Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning celem zmniejszenia zużycia paliwa Fiat Ducato 2.3JTD
Autor Wiadomość
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2015-06-07, 15:45   

No Johny na właściwym miejscu. Po marchewkach, czas na bacik.
:szeroki_usmiech

Same tu gupki... gupek na głupku, nawet głupek nie potrafi napisać.

Johny dawniej by Cię spalono i kwita.... :szeroki_usmiech

Opozycjonista, jak nic. W swoim żywiole... Ja kontra reszta świata. :szeroki_usmiech

Oj.. poszukiwacz zaginionej puszki.. :mrgreen: by zdraapkę znaleźć :oops:

To takie sado/macho.
Wiecej batów mniej łańcuchów :!: czyli
Oj lubisz to, lubisz.... Przebierasz się też? Skóry, ćwieki? Lateks?

Skoro Biskup jest tylko człowiekiem i puknie czasem nieletniego, to Ty też nie masz monopolu na rację..... Choć może Ci się tak wydawać.

To nie nieomylność a zarozumiałość raczej.
A może i ja jestem w błędzie?


Choroba? :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Karas 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 Blaszak L3H2
Dołączył: 16 Maj 2014
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Dębe Wielkie
Wysłany: 2015-06-07, 19:51   

To jest coś w deseń:
W radiu:
- uwaga, na trasie Ax idiota jedzie pod prąd

na co kierowca:
- jeden? ja tu widzę ich setki...

;d

mam swoją rację i już...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 65/69
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2015-06-07, 21:04   

Bronek napisał/a:
To nie nieomylność a zarozumiałość raczej.

jak by to powiedzieć :-P ... coś w tym jest? :oops:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2015-06-08, 11:14   

zbyszekwoj napisał/a:
Mocniejszy silnik to również bezpieczeństwo. Zawsze łatwiej wyjść z podbramkowej sytuacji i mniejszy stres przy wyprzedzaniu. :zimno

Co widać po tym jak sprawnie wyprzedzają się TIRy na austostradzie przez 10 minut.

Można też mieć rozum i doświadczenie pomagające w ocenie bezpieczeństwa planowanego manewru. Większy silnik tego nie zastąpi, ale wielu się wydaje że tak.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2015-06-08, 14:19   

Johny_Walker napisał/a:
zbyszekwoj napisał/a:
Mocniejszy silnik to również bezpieczeństwo. Zawsze łatwiej wyjść z podbramkowej sytuacji i mniejszy stres przy wyprzedzaniu. :zimno

Co widać po tym jak sprawnie wyprzedzają się TIRy na austostradzie przez 10 minut.

Można też mieć rozum i doświadczenie pomagające w ocenie bezpieczeństwa planowanego manewru. Większy silnik tego nie zastąpi, ale wielu się wydaje że tak.


Patrzyłem z boku, ale widzę, że pewnych rzeczy jednak nie rozumiesz:
1. TIR-y wyprzedzają się na długich odcinkach, bo mają ograniczniki prędkości. Nie brak mocy sprawia, że manewr staje się długotrwały.
2. Rozum, doświadczenie i ocena bezpieczeństwa planowanego manewru sprawią, że jadąc pojazdem ze słabym motorem odpuścisz manewr wyprzedzania, podczas gdy poruszając się żwawszym pojazdem, bez zbędnego spięcia pośladków ten manewr wykonasz.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-03-05, 10:04   

no to w końcu ile rozsądnie można wycisnąć z silnika 2.3 bo temat umarł,

kolega szuka do kampera z 2007 roku na ducato 3 .
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2017-03-06, 10:03   

w 2007 roku 2.3 wychodziły w wersji 120KM, samym remapem w okolice 150KM można się zbliżyć, jeśli mocy ma być więcej - trzeba zainwestować: duże turbo, inne wtryski, intercooler, downpipe... wszystko kwestia pieniędzy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mwservice 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Piwa: 7/10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-06, 15:42   

Ja mam normalny tuning (Vtech, w wersji eco) i ze 130KM (silnik 2.3) zrobili mi 150KM.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-03-06, 16:22   

a ile NM przybyło , masz wykres :?:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mwservice 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Piwa: 7/10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-06, 16:26   

Mam wykres, jak znajdę, to zamieszczę. Robiłem eco-tuning, więc nie zależało mi na NM, ale na zmniejszeniu zużycia paliwa. Mocy i NM mi nie brakowało.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2017-03-06, 19:01   

mwservice napisał/a:
Mam wykres, jak znajdę, to zamieszczę. Robiłem eco-tuning, więc nie zależało mi na NM, ale na zmniejszeniu zużycia paliwa. Mocy i NM mi nie brakowało.


Tylko po co robić jakiś "eco tuning" (idiotyczna nazwa) jak można zrobić normalny porządny tuning i auto ... też będzie palić mniej ! :lol: Oczywiście mniej pali przy niedużych i średnich obciążeniach, przy pałowaniu pali więcej bo tu czarów nie ma. Moc to paliwo i powietrze jak jest większa moc to przy "gazie do dechy" musi palić więcej. Polecam tunerów umiejących Samodzielnie pisać programy (garstka) a nie wgrywać różne gotowce czy co gorsza wstawiać boxy.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2017-03-06, 20:10   

Możecie opisać jak się robi ten tuning ? Czy to tylko ściema...

Znalazłem kilka firm i piszą że od 1500 do 4000zł za indywidualne podejście.

NIe znam siena tym - jak się nie dać nabić w butelkę?
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 331/84
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-03-06, 20:24   

Możesz wykonać w jednym z oddziałów V -tech , naszego Kolegi z CT Piro
W poprzednim kampie wykonywałem zmianę mapy silnika w oddziale w Poczesna k/Częstochowy.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mwservice 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Piwa: 7/10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-06, 20:27   

Załączam wykresy z hamowni. Okazuje się, że moc wzrosła ze 132KM do 159KM, moment wzrósł z 324NM do 343NM. Podobno starali się, aby wykres mocy się wyrównał.

Wcześniej miałem zrobiony normalny tuning, ale bałem się, że układy przeniesienia napędu nie są obliczone na takie siły: silnik miał taką silę, że zamiast pierwszego biegu, mogłem bez problemu używać dwójki, zamiast dwójki - trójki itp.

Tuning wykonałem w firmie Vtech w Gdańsku. Pojechałem, wjechałem na hamownię, zmierzyli, potem wyjęli komputer, przeprogramowali, a na koniec ponownie zmierzyli. Całość trwała ok. 2-3 godzin. Teraz mają w cenniku koszt tuningu diesla od 900zł. Ja korzystałem z promocji "chipowanie na śniadanie", dodatkowo dostałem jeszcze extra zniżkę. Uwaga: nie każdy zakład ma hamownię, do której można wjechać kamperem (ze względu na wysokość).

Nie znam się na tym, ale dużo piszą o tuningu w internecie, niestety często zdania różnych ludzi o tym jak i gdzie tuningować (i czy w ogóle?) są sprzeczne. Ja wybrałem dużą firmę, bo słyszałem o nich dobre opinie, również od bezpośrednich klientów. Ponadto uważam, że jak robią tego dużo, to mają jakieś doświadczenie. Podobno robienie tuningu bez hamowni to mało poważne, do mnie to przemawia.

tuning.jpg
Tuning
Plik ściągnięto 1507 raz(y) 28,26 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2017-03-06, 20:38   

EwaMarek napisał/a:
Możecie opisać jak się robi ten tuning ? Czy to tylko ściema...

Znalazłem kilka firm i piszą że od 1500 do 4000zł za indywidualne podejście.

NIe znam siena tym - jak się nie dać nabić w butelkę?


U fachowca to nie ściema. Fachowców w Polsce jest ok. 5 szt. 4 tys to cena chora.
Jak się robi? Ano zmienia się wszelkie parametry pracy silnika o ile się umie ofkors. Zapłon, wtrysk, doładowanie, odcięcia, itp itd.
Jak chcesz namiar w Wawie to daj na priv.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***