Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Truma Combi
Autor Wiadomość
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-27, 15:10   Truma Combi

Przymierzam się do zakupu kamperka wyposażonego w Trumę Combi. Dotychczas miałem do czynienia tylko z systemami z odrębnym piecem i bojlerem. Z tego co zrozumiałem tego typu ogrzewanie wymaga ciągłej pracy wentylatora rozprowadzającego ciepłe powietrze. Mój dylemat związany jest właśnie z tym wentylatorem. Jeżeli będzie pracował w trybie ciągłym, np. przez całą noc, to akumulator zabudowy długo tego nie wytrzyma. Może jednak nadmuch działa tylko okresowo? Prosiłbym o wypowiedź kolegów, którzy mają na pokładach tego typu Trumy. ( w instrukcji obsługi Trumy nie jest to wyjaśnione, a w zasobach forum niestety też nie znalazłem odpowiedzi ).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
NINED 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Knaus SKY TI 650 MF Silver Selection, Ducato
Nazwa załogi: NINED
Dołączył: 27 Sie 2016
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2017-01-27, 15:25   Re: Truma Combi

MER-lin napisał/a:
Przymierzam się do zakupu kamperka wyposażonego w Trumę Combi. Dotychczas miałem do czynienia tylko z systemami z odrębnym piecem i bojlerem. Z tego co zrozumiałem tego typu ogrzewanie wymaga ciągłej pracy wentylatora rozprowadzającego ciepłe powietrze. Mój dylemat związany jest właśnie z tym wentylatorem. Jeżeli będzie pracował w trybie ciągłym, np. przez całą noc, to akumulator zabudowy długo tego nie wytrzyma. Może jednak nadmuch działa tylko okresowo? Prosiłbym o wypowiedź kolegów, którzy mają na pokładach tego typu Trumy. ( w instrukcji obsługi Trumy nie jest to wyjaśnione, a w zasobach forum niestety też nie znalazłem odpowiedzi ).



Też jestem ciekaw, chociaż mam w kamperku takie ustrojstwo zasilane gazem. Używałem w zeszłym sezonie, ale nie korzystałem z ogrzewania budy. Zwrócę na to uwagę i odpowiem, ale nie wiem kiedy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Istvan 
zaawansowany
Istvan

Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-27, 15:54   

Mam takie coś u siebie. Wentylator nie pracuje cały czas. Ja go nie słyszę. Jak jest rozgrzany to powietrze cyrkuluje. Kamper teraz stoi na parkingu i ogrzewanie jest włączone na "2" bez zasilania zewnętrznego juz chyba trzeci tydzień od Uniejowa. Jest ok. Na dachu mam 300W a aku 250Ah
Byłem już 2 razy na dachu żeby odśnieżyć.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2017-01-27, 16:37   

Obroty wentylatora zmieniają się wraz z zapotrzebowaniem na ciepło.Po osiągnięciu zadanej temperatury,piec się wyłącza lub pracuje na minimalnych obrotach.Mam kombi już w drugim kamperze i prądu nigdy mi nie zabrakło.Oczywiście trzeba mieć "zdrowy" akumulator.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-27, 18:01   

Z tego co piszecie wynika, że wentylator tłoczy powietrze tylko w fazie nagrzewania zabudowy. Gdy temperatura się ustabilizuje wentylator się zatrzymuje. Następnie uruchamia się okresowo tylko w celu podtrzymania zadanej temperatury. Dobrze to zrozumiałem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2017-01-27, 18:15   

Dobrze zrozumiałeś. Jest jeszcze jedna kwestia, która będzie Cię nurtowała - czy grzać na sucho, czy zalewać wodą bojler - ja zalewam. Może ktoś ma inne doświadczenia.
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2017-01-27, 20:09   

Nie ma potrzeby zalewania. Grzałem i grzeję zawsze na sucho
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2017-01-27, 20:18   

ale grzejąc zalanym wodą automatycznie się grzeje woda i masz np. do prysznica ale nie musisz zalewać. :spoko
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2017-01-27, 21:13   

Wiadomo.
Grzanie na sucho, stosuję po opróżnianiu zbiorników na zimę., gdy zdarzy się jakiś krótki wyjazd.
Nie ma sensu zalewać kampera, gdy jadę nim po zakupy np w grudniu.

Truma combi ma pięć położeń
Wyłączenie
i

2. grzanie wody do 40 st,
3. grzanie wody do 60 st... obie możliwości bez ogrzewania (lato)
4. Ogrzewanie, bez grzania wody
5. Ogrzewanie i woda 60st.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-01-27, 21:42   

No nie wiem. :?
Ja bym dzisiaj poszedł w ON czyli Truma Combi D6
Sam bym chętnie wymienił, mam Trume Combi 6. Odciął się od piep....go gazu
Może będzie do sprzedania, :) ale chyba nie wyrobię czasowo przed sezonem .

Co do zasadniczego pytania, to nie ma tematu przy pokładówce 100 Ah i solarze 150W – tak mam
Oczywiście oświetlenie wew.led
Combi to
ogrzewanie
ogrzewanie i woda
woda
Jak kto lubi i chce :)
_________________
Gosia & Krzysiek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Comsio 
Kombatant
weteran cepek

Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2013
Piwa: 85/421
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-01-28, 09:05   

eMKa napisał/a:
No nie wiem. :?
Ja bym dzisiaj poszedł w ON czyli Truma Combi D6
Sam bym chętnie wymienił, mam Trume Combi 6. Odciął się od piep....go gazu
Może będzie do sprzedania, :) ale chyba nie wyrobię czasowo przed sezonem .

Co do zasadniczego pytania, to nie ma tematu przy pokładówce 100 Ah i solarze 150W – tak mam
Oczywiście oświetlenie wew.led
Combi to
ogrzewanie
ogrzewanie i woda
woda
Jak kto lubi i chce :)


dokładnie tak :ok A pro-po gazu, to pójdzie w kosmos,a ON będzie capić. :kawka:
_________________
Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2017-01-28, 13:11   

Też mnie zapach spalin mdli.
Tym bardziej, że znam z młodości zapachy carmenów, caro, benzyny do komarka i oleju do merca ojca.

Były zupełnie inne.

Olej capi... przynajmniej mi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
slawomir89 
początkujący forumowicz

Dołączył: 25 Sty 2014
Wysłany: 2017-01-28, 14:20   

Ja mama Trumę Kombi 6 D , zapach spalin podczas pracy jest niewyczuwalny , więc nie ma możliwości żeby coś capiło, no chyba ,że wsadzi się nos w rurę wydechową. :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-28, 14:33   

Dziękuje wszystkim za wyjaśnienia dotyczące Trumy Combi. Na pewno nie będzie to teraz element negatywnie przeze mnie oceniany podczas oględzin kamperka. Plusem jest jeden nieduży kominek na burcie. Minusem zawór elektromagnetyczny opróżniający bojler, gdy uzna to za stosowne. Ale z tym ostatnim było już na forum, jak sobie poradzić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 197/160
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2017-01-28, 14:54   

MER-lin napisał/a:
....Minusem zawór elektromagnetyczny opróżniający bojler, gdy uzna to za stosowne. Ale z tym ostatnim było już na forum, jak sobie poradzić.


Ja zdaję się w sprawie zaworu elektromagnetycznego na.....siebie :mrgreen: Zawór jest zablokowany expanderem . Dzięki temu wyłączenie elektrobloku nie powoduje spuszczenia wody z całego układu :ok
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***