
yuras
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Piwa: 46/51 Skąd: 16 km od Pekinu
|
|
|
|
|
łoś
Kombatant szary stary łoś
Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Piwa: 79/24
|
Wysłany: 2015-12-16, 02:16
|
|
|
Jak mnie nikt nie pyta to się nie wtrącam.
Nie chcę nikogo obrazić.
W temacie gazu nic nikomu nie doradzę. |
|
|
|
|
klaudynka
zaawansowany
Twój sprzęt: ford transit carado
Dołączył: 10 Kwi 2014 Otrzymał 4 piw(a)
|
Wysłany: 2015-12-16, 08:31
|
|
|
Jest jeszcze inny sposób napełniania butli. Łączysz ze sobą dwie butle w taki sposób jakbyś napełniał butle turystyczną tzn butla pełna wyżej obrócona do góry dnem pusta butla stoi niżej. Proces napełnienia butli turystycznej odbywa sie poprzez odpowietrzenie. Tutaj stosujemy inny sposób polewamy butle pełną wrzątkiem poprzez wzrost temperatury a zarazem cisnienia następuje przelewanie. W ten sposób spokojnie całą 11 wlewaliśmy do butli samochodowej 55 litrów. Tutaj jest inna sytuacja może jednorazowo przelejesz 60% gazu? Ale jest to jakiś sposób. Problem bo butle angielską musisz mieć w kaucję i jeszcze kwestia połączenia obu butli ale gazu na pewno Ci nie zabraknie. |
|
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2015-12-16, 11:04
|
|
|
No właśnie ja bym chciał przelać troszkę, powiedzmy 15 literków lpg z takiej dużej, która jest sobie na stacji benzynowej. Tam mają dużo, więc takie 15 to jak nic.
Cały czas problemem jest przykręcenie czegoś do butli, którą mam. Potrzebny jest króciec z lewym gwintem. Takie na wężyk i opaskę są na allegro. Szukam takiego do połączenia z rurką miedzianą np. 8mm. Taka rurka też pasuje do wlewu lpg. Na czas tankowania (raz na 3 mies) odkręcałbym reduktor, który mam, przykręcał wężyk z miedzianą rurką i podjazd na stacje. Butla pusta, więc bezpiecznie 15 litrów tankuje, zakręcam zawór, odjeżdżam, odkręcam "bypassa" do tankowania, przykręcam reduktor i cieszę się gotowaniem przez kolejne 3 miesiące.
Alternatywnie kupię tu butle bez przelewania zostawię brytyjską aż się skończy. Za 3 mies pewnie kupię hiszpańską.
Wiem, że można kupić przejściówkę prosto z butli na pistolet do tankowania, jednak w niektórych krajach pomimo posiadania takiego czegoś butli nie da się zatankować. Zewnętrzny zawór przedłużony rurką daje komfort, wystarczy tylko podjechać na dowolną stację.
Pytanie za 100 punktów: jak połączyć bezpiecznie (lutowanie?) króciec do butli z lewym gwintem do miedzianej rurki i gdzie taki znaleźć? |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
|
vIrek
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2012 Piwa: 17/10 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2015-12-16, 11:16
|
|
|
Przez parę lat miałem w Vito podłączoną butlę przy pomocy giętkiego węża gazowego. Od strony reduktora była nakrętka, ale od strony potrójnego zaworu gazowego trumy miałem prowizorkę w postaci kawałka rurki miedzianej 8mm na którą był nasunięty giętki wąż idący od butli i zaciśnięty opaską.
Miałem to przerobić na wąż ciśnieniowy i króćce zaprasowywane, ale tradycyjnie prowizorki są najtrwalsze, więc sprawdzało się parę lat.
Załóż zawór tankowania, rurkę miedzianą, a w pobliżu butli połącz z wężem giętki na opaskę (jeżeli masz króciec do butli na węża giętkiego). Przecież to tylko na czas tankowania!
Jak będziesz w PL to podjedziesz do zakładu dorabiającego węże ciśnieniowe i zrobią na poczekaniu co będziesz chciał. |
_________________ vIrek |
|
|
|
|
|