|
Eura Mobil z 1992 r energoblok |
| Autor |
Wiadomość |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2017-01-29, 17:22 Eura Mobil z 1992 r energoblok
|
|
|
Czy ktoś się zna na tym czy to co jest tam zamontowane nie jest czasem zwykłym prostownikiem ,czy to energoblok .Właściciel auta twierdzi że nie ładuje akumulatora w aucie po podpięciu pod prąd .czy to rozwiązanie fabryczne czy ktoś podmienił .
Jeśli tak co dołożyć aby aby ładował również aku w aucie ?
prost 1.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 4958 raz(y) 26,57 KB |
pro2.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 4958 raz(y) 37,2 KB |
pro3.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 4958 raz(y) 32,05 KB |
|
|
|
|
 |
Comsio
Kombatant weteran cepek
Twój sprzęt: Ducato II 2,8JTD 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/428 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2017-01-29, 17:49
|
|
|
U siebie mam nowszy model.
W srodku może być bezpiecznik,u mnie taki jest, jak zrobi się zwara, wymiana bezpiecznika. |
_________________ Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2017-01-30, 19:16 Re: Eura Mobil z 1992 r energoblok
|
|
|
| IAAN napisał/a: | Czy ktoś się zna na tym czy to co jest tam zamontowane nie jest czasem zwykłym prostownikiem ,czy to energoblok .Właściciel auta twierdzi że nie ładuje akumulatora w aucie po podpięciu pod prąd .czy to rozwiązanie fabryczne czy ktoś podmienił .
Jeśli tak co dołożyć aby aby ładował również aku w aucie ? |
Przerabiałem już temat. Wygląda na to, że ten prostownik to mocno zubożona lub bardzo wczesna wersja energobloku. Po jakimś czasie psuje się i pracując ciągle zasiarcza do upadłego akumulator pokładowy oraz całe pomieszczenie pod fotelem łącznie ze sobą przy okazji niszcząc przewody łączeniowe. Najprostsze wyjście to wymienić prostownik 7A na prostownik samoczynny i dołożyć przełącznik do ładowania obu akumulatorów na przemian. Ja zamontowałem przekaźnik czasowy który przełącza ładowanie między akumulatorami co dwie godziny. Brzmi to poważnie a jest proste jak konstrukcja cepa i nie nawaliło od ponad 6-ciu lat oraz niczego nie uszkodziło. Jeżeli interesują Ciebie szczegóły to poszukam zdjęcia i napiszę więcej.
Ktoś z pewnością tam grzebał gdyż żadna niemiecka firma nie zainstalowałaby drewnianej płyty pod urządzenia elektryczne. W oryginale była tam z pewnością blacha. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
| |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2017-01-30, 19:54
|
|
|
Jeżeli interesują Ciebie szczegóły to poszukam zdjęcia i napiszę więcej.
Ktoś z pewnością tam grzebał gdyż żadna niemiecka firma nie zainstalowałaby drewnianej płyty pod urządzenia elektryczne. W oryginale była tam z pewnością blacha.
Chętnie bym zobaczył jak podłączyłeś u siebie
Mówisz że te przekaźniki powinły być przykręcone do blachy a nie do drewnianej płyty ,płyta wygląda jak lekka sklejka i jest w kolorze zabudowy meblowej ,ale nie pamiętam jak wygląda od strony nóg kierowcy.
Na razie nie widać nigdzie aby coś było zasiarczone obecny właściciel kupił auto w tamtym roku i jeden sezon przejeździł
a może prościej dołożyć coś takiego do ładowania aku samochodowego http://allegro.pl/pt5-pro...6528712474.html
albo taki
http://allegro.pl/automat...6192308335.html
Czy mam rozumieć że ten co jest teraz w aucie nie ładuje w ogóle aku samochodu. |
| |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2017-01-31, 21:26
|
|
|
Znalazłem zdjęcia prostownika który pakowałem do kamperów
Jest to urządzenie produkcji angielskiej z instrukcją po polsku którą opracował Polak a nie Chińczyk z automatycznego tłumacza.
Prostownik wyposażony jest w wyświetlacz który podczas pracy prezentuje sytuację w układzie.
Interesujące nas parametry to napięcie na akumulatorze, prąd ładowania oraz procent naładowania akumulatora. Prostownik wyposażony jest w pamięć zasilaną z bateryjki wielkości 5 groszy umieszczonej wewnątrz urządzenia dzięki czemu raz wybrane parametry ładowania będą zapamiętane nawet po wyłączeniu z sieci czy przemieszczeniu prostownika do innego pomieszczenia. Po ponownym podłączeniu do prądu samoczynnie rozpoczyna analizowanie stanu podłączonego akumulatora i ustala parametry ładowania. Tę właściwość wykorzystałem do ładowania dwóch różnych akumulatorów w kamperze realizując ją przy pomocy dwustanowego przekaźnika czasowego nastawionego na przełączanie się co dwie godziny na pierwszą lub drugą baterię. Włączony w układ solar nie ma żadnego wpływu na prawidłowość działania. Po naładowaniu akumulatora przełącza się na tryb czuwania a po obniżeniu się napięcia na aku samoczynnie załącza się. Prostownik sprawdza się również w przypadku kiedy odstawiamy kampera na zimę i nie zaglądamy do niego aż do wiosny.
Co jakiś czas urządzenie samoczynnie przełącza się na tryb odsiarczania akumulatora. Nie zamocowałem prostownika w kamperze na stałe lecz przystosowałem do przenoszenia montując odpowiednie wtyczki gdyż czasami jest potrzebny do zasilenia innego urządzenia.
Prostownik prezentowany na: http://allegro.pl/automat...6192308335.html/ doskonale nadaje się do permanentnego doładowywania akumulatora w sezonie zimowym gdyż jego prąd ładowania nie przekracza 0,5A lub 1A i posiada zabezpieczenie przed przeładowaniem. Sam używam podobne - kupione swego czasu w LIDL za 29 zł /sztuka. Do ładowania akumulatorów w sezonie turystycznym nie nadaje się z uwagi na mały prąd ładowania.
Prostownik http://allegro.pl/pt5-pro...6528712474.html jest standardowym urządzeniem do ładowania aku bez żadnego sterowania czy zabezpieczenia przed przeładowaniem. Po naładowaniu aku - jeżeli nie zostanie odłączony - będzie doładowywał go dalej doprowadzając w końcu do jego zasiarczenia. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 246/618 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2017-01-31, 22:40
|
|
|
linki nie działają |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2017-02-01, 11:47
|
|
|
| SlawekEwa napisał/a: | linki nie działają |
Linki działają w poście IAANa. Ja je tylko przytoczyłem dla przykładu. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
TomaszG
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento I Eura Mobil
Dołączył: 14 Lip 2015 Piwa: 2/4 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2017-02-02, 08:59 Re: Eura Mobil z 1992 r energoblok
|
|
|
[quote="lepciak"] | IAAN napisał/a: | Ja zamontowałem przekaźnik czasowy który przełącza ładowanie między akumulatorami co dwie godziny. Brzmi to poważnie a jest proste jak konstrukcja cepa i nie nawaliło od ponad 6-ciu lat oraz niczego nie uszkodziło. Jeżeli interesują Ciebie szczegóły to poszukam zdjęcia i napiszę więcej.
. |
Witam, poproszę o więcej info n/t tego przekażnika |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2017-02-02, 19:03
|
|
|
TomaszG
Przekaźnik PCU-520 produkcji F&F Pabianice z instrukcją obsługi do pobrania.
Inny - o wiele lepszy przekaźnik o tym samym sposobie działania to RTx-170 i RTx-171 to produkt firmy Alstom. Ciekawa sprawa - producent tych ostatnich naprawia je bez pobierania jakichkolwiek opłat. Co prawda - te przekaźniki psują się niezmiernie rzadko. Przekaźniki można kupić u producentów lub na Allegro. Stosuję je do sterowania sprężarkami chłodni przemysłowych i w kamperach jeżeli właściciel sobie tego życzy.
Jeżeli interesuje Ciebie sposób podłączenia i ustawianie działania - wyślij mi na p.w. lub komórkę swój adres e-mail. Podeślę schemat narysowany odręcznie z odpowiednim opisem. Nie mam już programu do kreślenia schematów na kompie ale wiedza w głowie została i wprawa do odręcznego kreślenia również. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
| |
|
|
|
 |
Doktor
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato Eura Mobil
Nazwa załogi: KaMaRaNa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2013 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2017-02-05, 17:51
|
|
|
| Jeżeli chodzi o ten energoblok to jest oryginał. Mam u siebie dokładnie taki sam zestaw i co ciekawe ta drewniana tablica to też oryginał bo mam identyczną.U mnie działa to bez zarzutu. |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2017-02-06, 18:51
|
|
|
| Doktor napisał/a: | | Jeżeli chodzi o ten energoblok to jest oryginał. Mam u siebie dokładnie taki sam zestaw i co ciekawe ta drewniana tablica to też oryginał bo mam identyczną.U mnie działa to bez zarzutu. |
Aby uruchomić uszkodzone energobloki typu jak Ty masz czyli ponad dwudziesto pięcio letnie musiałbym dotrzeć do oryginału i na jego podstawie reanimować zgłoszone do naprawy. Taniej i pewniej wyjdzie wstawienie nowoczesnego prostownika z odpowiednimi dodatkami dostępnymi w chwili obecnej. W moim kamperze Buerstner również pracuje oryginalny energoblok - teraz już 25 lat w którym masa detali i podzespołów jest porządnie wygrzana pracując na granicy technicznej śmierci. Profilaktycznie sprawdziłem czy będzie do reanimacji i stwierdziłem, że prościej i łatwiej wypadnie wyposażenie go w elementy nowe. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2017-02-06, 20:31
|
|
|
Rozumiem że ten przekaźnik czasowy ma już ustawione przełączanie styków co 2 godziny fabrycznie.Nie mamw nim możliwości ręcznej regulacji czasu przełączania .
Schemat i opis dostałem i dziękuję bardzo |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2017-02-07, 08:02
|
|
|
| Omawiany przekaźnik jest przystosowany do zmiany nastaw w zależności od potrzeb zainteresowanego. Wejdź w Google na stronę F&F Pabianice i wyszukaj PCU-520. Na dole jest instrukcja nastaw. Mogę Ci ją przesłać bo często z niej korzystam. Opcja nastaw: zmiana co 2 godziny najbardziej sprawdza się w naszym przypadku. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
| Ostatnio zmieniony przez lepciak 2017-02-07, 08:38, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2017-02-07, 08:18
|
|
|
Terz wszystko jasne link który podałeś w meilu nie pokazuje tego przekaźnika tylko stronę producenta i trzeba wyszukać na niej PCU-520 a wygląda tak tu jest czym kręcić .
PCU-520.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 4329 raz(y) 28,57 KB |
|
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2017-02-07, 08:37
|
|
|
| Przełącznik FUNC ustawiasz w pozycji C lub D. Pozostałe dwa przełączniki po lewej stronie ustawiają czas działania pierwszego z przekaźników wykonawczych a odpowiadające im po prawej stronie czas działania drugiego. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
|
|