| 
            
               |  | 
 |  
 
	
			| ducato 1987, 2.5 d, pasek klinowy/alternator |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | serwan   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 27 Lip 2015
 Otrzymał 6 piw(a)
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-27, 22:14   ducato 1987, 2.5 d, pasek klinowy/alternator |   
 |  
               | 
 |  
               | hej, 
 stałem się w końcu posiadaczem
  auto przed zakupem przeszło badanie techniczne, sprzedający naprawił zauważone problemy, dziś odebrałem. auto krótko przed zakupem było okradzione, złodzieje zabrali między innymi akumulatory; sprzedający o tym poinformował, na czas sprawdzania stanu wyposażenia podłączyliśmy tymczasowo drugi aku z innego auta, sprzedający dołożył też stary używany akumulator jako rozruchowy. 
 mając na uwadze powyższe pierwsze trasa była do serwisu (40 km) celem zmiany akumulatora (74ah na 81ah); do momentu zmiany wszystko było ok, po zmianie akumulatora przejechałem kolejne ~80 km, w tym czasie (po około 30 km) przez chwilkę błyskała kontrolka ładowania (dosłownie 30 sekund), a ostatnie ~10 km do domu jechałem z kontrolką ładowania zapaloną stale (70km/h, stała prędkość); w momencie kiedy na chwilę się zatrzymałem na światłach, kontrolka przestała się palić, i do domu dojechałem znów z ładowaniem.
 
 kłopot mam z diagnozą:
 a) temperatura silnika nie wzrosła, chłodzenie było, kontrolka ostatecznie zgasła - więc raczej nie pasek klinowy; widać go zresztą było że się kręci, za dnia ocenie stan paska
 b) zakładam że jeden pasek napędza pompę wody i alternator - mam rację? czy są osobne
 (ile i do czego)?
 c) czy wymiana akumulatora mogła cokolwiek uszkodzić tak, żeby objawy były jak wyżej? czy nowy akumulator to jakieś dramatycznie zwiększone zapotrzebowanie na prąd ładowania?
 d) przy otwartym silniku, poza zwyczajowym klekotem słychać też metaliczne pobrzękiwanie, coś jakby na masce ktoś zostawił klucz, i ten klucz wpadł w rezonans; dochodzi z okolic alternatora - ktoś podpowie jakie są objawy uszkodzonego alternatora? czy chałupniczo można je zdiagnozować?
 e) pasek klinowy, wymiana/naciąganie; to jakaś duża uciążliwość? czy jak w maluchu, jedna śruba i dźwignia z trzonka od miotły?
 
 pozdrawiam
 serwan
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | McGali   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
 Nazwa załogi: GaliTeam
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 26 Lip 2009
 Piwa: 17/9
 Skąd: EZG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-27, 23:11   Re: ducato 1987, 2.5 d, pasek klinowy/alternator |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja zacząłbym od alternatora (szczotki i przy okazji łożyska) |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | serwan   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 27 Lip 2015
 Otrzymał 6 piw(a)
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-28, 11:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | hej, 
 właśnie się przyjrzałem alternatorowi, i zgaduję że poprzedni właściciel go wymienił na nieoryginalny; jest to marelli, oznaczony aa125r, 14v, 55a - a powiedziałbym że powinien być 65-cio amperowy. ktoś może wie z czym jeździ / powinien jeździć 2.5d, model 280, 1987?
 
 pozdrawiam
 serwan
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Piotr Alaska   doświadczony pisarz
 
  
 Twój sprzęt: Challenger Citroen C-25
 Nazwa załogi: Alaska
 Dołączył: 13 Cze 2014
 Otrzymał 15 piw(a)
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-28, 11:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak stuka pasek klinowy alternatora. Może być luźny, naderwany lub krzywe jest kółko alternatora. U mnie tak było, może właśnie problem z ładowaniem wziął się z tego że pasek się ślizga. 
 Piotr
 |  
				| _________________ Piotr
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Piotr Alaska 2016-08-28, 11:53, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | McGali   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
 Nazwa załogi: GaliTeam
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 26 Lip 2009
 Piwa: 17/9
 Skąd: EZG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-28, 11:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | serwan napisał/a: |  	  | hej, 
 właśnie się przyjrzałem alternatorowi, i zgaduję że poprzedni właściciel go wymienił na nieoryginalny; jest to marelli, oznaczony aa125r, 14v, 55a - a powiedziałbym że powinien być 65-cio amperowy. ktoś może wie z czym jeździ / powinien jeździć 2.5d, model 280, 1987?
 
 pozdrawiam
 serwan
 | 
 
 W tym modelu były montowane takie alternatory.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | serwan   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 27 Lip 2015
 Otrzymał 6 piw(a)
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-28, 11:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Piotr Alaska napisał/a: |  	  | Tak stuka pasek klinowy alternatora. Moze być luzny, naderwany lub krzywe jest kółmo alternatora. 
 Piotr
 | 
 
 dobra diagnoza
  faktycznie jest krzywe względem płaszczyzny pozostałych kól/paska, stąd zakładam że się łożyska rozlatują; zamawiam nowy alternator (używka oczywiście), ten po wymianie spróbuje zregenerować i może będzie na zapas 
 pozdrawiam
 serwan
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | nercedes   zaawansowany
 Nigdy nie nalezy sie wycofywac.Rany w plecy to hań
 
 Dołączyła: 01 Lut 2009
 Piwa: 5/2
 Skąd: Krapkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-28, 12:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jak już wymieniasz to kup sobie mocniejszy taki 140 A Oryginalny ma chyba 70 A |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | serwan   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 27 Lip 2015
 Otrzymał 6 piw(a)
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-28, 13:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | zastanawiałem się przez chwile nad zamiana - ale mam obawy co do mocowań, i offsetu kola pasowego od punktów mocowania; są jakieś alternatory silniejsze niż 55a, które na pewno: - będą pasowały do otworów mocujących w bloku silnika
 - koło pasowe takiego alternatora będzie w tej samej płaszczyźnie co pozostałe 2 koła pasowe na tym samym pasku?
 i jeżeli takie modele są, to na jakim pasku chodzą (obecnie mam 10x913)
 
 pozdrawiam
 serwan
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | nercedes   zaawansowany
 Nigdy nie nalezy sie wycofywac.Rany w plecy to hań
 
 Dołączyła: 01 Lut 2009
 Piwa: 5/2
 Skąd: Krapkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-28, 13:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam i silnik  2,5 d  i kupiłem alternator  140 A z Opla  i pasuje zamieniłem tylko koło pasowe bo tam było na szeroki pasek |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | serwan   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 27 Lip 2015
 Otrzymał 6 piw(a)
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-28, 13:50 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | nercedes napisał/a: |  	  | Mam i silnik  2,5 d  i kupiłem alternator  140 A z Opla  i pasuje zamieniłem tylko koło pasowe bo tam było na szeroki pasek | 
 
 moze znasz oznaczenie tego alternatora? i co do koła pasowego, średnica wałka i sposób osadzenia był taki sam, czy trzeba było coś przerabiać z kołem/wałkiem? no i jak zuzycie paliwa, nie podskoczyło drastycznie?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | nercedes   zaawansowany
 Nigdy nie nalezy sie wycofywac.Rany w plecy to hań
 
 Dołączyła: 01 Lut 2009
 Piwa: 5/2
 Skąd: Krapkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-28, 15:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zobaczę czy pisze jaki to alternator koło pasowe dałem z starego alternatora co był w aucie a czemu by miało wzrosnąć zużycie paliwa  do tego stopnia żebym to odczuł Jutro zrobię zdjęcie Jedyna trudność to go tam wsadzić |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | amples   Kombatant
 
 Twój sprzęt: Master III
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 28 Lut 2013
 Piwa: 129/18
 Skąd: UE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-28, 16:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | serwan napisał/a: |  	  | no i jak zuzycie paliwa, nie podskoczyło drastycznie | 
 O zużyciu paliwa nie decyduje moc jaką morze wytworzyć alternator tylko na jaką jest zapotrzebowanie odbiorników , taka alternator wytwarza (tak w skrócie)
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | nercedes   zaawansowany
 Nigdy nie nalezy sie wycofywac.Rany w plecy to hań
 
 Dołączyła: 01 Lut 2009
 Piwa: 5/2
 Skąd: Krapkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-28, 16:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo dobra odpowiedź Myśle ze na pełnej mocy pasek zwykły nie rowkowy długo by nie pochodził |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | serwan   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 27 Lip 2015
 Otrzymał 6 piw(a)
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-28, 20:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | zadzwoniłem do sprzedającego (nie odebrałem karty wozu, chciałem się dopytać czy znalazł i czy już mogę podjechać), wspomniałem też że ładowanie szwankuje, i.. powiedział że powinien mieć zapasowy alternator, w poniedziałek się zdzwonimy i jak jest to się umówimy na wymianę.. zaskoczył mnie bardzo miło, zobaczymy jak to się ułoży..   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | roldis   trochę już popisał
 
 Twój sprzęt: F.Ducato 2,5 td 90
 Dołączył: 07 Sie 2016
 Otrzymał 2 piw(a)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2016-08-30, 08:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | z mocowaniem alternatora nie ma potrzeby kombinowania bo jest proste i sprawdzone , wiekszość alternatorów fiata , renaulta , iveco , citroena jest taka sama - czasami są róznice w dlugości tuleii dystansowej , 55 A wystarcza , montujesz ledy do jazdy dziennej , akumulator 90A , solar na akumulator hotelowy i nie myslisz o prądzie wogóle ( prądu z sieci na campingu czy gdzies wogóle nie biore - mimo chodzącego kompa po pare godzin dziennie i ladowanych telefonów |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do ulubionych
 Wersja do druku
 
 
 |  |