Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
D/C/P/R Czy są na bliźniakach?
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-08-02, 21:47   D/C/P/R Czy są na bliźniakach?

Tak sobie myślę, gdyby się trafił Ducato/Citro/Peu lub Renóweczka, ale na tylnej osi z kołami bliźniaczymi, tak jak nie które ze stajni Forda, to warto taką konstrukcję nabyć czy unikać?
Pomijam koszt 1 pary opon.
Trakcja, przyczepność, spalanie...
Czy w ogóle takie modele występują?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 380/163
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2016-08-02, 22:09   

Czy samochody z przednim napędem mają bliźniaki :?:
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-08-02, 22:26   

Nie istnieją takie dziwolągi. Jedyna opcja na udziwnienie to dwie osie z tyłu.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-08-02, 22:34   

Skoro były/są busy dostawczaki/specjalne w wersji 4X4 to moje pytanie z tego zamysłu się wzięło.
.
A jak takim bliźniaczym fordem się jeździ?
Twardo czy stabilnie?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-08-03, 07:51   

Takim jak na foto, to jeździ się normalnie buja :szeroki_usmiech , zarejestrowany do 3,5 tony, ale tak na oko to ten Ford sam tyle waży. W R tylko model Mascot ma podwozie na bliźniakach i napęd tył, ale to też ciężkie auto

image.jpeg
Plik ściągnięto 3515 raz(y) 128,47 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2016-08-03, 08:20   

Z wymienionych jedynie nowego mastera/movano można mieć w wersji z tylnym napędem i ew. na bliźniakach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2016-08-06, 09:39   



Fiat Ducato vs Renault Master – porównanie wagi półciężkiej | TEST
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2016-08-07, 08:29   

Nie mozesz przyjmować takiego założenia na wstepie , tylna oś na bliżniaku jest wypadkową całej konstrukcji pojazdu i zakładanych parametrów i oczekiwań użytkownika jakie ma spełniać. Rzecz najmniej istotna moze - podwyższony koszt eksploatacji takiego autka - na drogach platnych wzrasta koszt oplat o srednio 1/3 - tylko ze wzgl na to ze sprzet jest na blizniaku. Jezeli szukasz auta to przede wszystkim zwracaj uwagę na rozstaw osi , powinny być zachowane proporcje .( miedzy zdeżakiem tylnym a tylną osią nie powinno być więcej niż 1,4m) Duzy nacisk na tylną oś rozwiązują pojedyncze opony 16 cali o szerokosci od 195
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-08-07, 20:33   

Dziękuję, wiem :)
Jestem dwupaworęcznytechniczny, ale nie mam pojęcia jak się lata tylnopędem na bliźniakach bo nigdy nie miałem.
O to pytam głównie bo przypaliłem na pewien model ( z Fordem pod budą) i na trzeźwo spać nie mogę ;)
.
Edit: Gdzie są przejazdy płatne kontrolowane pod względem ilości kół na tylnej osi? Nigdy takiego znaku/tablicy/cennika nie widziałem.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2016-08-07, 20:58   

A1
Kat 2
http://a1.com.pl/oplaty/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-08-07, 22:10   

Henryczku,głupi jestem to wiem od zawsze, ale gdzie w linku odnaleźć opłatę od bliźniaków po dupą?
.
Nawiasem: Przekombinowane po Polsku = daleko nam do Europy/świata, nadal więc za takie kretynizmy jesteśmy kosmos za Pigmejami.
.
Q...rka! Otopl.pl
Dlatego nie latam po PL. Wolę wydawać Polskie siano innym, mądrzejszym/niekrwiopijczym krajom.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2016-08-08, 09:43, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarekzpolski 
stary wyga


Twój sprzęt: Laika na Transicie
Nazwa załogi: jarki
Dołączył: 04 Mar 2010
Piwa: 83/6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-08-07, 22:25   

Jeżdżę 4 lata na bliźniakach. Może dorzucę odrobine od siebie z praktyki, czasem wbrew legendom i stereotypom wszelakim…a czasem potwierdzając...

Plusy:
- po założeniu poduszek (pozycja nieobowiązkowa) i podpompowaniu do 3-4 bar przed jazdą po serpentynach – nasze laski robią szpagaty w środku żeby nie rozmazać się na ścianach. Auto sunie jak przyklejone. Nie wiem co bym musiał zrobić żeby „zarzuciło tyłem”…Przywalić w bandę pod kątem 45 stopni ?...

- opony normalnie wytrzymują 40-50 tysięcy. W bliźniakach 60-80. Zadzwoń jak Ci się skończą…pochylę czoło z uznaniem i podzielę Twój ból - jeżeli miałeś od nowości i zmuszony jesteś wymienić przejeżdżając kamperem prawie sto tysięcy…

- w razie przebicia jednego z tylu pomału dojedziesz do każdego warsztatu. Tylko musisz się kapnąć że się to stało. Podobno są tacy co nie czują że mają kapcia z tylu na stronie…

- lepsza trakcja w terenie, ale bez przesady. Nasze auto jest na tyle obciążone, ze w terenie radzi sobie maksymalnie dwa razy lepiej niż Darolowy jamnik na ALCO. Ale maksymalnie dwa razy . Nie więcej. Do off-road-wego wymiatacza droga mu daleka. Śliska trawa to dla nas banał, ale piaski już niekoniecznie…Wysoki prześwit pomaga na hopkach i w terenie.

- tylny napęd jest bardziej naturalny. Przednia oś zajmuje się kierowaniem, a tylna napędem. 99% procent klientów Tesco to potwierdza pchając wózek zamiast ciągnąc. Coś w tym musi być…


Minusy:
- Autostrady. Poza odcinkiem Katowice – Kraków na A4 i jakieś północne odcinki A1 – nigdy nigdzie w Europie niż spotkałem się z dyskryminacją bliźniaków. Policz ile razy w roku przejeżdżasz kamperem te odcinki autostrad A1 i A4 i będziesz miał roczny koszt….

- Podłoga. Ze względu na wał i tylni most podłoga w zabudowie jest na wysokości pępka. Powiedzmy że Twojego bo co do żony nie wiem kto niższy…Jak masz problem z wchodzeniem na 2-3 schodki to masz problem. Ja nie mam . Na razie....

- Waga napędu i dodatkowe kapcie podwyższają spalanie. Oczywiście że podwyższają…

- 6 zimówek to większy koszt ni z 4. Nie da się ukryć…Pod warunkiem ze postanowiłeś mieć zimowki i przekładać…

- kołpaki. Trudno dostać porządne. Większość sprzedających nie rozumie nawet o co chodzi w problematyce kołpak-bliźniacza odwrócona felga. Zainteresowanym pomogę…

Pozdrawiam
_________________
2+2+Pies Kudłaty
"Każdy kolejny dzień jest pierwszym dniem reszty naszego życia" Frazes ? Niekoniecznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-08-08, 11:56   

Rzeczowo i konkretnie.
Thx
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roldis 
trochę już popisał

Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
Dołączył: 07 Sie 2016
Otrzymał 2 piw(a)
Wysłany: 2016-08-08, 14:39   

pisząc o kosztach raczej mialem na mysli zachodnią Europe - ma to swój wymiar. Jezeli kolega jest przed zakupem to sądzę dużą role odegra przypadek i tzw okazja , podstawowym kryterium sądze jest silnik i jego pojemnosc - najlepiej zeby była bliska 3l.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2016-08-08, 16:01   

Jeździłem kamperem na blizniakach przez 3 sezony. Złego słowa nie powiem. Jedynie wkurzaja wyższe opłaty na polskich autostradach (więcej niż 100% stawki za kat. do 3.5 t).
Reszta to już spokój. Dwukrotnie bliźniak ratował mnie po złapaniu kapcia - spokojnie dojechałem do wulkanizacji. Wyjazd po mokrej trawie na kampingu Jonidlo tuż po wyciąganiu dwóch dukaciakow przez terenowke - bezcenny. Te miny gapiow:)
Zanim kupiłem miałem też wiele wątpliwości.
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***