Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Uturbienie staruszka
Autor Wiadomość
SDeba 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fendt 570
Dołączył: 07 Wrz 2014
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-03, 18:23   Uturbienie staruszka

W moim camperku posiadam wolnossącego dieselka 2.5d (Ducato I - 93 rocznik). Co potrzebne jest do adaptacji tego silnika do wersji z turbo, czyli 2.5td? Czy ktoś sie tego podejmował i pomoże w temacie? :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-04-03, 18:48   

:bylo :bylo :bylo Poszukaj :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
monio7 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: peugeot J5 chausson acapulco 59
Nazwa załogi: monio7
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2014
Piwa: 16/3
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-04-03, 20:16   

Mam Peugeota J5 z silnikiem wolnossącym 2,5 D od fiata Ducato z 91r. Właśnie zrobiłem przekładkę całego zespołu napędowego Fiata Ducato 2,5TD z 93r. Najgorszym problemem jest wstawienie nowego silnika, bo bardzo przeszkadza pompa wspomagania steru (całość mieści się na mikrony). Poza tym nie ma większych problemów. Dzisiaj poszedł w pierwszą trasę. Jest zrywniejszy i bardziej elastyczny. Jak masz możliwość to rób.
_________________
Pozdrawiam Danusia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2016-04-03, 20:24   

Zobacz tutaj http://www.camperteam.pl/...highlight=turbo
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SDeba 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fendt 570
Dołączył: 07 Wrz 2014
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-03, 21:41   

Dziękuję za linka :)

monio7 napisał/a:
Mam Peugeota J5 z silnikiem wolnossącym 2,5 D od fiata Ducato z 91r. Właśnie zrobiłem przekładkę całego zespołu napędowego Fiata Ducato 2,5TD z 93r. Najgorszym problemem jest wstawienie nowego silnika, bo bardzo przeszkadza pompa wspomagania steru (całość mieści się na mikrony). Poza tym nie ma większych problemów. Dzisiaj poszedł w pierwszą trasę. Jest zrywniejszy i bardziej elastyczny. Jak masz możliwość to rób.


Rozumiem więc, że dokonałeś pełnej przekładki, a nie adaptacji 2.5D na 2.5TD? Trochę boję się pełnej operacji, bo obecny silnik jest jak dzwon i poza mocą niczego mu nie brakuje - a nowy jest wielką niewiadomą :/

Jest różnica w prędkości przelotowej? Gdyby udało się jechać te 10km/h szybciej przy podobnym zużyciu paliwa... :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pluszak11 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: j5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2013
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: rudnik
Wysłany: 2016-04-04, 06:06   

Też przełożyłem silnik na td i mocy jest teraz dużo, ale szybciej nie jedzie, do tego jest potrzebna skrzynia o większym przełożeniu. Ciągle jest o 10 za mało do normalnej ekonomicznej jazdy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SDeba 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fendt 570
Dołączył: 07 Wrz 2014
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-04, 07:54   

Temat skrzynki rozumiem. Bardziej chodzi mi o to, czy jazda 100km/h na liczniku (co na GPS jest w moim przypadku jakieś 95km/h) jest realna przez dłuży czas. W obecnej wolnossącej konfiguracji wystarczy nawet mały wiatr lub delikatna górka i czuję, jak on się męczy próbując utrzymać tę prędkość, więc odpuszczam. Pomijam już temat spalania, które w alkowie wtedy wzrasta do 11-12l...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SDeba 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fendt 570
Dołączył: 07 Wrz 2014
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-04, 18:21   

Czy w takim razie przełożenie silnika 2.8 idTD jest równie łatwe? I czy skrzynia tam jest dłuższa od 2.5d?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
monio7 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: peugeot J5 chausson acapulco 59
Nazwa załogi: monio7
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2014
Piwa: 16/3
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-04-04, 18:38   

Mój silnik padł i skrzynia też była w bardzo kiepskim stanie więc dlatego zdecydowałem się na przekładkę. To co zamontowałem to ledwo się zmieściło. Po tej zamianie samochód stał się bardziej elastyczny i zrywniejszy, nie odczuwa podjazdów pod górę. Jadąc 50 km/h na piątym biegu, rozpędza się i nie trzeba redukować. Prędkość maksymalna obu zespołów napędowych jest wg danych producenta, taka sama i zużycie paliwa jest bardzo podobne, różnią się tylko mocą. Większego silnika do tego auta nie da się zamontować, ponieważ się nie zmieści. J jestem z przekładki bardzo zadowolony :wyszczerzony:
_________________
Pozdrawiam Danusia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2016-04-04, 18:50   

Cytat:

Czy w takim razie przełożenie silnika 2.8 idTD jest równie łatwe?

Jak dla kogo i zależy gdzie ma wejść ten silnik. :bajer
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-04-04, 19:11   

monio7 napisał/a:
Jadąc 50 km/h na piątym biegu, rozpędza się i nie trzeba redukować. :


gratuluję hardcorowego podejścia do słabych piątek w tych autach, zrywanie wieloklinów to normalka , własnie przez przyspieszanie na piątce z małych prędkości :bajer

:spoko :spoko :spoko


Mechanicy lubią takich klientów , bardzo :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SDeba 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fendt 570
Dołączył: 07 Wrz 2014
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-04, 19:14   

SlawekEwa napisał/a:
Jak dla kogo i zależy gdzie ma wejść ten silnik. :bajer
Pod maskę Ducato I z 93' :) Per "łatwe" rozumiem ilość wymaganych przeróbek oraz kompatybilność z obecną budą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***