Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator
Autor Wiadomość
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-02-05, 15:22   Akumulator

Mam półroczny aku, podczas mrozów kamperek niechciał odpalać. Aku kręcił i po minucie może nawet nie padał. Wkładałem aku z osobówki tej samej firmy i tych samych parametrów i odpalał.
Zareklamowałem go , reklamacja odrzucona. Dostałem wydruki z testów , może ktoś pomorze mi to rozkminić z szanownego grona ? Czy aby wszystko jest ok.

WP_20160205_001.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 186,62 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-02-05, 16:44   

Na wydruku masz parametry w pełni sprawnego akumulatora.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-02-05, 16:50   

Ok dzięki. Tylko czemu tak słabo kręcił?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-02-05, 16:57   

A teraz ? Sprawdzwłeś ? Może ...połączenia ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-02-05, 17:00   

Spadek napięcia poza akumulatorem.

Pewnie praktyk powie "słaba masa", tj. skorodowane połączenie bieguna (zwykle*) ujemnego. Któraś śruba, która łączy akumulator z nadwoziem albo rozrusznik z nadwoziem jest problemem. W celu 100% weryfikacji włóż aku z innego samochodu i spróbuj odpalić (imo bez potrzeby, ale jak masz pod ręką, to nie zaszkodzi).

Procedura izolacji problemu to sprawdzanie kolejnych połączeń na drodze akumulator-rozrusznik. Masa zwykle powoduje problemy z tego powodu, że są połączenia miedź-stal, a + idzie miedź-miedź. No ale to teoretyczne wypowiedzi, liczę, że jeden z forumowych mechaników wypowie się z praktyki.

*oprócz zabytków motoryzacji
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-02-05, 17:11   

Tak jak napisałem na drugim takim samym starszym aku kręcił i odpalił
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-02-05, 17:19   

:idea: spróbowałeś jeszcze raz na tym nowym :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2016-02-05, 18:29   

Czyli to jest normalne, że przy obciążeniu przewidzianym dla danego akumulatora napięcie spada do 7,55V?
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-02-05, 19:10   

Bronek napisał/a:
:idea: spróbowałeś jeszcze raz na tym nowym :roll:

Nie , zawiozłem go do sklepu na reklamację i trzymali go miesiąc. Dzisiaj odebrałem i przy takich temperaturach od pół obrotu odpala. Zobaczymy na drugą zimę lub jak jeszcze mrozy wrócą.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2016-02-05, 20:00   

qdlaty_78 napisał/a:
Aku kręcił i po minucie może nawet nie padał


Przy tym kręceniu zostało dopompowane paliwo i zassany olej.
Drugi akumulator miał lżejszą robotę do wykonania
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-02-05, 20:12   

qdlaty_78 napisał/a:
Bronek napisał/a:
:idea: spróbowałeś jeszcze raz na tym nowym :roll:

Nie , zawiozłem go do sklepu na reklamację i trzymali go miesiąc. Dzisiaj odebrałem i przy takich temperaturach od pół obrotu odpala. Zobaczymy na drugą zimę lub jak jeszcze mrozy wrócą.


Moim zdaniem miałeś do kitu połączenie np. Klemy. Kable
Zmieniłeś akumulator i nowy złapał styk. "ruszone"
Weź papierk ścierny i leciutko przetrzyj sprawdź połączenia kabli .
Może coś jest luźne. Sławetna masa.?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 19/22
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-02-05, 22:21   

Dwa dni walczyłem w sumie . Styki czyszczone , kable od rozrusznika odkrecałem i czyscilem polaczenia. To juz nie chodzilo o odpalenie bo zdaje sobie sprawę ze jak stal dwa miesiące to mu ciężko bylo odpalić od strzala . On przy niskich temperaturach wolniej kręcił i krócej niż ten drugi. Specjalnie odcinke nie wlaczylem i pad po minucie. Z nim jest cos nie halo. A czy z tych ich wydruków wynika ze prąd rozruchowy jest ok? Bo te 7 v to dla.nie takiego lajkonika z elektryki to jest podejrzane .
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz997 
doświadczony pisarz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Otrzymał 3 piw(a)
Wysłany: 2016-02-05, 23:00   

wg normy EN po 10 sekundach rozładowania prądem 680A napięcie akumulatora wynosi 7,4V

EN- norma europejska (centra) - rozładowanie w ciągu 10 s do napięcia 7,5V
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***