|
"SUDOKU" elektroblok chyba problem |
| Autor |
Wiadomość |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2016-02-26, 15:06 "SUDOKU" elektroblok chyba problem
|
|
|
Kto pomoże rozwiać moje wątpliwe podejrzenie o prawidłowym działaniu elektrobloku ??
Mianowice podczas pracy silnika nie mam ładowania akumulatora pokładowego GELOWEGO gdy w tym samym czasie ładowanie akumulatora rozruchowego KWASOWEGO wynosi ok 14,4 V , przy podpięciu 230V ładowanie jest, solary również ładują. Wygląda na to że brakuje prądu na wyjsciu z elektrobloku bo chyba na wejsciu znalazłem 14,4V podczas pracy silnika w 3 pinach.
Być może tak ma być w momencie gdy są dwa różne akumulatory Gelowy/Kwasowy.....niewiem....
Aha.... lodówka również nie pracuje na 12V
Bezpieczniki sprawdzone....
Może ktoś ma instrukcję obsługi elektrobloku z fotki i pomoże rozwiązać mi SUDOKU , schemat elektryczny mam w języku niemieckim jakby co
PS....
Po cichu liczę na kolegę KAIMAR ponieważ chętnie bym oddał do Ciebie na kontrolę
DSC_0502 - Kopia.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 130 raz(y) 137,25 KB |
|
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
| Ostatnio zmieniony przez martini44 2016-02-26, 15:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2016-02-26, 15:16
|
|
|
Dareczek rozwiąże każdy problem i będzie wszystko jasne...
wystarczy dopisac się do listy...
http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
|
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2016-02-26, 15:28
|
|
|
Gino Przyjacielu mojej żony.... wiesz jak jest .... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1610/2343 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2016-02-26, 15:52
|
|
|
| martini44 napisał/a: | wiesz jak jest .... |
Wiemy...wiemy...wątroba już nie ta... |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2016-02-26, 15:54
|
|
|
Tadeuszu moja wątroba zawsze ma problem jak wracam od Was ..... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-02-26, 17:10
|
|
|
Nie | martini44 napisał/a: | yć może tak ma być w momencie gdy są dwa różne akumulatory Gelowy/Kwasowy.....niewiem....
Aha.... lodówka również nie pracuje na 12V
Bezpieczniki sprawdzone... |
Wszystko wskazuje na to iż elektroblok nie dostaje sygnału D+ (kontrolka alternatora) gdy pojawia się ładowanie. Wg tego co widzę na zdjęciu (nie mogę w necie znaleźć schematu) to chyba we wtyczce Batterien ten czarny nr 7. Na nim po pojawieniu się ładowania winno się pojawić 12V. Jak mi podeślesz schemat to powiem Ci na pewno na którym wejściu. Na tym przewodzie powinien być bezpiecznik u mnie jest w pobliżu aku silnikowego. Jak nie wiesz jak sprawdzić dzwoń pogadamy. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
| |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 144/6 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2016-02-26, 17:49 Re: "SUDOKU" elektroblok chyba problem
|
|
|
| martini44 napisał/a: | | podczas pracy silnika nie mam ładowania akumulatora pokładowego GELOWEGO gdy w tym samym czasie ładowanie akumulatora rozruchowego KWASOWEGO wynosi ok 14,4 V , |
Czy aby napewno ładowanie pokładowego aku z alternatora odbywa się za pośrednictwem energobloku?
Zwykle rozruchowy jest "spięty" z pokładowym grubym przewodem i przekaźnikiem sterowanym napięciem z alternatora. Zwykle jeszcze na tym kablu jest bezpiecznik 40 - 60A. Przy takim rozwiązaniu powodem takich objawów jest właśnie ten przekaźnik a częściej bezpiecznik. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2016-02-26, 17:55
|
|
|
krzlac, być może.... ale lodówka również nie działa na 12V podczas pracy silnika , wszystkie dla mnie widoczne bezpieczniki sprawdziałem, fakt nie spotkałem aż tak duzych 40-60 po drodze .....
nie jestem elektrykiem ani elektronikiem nie znam się na tym a schemat rozumiem tylko połowicznie..... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
| |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 144/6 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2016-02-26, 18:04
|
|
|
| Fakt, Frankia to nie Ebac. Ale ja dokładnie tak miałem, bezpiecznik 40A przy samym akumulatrze rozruchowym. Jeden telefon do Ebacu wszystko wyjaśnił. Energoblok tez Schaudt (inny model). W kwestii lodówki się nie wypowiadam bo mam kompresorową 12V. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
| |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2016-02-26, 20:34
|
|
|
| mrsulki napisał/a: | | Wg tego co widzę na zdjęciu (nie mogę w necie znaleźć schematu) to chyba we wtyczce Batterien ten czarny nr 7. Na nim po pojawieniu się ładowania winno się pojawić 12V |
dokładnie..... w/g schematu ta pozycja 7 to D+ Li-Ma 2A
ale napięcie 14.4 po uruchomieniu silnika pojawia się na pinie 4 i 1 Batterien oraz 4 w an Panel (żółty kabelek)
z opisu Batterien pozycja 4 i 1 dotyczy akumulatora nr1 a 5 i 2 akumulatora nr 2 gdzie niema napięcia
DSC08643.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 233 raz(y) 190,91 KB |
DSC08644.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 164 raz(y) 200,52 KB |
|
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
| |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-02-26, 21:34
|
|
|
| martini44 napisał/a: | | dokładnie..... w/g schematu ta pozycja 7 to D+ Li-Ma 2A |
Czyli musisz szukać tego bezpiecznika 2A na D+ po uruchomieniu silnika i zgaśnięciu kontrolki ładowania winno być 12V. Może to być rzeczony bezpiecznik (szukaj go raczej w komorze silnika da się go poznać bo będzie na nieoryginalnej instalacji tylko w dokładanej przez producenta zabudowy) lub jak było w moim wypadku badziewna szybkozłączka przy wpince w oryginalną instalację auta. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2016-02-26, 21:50
|
|
|
Marcin, najczęściej w DII wpinają się przy poduszce silnika. Stosowana jest taka niebieska szybkozłączka która śniedzieje i nie przewodzi prądu. Musisz to sprawdzić. Zaraz koło tej wpinki, powinien być również bezpiecznik.
Dla testów możesz podać poprzez bezpiecznik na 7pin plus. Będziesz wiedział czy działa EB. |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2016-02-27, 15:53
|
|
|
| mrsulki napisał/a: | | jak było w moim wypadku badziewna szybkozłączka przy wpince w oryginalną instalację auta. |
| Gewehr napisał/a: | | Stosowana jest taka niebieska szybkozłączka która śniedzieje i nie przewodzi prądu. Musisz to sprawdzić. Zaraz koło tej wpinki, powinien być również bezpiecznik. |
Koledzy..... dzięki Wam problem częściowo rozwiązany..... prąd na D+ odnaleziony, winna faktycznie jak pisaliście niebieska pieprzona szybkozłączka jak i samo gniazdo bezpiecznika ( niewiem dlaczego mam założony bezpiecznik 7,5A ) no i ładowanie na akumulatorze Gelowym już jest..... DZIĘKUJĘ......
Pozostaje jednak problem z działaniem lodówki na 12V ....... na wtyczce "an Panel" pozycja 4 w/g schematu to lodówka i tu prąd jest a po załączeniu lodówki przełącznik nie podświetla się........KAIMAR plissss...... |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 39 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 226/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2016-02-27, 16:24
|
|
|
| martini44 napisał/a: | | niewiem dlaczego mam założony bezpiecznik 7,5A |
Możesz tam dać nawet 5A, nie wstawiaj większego. Ten przewód jedynie ma wysterować przekaźnik. |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2016-02-27, 16:29
|
|
|
Marcinku proszę CIĘ o burze myśli na temat lodówki mimo iż tak jej nie używam na 12V wolałbym aby ta funkcja działała |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
| |
|
|
|
 |
|
|