Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowy alternator w samochodzie
Autor Wiadomość
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-03-05, 18:55   Dodatkowy alternator w samochodzie

Cześć,

Mam pytanie do kolegów, którzy zajmują się mechaniką pojazdową:

Jak dużym kłopotem jest zamontowanie drugiego, dodatkowego alternatora w samochodzie?

Konkretnie mam na myśli Mercedesa Sprintera I generacji po faceliftingu, z silnikiem OM 611 (2.2 CDI). Wiem, że w niektórych sprinterach seryjnie montuje się prądnicę 230V, więc pewnie jest jakaś możliwość dojścia, ale jako bardziej hobbista nie orientuję się nawet, jakby się do tego zabrać. Jakaś dodatkowa rolka i pasek osobny?
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2016-03-05, 20:08   

koder napisał/a:
Jak dużym kłopotem jest zamontowanie drugiego, dodatkowego alternatora w samochodzie?

Chyba nie tak dużym, trzeba znaleźć dla niego miejsce i możliwość napędzania. Ale czy nie prościej wymienić alternator na dwa razy mocniejszy? Na jedno wyjdzie.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-03-05, 20:19   

janusz napisał/a:
le czy nie prościej wymienić alternator na dwa razy mocniejszy? Na jedno wyjdzie.

Nie jeżeli potrzebujesz innego napięcia.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2016-03-05, 20:28   

koder napisał/a:
Nie jeżeli potrzebujesz innego napięcia.

O ile większego?
Przetwornica nie da rady?
Można wyprowadzić końce uzwojeń z alternatora i zastosować transformator trójfazowy albo 3 jednofazowe i otrzymać odpowiednie napięcie.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-03-05, 20:36   

Oj no rozpatruję instalację zabudowy 24V. Jeżeli wstawienie dodatkowego alternatora 24V nie jest szczególnym problemem, to rozwiązuje problem ładowania w czasie jazdy. Jeśli zaś jest szczególnym problemem, to jest masa innych opcji. Można wrócić do 12V (większe koszty regulatorów, większe straty). Można ładować przez DC/DC. Brakuje mi jednak danych.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-03-05, 22:32   

Bardzo zależy od silnika. W car audio niektórzy maniacy poświęcają klimę i montują drugiego altka w miejsce sprężarki. No ale o tym rozmawialiśmy.
Mnie jednak zastanawia, czy koszt zakupu 2-go altka i zapłacenie jakiemuś fachowcowi pokryje różnicę w pomiędzy droższym a tańszym regulatorem. Pomijam ryzyko takiego moda, że to się kiedyś nie rozleci, albo nie wyrwie kawałka łapy, jeśli mechanik nie zamontował tego w przemyślanym miejscu.
Dalej. Panele będą te same przy MPPT, przetwornice czy 12 czy 24V są w tej samej cenie. Np. Volta. Można ustrzelić taniej tą na 24V, bo ktoś opycha jak mu się pomyliło przy zakupie. I tyle. Straty? No pewnie, ale wg mnie pomijalne. Prądy z paneli nie są aż takie ogromne, żeby nie dało się kupić grubszych kabli. Max jaki widziałem z 260W to 17,4A, a standard latem to ok 12A. więc z 500W paneli będzie ile? 25A. Po co grubsze kable jeśli i tak mam od regulatora 12mm2. Nie mylić z 1,2mm2. :-P
A i tak regulator czy przetwornicę montujemy blisko aku. Kable od altka? Jaki problem zastosować 25mm2. Takie mam i spadek rzędu 0,1-0,2V przy ok. 70A. Ale to raczej na złączach przekaźnik, hebel, bezpieczniki, a nie samym kablu.
Wg mnie pchanie się w 2-giego altka (zwiększanie ryzyka awarii), bo tańszy regulator nie ma sensu. :spoko
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Paź 2015
Piwa: 95/195
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2016-03-06, 15:18   

To jest zmniejszanie ryzyka awarii bo masz juz zalozony drugi alternator
Ktory moze awaryjnie przez jakiekolwiek zamienniki napiecia zastapic uszkodzonego...
:) kwestia rozwiazan :) i kasy tez... :)
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 27/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-07, 13:46   

Też myślałem o 24V ale na razie przy pełnej masie moich problemów...będę chciał wstawić znacznie mocniejszy jeden i pozostać na 12V.
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***