Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
kupowanie półintegry z silnikiem do 2.0l do EUR30.000
Autor Wiadomość
piotrdominik 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: coś do 6m
Dołączył: 06 Sie 2016
Wysłany: 2016-08-09, 13:09   kupowanie półintegry z silnikiem do 2.0l do EUR30.000

Witajcie,
Po pierwsze - zakładam nowy temat, bo nie znalazłem takiego, pod który mógłbym się podpiąć, ale jeżeli jednak uważacie, że należy to proszę o przeniesienie.

Zacząłem szukać kampera dla 2+2. Założena, które przyjąłem:
- używany z Niemiec, nie starszy niż 2008, w cenie do €30.000 - €35.000
- do 2.0 litrów bo wolę wydać na wyposażenie niż fiskusa
- śpią 4 osoby (dorośli wygodnie, dzieci aby-aby, 10 i 14 lat zawsze się wyśpią)
- garaż koniecznie (oczywiście kwestia jak duży)
- na pewno nie aklowa, najchętniej integra, ale skończy się pewnie na półintegrze - nie znalazłem żadnej integry z silnikiem 2.0 - w ogóle istnieją?
- raczej mniejszy niż większy, szukałem czegoś do 6m, ale widzę, żeby zejść poniżej 6m i mieć jakąkolwiek przestrzeń to trzeba sporo zapłacić za ten dodatkowy 1m. Czyli rozsądniej będzie do 7m, chociaż manewrowość i możliwości wjeżdżania w różne miejsca spada.
- reszta (wyposażenie, przebieg, marka) - sprawa wtórna, bo już się nauczyłem, że przy używanym trzeba być gotowym na kompromis.
- kiedy zakup: samochód chciałbym mieć na wakacje 2017, ale jak się trafi coś wcześniej to biorę.

Pochodziłem trochę po mobile.de i na razie przypasował mi Carado T345 z 2012 i... nic więcej?
Zalety Carado:
- Fiat
- fajny rozkład
- brakuje mi opuszczanego łóżka centralnego, ale gdzieś przeczytałem argument, że jego brak to mniejsza waga, więc zaleta.

Ciekawy jestem Waszych opinii i sugestii
- czego szukać
- czego unikać
- na co szczególnie zwrócić uwagę.
- o czymś w ogóle zapomniałem

Piotr
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2016-08-10, 00:26   

Dwulitrowki to w DE nie uświadczysz
2+2 bez opuszczanego lózka to codzienna dezorganizacja i rozkladanie stolika pod wyrko
te opinie o róznicy w manewrowości 6 czy 7 to między bajki włozyć-
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Załoga G 
stary wyga

Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Piwa: 20/3
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2016-08-10, 08:47   

Cytat:
te opinie o róznicy w manewrowości 6 czy 7 to między bajki włozyć-


Ja miałem 6m teraz mam 7 i różnica jest taka, że musiałem nowy garaż zbudować, na parkingach dla osobówek stawałem 6 metrowym a teraz nie mam szans. Są też kempingi, gdzie najtańsze są małe parcele i chociaż 7 metrowy tam się zmieści to nie pozwalają tam stanąć bo trochę wystaje na ulice. W jeździe do przodu nie ma żadnej różnicy, przy skręcaniu też nie specjalnie ale przy parkowaniu to ogromna różnica. Ale nas jest 5 i trochę miejsca potrzebuje. Przy tych nagonkach DMC gdybym jeździł z 2 dzieci to bym szukał coś około 6m i bez stresu zabierać wszystkie rowery a nie liczyć każdy kilogram.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-10, 09:15   

Wszystko zależy jak zamierzasz kamperować. Jak zwiedzanie na dzikusa to do 6 m, jak kempingi to jaknajwiększy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotrdominik 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: coś do 6m
Dołączył: 06 Sie 2016
Wysłany: 2016-08-10, 09:18   

papamila napisał/a:
Dwulitrowki to w DE nie uświadczysz
2+2 bez opuszczanego lózka to codzienna dezorganizacja i rozkladanie stolika pod wyrko
te opinie o róznicy w manewrowości 6 czy 7 to między bajki włozyć-


Faktycznie na Fiacie w DE w tych rocznikach królują Multijety 2,3, Ford odpada bo to 2.2
Na palcach jednej ręki mogę policzyć oferty z 2-litrowym silnikiem. Zwłąszcza, że dla Niemców to nie jest nawet istotne, żeby wyszczególniać fakt takiego silnika w ofercie i trzeba filtrować po jego mocy.

Też zastanawiałem się nad tym łóżkiem opuszczanym - wygoda wielka, ale nie będę sobie wpisywał tego na listę jako coś co jest konieczne. Jak się trafi to dobrze, ale jak będzie coś fajnego bez tego to też ok. Nie zawsze jedziemy w 4 os. Tak jak pisałem - przy używanym trzeba być elastycznym co do wyposażenia, bo się nigdy nie znajdzie. Ale im młodszy kamper tym większa szansa na opuszczane łóżko. Się zobaczy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotrdominik 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: coś do 6m
Dołączył: 06 Sie 2016
Wysłany: 2016-08-10, 09:28   

Załoga G napisał/a:
Cytat:
te opinie o róznicy w manewrowości 6 czy 7 to między bajki włozyć-


Ja miałem 6m teraz mam 7 i różnica jest taka, że musiałem nowy garaż zbudować, na parkingach dla osobówek stawałem 6 metrowym a teraz nie mam szans. Są też kempingi, gdzie najtańsze są małe parcele i chociaż 7 metrowy tam się zmieści to nie pozwalają tam stanąć bo trochę wystaje na ulice. W jeździe do przodu nie ma żadnej różnicy, przy skręcaniu też nie specjalnie ale przy parkowaniu to ogromna różnica. Ale nas jest 5 i trochę miejsca potrzebuje. Przy tych nagonkach DMC gdybym jeździł z 2 dzieci to bym szukał coś około 6m i bez stresu zabierać wszystkie rowery a nie liczyć każdy kilogram.


O różnicy pomiędzy 6 a 7 na kempingu nawet nie pomyślałem. Głównie przeraża ograniczenie możliwości wjeżdzania do miast. Teraz Grand Voyagerem z rowerami mam ponad 6m, ale daję radę. a poza tym to nie kamper. Ale to jest jednak bardziej kwestia zmiany filozofii spędzania wakacji - większa sprawa niż 6 czy 7m.
Na pewno kwestia wożenia gratów jest istotna, bo tego się zawsze uzbiera, zwłaszcza, że lubimy sporty wodne a to jest dość objętościowy sprzęt. Ograniczanie się do 6m odbiera chyba jednak za dużo "bagażowni", ale może musze lepiej poszukać.
Jak to jest z waszego doświadzczenia z tym wjeżdzaniem kamperami 6+ do miast. Naprawde tak gonią z parkowaniem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2016-08-10, 11:11   

Ograniczają tez znaki do 2,5 tony itp.
Np.
Cytat:
Art. 47.

1. Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 2,5 t, pod warunkiem, że:

1) na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju,

2) szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m,

3) pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni.
Np.
2. Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu osobowego, motocykla, motoroweru lub roweru. Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi.

.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-08-10, 11:53   

Cześć

Szukałem wg takich samych kryteriów i znalazłem Burstnera Ixeo Time 585, Fiat 2,0 łóżko opuszczane ( zabudowa 2014 rok, Fiat 2012 ), podawałem gdzieś link do dealera w Niemczech gdzie kupiłem. Wyszukiwanie niestety tylko po mocy ...

Jestem po pierwszych 6k km i:
- silnik 115KM o ile jedziesz max 110km jest super, mocy wystarcza, spalanie 8-9l/100km, szybciej jedzie ale skrzynia w tej wersji jest tylko 5cio biegowa ... generalnie nie mam zastrzeżeń do układu jezdnego;
- opuszczane łożko, rewelacja. O ile można wybrać to polecam w wersji z silniczkiem a nie mięśniowej :lol:
łóżko w suficie daje extra 3m2. Mam 185cm i z długością spania nie ma problemów a miejsca na parterze w 6cio metrowym kamperze jest bardzo dużo
- 6m zgadzam się z przedmówcami, manewrowość w mieście i wszystkich innych miejscach bez zastrzeżeń, można szaleć.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotrdominik 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: coś do 6m
Dołączył: 06 Sie 2016
Wysłany: 2016-08-10, 12:32   

Suliki napisał/a:
Cześć

Szukałem wg takich samych kryteriów i znalazłem Burstnera Ixeo Time 585, Fiat 2,0 łóżko opuszczane ( zabudowa 2014 rok, Fiat 2012 ), podawałem gdzieś link do dealera w Niemczech gdzie kupiłem. Wyszukiwanie niestety tylko po mocy ...

Jestem po pierwszych 6k km i:
- silnik 115KM o ile jedziesz max 110km jest super, mocy wystarcza, spalanie 8-9l/100km, szybciej jedzie ale skrzynia w tej wersji jest tylko 5cio biegowa ... generalnie nie mam zastrzeżeń do układu jezdnego;
- opuszczane łożko, rewelacja. O ile można wybrać to polecam w wersji z silniczkiem a nie mięśniowej :lol:
łóżko w suficie daje extra 3m2. Mam 185cm i z długością spania nie ma problemów a miejsca na parterze w 6cio metrowym kamperze jest bardzo dużo
- 6m zgadzam się z przedmówcami, manewrowość w mieście i wszystkich innych miejscach bez zastrzeżeń, można szaleć.


Ixeo Time 585 też mi się podoba. Ciekawy tylko jestem, jak się śpi pod tym opuszczanym łóżkiem, pewnie trochę jak hundkoja lub miejsce pod kokpitem na małej żaglówce. W wielu opisach w UK ten kamper jest przedstawiany jako dla 2 osób do spania, a spanie w części salonowej jest opisane jako "w wyjątkowych sytuacjach". Ciekawe jakie masz doświadczenia, bo długość 6m i marka kusi bardzo.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-08-10, 12:56   

Spanie u góry:
- bezproblemowo miejsca jest dość, pościeli nie trzeba chować przy składaniu do góry. Wybrzuszenie w dachu pozwala na swobodne korzystanie z górnego łóżka :wyszczerzony: . Moim zdaniem dużo więcej miejsca niż w alkowie ( mogę ci pomierzyć jak chcesz )
- Spanie na dole, nie spałem ale dla 2ki dzieciaków bezproblemowo, tylko trzeba wcisnąć stolik w podłogę i rozłożyć materace.
- jedyna uwaga jest taka, że jak łóżko jest opuszczone to salonu nie ma, więc jak chcesz poczytać na siedząco przy piwku i na zewnątrz pada ... pozostaje kabina kierowcy.

coś za coś, warunkiem żony była pełnometrażowa łazienka i kuchnia , przy naszym rozkładzie cały tył to łazienka ( mogą przebywać dwie osoby ), kuchnia duża, a w salonie gościliśmy 6 osób i dziecko....a ciągle mamy tylko 6m
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-08-10, 13:03   

jedna uwaga eksploatacyjna:
- w naszym przypadku opuszczone łóżko zachodzi lekko na drzwi zewnętrzne ( 15cm w świetle na wysokości 150cm ) jak wyjdziesz w nocy pooglądać gwiazdy to wchodząc na 100% będziesz kontynuować oglądanie... już obiłem narożnik pianką. Może poprawili w nowszych modelach bo na 100% jakiś Niemiec się poskarżył :)

Reszta Kamperka miodzio, bez uwag. Przygotowany do następnej drogi, chyba do Turcji bo będzie cicho i spokojnie.

Jak chcesz jakieś zdjęcia albo zobaczyć w naturze to zapraszam do Gdańska
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotrdominik 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: coś do 6m
Dołączył: 06 Sie 2016
Wysłany: 2016-08-10, 14:14   

Suliki napisał/a:
jedna uwaga eksploatacyjna:
- w naszym przypadku opuszczone łóżko zachodzi lekko na drzwi zewnętrzne ( 15cm w świetle na wysokości 150cm ) jak wyjdziesz w nocy pooglądać gwiazdy to wchodząc na 100% będziesz kontynuować oglądanie... już obiłem narożnik pianką. Może poprawili w nowszych modelach bo na 100% jakiś Niemiec się poskarżył :)

Reszta Kamperka miodzio, bez uwag. Przygotowany do następnej drogi, chyba do Turcji bo będzie cicho i spokojnie.

Jak chcesz jakieś zdjęcia albo zobaczyć w naturze to zapraszam do Gdańska


Dzięki za zaproszenie do GD. Akurat w ten wknd będę pewnie na Helu i w Sopocie ;) Jak byś był gdzieś w okolicy to może by nam się udało skoordynować. A jak nie to przy okazji.

O tym łóżku w świetle drzwi gdzieś już czytałem. OK - kompromisy.
Druga rzecz to lodówka podblatowa- w 586 zmienili na lodówkę pełnej wysokości.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-08-10, 14:30   

Lodówka :) , pierwsze pytanie żony do Sprzedającego - a po co taka duża lodówka ? Odpowiedź: na życzenie wynajmujących Burstner instaluje już tylko duże lodówki....

Po pierwszym miesiącu w trasie już byśmy jej nie zamienili na mniejszą.

Mieszkam przy obwodnicy na wysokości Auchan i jestem w weekend w domu , jak co to daj znać umówimy się . Pisz na emaila
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2016-08-10, 14:34   Re: kupowanie półintegry z silnikiem do 2.0l do EUR30.000

piotrdominik napisał/a:

- używany z Niemiec, nie starszy niż 2008, w cenie do €30.000 - €35.000
- do 2.0 litrów bo wolę wydać na wyposażenie niż fiskusa
- śpią 4 osoby (dorośli wygodnie, dzieci aby-aby, 10 i 14 )

Nie wiem czemu nie chcesz alkowy bo to jedyny sensowny układ dla rodziny z dziećmi, ale to już twój wybór.
Nie masz presji czasu.
Masz przyzwoity budżet (pewnie zawsze można nieco naciągnąć :) )
Wniosek: kup Nowego kampera z tym nowym silnikiem 2.0 (skrzynia 6b) na Citroenie czy Peugeot (nie wiem czy są na Ducato) lub na Fordzie.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotrdominik 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: coś do 6m
Dołączył: 06 Sie 2016
Wysłany: 2016-08-10, 20:22   Re: kupowanie półintegry z silnikiem do 2.0l do EUR30.000

Bajaga napisał/a:
piotrdominik napisał/a:

- używany z Niemiec, nie starszy niż 2008, w cenie do €30.000 - €35.000
- do 2.0 litrów bo wolę wydać na wyposażenie niż fiskusa
- śpią 4 osoby (dorośli wygodnie, dzieci aby-aby, 10 i 14 )

Nie wiem czemu nie chcesz alkowy bo to jedyny sensowny układ dla rodziny z dziećmi, ale to już twój wybór.
Nie masz presji czasu.
Masz przyzwoity budżet (pewnie zawsze można nieco naciągnąć :) )
Wniosek: kup Nowego kampera z tym nowym silnikiem 2.0 (skrzynia 6b) na Citroenie czy Peugeot (nie wiem czy są na Ducato) lub na Fordzie.

Alkowa: mam awersję do b. wysokich samochodów - urwałem dwa, nie - jednak trzy razy rowery z mojego Subaru Legacy, ale to inna historia. Głownie chodzi mi o opory powietrza, wrażliwość na podmuchy itp.
Zastanawiałem się nad nowym, ale ponieważ mam czas, to perspektywa dobrze wyposażonego 3-4 letniego kampera w cenie gołej nówki bardziej mi pasuje. Tak mi się udało kupić osobówkę z mobile.de więc mam dobre doświadczenia.
Ale z drugiej strony - zainteresowały mnie te 2.0l Citroen lub Peugeot - wogóle nie brałem ich pod uwagę, bo nie myślałem, że można kupić coś sensownego nowego za €35K...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***