 |
|
Tuning celem zmniejszenia zużycia paliwa Fiat Ducato 2.3JTD |
Autor |
Wiadomość |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2015-06-07, 15:45
|
|
|
No Johny na właściwym miejscu. Po marchewkach, czas na bacik.
Same tu gupki... gupek na głupku, nawet głupek nie potrafi napisać.
Johny dawniej by Cię spalono i kwita....
Opozycjonista, jak nic. W swoim żywiole... Ja kontra reszta świata.
Oj.. poszukiwacz zaginionej puszki.. by zdraapkę znaleźć
To takie sado/macho.
Wiecej batów mniej łańcuchów czyli
Oj lubisz to, lubisz.... Przebierasz się też? Skóry, ćwieki? Lateks?
Skoro Biskup jest tylko człowiekiem i puknie czasem nieletniego, to Ty też nie masz monopolu na rację..... Choć może Ci się tak wydawać.
To nie nieomylność a zarozumiałość raczej.
A może i ja jestem w błędzie?
Choroba? |
|
|
|
 |
Karas
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 Blaszak L3H2
Dołączył: 16 Maj 2014 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2015-06-07, 19:51
|
|
|
To jest coś w deseń:
W radiu:
- uwaga, na trasie Ax idiota jedzie pod prąd
na co kierowca:
- jeden? ja tu widzę ich setki...
;d
mam swoją rację i już... |
|
|
|
 |
ZEUS
Kombatant

Twój sprzęt: Roller Team Zefiro 285 TL, 121 kW 2025 r.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 65/69 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2015-06-07, 21:04
|
|
|
Bronek napisał/a: | To nie nieomylność a zarozumiałość raczej. |
jak by to powiedzieć ... coś w tym jest? |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2015-06-08, 11:14
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | Mocniejszy silnik to również bezpieczeństwo. Zawsze łatwiej wyjść z podbramkowej sytuacji i mniejszy stres przy wyprzedzaniu. |
Co widać po tym jak sprawnie wyprzedzają się TIRy na austostradzie przez 10 minut.
Można też mieć rozum i doświadczenie pomagające w ocenie bezpieczeństwa planowanego manewru. Większy silnik tego nie zastąpi, ale wielu się wydaje że tak. |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2015-06-08, 14:19
|
|
|
Johny_Walker napisał/a: | zbyszekwoj napisał/a: | Mocniejszy silnik to również bezpieczeństwo. Zawsze łatwiej wyjść z podbramkowej sytuacji i mniejszy stres przy wyprzedzaniu. |
Co widać po tym jak sprawnie wyprzedzają się TIRy na austostradzie przez 10 minut.
Można też mieć rozum i doświadczenie pomagające w ocenie bezpieczeństwa planowanego manewru. Większy silnik tego nie zastąpi, ale wielu się wydaje że tak. |
Patrzyłem z boku, ale widzę, że pewnych rzeczy jednak nie rozumiesz:
1. TIR-y wyprzedzają się na długich odcinkach, bo mają ograniczniki prędkości. Nie brak mocy sprawia, że manewr staje się długotrwały.
2. Rozum, doświadczenie i ocena bezpieczeństwa planowanego manewru sprawią, że jadąc pojazdem ze słabym motorem odpuścisz manewr wyprzedzania, podczas gdy poruszając się żwawszym pojazdem, bez zbędnego spięcia pośladków ten manewr wykonasz. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-03-05, 10:04
|
|
|
no to w końcu ile rozsądnie można wycisnąć z silnika 2.3 bo temat umarł,
kolega szuka do kampera z 2007 roku na ducato 3 . |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
bart.ek
zaawansowany
Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2013 Piwa: 6/6 Skąd: SY
|
Wysłany: 2017-03-06, 10:03
|
|
|
w 2007 roku 2.3 wychodziły w wersji 120KM, samym remapem w okolice 150KM można się zbliżyć, jeśli mocy ma być więcej - trzeba zainwestować: duże turbo, inne wtryski, intercooler, downpipe... wszystko kwestia pieniędzy. |
|
|
|
 |
mwservice
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Piwa: 7/10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-06, 15:42
|
|
|
Ja mam normalny tuning (Vtech, w wersji eco) i ze 130KM (silnik 2.3) zrobili mi 150KM. |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-03-06, 16:22
|
|
|
a ile NM przybyło , masz wykres |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
mwservice
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Piwa: 7/10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-06, 16:26
|
|
|
Mam wykres, jak znajdę, to zamieszczę. Robiłem eco-tuning, więc nie zależało mi na NM, ale na zmniejszeniu zużycia paliwa. Mocy i NM mi nie brakowało. |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2017-03-06, 19:01
|
|
|
mwservice napisał/a: | Mam wykres, jak znajdę, to zamieszczę. Robiłem eco-tuning, więc nie zależało mi na NM, ale na zmniejszeniu zużycia paliwa. Mocy i NM mi nie brakowało. |
Tylko po co robić jakiś "eco tuning" (idiotyczna nazwa) jak można zrobić normalny porządny tuning i auto ... też będzie palić mniej ! Oczywiście mniej pali przy niedużych i średnich obciążeniach, przy pałowaniu pali więcej bo tu czarów nie ma. Moc to paliwo i powietrze jak jest większa moc to przy "gazie do dechy" musi palić więcej. Polecam tunerów umiejących Samodzielnie pisać programy (garstka) a nie wgrywać różne gotowce czy co gorsza wstawiać boxy. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2017-03-06, 20:10
|
|
|
Możecie opisać jak się robi ten tuning ? Czy to tylko ściema...
Znalazłem kilka firm i piszą że od 1500 do 4000zł za indywidualne podejście.
NIe znam siena tym - jak się nie dać nabić w butelkę? |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 331/84 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-06, 20:24
|
|
|
Możesz wykonać w jednym z oddziałów V -tech , naszego Kolegi z CT Piro
W poprzednim kampie wykonywałem zmianę mapy silnika w oddziale w Poczesna k/Częstochowy.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
mwservice
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Piwa: 7/10 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-06, 20:27
|
|
|
Załączam wykresy z hamowni. Okazuje się, że moc wzrosła ze 132KM do 159KM, moment wzrósł z 324NM do 343NM. Podobno starali się, aby wykres mocy się wyrównał.
Wcześniej miałem zrobiony normalny tuning, ale bałem się, że układy przeniesienia napędu nie są obliczone na takie siły: silnik miał taką silę, że zamiast pierwszego biegu, mogłem bez problemu używać dwójki, zamiast dwójki - trójki itp.
Tuning wykonałem w firmie Vtech w Gdańsku. Pojechałem, wjechałem na hamownię, zmierzyli, potem wyjęli komputer, przeprogramowali, a na koniec ponownie zmierzyli. Całość trwała ok. 2-3 godzin. Teraz mają w cenniku koszt tuningu diesla od 900zł. Ja korzystałem z promocji "chipowanie na śniadanie", dodatkowo dostałem jeszcze extra zniżkę. Uwaga: nie każdy zakład ma hamownię, do której można wjechać kamperem (ze względu na wysokość).
Nie znam się na tym, ale dużo piszą o tuningu w internecie, niestety często zdania różnych ludzi o tym jak i gdzie tuningować (i czy w ogóle?) są sprzeczne. Ja wybrałem dużą firmę, bo słyszałem o nich dobre opinie, również od bezpośrednich klientów. Ponadto uważam, że jak robią tego dużo, to mają jakieś doświadczenie. Podobno robienie tuningu bez hamowni to mało poważne, do mnie to przemawia.
tuning.jpg Tuning |
 |
Plik ściągnięto 1507 raz(y) 28,26 KB |
|
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2017-03-06, 20:38
|
|
|
EwaMarek napisał/a: | Możecie opisać jak się robi ten tuning ? Czy to tylko ściema...
Znalazłem kilka firm i piszą że od 1500 do 4000zł za indywidualne podejście.
NIe znam siena tym - jak się nie dać nabić w butelkę? |
U fachowca to nie ściema. Fachowców w Polsce jest ok. 5 szt. 4 tys to cena chora.
Jak się robi? Ano zmienia się wszelkie parametry pracy silnika o ile się umie ofkors. Zapłon, wtrysk, doładowanie, odcięcia, itp itd.
Jak chcesz namiar w Wawie to daj na priv. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|