 |
|
W końcu baza kupiona! Stanęło na Ducato 2007 L3H2 /2.3 120KM |
Autor |
Wiadomość |
turikke
trochę już popisał

Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016 Piwa: 6/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-03-12, 19:18 W końcu baza kupiona! Stanęło na Ducato 2007 L3H2 /2.3 120KM
|
|
|
W końcu po jeżdżeniu po Polsce w poszukiwaniu bazy, u przeróżnego rodzaju rolników, handlarzy i pośrednich oszustów, udało nam się kupić auto. (Swoją drogą jak ktoś chce zobaczyć prawdziwą Polskę przez duże DISKO POLO, powinien pojeździć za używanym dostawczakiem i podyskutować sobie ze sprzedającymi
Ducato, 2007r, L3H2, Silnik 2.3 / 120KM, przebieg ok 260tys (od nowości w jednych rękach kupiony w Polsce). Na tyle nas było stać w tej chwili jeśli chodzi o samą bazę, i jak na razie jesteśmy bardzo z żoną zadowoleni. Suka musi jeszcze obwąchać i się przyzwyczaić.
Budujemy tylko dla dwóch osób, znam nowe przepisy dotyczące fabrycznych mocowań siedzeń. Bez prysznica, bez ogrzewania na razie. Zabudowa będzie dosyć prosta, bo doświadczenie na razie mamy żadne. Wolimy nie przekombinować za pierwszym razem, a skończyć przed końcem czerwca.
Jedną z pierwszych rzeczy jaką musimy zrobić to kupić tylne drzwi, od trzaskania są pęknięte mniej więcej na połowie wysokości przy zamku. Przy mocnym domknięciu się domykają, ale trzeba wymienić. I teraz dylemat numer 1.
a) Kupić drzwi całe z blachy i ciąć okna, wstawiając podwójne z jakiejś przyczepy / robione na zamówienie?
b) Kupić drzwi oszklone oryginalnie (a może tylko jedne oszklone, a drugie z blachy - w sumie są tańsze)
Przeglądałem forum, ale czasem trzeba się przekopać przez bardzo długie wątki, żeby znaleźć konkretną odpowiedź
- Jak to jest z tą kondensacją na pojedynczych / fabrycznych oknach? Czy koniecznie musimy robić okna podwójne, czy dobry wentylator w dachu wystarczy aby rozwiązać ten problem?
Tu pojawia się ten problem również w kontekscie bocznego okna, które było robione przed zakupem (samoróbna brygadówka, przed zmianą przepisów jeszcze) i podwójne też nie jest. Nie wiemy czy je zostawić jak jest, czy przerabiać na podwójne (nie wiem czy znajdziemy ten wymiar konkretny).
Drugie pytanie w sumie banalne - sprawdzony pomysł na usunięcie tych oklein? Zakładam, że są na aucie od nowości, więc już z 10 lat. Nagrzewanie i polerowanie?
Na koniec jeszcze pytanie do właścicieli Ducato/Jumpera/Boxera z tych lat. Z tego co zauważyłem jest problem z odpadającym lakierem w tych modelach/rocznikach. Jak sobie z tym poradziliście?
Pozdrawiamy, liczymy na dużą wyrozumiałość i pomoc w zabudowie.
Krzysiu i Atta
P.S. Mieszkamy w Warszawie i chętnie zaprosimy kogoś doświadczonego na dobry obiad w zamian za parę dobrych rad.
P.S. 2 - Czy ktoś ma doświadczenie z tym serwisem w Warszawie? https://www.kmjserwis.pl/ - chcemy tam załatwiać wszelkie sprawy, z którymi sami sobie nie poradzimy, zaczynając od porządnego przeglądu (mniej porządny robiliśmy przed zakupem i wyszło dosyć dobrze jak na razie - zwłaszcza silnik jest suchy i w dobrym stanie).
17203075_10155015530882226_8213477727641255627_n.jpg jeszcze bez nazwy |
 |
Plik ściągnięto 42 raz(y) 60,77 KB |
|
|
|
|
 |
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-03-12, 19:45
|
|
|
Gratuluję zakupu i 3 mam kciuki |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-03-12, 20:20 Re: W końcu baza kupiona! Stanęło na Ducato 2007 L3H2 /2.3 1
|
|
|
turikke napisał/a: | znam nowe przepisy dotyczące fabrycznych mocowań siedzeń.
. |
oooo to coś nowego , podaj proszę jakieś paragrafy i materiały , chętnie tez poczytam |
|
|
|
 |
turikke
trochę już popisał

Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016 Piwa: 6/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-03-12, 20:37
|
|
|
łooo, znowu się zmieniły interpretacje? próbowałem przebrnąć przez te wszystkie dzienniki ustaw i dyrektywy UE, wydawało mi się, że zmiana liczby miejsc (na więcej niż 3) wchodzi w grę tylko, jeśli auto posiada fabryczne punkty mocowań foteli, w innym razie to raczej niemożliwe, ale już nie mam siły, a do końca nas to nie dotyczy, bo nie chcemy robić więcej niż dwa miejsca, więc już nie wnikam. Diagnosta na stacji w Gdańsku też nie do końca wiedział jakie są przepisy dot. takich zmian. Ale nie chcę już tu mieszać wątków. Chodziło mi o to, że te wątpliwości prawne nas nie dotyczą w przypadku tego auta. |
|
|
|
 |
voice
weteran Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły

Twój sprzęt: Pilote G650 Essentiel
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Piwa: 20/21 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2017-03-12, 20:41
|
|
|
turikke gratulacje - fajny zakup i również przyłączam się do kibicujących |
|
|
|
 |
frólik
zaawansowany

Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2014 Piwa: 28/30 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 2017-03-12, 20:54
|
|
|
turikke napisał/a: | jeśli auto posiada fabryczne punkty mocowań foteli, w innym razie to raczej niemożliwe |
Uprzedzając Adama dawaj zdjęcia, opisy... może uda nam się trochę pomóc, albo poprzeszkadzać.
Na pewno nie będziesz czuł się samotny |
_________________ Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008
www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/ |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-03-12, 21:05
|
|
|
frólik napisał/a: | turikke napisał/a: | jeśli auto posiada fabryczne punkty mocowań foteli, w innym razie to raczej niemożliwe |
Uprzedzając Adama dawaj zdjęcia, opisy... może uda nam się trochę pomóc, albo poprzeszkadzać.
Na pewno nie będziesz czuł się samotny |
o tak... będziemy kibicować a co do tych mocowań to temat przerabiany i już na tyle nudny ,ze śmieszny chwilami
gdybyś w przyszłości miał problem z rejestracją na specjalny kempingowy to do Rumi masz krok a tu z biegu takie sprawki , prze ze mnie diagności musieli nauczyć się tematu więc nie powiedzą , że czegoś nie wiedzą Budowa blaszaka trwa 2 miesiące dwoma ręcyma czas START |
|
|
|
 |
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 238/174 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2017-03-12, 21:33
|
|
|
Gratuluję i trzymam kciuki.Chciałem doradzić abyście skupili się i to bardzo,niezależnie od finansów i chęci jazdy na jak najlepszej izolacji.Ja mam w swoim śladową izolację - powkładana gąbka,taki już kupiłem.Zainwestowałem w kabinę prysznicową,łóżko,całą infrastrukturę a teraz najchętniej rozebrałbym to i zaczął od IZOLACJI.To baza.Drzwi trzaskają okrutnie i z zazdrością obserwowałem przeróbki na węższe,kamperowe.Mniej miejsca zabierają,cichutko domykają i pewno lżejsze.Łatwiej zrobić moskitierę.Długo myślałbym nad oknami dachowymi bo tanie i szybko ale później myśli się o solarach i antenie i miejsca brakuje.Zamiast tylnych foteli zrobiłem skrzynię - też jeździmy we dwójkę.Dużo kilogramów i miejsca oszczędności.Teraz właśnie wmontowuję tam agregat prądotwórczy.Gratulację bo szczęśliwi jesteście bardzo.A tymczasowo materac,kuchenka na kartusze,kanister z wodą i pompka do mycia i ew.przenośna toaleta. |
|
|
|
 |
turikke
trochę już popisał

Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016 Piwa: 6/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-03-12, 21:36
|
|
|
Na razie zacznę od zdjęć zastanego środka i zarysu planu zabudowy.
Zacznę od wyczyszczenia tej podłogi i zabezpieczenia miejsc gdzie jest rdza (rady w cenie, ale jeszcze przeszukam forum) Z góry przepraszam, że po angielsku, ale żonie na razie łatwiej w tym języku).
Na jednym ze zdjęciu widok na zamocowane okno (takie jakie zastałem) - Generalnie ma takie wymiary jak to: http://allegro.pl/a-55-sz...6746947243.html , więc zastanawiam się, czy na coś takiego nie zmienić.
DD376C44-1068-47DC-94A4-AECA7541BD59.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 40 raz(y) 260,26 KB |
01A9565F-F005-482B-93A3-3E7056E6B57F.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 34 raz(y) 250,83 KB |
8AE51A12-0972-422A-AEE8-B85D3F0FB236.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 51 raz(y) 209,69 KB |
590EC2DF-F097-47B7-A935-B180AEA32CF3.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 30 raz(y) 199,08 KB |
52190BCE-569F-4103-8656-A1CB7B469E22.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 29 raz(y) 216,22 KB |
76692952-2764-4BA7-B3EC-669EDBA3DC7F.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 29 raz(y) 189,39 KB |
E933BCF8-0082-47BA-82F1-404CE01C71FF.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 26 raz(y) 222,27 KB |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-03-12, 21:43
|
|
|
turikke napisał/a: |
...
zmiana liczby miejsc (na więcej niż 3) wchodzi w grę tylko, jeśli auto posiada fabryczne punkty mocowań foteli,
... |
...lub takowe zostały wykonane przez firmę upoważnioną do takich modyfikacji.
Faktura musi być z wyszczególnieniem usługi. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-03-12, 22:38
|
|
|
wiem,że plan poglądowy ale na podstawie wymiarów w realu będziecie weryfikować szerokość łóżka , dla pełnej wygody wystarczy 140 cm a na rysunku to mi wygląda na 180 spokojnie ... w blaszaku każde 2-3 cm to mieć wygodę lub sie o coś obijać ...rozrysujcie plan na papierze w kratkę z uwzględnieniem proporcji i wymiarów auta wewnątrz ... już widzę,że sporo pozmieniacie |
|
|
|
 |
turikke
trochę już popisał

Twój sprzęt: Przerabiamy Ducato L3H2 (2007)
Nazwa załogi: BuenaVentura
Dołączył: 15 Sie 2016 Piwa: 6/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2017-03-12, 22:47
|
|
|
Będziemy robić wszystko wymierzone w cadzie, na razie ten plan jest 'not to scale'
tutaj mniej wiecej wymiary po pomierzeniu auta - łóżko na szerokość ma tak ok. 146cm
Nie mierzyłem jeszcze ile tak naprawdę zajmie lodówka / kuchenka, więc pewnie się trochę pozmienia, ale mamy tam trochę zapasu, więc powinno być ok.
WC ma być 'jachtowe', schowane w kufrze, wsunięte pod szafkę z elektryką.
@BIORCA - widziałem w innym wątku, że szukałeś uchylnego okna do tylnych drzwi - z ciekawości - znalazłeś coś? Myślimy o podobnym rozwiązaniu, ale nie wiem jeszcze jaki to koszt - oczywiście przeglądałem allegro i widziałem sporo okien od przyczep, ale muszę doczytać, czy one się do czegoś nadają jeszcze.
Krzysiu
368A5127-B277-4A8F-8A04-DBBEA6CEBCBF.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 25 raz(y) 325,44 KB |
|
|
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-03-12, 22:53
|
|
|
odpowiedniego okna za fajną cenę nie znalazłem a czasu juz nie było , zmiana koncepcji i jest okno w sypialni z lewej strony zamiast takiego z tyłu ... |
|
|
|
 |
wlodo
weteran

Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2017-03-12, 22:59
|
|
|
O, taki jak mój, loguję się do tematu, chętnie pomogę jak coś...
To okno, jak nie ma ciśnienia, to na razie zostaw. W chłodne dni przyłożysz docięty na wymiar np.kawałek alufoxa i nie będzie rosić.Jak zdejmiesz tą sklejkę z boków zajrzyj w dolny pas, tam jest nieciekawie i tam najpierw gniją, zasikaj np.fluidolem. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
 |
Viper
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Master 2,8 TD
Nazwa załogi: Viper
Dołączył: 18 Maj 2011 Piwa: 2/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-13, 08:49
|
|
|
Gratulacje turikke. Logujemy się do tematu. Szerokości i wysokości życzymy. |
_________________ Pozdrawiamy
Iwonka & Tadeusz
Noclegi w Polsce |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|