Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężko kręcić kierownicą
Autor Wiadomość
Bango 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2016-02-18, 10:06   Ciężko kręcić kierownicą

Witam,
Dotyczy Ducato I 2,5 td. Na postoju lub w mieście na skrzyżowaniach przy małych prędkościach ciężko skręca się kierownicą.
Mam opony 205 mm szer, w jakimś stopniu to też pewnie wpływa.
Zazwyczaj pompa albo maglownica. Czy jedynym sposobem aby wykluczyć usterkę jest podmiana czy jest inny sposób ?

Pozdrawiam
Bango
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2016-02-18, 11:18   

Mam dokładnie taki sam pojazd i również bez wspomagania. Pojazd śmiga przez skrzyżowania i nawet nie myślę o założeniu czegokolwiek aby ułatwić sobie życie. Chyba jesteś wątłej postury skoro masz aż takie problemy. Spróbuj potrenować i bardziej wykształcić bicepsy.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-02-18, 11:42   

lepciak napisał/a:
Mam dokładnie taki sam pojazd i również bez wspomagania..


przecież napisał , że być może pompa ... czyli wspomaganie ma . :haha:


popatrz na pasek klinowy , może kiepski albo kiepski płyn , albo sworznie zapieczona na zwrotnicach albo łożyska nad sprężyną ,,, może mechanik niech spojrzy :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2016-02-18, 12:08   

Bango napisał/a:
Zazwyczaj pompa albo maglownica.
lepciak napisał/a:
Mam dokładnie taki sam pojazd i również bez wspomagania.

Trochę widać, że nie taki sam. Różnią się układem kierowniczym. Auto bez wspomagania ma inną przekładnię kierowniczą. Obydwie mają inne przełożenia, inna ilość obrotów kierownicy od lewego do prawego skrajnego położenia a co za tym idzie i inna siła potrzebna do obrócenia kierownicy.
Proponuję sprawdzić czy działa wspomaganie. Zdejmij pasek z pompy i sprawdź czy jeszcze ciężej obraca się kierownica. Będziesz wiedział czy usterki szukać we wspomaganiu kierownicy czy w samym układzie kierowniczym.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bango 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2016-02-18, 14:42   

lepciak, Daruj sobie z takimi komentarzami, w życiu mnie nie widziałeś a oceniasz wygląd. :shock: Także zamiast pisać głupoty lepiej przemilczeć, takie to moje zdanie
Moje auto ma wspomaganie, także czytaj ze zrozumieniem. :mrgreen:
Tobie może to nie przeszkadza a mi tak i zrobię że będzie lekko kierowało się :)

Dzisiaj jadę zawieszenie resora zrobić to i sprawdzę na podniesionym aucie co i jak
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-02-18, 15:02   

nie krzycz na lepciaczka ;) .... ma swoje latka , pomylił się zwyczajnie :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kubryk1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit 2,3 D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Piwa: 40/8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-02-18, 16:54   

Lepciak! Po co Ty masz swoje, jakże cenne motto skoro się do niego nie stosujesz?
_________________
andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2016-02-18, 17:14   

Sprawdź zawór w pompie. Często się zacierają i wtedy nie daje odpowiedniego ciśnienia na magiel. Prosta robota. Przy okazji nalejesz nowy płyn. Pamiętaj o zachowaniu czystości przy robocie. Jedno ziarenko piasku może zabić pompę. Jeśli zauważysz opiłki w płynie, koniecznie trzeba wypłukać cały układ. Jeśli tego nie zrobisz, to padnie maglownica i nowa pompa jak byś ją wymieniał :bajer
Pompa od iveco ma większe ciśnienie. Zwróć na to uwagę przy kupnie nowej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
stary wyga

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 29/142
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2016-02-18, 17:44   

Jak to kamper i używany niezbyt często to jeszcze krzyżaki w kolumnie kierownicy często mogą powodować taki problem ;) Trzeba zerknąć pod kierownicę czy nie są całe zardzewiałe bo jak tak to nawet jak wspomaganie chodzi to kierą ciężko skręcić...;)
Pozdro.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 39 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 226/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2016-02-18, 17:51   

przemo.d napisał/a:
Jak to kamper i używany niezbyt często to jeszcze krzyżaki w kolumnie kierownicy często mogą powodować taki problem ;) Trzeba zerknąć pod kierownicę czy nie są całe zardzewiałe bo jak tak to nawet jak wspomaganie chodzi to kierą ciężko skręcić...;)
Pozdro.


Przy zatartych krzyżakach, czuć przeskoki przy kręceniu kierownicą ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-02-18, 18:21   

Zaczynamy od sprawdzenia ciśnień w oponach i możliwych uszkodzeniach w zawieszeniu, a potem cała reszta.
_________________
Pozdrawia Krzysztof
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Adam i Celina 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: fiat ducato
Dołączył: 08 Lut 2016
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-02-18, 21:38   

cześć jestem nowy ,zapisałem się do klubu niedawno czytam różne wasze posty i trafiłem TU
Sprawdz czy na postoju, jak dodaż gazu kierownica lżej się kręci,jeżeli tak to na 200 procent to pompa moge to zasugerować.Wiem to bo się zajmuje naprawami samochodów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-02-18, 22:16   

Adam i Celina napisał/a:

Sprawdz czy na postoju, jak dodaż gazu kierownica lżej się kręci,jeżeli tak to na 200 procent to pompa moge to zasugerować.Wiem to bo się zajmuje naprawami samochodów.


oj bym popolemizował z taką, jednoznaczną , diagnozą :kawka:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Adam i Celina 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: fiat ducato
Dołączył: 08 Lut 2016
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-02-18, 22:38   

no cóż jedna choroba a może być wiele przyczyn trzeba wszystko posprawdzać czy nie? :?:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bango 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2016-02-18, 23:26   

Ciśnienie na oponach ok, zaweszenie oky, jutro jadę zbieżność ustawić a później sprawdzę to co poradził Gewehr,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***