 |
|
|
Problem z elektryką - 15 bezpieczników, 6 przekaźników i... |
| Autor |
Wiadomość |
Ignas
początkujący forumowicz
Dołączył: 16 Gru 2015 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2015-12-16, 02:53 Problem z elektryką - 15 bezpieczników, 6 przekaźników i...
|
|
|
Stałem się posiadaczem dość leciwego kampera, i próbuję go polatać niestety nie posiadam rozpiski bezpieczników i przekaźników.
Próbowałem znaleźć podobne, ale ni w ząb.
Mam rząd 13 bezpieczników, z lewej na początku listwy nad nią dodatkowo dwa poziomo, z prawej strony 4 kostki przekaźników i dwie tak na środku w/w listwy.
Nie działa w elektryce:
- podświetlenie schowka
- podświetlenie deski w miejscu ustawienia nadmuchu
- światło przeciwmgielne
- oświetlenie tablicy
- dmuchawa powietrza
Dodatkowo:
- czujnik temp nie drgnie nawet o minimetr (nie wiem gdzie jest czujnik)
Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są sprawne, nie wiem gdzie szukać, za dużo tego wszystkiego :-( Może ktoś wie czy to przekaźnik, czy może jakiś kabel się uszkodził...
Ewentualnie bezpiecznik w innym miejscu niż schowek.
Może ktoś posiada instrukcję obsługi (nie, sam naprawiam) do Fiata Ducato z 1992 roku. |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-12-16, 06:22
|
|
|
| Ignas napisał/a: | | Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są sprawne |
Może to głupie pytanie: a żarówki sprawdziłeś? |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
moskit
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2015-12-16, 06:54
|
|
|
a może by tak do elektryka samochodowego będzie taniej, od........ gaśnicy
Sądząc po pytaniach to troszeczkę Twoja myśl techniczna poszła w kierunku humanistycznym
Niech każdy robi to co robi najlepiej, uwierz kamper to setki metrów przewodów, przewodzików i wszystkie ukryte.
Pozdrawiam
Andrzej |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2015-12-16, 07:09
|
|
|
| mrsulki napisał/a: | | Ignas napisał/a: | | Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są sprawne |
Może to głupie pytanie: a żarówki sprawdziłeś? |
Pytanie nie tyle głupie co trzeźwe.
Ignas - za radą moskita w Twoim przypadku też polecam elektryka. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
Ignas
początkujący forumowicz
Dołączył: 16 Gru 2015 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2015-12-16, 08:47
|
|
|
No dobrze, to wujków dobra rada już mamy wypowiedzi... za które serdecznie dziękuję. Poczekam na kogoś z podobną instalacją i schematem do niej bo za chiny znaleźć nie mogę, a bez tego jak bez ręki.
Niestety o ile instalację wewnątrz zabudowy udało mi się wymienić, o tyle utknąłem nad tą "dziwną" samochodową.
Edycja:
- wymiana czujnika temp. cieczy chłodzącej i wskaźnik ożył.
Poniżej zamieszczam zdjęcie "skrzynki bezpieczników/przekaźników", może ktoś skojarzy wersję i ma schemat elektryczny tego modelu.
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2015-12-16, 10:27
|
|
|
| Ignas napisał/a: | | No dobrze, to wujków dobra rada już mamy wypowiedzi... za które serdecznie dziękuję. Poczekam na kogoś z podobną instalacją i schematem do niej bo za chiny znaleźć nie mogę, a bez tego jak bez ręki. |
To chyba mnie masz na myśli nazywając wujkiem. Moja odpowiedź na Twój problem jest tak samo skromna jak Twoje przedstawienie się w awatarze. Podałeś o sobie minimum danych aby wejść na forum i za te minimum życzysz sobie komplet informacji dotyczących Twojego problemu. Dalej nie wiem kim jesteś i skąd ale uzupełnię wiadomości za które już przecież serdecznie podziękowałeś. Schemat do tego kampera to mam w głowie i nie wiem jak go przesłać przy minimum wysiłku. Ale doradzę, że schemat podłączenia lampki schowka jest następujący. Zasilanie z bezpiecznika idzie na wyłącznik klapy schowka a z niego na lampkę oświetleniową. Masowy przewód lampki jest czarny (FIAT jest produktem włoskim a więc ma czarny przewód na masie). Przewód zasilający oświetlenie tablicy rejestracyjnej biegnie od prawej lampy pozycyjnej - żarówki oświetlenia postojowego.
Jak uzupełnisz informację o sobie to ja uzupełnię informację o elektryce. Rozumiem, że jesteś w stanie przedzawałowym bo jak dobrze zrozumiałem już Chiny wzywasz na pomoc.
Pozdrawiam
Wujek - to tylko dla Ciebie |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
| Ostatnio zmieniony przez lepciak 2015-12-16, 10:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
moskit
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2015-12-16, 10:27
|
|
|
Ale jesteś uparty
Każda instalacja w kamperze jest inna, ze zdjęcia można wymienić przynajmniej kilkadziesiąt pojazdów.
Jak już tak chcesz koniecznie to; przekaźniki kosztują parę złotych kup komplet i metodą prób wymieniaj może coś zadziała
Z opisu wynika że to raczej błąd w podłączeniach lub zgniła instalacja jeżeli jest leciwy, wszytko jest możliwe
Sprawdź podłączenia w skrzynce bezpiecznikowej może poprzednik coś namieszał lub źle zacisnął przewody |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
 |
Ignas
początkujący forumowicz
Dołączył: 16 Gru 2015 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2015-12-16, 15:55
|
|
|
No proszę aktywność powróciła ;-)
Nie wiem jeszcze Wujku jakie dane potrzebujesz, numer silnika 8144.67, wersji 209PA7 nic mądrego nie znalazłem. No może po za symbolem czujnika temp. który wymieniłem.
Sam pojazd posiadam 4 dni, więc póki co zapoznaje się z jego mankamentami.
Pierwsze dwa były na poprawę instalacji wewnętrznej, od wczoraj zająłem się resztą.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - OK
Sprawdziłem wszystkie przekaźniki - OK
1 - oświetlenie rejestracji, podłączenie miernika 12V , założenie żarówki i spada do 0V (postojowe OK)
2 - schowek (brak +) masa pojawia się po otwarciu
3 - Włącznik przeciwmgielnych (brak reakcji na desce i w lampie)
4 - dmuchawa i podświetlenie nie działa
Jak ktoś książkę sam naprawiam to na schemacie chodzi o zakres 24-29 (36,37,38) i 39-40 (53,54)
Ponieważ nie wszyscy mieć ja muszą dodaję schemat :-)
Ps. zna ktoś symbol czujnika zapełnienia filtru powietrza ? Bo go w ogóle nie mam, pozostał gwint i 2 kabelki.
No i tak sobie siedzę i poznaję sprzęt, zamiast iść na łatwiznę ;-) |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 246/618 Skąd: z głębokiego buszu

|
Wysłany: 2015-12-16, 19:03
|
|
|
| Ignas napisał/a: | | numer silnika 8144.67, |
To jest oznaczenie modelu silnika |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Ignas
początkujący forumowicz
Dołączył: 16 Gru 2015 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2015-12-16, 20:11
|
|
|
| SlawekEwa napisał/a: | | Ignas napisał/a: | | numer silnika 8144.67, |
To jest oznaczenie modelu silnika |
Dziękuję za wychwytywanie i poprawianie detali.
Poprawka w kwestii czujnika, znalazłem pod siedzeniem, ale uszkodzony.
Oznaczenia A116 7688534 5KPa nic mi nie mówi, wujek google też za wylewny nie jest.
Może ktoś rozpozna to ustrojstwo.
 |
|
|
|
 |
MER-lin
stary wyga

Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Paź 2009 Piwa: 45/9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-12-16, 21:43
|
|
|
Trochę dużo nie działa w twojej instalacji. Jeżeli masz sprawne bezpieczniki, przekaźniki i żarówki oczyść złączki na przewodach. W starych autach pokrywają się śniedzią i nie kontaktują. Przeczyść również nóżki bezpieczników i ich gniazda. To tak na początek. Wentylator nagrzewnicy ma taki złośliwy kabelek, który łączy się z drugim pomiędzy kierownicą i kratkami środkowego nawiewu. Połączenie to lubi pokryć się śniedzią i wtedy wentylator udaje nieboszczyka. Czujnikiem na filtrze powietrza możesz się nie przejmować. Jeżeli wymieniasz wkład filtra systematycznie, to jest on tylko zbyteczna ciekawostką. Powodzenia |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 208/165 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2015-12-16, 22:32
|
|
|
Dziwne ,że nikt jeszcze nie napisał o..........masie ..........a najlepiej wspólnej dla tych wszystkich niedziałających odbiorników |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
moskit
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2015-12-16, 22:41
|
|
|
Bo dla piszących masa to podstawa i nie zastanawiają się nad "masą"
ponawiam propozycję ELEKTRYK |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
 |
Ignas
początkujący forumowicz
Dołączył: 16 Gru 2015 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2015-12-16, 23:02
|
|
|
Wraz ze sprawdzeniem wszystko wypsikałem preparatem Kontakt S, taki stosuję w elektronice, więc raczej do samochodu też się nada.
Każdy z przekaźników sprawdziłem także czy przewodzi.
Muluś co do masy.
- przeciwmgielne (masa wspólna z postojowymi, więc OK) brak +
sprawdziłem włącznik, ma przejście bez problemu, za to kabel w kostce lampy jakiś taki "luźny"
- tablica ma większe jaja, bo jak sprawdzam miernikiem jest napięcie jak wsadzę żarówki to znika, tu podejrzewam problem właśnie z masą
Co gorsza ani do oświetlenia tablicy, ani do tylnych lamp nie mam widocznego dostępu od tyłu, jak wsadzam rękę pod spód to jest zabudowane.
Schowek i wentylacje i czujnik na razie sobie darowałem w/w ważniejsze.
Edycja:
Niestety okazało się, że właśnie od nich zacząłem bo od rana padało niemiłosiernie.
1)Schowek
- było zwarcie na kablach, jakiś geniusz zamiast to naprawić po prostu wyrwał kabel z konsoli bezpieczników.
2) Wentylacja
- okazało się, że z kostki znajdującej się pod środkową kratką (jak kolega wspominał) ktoś wyrwał masową złączkę, wsadziłem ją z powrotem do kostki i dmuchawa ożyła.
Niestety tylko zimnym dmuchało mimo, że temp. w okolicach 90*C była na desce.
Zdjąłem obudowę i moim oczom ukazał się taki widok:
Zastanawiam się czy jest jakiś kierunek przepływu, bo mam króćce dłuższy i krótszy, ale pojęcia nie mam czy ważny jest, która rura do którego, czy tam jest przepływ swobodny w dmuchawie ?
Niestety nadal brak oświetlenia tablicy i przeciwmgielnego, choć po naciśnięciu zapala się kontrolka na desce, to światło już nie :-( |
|
|
|
 |
Ignas
początkujący forumowicz
Dołączył: 16 Gru 2015 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2015-12-24, 21:00
|
|
|
No i po robocie... instalacja elektryczna ogarnięta polutowana, skrócona i działająca (oj był jakiś amator +/- 1m kabla... bez różnicy "się podwiesi" ;-).
Choć nadal mam niezły bur... w bezpiecznikach.
Nagrzewnica wymieniona...
Niestety nadal szukam jakiegoś schematu elektrycznego ducato dla 15 bezpieczników i 6 przekaźników :-( |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|