Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Turystyczny 4x4 - kolejny stopień ewolucji
Autor Wiadomość
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 140/4
Skąd: ZDR
Wysłany: 2016-11-25, 14:47   

:ok
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TeamConcept
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Gru 2016
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-12-02, 18:05   Technika 4x4

Witam,
Ponieważ jesteśmy doświadczeni w technice 4x4 deklaruje pomoc w zakresie nowych samochodów, oraz zabudowy nadwozi na pojazdach używanych.
Jesteśmy importerem podwozi Bremach (aktualnie produkcją zajmuje się firma Tekne - ceny pojazdów EURO VI są na tą chwile porównywalne z Daily 4x4), współpracujemy również z Mercedes-Benz AG (posiadamy status VAN PARTNER), oraz jesteśmy partnerem firmy Oberaigner produkującej napędy 4x4 i 6x6 dla podwozi MB Sprinter, oraz solidny i tani napęd 4x4 (bez reduktora) dla Renault Master/Opel Movano.
Mamy również doświadczenie z zabudowami kamper zarówno w wersjach zintegrowanych jak i mocowanych na skrzyni ładunkowej.
Szczegóły na stronie team-concept.pl
Pozdrawiam
Jarek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotrul
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato-Adria(była) Iveco 4x4 w budowie
Dołączył: 23 Mar 2013
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Fidlin/Gdańsk
Wysłany: 2016-12-03, 15:47   

Cytat:
Mamy również doświadczenie z zabudowami kamper zarówno w wersjach zintegrowanych jak i mocowanych na skrzyni ładunkowej.
Szczegóły na stronie team-concept.pl

Słabo.
Do czego służy ten czerwony pojazd strażackopływającoterenowy ? Do wyciągania grantów z UE?
:roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-12-03, 16:15   

piotrul napisał/a:
Słabo.

Co słabo, bo jakoś niejasno się wypowiedziałeś?
piotrul napisał/a:
Do czego służy ten czerwony pojazd strażackopływającoterenowy ? Do wyciągania grantów z UE?

Projektowany był do wykonywania zadań przede wszystkim podczas akcji powodziowych. Nawet dość rozsądnie pływa i powierzchnię ładunkową do ewakuacji ludzi ma całkiem dużą. Pływanie i zdolność jazdy w lekkim terenie to są właśnie elementy potrzebne w czasie powodzi. W Gdańsku też by się kiedyś przydały, gdy na Nowych Ogrodach woda była na metr głęboka, a piwnice okolicznych sądów, szpitala, policji itd. zalane były pod sufit.
Sam samochód terenowy w powodzi słabo sobie radzi, bo często nie przejedzie przez większe wezbrania wody. Sama łódź nie radzi sobie, bo nie wszędzie woda jest odpowiednio głęboka na rozlewiskach powodziowych. A pływające auto terenowe łączy w sobie obie funkcje i jest ok.
Nie wiem jaka jest jego cena, ale raczej prywatni odbiorcy nie są adresatami tej oferty więc chyba ceny na stronie producenta nie znajdziemy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotrul
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato-Adria(była) Iveco 4x4 w budowie
Dołączył: 23 Mar 2013
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Fidlin/Gdańsk
Wysłany: 2016-12-03, 19:08   

Słabo, bo chwalą się szerokim spektrum zabudów na 4x4... zobacz sam. 2 pikapy.
Serio wierzysz, że to działa? Ani to pływa, a tym bardziej jeździ terenowo.
Jesteś z nimi jakoś powiązany?
Średnio przygotowany samochód terenowy, brodzi w wodzie na metr głębokiej - ten cud ma chyba tyle zanurzenia - o samochodach typu star 266 nie wspomnę. ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TeamConcept
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Gru 2016
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-12-05, 08:41   

Do argumentów typu "słabo" rzeczywiście trudno się odnieść - zabudowy są robione zgodnie z wymaganiami kupującego - jedni chcą salonów, a inni prostych rozwiązań - my robimy tak jak chce Klient.
Przez ostatnie 5 lat zrobiliśmy ponad 350 różnych projektów w tym ok. 30% to zabudowy samochodów 4x4. Strona www ma pokazać możliwości firmy - to nie pamiętnik w którym trzeba opisywać każdy wykonany projekt - no chyba że ktoś robi 3 samochody w roku :)
Poza tym część realizacji to pojazdy dla Policji, wojska i innych klientów którzy nie zgadzają się nawet na publikację fotografii.
Co do amfibii Bukovina - to był dość ambitny projekt realizowany na zlecenie Akademii Morskiej w Gdyni - dostaliśmy szkice jak to ma mniej więcej z zewnątrz wyglądać i czas pół roku na wykonanie jeżdżącego i pływającego modelu. Oba założenia udało się zrealizować, a przeszkodą w dalszym rozwijaniu tego projektu okazały się przepisy homologacyjne dla pojazdów specjalnych - pojazd tego typu można zarejestrować wyłącznie jako wojskowy. Bukovina ma być z założenia pojazdem dla Straży Pożarnej - a w takiej wersji nie da się jej w Polsce dopuścić do ruchu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 140/4
Skąd: ZDR
Wysłany: 2016-12-05, 15:16   

TeamConcept napisał/a:
Do argumentów typu "słabo" rzeczywiście trudno się odnieść - zabudowy są robione zgodnie z wymaganiami kupującego - jedni chcą salonów, a inni prostych rozwiązań - my robimy tak jak chce Klient.
Przez ostatnie 5 lat zrobiliśmy ponad 350 różnych projektów w tym ok. 30% to zabudowy samochodów 4x4. Strona www ma pokazać możliwości firmy - to nie pamiętnik w którym trzeba opisywać każdy wykonany projekt - no chyba że ktoś robi 3 samochody w roku :)
Poza tym część realizacji to pojazdy dla Policji, wojska i innych klientów którzy nie zgadzają się nawet na publikację fotografii.
Co do amfibii Bukovina - to był dość ambitny projekt realizowany na zlecenie Akademii Morskiej w Gdyni - dostaliśmy szkice jak to ma mniej więcej z zewnątrz wyglądać i czas pół roku na wykonanie jeżdżącego i pływającego modelu. Oba założenia udało się zrealizować, a przeszkodą w dalszym rozwijaniu tego projektu okazały się przepisy homologacyjne dla pojazdów specjalnych - pojazd tego typu można zarejestrować wyłącznie jako wojskowy. Bukovina ma być z założenia pojazdem dla Straży Pożarnej - a w takiej wersji nie da się jej w Polsce dopuścić do ruchu.


i bogu (temu czy tamtemu) dzięki, mniej kasy pójdzie w błoto
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 140/4
Skąd: ZDR
Wysłany: 2016-12-05, 15:23   

inhalt napisał/a:
piotrul napisał/a:
Słabo.

Co słabo, bo jakoś niejasno się wypowiedziałeś?
piotrul napisał/a:
Do czego służy ten czerwony pojazd strażackopływającoterenowy ? Do wyciągania grantów z UE?

Projektowany był do wykonywania zadań przede wszystkim podczas akcji powodziowych. Nawet dość rozsądnie pływa i powierzchnię ładunkową do ewakuacji ludzi ma całkiem dużą. Pływanie i zdolność jazdy w lekkim terenie to są właśnie elementy potrzebne w czasie powodzi. W Gdańsku też by się kiedyś przydały, gdy na Nowych Ogrodach woda była na metr głęboka, a piwnice okolicznych sądów, szpitala, policji itd. zalane były pod sufit.
Sam samochód terenowy w powodzi słabo sobie radzi, bo często nie przejedzie przez większe wezbrania wody. Sama łódź nie radzi sobie, bo nie wszędzie woda jest odpowiednio głęboka na rozlewiskach powodziowych. A pływające auto terenowe łączy w sobie obie funkcje i jest ok.
Nie wiem jaka jest jego cena, ale raczej prywatni odbiorcy nie są adresatami tej oferty więc chyba ceny na stronie producenta nie znajdziemy.


projektowany? to jakiś chory sen... etc etc
rozsądnie pływa(?!) w warunkach powodziowych, rozlanego nurtu, wirów, nieprzewidywalnym naporem wody szczególnie na bok jednostki(?!)nieznanej ciągle zmiennej głębokości.... he he he a może powiedz w czasie której to powodzi ktoś go przetestował, bo w basenie czy sadzawce to i Rosomak świetnie pływa - co prawda dopiero jak się go rozładuje, ale też powód do dumy jest ;) )
Całkiem sporą powierzchnie ładunkową? to znaczy jaką, ile osób dorosłych zabierze z podstawowym bodaj podręcznym bagażem?

Ani to auto ani to łódź ani co gorsza to nie amfibia.
Zabawka i szerokim gestem wydane pieniądze, żaden strażak praktyk nie dałby sobie tego wcisnąć na przydział

Edyta: literówka
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 80/65
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-12-05, 17:51   

No fakt utopijny pomysł na wydanie unijnych pieniędzy.

Ale mi się podoba .... ładnie światełkami mruga :haha:

Skoro ujawniliście się jako producent to napiszcie jak wygląda sprawa homologacji na naczepy kempingowe na podwozia 4x4.

Temat z wątku obok: iveco 4x4 wersja doka zarejestrowana jako ciężarowy z Waszym kontenerem na pace czy to będzie w pełni legalne w 2017 bez zmiany na pojazd specjalny kempingowy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TeamConcept
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Gru 2016
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-12-05, 18:46   

Żeby zamknąć temat amfibii nie do końca dotyczący poruszanego wątku - był ogłoszony przetarg, złożyliśmy ofertę która została wybrana, podpisaliśmy umowę i ją zrealizowaliśmy. Wcale nie kosztowało to jakoś przesadnie dużo bo ok. 650 tys z netto, czyli tyle ile kosztuje przeciętnie wóz gaśniczy 4x4 klasy GBA których co roku kupuje się w Polsce ok. 150 szt.
Co do pozostałych złośliwych uwag - nie da się zrobić pojazdu kołowego, który będzie dobrze jeździł w terenie i do tego dobrze pływał - przynajmniej ja o takim nie słyszałem. Łatwiej jest z gąsienicami - ale w przetargu był wymóg stosowania kół. Duże koła potrzebne do jazdy w terenie powodują ogromne opory w wodzie i na odwrót - małe koła z niskimi oporami nie sprawdzają się w terenie. Gibbs w USA robi kilka ciekawych pojazdów, ale składane wahacze ich patentu powodują że kosztują majątek i są to pojazdy typowo rekreacyjne - bez jakichkolwiek możliwości transportu ładunku, mają silniki o ogromnych mocach i wielkie zbiorniki paliwa do zasilania tych silników.

Jeśli chodzi o rejestracje jako specjalny kampingowy - nie ma z tym jakiś wielkich problemów, pod warunkiem że nie ma w kontenerze dodatkowych miejsc do jazdy.
Jeśli są to trzeba zastosować homologowany fotel z pasami bezpieczeństwa i zrobić badanie punktów mocowania zgodnie z Regulaminem 14 (na modelu części podłogi z mocowaniem fotela i samego fotela). W kontenerze musi być oczywiście takie mocowanie fotela jak w badanym modelu i trzeba przedstawić dokumentację która to potwierdzi.
Jeśli pojazd jest nowy (wcześniej nie rejestrowany), to trzeba dodatkowo zrobić badania do dopuszczenia jednostkowego.
Niestety są to kosztowne sprawy - koszt badania punktów mocowania fotela to ok. 10 000 zł, do tego dochodzi koszt modelu (w tym fotela który się zawsze mocno odkształca przy badaniu). Badanie do dopuszczenia jednostkowego w Polsce to 4000-6000 zł za badanie + 800 zł za wydanie dokumentu w TDT.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-12-05, 19:19   

Bert jako praktyk nie tylko tematu 4x4, ale w ogóle pojazdów użytkowych specjalnych, również armii, z jej wybrykami, ma rację co do dysfunkcjonalności projektu. A że jak niektórzy z nas, ma też spore doświadczenie w obserwacji stosunków polityczno-gospodarczych w terenie obserwacji marnotrawstwa publicznych pieniędzy, więc jest trochę ..zgorzkniały. Ten typ tak ma. :) I dobrze.
Tym razem uznam wyważone argumenty i świadomie wesprę Jarka z TC. Zapewne wpadnę do Bielska w wolnej chwili, by ocenić podejście Firmy, jako ew. klient.
Dlaczego ? Bo jako praktyk gospodarczy rozumiem, że Firma tego profilu, żeby działać, utrzymać zespól, wspierać sensownych, wiedzących czego chcą klientów, musi niestety w naszej ubogiej rzeczywistości, spełniać kaprysy z natury ograniczonych, bo politycznych dysponentów "zamówień publicznych".
Myślę za to, że Jarek ,z jego wiedzą techniczno-administracyjną i... spokojną, wyważoną reakcją na krytykę, będzie sensownym Partnerem wnoszącym wartościowe konkrety do naszych dyskusji.
Trzymajmy więc zgorzknienie w ryzach / mówię też o sobie ;) / i wspierajmy każde sensowne treści.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 80/65
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-12-05, 21:15   

Bert nie jest zgorzkniały tylko usilnie robi wszystko by sprawiać takie wrażenie. :wyszczerzony:

Co do Bukoviny to pomijając czy to udany projekt czy nie to czy techniczne spinanie projektu jak rozumiem podzielonego na części pomiędzy różne instytucje odbywało się w Waszej firmie czy uczestniczyliście w jakimś wycinku projektu?
Macie jakiś system MES do obliczeń?

Pytam tak z ciekawości.

Tu na forum mamy kilku rzemieślników - bardzo dobrych zaznaczam.

Ale firmy która dysponuje wiedzą i możliwościami projektowo obliczeniowymi to chyba jeszcze nie. Super by było.

Kolega Rubicon ma dokładnie taki samochód o jaki pytałem więc zdaje się że wystarczy obserwować rozwój wątku.


:spoko

p.s.

Wreszcie ktoś podliczył ile bedzie kosztowało przykręcenie fotela :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-12-05, 22:01   

Nie przykręcenie, ale przeniesienie jednego na drugą stronę , zakup drugiego, nowego, firmowego, pneumatycznego z instalacją oraz konieczne modyfikacje techniczne / obniżenie mocowania hamulca ręcznego /.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 80/65
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-12-05, 22:21   

Nie no ja zrozumiałem że to chodzi o zbudowanie modelu do badań wytrzymałośiowych dla instytucji która to zbada i opłatę za to badanie, dokumentację itp. ale może pokręciłem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-12-05, 22:29   

Może jednak ja :) .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***