Naprawa podłogi |
Autor |
Wiadomość |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 357/142 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2015-09-05, 22:17
|
|
|
U mnie oryginalna sklejka na podłodze jest nie laminowana, ma tylko tę wykładzinę. I stąd pomysł pozbycia się pvc. Więc może oddychać. Z laminowanej mam meble.
Ale uwięzienie wilgoci jest problemem, a może jakaś perforowana sklejka?
Życzę powodzenia w reanimacji |
|
|
|
 |
BIGL
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymer Eriba - ogonek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lip 2015 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-06, 08:46
|
|
|
U mnie tylko dolna sklejka była laminowana (w zasadzie to folia) od zewnętrznej strony, górna tak jak u Ciebie. |
|
|
|
 |
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/128 Skąd: Piaseczno

|
Wysłany: 2015-09-06, 11:24
|
|
|
Ja w luku pod nogę skutera wkleiłem na taśmę dwustronną taki kawałek alu. blachy (40/40cm ) ryflowanej ( takiej jak Twoja ), po msc. dorobił mi kolega z pleksi taką podstawkę zamieniając zauważyłem problem.
Do rzeczy - po między blachą ( zimną ) a ciepłą sklejką ( w luku jest taka jak na naczepach w ciężarówkach.. występuje taki punkt rosy.. jak oderwałem tą blachę alu. to była woda pod jej powierzchnią...
To samo kiedyś w poprzednim kamperku pod miejsce w którym opiera sie drabina w alkowie chciałem podłożyć alu blachę pod wykładzinę a między gumolit aby nie gniotło miejscowo podłogi - problem ten sam; woda pomiędzy alu a wykładziną gumową...
Piszę to abyś pomyślał czy to na pewno dobry pomysł....
Ja na twoim miejscu zastosował bym od spodu najcieńszą płytę ( tą brązową co jest na przyczepach , naczepach ciężarówek) w moim obecnym kamperku jest alko i cała podłoga dolna jest z tego wykonana, wygląda jak nowa po 10-ciu latach...
Pozdro. |
|
|
|
|
 |
BIGL
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymer Eriba - ogonek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lip 2015 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2015-09-06, 16:28
|
|
|
Wiem dokładnie o punkcie rosy - jest od dokładnie taki sam pod blachą, sklejką czy całą konstrukcją ścian. Blacha jest od zewnątrz i ewentualnie tam mógłbym się spodziewać roszenia - to nie różni się niczym od konstrukcji ścian (blacha,szkielet, sklejka). W zimny wilgotny dzień przy włączonym ogrzewaniu często na zewnątrz odznacza się szkielet naszych pojazdów |
|
|
|
 |
jacek_1970
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer B544 Citroen
Dołączył: 30 Maj 2016
|
Wysłany: 2016-05-30, 16:22
|
|
|
Witajcie, Dzis polezalem trochę pod samochodem który zanabyłem, żeby ocenic stan podłogi.
Ogólnie jest świetnie, nie widać nic niepokojącego. Ale widzę ze od strony zewnętrznej miedzy blachą a sklejką jest jeszcze jakaś listwa drewniana.
No i się zastanawiam czy te elementy jak podłoga i ta listwa wymagają jakiejś konserwacji, zabezpieczania itp.?
Czy pomalowanie tego od dołu biteksem jest praktykowane czy lepiej nie ruszać żeby mogło schnąć po zmoczeniu? Tam są różne szpary miedzy kawałkami sklejki czy właśnie sklejką a tą listwą i korci mnie żeby to malnąć jakimś bitumitem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-05-30, 18:29
|
|
|
jacek_1970 napisał/a: | Czy pomalowanie tego od dołu biteksem jest praktykowane czy lepiej nie ruszać |
Jak masz malować Biteksem to lepiej nie ruszać. Do drewnianych podwozi należy stosować preparaty "oddychające" a nie natryskiwać bądź nakładać szczelnej skorupy. Specjalny środek to np: Dekaphon 9735 firmy DEKALIN. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
BIGL
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymer Eriba - ogonek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lip 2015 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2016-05-30, 20:21
|
|
|
W moim przypadku oryginalna dolna sklejka była z zewnątrz zalaminowana folią - nie było mowy o żadnym oddychaniu. |
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 134/101 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2016-05-30, 21:36
|
|
|
BIGL napisał/a: | W moim przypadku oryginalna dolna sklejka była z zewnątrz zalaminowana folią - nie było mowy o żadnym oddychaniu. |
Dokładnie
Drewniana podłoga ma być wodoodporna
Newralgiczne punkty podwozia to brzegi ścian za nadkolami i tył zwłaszcza po łazienką |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-05-30, 21:46
|
|
|
Bim napisał/a: | Drewniana podłoga ma być wodoodporna | i owszem ale nie zaklejona na szczelnie bitumem. Wszelkie konserwanty do drewna nie powodują izolowania drewna od wody tylko je konserwują.
Cytat: | W moim przypadku oryginalna dolna sklejka była z zewnątrz zalaminowana folią - nie było mowy o żadnym oddychaniu. |
Jesteś na 100% pewien że to folia a nie membrana??? |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 134/101 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2016-05-30, 22:03
|
|
|
mrsulki czy widziałeś ,żeby podłoga gniła po środku podwozia zazwyczaj po umyciu jest jak nowa jazda zaczyna się przy listwach ramiakach zewnętrznych
Kolega nie napisał ile Lat ma jego kamperek mniemam ,że pond 20 lat i ta dolna listwa w większości kamperów nie oddycha tylko jest nadszarpnięta zębem czasu do połowy swojej grubości
Wystarczy ostry szpikulec i widać gdzie jest zdrowa listwa która fabrycznie jest najsłabszym elelmentem podłogi |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|